Suutunko turhasta jos mies sanoo että on väsynyt yötöistä ja ilmoittaa heti menevänsä nukkumaan, mutta onkin 2h räplännyt kännykkää nukkumisen sijaan?
Eli siis mies lähti 00 töihin ja tuli 10 jälkeen kotiin, ilmoitti heti että on väsynyt ja nukkuu päikkärit ja katsoo sitten lapsen perään. Kysyin tähän että väsyttääkö noin paljon,, et pystyisi 15-30min kattoo lasta että saan ruuan tehtyä uuniin ja tiskikoneen hoidettua ja pyykit pyörimään.
Mies siihen että oli tosi rankka päivä, haluaa heti nukkumaan edes 1h päikkärit niin sitten voi katsoa lapsen perään että saan ruokaa tehtyä. Mies meni makkarin, tunnin päästä sain lapsen ekoille päikkäreille ja kun ruoka tuli valmiiksi ja lapsikin heräsi ajattelin herättää miehen syömään.
Siellä se makkarissa vaan räpläsi puhelinta, ei ollut nukkunut yhtään. Suutuin ja nyt mies väittää että mä oon kohtuuton kun ei nukkunut jaan, mut nyt voisi oikeasti väsyttää et nukkuisi ihan kunnon unet kun on syönyt...
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oma mieheni ei suutu, kun en heti yövuoron jälkeen saa unta, vaan katson vähän aikaa netflixiä, että pystyn rauhoittumaan rankan yövuoron jälkeen. Jos alkaisi rähisemään siitä, että en saa heti unta yön jälkeen, olisi ero kyllä aika pian edessä
-yövuoroa tekevä nainen
Ap pyysi ukkoaan viivästyttää nukkumaanmenoa puolella tunnilla ja pyysi olemaan lapsen kanssa sen ajan.
Ei käynyt miehelle joka halusi nukkumaan heti. Eikä sitten nukkunutkaan. Olisi voinut viettää sen puoli tuntia oman lapsen kanssa mutta väsymys.Just tätä mä hain takaa, tiivistit hyvin mikä tässä mun ongelma oli. Kun toinen sanoo että on väsynyt ja ei viivästytä sitä nukkumistaan 15-30min niin olettaisin että silloin kanssa nukkuu. Ja koska oletin että on väsynyt ja sattumalta sain lapsen nukahtamaankin tunnin päästä kun mies oli mennyt "nukkumaan" ja annoin nukkua sitten siihen asti kun ruoka tuli valmiiksi (eli reilu 2h) niin se mua otti päähän että jos olet oikeasti väsynyt niin miksi kuitenkin pystyt 2h räpläämään luuria muttet katsomaan sitä 15-30min lasta. Varsinkin kun sen olisi voinut ottaa esim sinne sänkyyn.
Jos olisi katsonut sen hetken lasta niin sen jälkeen olisi mun puolesta voinut vaikka koko päivän räplätä luuria tai mitä muuta ikinä olisikaan tehnyt seuraavan 8-10h ajan enkä olisi suuttunut...
Ap
Mitä ruokaa teet 15 minuutissa, samalla kun hoidat vielä pyykit ja tiskitkin vartissa?
Ne pyykit ja tiskit piti hoitaa välittömästi miehen tultua kotiin, syystä että? Sinulla on koko päivä aikaa hoitaa ne.
Valvotko sinä iltavuorosi jälkeen koko yön?
Ei minullakaan mene kuin vartti valmistaessa uuniruokaa. Sehän vain sitä valmistelua ja uuni hoitaa loput
Kalapuikkojako laitat uuniin, kun samalla hoidat tiskit ja pyykit?
En ole jota lainasit, mutta uuniruokia on muutakin kuin einekset.
Esimerkiksi uunilohi. Lohifilee vuoalle, päälle mausteet ja annetaan mausteiden imeytyä. Sen jälkeen uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oma mieheni ei suutu, kun en heti yövuoron jälkeen saa unta, vaan katson vähän aikaa netflixiä, että pystyn rauhoittumaan rankan yövuoron jälkeen. Jos alkaisi rähisemään siitä, että en saa heti unta yön jälkeen, olisi ero kyllä aika pian edessä
-yövuoroa tekevä nainen
Mulla ihan sama juttu aikaisen aamuvuoron jälkeen. Mun pitää ekaks rauhoittua hetki omissa oloissa esim. netissä. Sitten menen päikyille.
Normaalin työpäivän/välivuoron jälkeen jaksan tehdä ihan eri lailla kotihommia.
Ihme juttu muuten - näin ohimennen tuumattuna.
Onneksi asun yksin.
Vierailija kirjoitti:
Eli kun aloittaja tulee iltavuorosta kotiin, aloittaja valvoo sen jälkeen koko yön?
Näinhän aloittaja vaatii mieheltäänkin.
