Minkälainen nainen ei välitä oman kodin sisustamisesta?
Niin että kaikki kalusteet ovat eriparia, sukulaisilta saadut räsymatot lattialla, astioina jotain mäkkärin cocacola juomalaseja ja eripari kippoja.
Kertokaa?
Kommentit (109)
Asun vuokralla, joten aluksi olen ajatellut etten tähän kämppään hommaa mitään ihmeempää, kunhan halvalla saa käyttöesineet. Sitten kun tulee muutto omistusasuntoon, nämä voi laittaa kiertoon ja ostaa sitten kivat kalusteet sinne eikä näitä tarvitse kantaa sitte.
Tosin nyt olen tullut ajatelleeksi, että voisin ehkä sijoittaa johonkin pienempiin käyttöesineisiin, jotka kestäisivät vaikka koko eliniän, vaikkapa valurautapannu tms. Kunnon astiasto. Ei vain ole tällä hetkellä varaa, kun on työtön.
En oikein pidä trendeistä, oli sitten kyse muodista tai sisustuksesta. En hanki uggeja tai crocseja sen takia, et se on trendikästä ja kun kaikilla on. Samoin sisustuksessa: en halua maalaisromanttista kotia, en tähtiä koristetyynyihin tai kylttejä seinille. En myöskään haluaisi asua asunnossa, joka on kauttaaltaan valkoinen, kaikki sävysävyyn, kovia pintoja, lasia, metallia.
Jotain pieniä sisustusjuttuja teen. Vaikka olen nuori, silti minulla on kullanväriset silkkiverhot, joissa hauskat verhotupsut, oli vain pakko hankkia. Jos sisustaisin koko asunnon samaan tyyliin, se näyttäisi hassulta, koska en asu kartanossa vaan 70-luvun kaksiossa. En halua että koko kämppä on kartanomaisen antiikkinen. Liian rajoittavaa.
Myös lemmikkien pito rajoittaa: kanillani on tapana merkkailla silloin tällöin reviiriään, niin ei oikein kauhean kalliita mattoja kannata hankkia, mieluummin juuri sellaisia, joissa on kumipohja, ettei menisi ammoniakkia lattialle. Mattoja joko pesen tai sit vaan tylysti roskiin ja ikeasta uusi.
Nyt olen makuuhuoneeseen hommannut meriaiheisia juttuja. Se on muutenkin sinisävyinen tapetteineen, niin meriaiheiset lakanat vaan ja vähän köyttä, niin sisustus alkaa olla siinä. Mitään koristemajakoita ja meloja seinille en ala hommaamaan. Varsinkin kun nää trendit vaihtuu puolivuosittain, niin ekologisesti aika kestämätöntä vaihtaa sisustusta koko ajan.
Pyrin aina jotenki erottumaan muista: silloin kun muut haluavat lexingtonia, mä ompelen itse koristetyynyliinan, koska en vaa mistää kaupasta löydä sellaista jonka haluaisin. Lampunvarjostimen kyhään koivun kaarnasta ja jalan siihen ajopuusta.
Toiset haluaa käyttää uggeja talvisin, mä ostin netistä käytetyt lapikkaat.
Toiset ostaa stokkalta viidensadan euron nojatuolin, mä teen samantyyppisen vanhasta, kokopuisesta nojatuolista itse.
Toiset laittaa rahansa koriste-esineisiin, mä kitaroihin, rumpuihin ja hyväntekeväisyyteen.
Minä olen visuaalinen ihminen ja tällä hetkellä työskentelen taiteen parissa. Nautin kauniista asioista, myös kodin kauneudesta, mutta sisustuslehdet ja niissä esitellyt trendit eivät kiinnosta minua pätkääkään. Minulle on tärkeintä, että kotini on viihtyisä, siisti ja itseni näköinen.
Minulla on sama juttu kuin monella muullakin tässä ketjussa: minua viehättää eräänlainen kotikutoisuus sekä kirpputoritavarat. Pidän myös keveistä, helposti siirreltävistä huonekaluista ja kauniista käyttöesineistä. Siisteys, yksinkertaisuus ja minimalismi miellyttävät minua, mutta pidän myös hauskoista yksityiskohdista sekä etnisistä vaikutteista.
Sisustuslehdet ja muotivirtaukset eivät siis kiinnosta, mutta silloin tällöin pohdin kyllä asuntoni yleisilmettä ja laittelen tavaroita uuteen järjestykseen. Joten kaipa minäkin jollain tavalla sisustan, vaikken varsinaisesti harrasta sisustamista.
Olen pitkäaikaissairas ja en todellakaan ole kiinnostunut sisustamisesta koska meillä oli jo kymmenen vuotta sitten kaikki tarpeellinen olemassa. Mieluummin sijoitan sisustusrahat Respectan tuotteisiin elämänlaatuni parantamiseksi.
Olen pitkäaikaissairas ja en todellakaan ole kiinnostunut sisustamisesta koska meillä oli jo kymmenen vuotta sitten kaikki tarpeellinen olemassa. Mieluummin sijoitan sisustusrahat Respectan tuotteisiin elämänlaatuni parantamiseksi.
Köyhä ja kiireinen minä olen. Lisäksi mulla on aika kallis maku, en siis osta juuri mitään.
Sellainen, jota kiinnostavat tärkeämmät asiat kuin jokin sisustaminen.
Millaista naista ei kiinnosta liikunta?
Millaista naista ei kiinnosta meikkaaminen?
Millaista naista ei kiinnosta leipominen?
