Minkälainen nainen ei välitä oman kodin sisustamisesta?
Niin että kaikki kalusteet ovat eriparia, sukulaisilta saadut räsymatot lattialla, astioina jotain mäkkärin cocacola juomalaseja ja eripari kippoja.
Kertokaa?
Kommentit (109)
Jännä kun mä en tuu miettineeks tällasia asioita... Maailmas on hemmetin paljon kiinnostavampia juttuja ku sisustaminen! Ja kun reissaa paljon, niin ku kaverini, maailma tuntuu kuulema enempi kodilta, ku joku luukku jossain nukkumalähiössä. Se riittää, mitä reppuun mahtuu ja eikun menoks! Ai sen vapautta, onneks tajuu nauttii siitä...
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:50"]
Sellainen, jota kiinnostavat tärkeämmät asiat kuin jokin sisustaminen.
[/quote]
Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki!
Jos naiset keskittyisivät yleisesti ottaen huomattavasti enemmän oikeasti tärkeisiin asioihin oman itsen ja kodin puunaamisen sijaan, naisten asema maailmassa olisi huomattavasti parempi.
Epävarma muiden miellyttäjä sisustaa kotiaan kun viimeistä päivää. Myös sellainen jolla ei kotiasiat ole kunnossa, hakee sitä puuttuvaa jotain paikkojen stailauksella, muut viettää senkin ajan ihan jossain muualla esim.lasten kanssa, vällyjen välissä tai lenkkipolulla.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:48"]Rakastan sisustamista ja olen sitä 4,5 vuotta ihan opiskellutkin,mutta silti meillä kotona juodaan mäkkärin cola laseista! ;)
[/quote]
Jos tykkäät niiden ulkonäöstä, niin onhan sekin sisustamista
[/quote]
Jokuhan nekin on suunnitellut.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:59"]
No tälläinen, ihan perus nainen?
En minä ole mitenkään erityisen äijämäinen tai mitään muutakaan. Sisustaminen ei vain kiinnosta minua millään tavalla ja siksi mies onkin hoitanut koko talon sisustamisen. Tosin, meillä on tällä hetkellä eripari sohvakalusto, mutta näin pienten lasten kanssa asialla ei ole mitään merkitystä, kun sohva kuluu kahdessa vuodessa puhki (ei, nahkasohvaa ei osteta, yäk.).
Kiinnostukseni kohdistuu ennemminkin liikuntaan, meikkeihin, vaatteisiin, kirjoihin (etenkin pokkareihin), ruoan laittoon ja leipomiseen, ompeluun ja neulomiseen sekä puutarhan hoitoon.
Ainoat sisustuselementit mitkä minua kiinnostavat, on kirjahyllyt, keittiön työtasot sekä kasvatuspöydät, mutta nekin vain käytännöllisyyden puolesta.
Ja mikä ihmeen jaottelu tässä nyt ylipäätään on? Ei kaikkia naisia kiinnosta sisustaminen. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Samalla tavalla kaikkia miehiä ei kiinnosta autot tai moottoripyörät.
[/quote]
Niin joo, ja luettuani muutaman vastauksen, pakko lisätä että visuaalisuuden puutteesta en kärsi minäkään. Olen koulutukseltani kuvataiteen maisteri.
Olen köyhä. Ei ole todellakaan vara panostaa mihinkään sisustukseen. Tykkäisin kyllä, mutta elämäntilanne on nyt mitä on.
Minä en välitä. Tykkään sekaisuudesta. Juon lähes kaiken kokislaseista. Tavaroiden ei ole pakko sopia yhteen, koska ostan tavaran ulkonäön perusteella (en niin että "tää sopii hyvin meidän sisustukseen"). Ihan sama mitä joku ajattelee. Pääasia, että viihdyn itse omassa kodissani. :)
Ei se rahastakaan aina kiinni ole. En ole ollut koskaan sisustaja.. Tai mä olen poppana ihminen jo pukeutumisessakin. Kirpparilta ja kierrätyksestä jos ei löydy, sitä ei tarvita.
