Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen nainen ei välitä oman kodin sisustamisesta?

Vierailija
09.10.2013 |

Niin että kaikki kalusteet ovat eriparia, sukulaisilta saadut räsymatot lattialla, astioina jotain mäkkärin cocacola juomalaseja ja eripari kippoja.

Kertokaa?

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen enemmän ihmetellyt, miksi nykyään niin kovin harva harrastaa päänsä sisustamista. Päälle kyllä laitetaan jos jonkinlaista kuorrutetta ja maalia, mutta sisus tapaa herkästi jäädä ontoksi tai mädäntyä.

Vierailija
22/109 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:50"]

Sellainen, jota kiinnostavat tärkeämmät asiat kuin jokin sisustaminen.

[/quote] eikö olisi kiva keskittyä niihin tärkeisiin asioihin sellaisessa kodissa mikä on kivasti sisustettu, missä viihtyy ja mihin kehtaa pyytää vieraita?

[/quote]

Talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan. Jos tulet kotiini vain arvostellaksesi sisustustani, suljen sinulta oveni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:43"]Niin että kaikki kalusteet ovat eriparia, sukulaisilta saadut räsymatot lattialla, astioina jotain mäkkärin cocacola juomalaseja ja eripari kippoja.

Kertokaa?

[/quote]Minä! Ei oo aikaa ja rahaa uusia sisustusta vaikka pitäisikin! Olen yh ja kaikki työstä saatu palkka menee elämiseen. Millaiset tulot pitää olla, että voi laadukkaasti sisustaa? Miten voisin sisustaa laadukkaasti mutta edullisesti? Kaipaisin neuvoja.

Vierailija
24/109 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeriä nämä kysymykset miksei sitä ja tätä.

itse pidän selkeästä linjasta ja symmetriasta.

mutta Se että joku muu ei siitä välitä ei ole minulta pois.

ehkäpä Se ketä ajattelit tätä viestiä kirjoittaessasi, nauttii kodistaan juuri sellaisena.

Se voi olla hänen tyylinsä.

itse rakastan koiria, voisin yhtä hyvin täällä ihmetellä,

miten joku voi olla tykkäämättä koirista.

Se että kaikki eivät tykkää samoista asioista, on vain kivaa.

miltä Se sitten tuntuisi, kun menisit kaverisi kotiin ja Se olisi kuin omasi?

kirjoittaisitko että miks ihmiset sisustaa samalla tavalla?

Vierailija
25/109 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, täälläkin on taas ihmiset huutelemassa että kun ei ole rahaa, niin se on syynä suttuiseen sisustukseen. EI. Ei se ole kiinni rahan määrästä vaan silmästä. ne joilla ei ole silmää tai mielenkiintoa sisustaa, eivät sisusta. ne joilla on, sisustavat. Olen itse opiskelija ja kotiani kehutaan aina, jopa kaverini jotka ei ole käynyt kotonani sanovat "sull aon kuulemma ihana koti". sisustan aivan mitättömillä rahoilla, ja nimenomaa, sukulaisiltani saamilla huonekaluilla, mutta valikoin nekin tarkkaan, harkitsen mitä tarvitsen ja panostan sitten kunnolla siihen mitä tarvitsen, vaikka se tarkoittaakin tällähtkellä sitä että keittiössäni ei ole pöytää, eikä tule olemaan varmaan seuraavaan puoleenvuoteen, koska olen päättänyt hankkia juuri sen mitä olen vuosia jo himoinnut. eli sellainen nainen ei sisusta jota se ei kiinnosta. ja sekin on ok, mutta rahasta se ei ole kiinni.

Vierailija
26/109 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:50"]

Sellainen, jota kiinnostavat tärkeämmät asiat kuin jokin sisustaminen.

[/quote] eikö olisi kiva keskittyä niihin tärkeisiin asioihin sellaisessa kodissa mikä on kivasti sisustettu, missä viihtyy ja mihin kehtaa pyytää vieraita?

[/quote]

Kotini on linnani, ja jos se kelpaa minulle, saa kelvata kavereillenikin. Jos ei kelpaa, niin nähdään jossain muualla kuin meillä!