Lainaatko kohdan jossa näin vaadittiin? Ap pyysi miestä ainoastaan viivyttämään nukkumaan menoa puolisen tuntia, sen sijaan mies viivytti sitä ainakin kaksi tuntia mutta valehteli tästä ap:lle laistaakseen velvollisuuksistaan.
Mitä siellä puhelimessa on niin mielenkiintoista? Onhan se rasittavaa tihrustaa jotain kännykän näyttöä kaksi tuntia putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo todellista.
Valitettavasti on, olisin voinut itse kirjoittaa tämän aloituksen ja olen eri henkilö...
Sarkasmi on vaikea laji
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kun aloittaja tulee iltavuorosta kotiin, aloittaja valvoo sen jälkeen koko yön?
Lainaatko kohdan jossa näin vaadittiin? Ap pyysi miestä ainoastaan viivyttämään nukkumaan menoa puolisen tuntia, sen sijaan mies viivytti sitä ainakin kaksi tuntia mutta valehteli tästä ap:lle laistaakseen velvollisuuksistaan.
Et ole varmasti ikinä yötöitä tehnytkään, mutta saako mies käskyttää naista välittömästi kun nainen tulee työvuoronsa jälkeen kotiin? Ja naisen on tähän pakko suostua, koska mies näin yksipuolisesti määrää naista tekemään? Sopiiko naisille?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä täysin normaalia että työvuoron jälkeen ei uni tule välittömästi. Kyllä 10h vuoron jälkeen ansaitsee kunnon tauon/levon. Ja ei se tarkoita sitä että silloin kuuluu tehdä sit kotihommia kun kyöpelinemäntä sitä vaatii.
Vuoro tuskin oli kymmentä tuntia jos mies oli kotoota poissa kokonaisuudessaan noin 10 tuntia. Ketju osoittaa kyllä hyvin laiskan puolison puolella olevien vähä-älyisyyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hiljaa kun et yövuoroista mitään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen mukaan mies pitkän yövuoron jälkeen pyysi "edes yhden tunnin päikkärit". Onko todellista, että mies joutuu pyytämään, että saisi yönsä valvottua levätä edes hetken?
Miten edes kehtaat vaatia mieheltäsi yhtään mitään kun hän on yön raatanut?
Öisin ei käytännössä koskaan raadeta, silloin lähinnä valvotaan tai järjestellään jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä täysin normaalia että työvuoron jälkeen ei uni tule välittömästi. Kyllä 10h vuoron jälkeen ansaitsee kunnon tauon/levon. Ja ei se tarkoita sitä että silloin kuuluu tehdä sit kotihommia kun kyöpelinemäntä sitä vaatii.
Vuoro tuskin oli kymmentä tuntia jos mies oli kotoota poissa kokonaisuudessaan noin 10 tuntia. Ketju osoittaa kyllä hyvin laiskan puolison puolella olevien vähä-älyisyyden.
Ei ap varmaan laiska ole, saamaton vaan. Miten lie muina päivinä tekee ruuan ja muut kotityöt. Oletan, että mies hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen mukaan mies pitkän yövuoron jälkeen pyysi "edes yhden tunnin päikkärit". Onko todellista, että mies joutuu pyytämään, että saisi yönsä valvottua levätä edes hetken?
Miten edes kehtaat vaatia mieheltäsi yhtään mitään kun hän on yön raatanut?
Öisin ei käytännössä koskaan raadeta, silloin lähinnä valvotaan tai järjestellään jotain.
Ole saat.na määkymättä kun et mistään mitään tiedä. Olet varmaan joka ammatissa ollut?
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän takia lapsiperhearki on lakannut kiinnostamasta miehiä.
Nainen järjestää elämän siten että jokainen minuutti joka ei olla töissä on varattu kotihääräämiselle.
Nukkumaankaan ei saa mennä ilman kuulustelua että miksei tullut uni simmuun heti.
Se ei ole koskaan miehiä kiinnostanutkaan, aina vain keksitään tekosyitä miten on naisten vika kun ei kiinnosta huolehtia omista velvollisuuksistaan. Jopa rehellisyys jota tämän myöntäminen vaatisi on liikaa pyydetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-yövuoroa tekevä nainen
Ap pyysi ukkoaan viivästyttää nukkumaanmenoa puolella tunnilla ja pyysi olemaan lapsen kanssa sen ajan.
Ei käynyt miehelle joka halusi nukkumaan heti. Eikä sitten nukkunutkaan. Olisi voinut viettää sen puoli tuntia oman lapsen kanssa mutta väsymys.Just tätä mä hain takaa, tiivistit hyvin mikä tässä mun ongelma oli. Kun toinen sanoo että on väsynyt ja ei viivästytä sitä nukkumistaan 15-30min niin olettaisin että silloin kanssa nukkuu. Ja koska oletin että on väsynyt ja sattumalta sain lapsen nukahtamaankin tunnin päästä kun mies oli mennyt "nukkumaan" ja annoin nukkua sitten siihen asti kun ruoka tuli valmiiksi (eli reilu 2h) niin se mua otti päähän että jos olet oikeasti väsynyt niin miksi kuitenkin pystyt 2h räpläämään luuria muttet katsomaan sitä 15-30min lasta. Varsinkin kun sen olisi voinut ottaa esim sinne sänkyyn.