Itse kudoin mattoni, yhden sain kaverilta jäämistöä. Sohvat äidin vanha ja kaverin. Nojatuoli kierrätyksestä, samoin useita kevyitä puutuoleja, että vieraille istumapaikkoja riittää ja isoja sohvatyynyjäkin lattialla.
Onhan tää tämmöistä kirjavaa, jo kirjahyllyjen kirjatkin tekee sekasen vaikutelman kuin nuo sadat vinyylin kannet... Niin olkkarissakin on jokaisen lempparistaran julisteita seinillä ja taideteoksia.
Astiat ostetaan sieltä mistä niitä saa, vaikka sitten limujen kylkiäisinä. ;)
En ole edes ymmärtänyt hävetä ja jatkuvasti kutsun vieraita ja pidän juhlia. Aina on jengiä riittänyt.
Enkä pidä itseäni edes pihinä, vaan haluan käyttää rahani erilailla. Ruokaan menee iso osa. Niin ja lasten juttuihin.
ps viihdyn kotonani erittäin hyvin vaikka eriparia ja kirjavaakin on.
Sisustamisen järkyttävä ääripää on sellainen, joka valitsee taulutkin sohvan värin mukaan:-)
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:20"]No niin, täälläkin on taas ihmiset huutelemassa että kun ei ole rahaa, niin se on syynä suttuiseen sisustukseen. EI. Ei se ole kiinni rahan määrästä vaan silmästä. ne joilla ei ole silmää tai mielenkiintoa sisustaa, eivät sisusta. ne joilla on, sisustavat. Olen itse opiskelija ja kotiani kehutaan aina, jopa kaverini jotka ei ole käynyt kotonani sanovat "sull aon kuulemma ihana koti". sisustan aivan mitättömillä rahoilla, ja nimenomaa, sukulaisiltani saamilla huonekaluilla, mutta valikoin nekin tarkkaan, harkitsen mitä tarvitsen ja panostan sitten kunnolla siihen mitä tarvitsen, vaikka se tarkoittaakin tällähtkellä sitä että keittiössäni ei ole pöytää, eikä tule olemaan varmaan seuraavaan puoleenvuoteen, koska olen päättänyt hankkia juuri sen mitä olen vuosia jo himoinnut. eli sellainen nainen ei sisusta jota se ei kiinnosta. ja sekin on ok, mutta rahasta se ei ole kiinni.
[/quote]
Juuri näin. Alkuperäinen kysymys oli aika provosoivasti muotoiltu, mutta voin rehellisesti myöntää, etten ymmärrä ihmisiä jotka eivät halua asua esteettisessä elinympäristössä. Itse en kestäisi, sillä ympäristöllä on suuri vaikutus mielialaani.
Ehkä näitä joita sisustus ei kiinnosta, eivät sitten ole niin visuaalisia?
[/quote]
Visualistinen silmä ja mielikuvitusta peliin. Joutuu näkemään vähän vaivaa, eikä kaikkea saa kerralla hankittua. Selkeä päämäärä ja esim sisustus kirppikset fb:ssä ovat tosi hyviä aloittaa the sisustus. Toinen tykkään äidistä ja toinen tyttärestä, on siis hyvä, että pidämme erilaisista sisustuksista. Itse olen ikuinen sisustaja, se sopii minulle hyvin. -Wilhelmiina-
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:20"]No niin, täälläkin on taas ihmiset huutelemassa että kun ei ole rahaa, niin se on syynä suttuiseen sisustukseen. EI. Ei se ole kiinni rahan määrästä vaan silmästä. ne joilla ei ole silmää tai mielenkiintoa sisustaa, eivät sisusta. ne joilla on, sisustavat. Olen itse opiskelija ja kotiani kehutaan aina, jopa kaverini jotka ei ole käynyt kotonani sanovat "sull aon kuulemma ihana koti". sisustan aivan mitättömillä rahoilla, ja nimenomaa, sukulaisiltani saamilla huonekaluilla, mutta valikoin nekin tarkkaan, harkitsen mitä tarvitsen ja panostan sitten kunnolla siihen mitä tarvitsen, vaikka se tarkoittaakin tällähtkellä sitä että keittiössäni ei ole pöytää, eikä tule olemaan varmaan seuraavaan puoleenvuoteen, koska olen päättänyt hankkia juuri sen mitä olen vuosia jo himoinnut. eli sellainen nainen ei sisusta jota se ei kiinnosta. ja sekin on ok, mutta rahasta se ei ole kiinni.