Vierailija
27/109 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:20"]No niin, täälläkin on taas ihmiset huutelemassa että kun ei ole rahaa, niin se on syynä suttuiseen sisustukseen. EI. Ei se ole kiinni rahan määrästä vaan silmästä. ne joilla ei ole silmää tai mielenkiintoa sisustaa, eivät sisusta. ne joilla on, sisustavat. Olen itse opiskelija ja kotiani kehutaan aina, jopa kaverini jotka ei ole käynyt kotonani sanovat "sull aon kuulemma ihana koti". sisustan aivan mitättömillä rahoilla, ja nimenomaa, sukulaisiltani saamilla huonekaluilla, mutta valikoin nekin tarkkaan, harkitsen mitä tarvitsen ja panostan sitten kunnolla siihen mitä tarvitsen, vaikka se tarkoittaakin tällähtkellä sitä että keittiössäni ei ole pöytää, eikä tule olemaan varmaan seuraavaan puoleenvuoteen, koska olen päättänyt hankkia juuri sen mitä olen vuosia jo himoinnut. eli sellainen nainen ei sisusta jota se ei kiinnosta. ja sekin on ok, mutta rahasta se ei ole kiinni.

[/quote]

Juuri näin. Alkuperäinen kysymys oli aika provosoivasti muotoiltu, mutta voin rehellisesti myöntää, etten ymmärrä ihmisiä jotka eivät halua asua esteettisessä elinympäristössä. Itse en kestäisi, sillä ympäristöllä on suuri vaikutus mielialaani.

Ehkä näitä joita sisustus ei kiinnosta, eivät sitten ole niin visuaalisia?

Vierailija
28/109 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aikani mieluummin liikuntaan ja ihmissuhteisiin.

Vierailija
29/109 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista ja tylsämielistä naista. Naiset jotka ei sisusta, niin heiltä harvoin löytyy esteettisyyttä tai kiinnostusta esim pukeutumiseen.

Vierailija
30/109 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:43"]

Niin että kaikki kalusteet ovat eriparia, sukulaisilta saadut räsymatot lattialla, astioina jotain mäkkärin cocacola juomalaseja ja eripari kippoja.

Kertokaa?

[/quote]

Haha oot kyllä niin pinnallinen kana että tän on pakko olla provo :D :D :D Miten KUKAAN voi olla oikeesti tuommonen sketsihahmo :D Et ole tosielämästä. Vai onko sulla joku diagnoosi? Siinä tapauksessa pahoittelen pilkkaani.

[/quote]

Voivoi nyt osu ja upposi :D

Vierailija
31/109 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastakysymys: Millainen mies ei välitä oman kotinsa sisustamisesta?

Me sisustamme miehen kanssa yhdessä. Hänellä(kin) on hyvä maku, arvomme ja tyylitajumme (=se mikä meistä on kaunista) on yhteneväinen. Kaikki ratkaisut mattoja ja vahakankaita myöden tehdään yhdessä.

Asumme molemma yhteisessä kodissa, joten molemmilla on oikeus sisustaa. Eli millainen on mies, joka ei välitä omasta kodistaan? Ha?

Vierailija
32/109 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta, mutta kyllä mä olen visuaalinen. Nautin kamalasti taiteesta ja esim. olen käsityöharrastaja, kun neulon, niin värimaailma on mulle tosi tarkka ja suunnittelen vihkotolkulla oikeita väriraitoja sukanvarsiin tai neulepaitoihin. Varsinkin värit on tärkeitä.Mutta miksi sitten kodin sisustaminen ei kiinnosta, en vaan tajua. Käytän aikani enemmin siihen neulomiseen, lukemiseen ja ruuanlaittoon. Astiat ja leivontavehkeet on puolestaan ihan viimeisen päälle, mutta ei ulkonäöllisesti =).

Vierailija
33/109 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä, koska ei ole omaa kotia. Asunto on vaihtunut monta kertaa parin viime vuoden aikana ja tulee vielä vaihtumaan ainakin sen verran että muutetaan Suomeen takaisin kesällä. Enkä viitsi käyttää rahoja siihen että ostaisin fiinejä astioita tai huonekaluja, ainakaan tällä hetkellä.

Toivottavasti seuraava asunto olisi vähän pysyvämpi, sitten voisin vaivautua ainakin katsomaan sopiiko matto verhojen väriin...