Jos olisi katsonut sen hetken lasta niin sen jälkeen olisi mun puolesta voinut vaikka koko päivän räplätä luuria tai mitä muuta ikinä olisikaan tehnyt seuraavan 8-10h ajan enkä olisi suuttunut...
Ap
Äitini oli samanlainen. Kun nuorena tyttönä valmistuin hoitajaksi, asuin vielä kotona. Olin kotona n, klo 08.00. Kävin suihkussa ja menin nukkumaan n. klo 08.30. Äiti herätti lounaalle klo 11.00 ja oli sitä mieltä, että totta kai tuo puolentoista tunnin uni riittää, ei sitä koko päivää maata ja pitää nousta lounaalle, kuten muutkin ihmiset.
Miksi ap sinulle oli niin tärkeää mennä herättämään mies kesken unien syömään.
Missä on sanottu että tämä oli ap:lle tärkeää? Itse sain kuvan että tämä on miehen toive.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lapsi ei pärjää sen aikaa et teet ruuan loppuun, laitat tiskit ja pyykit koneeseen?
Et ole tainnut ikinä hoitaa vauhdikasta 10-kuukautta vanhaa? Ei niitä voi päästää silmistä ollenkaan, pari sekuntia ja ovat kolhineet itseään tai pudonneet sohvalta ja kuhmu päässä tai tehneet jotain muuta täysin päätöntä.
Olen ja useampaakin. Mitenköhän ennen pärjättiin kun lapsia oli enemmän ja yksin piti hoitaa kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole varmasti ikinä yötöitä tehnytkään, mutta saako mies käskyttää naista välittömästi kun nainen tulee työvuoronsa jälkeen kotiin? Ja naisen on tähän pakko suostua, koska mies näin yksipuolisesti määrää naista tekemään? Sopiiko naisille?
Olen kyllä tehnyt mutta tämähän ei liity asiaan mitenkään. Edelleen lainaatko kohdan jossa ap vaati miestä valvomaan koko päivän? Naista ei tarvitse käskyttää kun nainen tajuaa itsekin huolehtia lapsestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-yövuoroa tekevä nainen
Ap
Äitini oli samanlainen. Kun nuorena tyttönä valmistuin hoitajaksi, asuin vielä kotona. Olin kotona n, klo 08.00. Kävin suihkussa ja menin nukkumaan n. klo 08.30. Äiti herätti lounaalle klo 11.00 ja oli sitä mieltä, että totta kai tuo puolentoista tunnin uni riittää, ei sitä koko päivää maata ja pitää nousta lounaalle, kuten muutkin ihmiset.
Miksi ap sinulle oli niin tärkeää mennä herättämään mies kesken unien syömään.
Missä on sanottu että tämä oli ap:lle tärkeää? Itse sain kuvan että tämä on miehen toive.
Parka jo tottunut siihen, että nukkua ei saa. Miehesi on ap kohta osastolla. Miten sitten saat ruuan laitettua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap varmaan laiska ole, saamaton vaan. Miten lie muina päivinä tekee ruuan ja muut kotityöt. Oletan, että mies hoitaa.
Sisälukutaidon puute vaivaa myös, varmasti korreloi vähäisen älykkyyden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä tehnyt mutta tämähän ei liity asiaan mitenkään. Edelleen lainaatko kohdan jossa ap vaati miestä valvomaan koko päivän? Naista ei tarvitse käskyttää kun nainen tajuaa itsekin huolehtia lapsestaan.
Ap ei ole kykenevä huolehtimaan jälkikasvustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lapsi ei pärjää sen aikaa et teet ruuan loppuun, laitat tiskit ja pyykit koneeseen?
Et ole tainnut ikinä hoitaa vauhdikasta 10-kuukautta vanhaa? Ei niitä voi päästää silmistä ollenkaan, pari sekuntia ja ovat kolhineet itseään tai pudonneet sohvalta ja kuhmu päässä tai tehneet jotain muuta täysin päätöntä.
Olen ja useampaakin. Mitenköhän ennen pärjättiin kun lapsia oli enemmän ja yksin piti hoitaa kaikki?
Sillä lailla pärjättiin että lapsia kuoli enemmän tapaturmissa. Mutta kun miehen pitää saada makoilla joutilaana tunteja putkeen vaikka olisi vauva hoidettavana.
*Ei ihmistä ole luotu elämään niin.
61