Minkälainen nainen ei välitä oman kodin sisustamisesta?
Niin että kaikki kalusteet ovat eriparia, sukulaisilta saadut räsymatot lattialla, astioina jotain mäkkärin cocacola juomalaseja ja eripari kippoja.
Kertokaa?
Kommentit (109)
En minäkään ennen välittänyt, tein pitkää työpäivää ja illat kuljin harrastuksissa. Rahaa oli niukasti ja senkin mitä jäi käytin baareissa juoksemiseen. Kalusteet eriparia, ikeaa ja anopin vintiltä saatuja.
Kun saimme lapsia, rupesi sisustaminen kiinnostamaan, koska iso osa päivästä kului kotona ja vanhat roinat rupesivat häiritsemään. Edelleenkin ostan vain alennusmyynneistä, kirppiksiltä ja nettikirppiksiltä.
Kuvasit juuri meidän kodin, ml Cokislasit.
Juristi / DI -pariskunta, harvoin kotona, muutimme yhteen reilu vuosi sitten. Molemmilla laadukkaat astiat ja kalusteet, mutta eri sarjaa. Kulutushysteria ei kuvaa meidän arkea - luovumme tavarasta kun se hajoaa pysyvästi emmekä osta uutta jos vanha toimii.
Aika, osaaminen ja kiinnostus ei riitä värikarttojen ja verhomallien kanssa pelleilyyn, emmekä tahdo että joku vieras henkilö, vaikkakin ammattilainen, rakentaa meille kotia.
Koti on meidän näköinen ja jokaisella esineellä (jopa sohvatyynyillä) on oma tarinansa. Sukulaisten kutomissa räsymatoista löytyy mm lapsuuden yöpaidasta tehtyä kudetta.
"sisustaminen" on ehkä maailman noloin ja tyhmin harrastus :P
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 11:58"]
Minä koska mies sisustaa kaiken, miehen omistama kämppä.
Ainoa jonka olen sisustanut, on lastenhuone, ja senkin vähällä rahalla. Mies tienaa kuussa 8000e, ja minä 600 e ja ei ole senttiäkään laittanut lapsen huoneeseen.. muu asunto on sitten kalliisti laitettu, eikä minua voisi vähempää kiinnostaa siihen puuttua, kun mieheni haluaa päättää kaikesta..
Lapsella on huoneessaan sänky (torista ostettu hieno kylläkin 150e), ikean pikkutuolia ja pöytä (muistaakseni maksoivat tuoli 5 e kpl, pöytä taisi olla 20 e, euroissa siis, mammuttituolit ja pöytä) Jyskin pinkki teltta 15-20e ja Jyskin kirjahylly oli vaan 30 e ja Jyskim lipasto 20 e (siellä muuten on halpaa) sekä matto sotkasta 30e ja verhot anttilasta 10 e.
Sisustustarroja ja tauluja olen muutaman vuoden aikana ostanut silloin tällöin.
[/quote]
Annas kun arvaan. Se että siedät mieheltäsi tuollaista käytöstä liittyy jotenkin siihen 8000€ kuussa?
Sellainen joka haluaa lukea mammapalstalta muiden hermoromahdusta siitä kun kaverilla on matto ja verhot väärän sävyisiä tai muuten vain erilainen maku sisustuksessa.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:44"]Mua ei kiinnosta, mutta kyllä mä olen visuaalinen. Nautin kamalasti taiteesta ja esim. olen käsityöharrastaja, kun neulon, niin värimaailma on mulle tosi tarkka ja suunnittelen vihkotolkulla oikeita väriraitoja sukanvarsiin tai neulepaitoihin. Varsinkin värit on tärkeitä.Mutta miksi sitten kodin sisustaminen ei kiinnosta, en vaan tajua. Käytän aikani enemmin siihen neulomiseen, lukemiseen ja ruuanlaittoon. Astiat ja leivontavehkeet on puolestaan ihan viimeisen päälle, mutta ei ulkonäöllisesti =).
[/quote]
Mielenkiintoista. Pidätkö kotiasi rumana tai epämiellyttävänä, tai jotain esineitä siellä? Eikö se haittaa sinua?
[/quote]
En pidä kotiani erikoisen rumana tai epämiellyttävänä. Ihan tavallinen koti. On tietysti vanhoja ja kolhiintuneita paikkoja, lattioissa, ovissa, sohvakin on vanha ja se on aika ruma. Mutta ei ne haittaa mua.
[/quote]
Sehän on hyvä. Silloin koti on ainakin itselle viihtyisä.
Omasta mielestäni sisustamista on se, että hankkii kotiinsa esineitä joista pitää, ja hankkiutuu eroon niistä joista ei pidä. Oman budjetin ja maun mukaan. Aika moni täällä ilmeisesti pitää sisustuksena vain valkoista aikakauslehtimäistä, kerralla valmista?
Joillain ihmisillä on tosin sellaisia sisustusvalintoja, etten ymmärrä miten he pystyvät elämään sen keskellä.
minua ei hirveasti kiinnosta, koska minulla ja miehellani on aivan eri maku enka jaksa loputtomia keskusteluja asiasta. koti ei ole taysin oman makuni mukainen, mutta ei kamalakaan, vaikka mies on tehnyt enimmat paatokset. tuon sitten loppusilauksen omalla tyylillani.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:43"]
Niin että kaikki kalusteet ovat eriparia, sukulaisilta saadut räsymatot lattialla, astioina jotain mäkkärin cocacola juomalaseja ja eripari kippoja.
Kertokaa?
[/quote]
Noh. Minulla on räsymattoja. Olen ostanut räsymatot käsitöitä myyvistä liikkeistä, ja olivat kalliita, mutta halusin tukea suomalaista työtä. Ne eivät ole sukulaisten vanhoja.
En välitä pätkääkään sisustamisesta. Minulle riittää kun kämpässä on mukava sänky, joku paikka missä voin istuskella tietokoneella, pari lamppua katossa ettei ole pimeää ja muutama ruuanlaittotarvike. En pysty ymmärtämään, miksi minun pitäisi välittää koriste-esineistä ja muusta tilpehööristä. En ole suuremmin kiinnostunut pukeutumisestakaan, riittää että vaatteet ovat mukavia ja kelpaavat töihin.
Miehelle taas sisustaminen on joku ihme intohimo. Jaksaa jauhaa minun pukeutumisestakin, että pitäisi olla tyylikkäämpi. Ollaan ratkaistu yksinkertaisimmalla mahdollisella tavalla. Mies saa sisustaa, minä vingutan maksukorttia ja autan tavaroiden kantamisessa. Mies tulee vaatekauppaan mukaan, minä sovitan mitä käsketään ja ostan mikä sopii. En kyllä vieläkään ymmärrä, miksi mattoa pitää välillä vaihtaa, vaikka vanha on ihan hyvä ja miksi sohvalle pitää ostaa eri värisiä tyynyjä, mutta ei kai sitä kaikkea maailmassa tarvikaan ymmärtää. :D