Vierailija
34/109 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:44"]Mua ei kiinnosta, mutta kyllä mä olen visuaalinen. Nautin kamalasti taiteesta ja esim. olen käsityöharrastaja, kun neulon, niin värimaailma on mulle tosi tarkka ja suunnittelen vihkotolkulla oikeita väriraitoja sukanvarsiin tai neulepaitoihin. Varsinkin värit on tärkeitä.Mutta miksi sitten kodin sisustaminen ei kiinnosta, en vaan tajua. Käytän aikani enemmin siihen neulomiseen, lukemiseen ja ruuanlaittoon. Astiat ja leivontavehkeet on puolestaan ihan viimeisen päälle, mutta ei ulkonäöllisesti =).

[/quote]

Mielenkiintoista. Pidätkö kotiasi rumana tai epämiellyttävänä, tai jotain esineitä siellä? Eikö se haittaa sinua?

Vierailija
35/109 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan sisustamista ja olen sitä 4,5 vuotta ihan opiskellutkin,mutta silti meillä kotona juodaan mäkkärin cola laseista! ;)

Vierailija
36/109 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:48"]Rakastan sisustamista ja olen sitä 4,5 vuotta ihan opiskellutkin,mutta silti meillä kotona juodaan mäkkärin cola laseista! ;)

[/quote]

Jos tykkäät niiden ulkonäöstä, niin onhan sekin sisustamista

Vierailija
37/109 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sisustan ja en sisusta. Perheeni muuttaa lähivuosina usein, joten on paras hankkia edullisia huonekaluja, jotka voi jättää taakseen. Sitten, kun lopullinen asuinmanner on varma, voidaan sisustaa. Tai eläkkeellä. Toisaalta, jos terveyttä riittää, eiköhän silloinkin tule ennemmin reissattua kuin vaalittua tarkoin valittuja tavaroita. Materia ei vain suuresti merkitse meille, viihtymiseen riittää hyvä valaistus, kauniit värit ja joku paikka kodissa, jossa viihtyy (nojatuoli, leveä ikkunalauta, nurkkaus tyynyn kanssa). Ne eivät paljon maksa.

Vieraideni haluan viihtyvän ja huolehdin siitä hyvällä ruoalla, hymyillä, kuuntelemisella, huumorilla. Jotkut tutut vitsailevat poikkeuksellisista ratkaisuistamme, sen yritän jättää aina omaan arvoonsa. Toisen onni on suuri asunto / talo ja kallis, harkittu sisustus. Meille vapaus liikkua ja yhdessäolo ovat tärkeimpiä.

Tärkeysjärjestyksensä jokaisella. Itse en ymmärrä, miksi joku ei halua laittaa ruokaa / syödä uusia ruokalajeja.

Vierailija
38/109 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulunen tähän kastiin. Aikanaan eron jälkeen tuli haalittua tarvittavat huonekalut ym. sieltä mistä halvimmalla ne sain. Silloin oli tärkeämpää saada sohva takapuolen alle vaahtomuovipatjan sijaan jne.

Nyt vuosia myöhemmin olisi ehkä mahdollisuus vähän uusia sisustustakin, mutta en nyt näe siihen välttämätöntä tarvetta. Ehkä sitten joskus. Eikä mulla oikein kauheasti ole silmääkään moisille jutuille.

Vierailija
39/109 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:44"]Mua ei kiinnosta, mutta kyllä mä olen visuaalinen. Nautin kamalasti taiteesta ja esim. olen käsityöharrastaja, kun neulon, niin värimaailma on mulle tosi tarkka ja suunnittelen vihkotolkulla oikeita väriraitoja sukanvarsiin tai neulepaitoihin. Varsinkin värit on tärkeitä.Mutta miksi sitten kodin sisustaminen ei kiinnosta, en vaan tajua. Käytän aikani enemmin siihen neulomiseen, lukemiseen ja ruuanlaittoon. Astiat ja leivontavehkeet on puolestaan ihan viimeisen päälle, mutta ei ulkonäöllisesti =).

[/quote]

Mielenkiintoista. Pidätkö kotiasi rumana tai epämiellyttävänä, tai jotain esineitä siellä? Eikö se haittaa sinua?

[/quote]

En pidä kotiani erikoisen rumana tai epämiellyttävänä. Ihan tavallinen koti. On tietysti vanhoja ja kolhiintuneita paikkoja, lattioissa, ovissa, sohvakin on vanha ja se on aika ruma. Mutta ei ne haittaa mua.

Vierailija
40/109 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:43"]

Kertokaa?

[/quote]

Esimerkiksi minä, olen asiakeskeinen lukijatyyppi joka ei viitsi tuhlata aikaa.