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:50"]
[/quote] eikö olisi kiva keskittyä niihin tärkeisiin asioihin sellaisessa kodissa mikä on kivasti sisustettu, missä viihtyy ja mihin kehtaa pyytää vieraita?
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:53"]
Millaista naista ei kiinnosta liikunta?
Millaista naista ei kiinnosta meikkaaminen?
Millaista naista ei kiinnosta leipominen?
[/quote]
Hyviä mietteitä nämäkin :)
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:50"]
[/quote] eikö olisi kiva keskittyä niihin tärkeisiin asioihin sellaisessa kodissa mikä on kivasti sisustettu, missä viihtyy ja mihin kehtaa pyytää vieraita?
[/quote]
En tarvitse samanparisia kalusteita tai astiasarjoja viihtyäkseni. Vieraita minulla käy usein. Jos joku pahoittaa mielensä "epäkivasta sisustuksesta", ei minulla taida olla sellaisen ihmisen kanssa paljonkaan yhteistä.
Monia naisia ei kiinnosta pukeutuminen tippaakaan. Käytetään just tasan tarkkaan sitä tuulipukua lähestulkoon kaikkialle. Tätä olen ihmetellyt tosissani, miten jotain ei voi kiinnostaa, kun itse olen sellainen joka rakastaa kauniita vaatteita ja laittautumista. Tykkään myös sisustaa, mutta se ei samalla tavalla (ainakaan vielä) ole intohimo. Tarkoitan tällä tekstilläni sitä että ymmärrän kyllä ihmisiä, jotka eivät voi ymmärtää sitä ettei kämppäni sisustus ole aivan loppuun asti mietitty ;)
Miksi juuri naisen tulisi olla kiinnostunut sisustamisesta? Millaista miestä ei kiinnosta sisustaminen?
Juuri köyhyys on suurin este sisustamiselle monelle. Kyllä mäkin voisin tän kämpän aika paljon paremman näköiseksi laittaa jos saisin rahaa käytettäväksi kunnolla. Ei ole varaa ostaa huonekaluja eikä muutakan. Ei siinä sitten paljon sisustella.
Millaista naista ei kiinnosta politiikka?
Millaista naista ei kiinnosta fysiikka?
Millaista naista ei kiinnosta tietokoneet?
Millaista naista ei kiinnosta ruoanlaitto?
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 00:01"]Tätä olen ihmetellyt tosissani, miten jotain ei voi kiinnostaa, kun itse olen sellainen joka rakastaa kauniita vaatteita ja laittautumista.
[/quote]
a) minun mielestä melkein kaikki vaatteet on jotenkin rumia tai vääränlaisia, eikä ole varaa käyttää ompelijaa eikä taitoa tai aikaa tehdä itse
b) olen ruma, eikä vaatteet minusta kauniimpaa tee, joten miksi maksaisin turhasta
ostaisin heti mm. uudet tuolit jos olisi varaa sellaisiin kuin haluan, eikä kirppareilta ole löytynyt. enkä osta mitään ikea-paskaa. kaikki astiat on eri paria koska ällöttää ajatus siitä että pitäisi olla samaa sarjaa.
Sulla on aika surkea esimerkki ja outo käsitys siitä, mitä sisustuksesta kiinnostuneella on oltava. Mä olen erittäin kiinnostunut sisustamisesta, käyn Habitaressa, luen blogit ja lehdet, ostan vain 50-70 luvun huonekaluja,myös tunnettujen suunnittelijoidan kun ne miellyttävät silmää, käytän vain aitoja itämaisia antiikkimattoja, mutta ihan kaikki astiani ovat eri paria ja kaikki lasit ovat juurkin mäkin cocacolalaseja! Astiat ei kiinnosta, huonekalut, valaisimet ja tekstiilit kyllä. Ja ai niin, eteisessä on räsymatto, joissa ei sinänsä ole mitään vikaa.
Nykyään on kyllä valikoimaa niin, että vaikea uskoa! Ja kyllä kauniita vaatteitakin on oli katsella, vaikka kantaja ei kedon kaunein kukkanen olisikaan...
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 00:07"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 00:01"]Tätä olen ihmetellyt tosissani, miten jotain ei voi kiinnostaa, kun itse olen sellainen joka rakastaa kauniita vaatteita ja laittautumista.
[/quote]
a) minun mielestä melkein kaikki vaatteet on jotenkin rumia tai vääränlaisia, eikä ole varaa käyttää ompelijaa eikä taitoa tai aikaa tehdä itse
b) olen ruma, eikä vaatteet minusta kauniimpaa tee, joten miksi maksaisin turhasta
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 00:03"]
Miksi juuri naisen tulisi olla kiinnostunut sisustamisesta? Millaista miestä ei kiinnosta sisustaminen?
[/quote]
Tätä samaa olin tulossa kirjoittamaan!
En ole kiinnostunut sisustamisesta. Haluan, että on siistiä, tilavaa/avaraa ja käytännöllistä. Se on tärkeämpää kuin vimpan päälle mietityt väriyhdistelmät ja pikku pikku kynttiläasetelmat. Rakastan lämpimällä valkoisella maalattuja seiniämme, enkä pidä tauluista. Tavaraa on ylipäänsä mahdollisimman vähän ja seinillä ainoastaan isot kuvat lapsista. Astioita kyllä rakastan, ja niiden suhteen pitää hillitä ostohaluja, sillä vältän tuhlaamista kaiken suhteen. Ostan vain tarpeeseen.
Kotimme on uusi omakotitalo, joka on varmasti monen himosisustajan mielestä kolkko. Omasta mielestäni taas selkeä, avara ja raikas. Minä siellä asun, ja minä viihdyn näin.