[/quote]
Juuri näin. Alkuperäinen kysymys oli aika provosoivasti muotoiltu, mutta voin rehellisesti myöntää, etten ymmärrä ihmisiä jotka eivät halua asua esteettisessä elinympäristössä. Itse en kestäisi, sillä ympäristöllä on suuri vaikutus mielialaani.
[/quote]
Visualistinen silmä ja mielikuvitusta peliin. Joutuu näkemään vähän vaivaa, eikä kaikkea saa kerralla hankittua. Selkeä päämäärä ja esim sisustus kirppikset fb:ssä ovat tosi hyviä aloittaa the sisustus. Toinen tykkään äidistä ja toinen tyttärestä, on siis hyvä, että pidämme erilaisista sisustuksista. Itse olen ikuinen sisustaja, se sopii minulle hyvin. -Wilhelmiina-
No mun ystävä on ihan tavallinen korkeasti koulutettu 3 lapsen äiti. ja korkeasti koulutetun miehen vaimo. Heidän asuntonsa on kuin pahin opiskelijaluukku. Yksi risa sohva, säkkituoli ja tuolinojarähjä isossa olohuoneessa.
Heillä on aina todella sotkuista ja likaista. Rahasta ei ole kiinni. Enkpä oo koskaan tullut kysyneksi, kiksi näin on.
Väsynyt ja masentunut. Sellainen jonka mies ei rahojaan suostu sisustukseen laittamaan, niin eipä nainen jaksa omiaan käyttää tai jos mies ei koe tarpeelliseksi maksaa. Mulla näin.
Minä viihdyn paremmin sympaattisessa eriparimukiräsymattoyksiössäni, kuin sellaisessa kokovalkoisessa sisustuslehden kodissa, jossa koko ajan pitää varoa sotkemista. En myöskään ole turhan tarkka siisteyden suhteen. Jos muita tietoja haluat, niin koulutus on KTM, olen 25-vuotias sinkku ja keskivertoa parempi palkka.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:43"]Niin että kaikki kalusteet ovat eriparia, sukulaisilta saadut räsymatot lattialla, astioina jotain mäkkärin cocacola juomalaseja ja eripari kippoja.
Kertokaa?
[/quote]
Mitä vikaa noissa on? Entä jos olenkin nimenomaan sisustanut noilla?
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 00:32"]
Plussaahan se on jos mieskin kiinnostunut sisustuksesta, harvemmin kyllä näin ei ole :( ihan sama useemmalle miltä se poikamiesluukku näyttää.
höpön pöpön, tiedän enemmän sisustuksesta kiinnostuneita miehiä (ihan heteroitakin), kuin naisia. Ei tarvitse hengata sellaisten perusmallisten suomijunttiukkojen kanssa
[/quote]
Oma mieheni (ammatiltaan tekniikan tutkija) on paljon kiinnostuneempi sisustamisesta kuin minä. Hän olisi aina "stailaamassa" asuntoamme. Itseäni ei jaksa kiinnostaa, kunhan on siistiä, avaraa ja puhdasta. Pukeutumisesta sentään olen kiinnostunut ja olen tarkka siitä, missä vaatteissakuljen.
Ei kiinnosta sisustaa. Ei verhoja, ei mattoja, astiat kirpparilta. Vaatteet kirpparilta. Olen DI ja farmaseutti, vapaa-aikaani vietän lukien sanomalehtiä ja kirjallisuutta sekä urheillen. Olen nainen, miestänikään ei kiinnosta. Huonekalut käytettyjä. Ekologisuus kuuluu arvomaailmaani. Asioiden eriparisuus ei häiritse luovaa mieltäni, sotku on normaalia. Toisaalta jos joku haluaa kotinsa olevan harmoninen, mikäs siinä. Minulla ei vaan ole aikaa sellaiseen turhuuteen.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:20"]No niin, täälläkin on taas ihmiset huutelemassa että kun ei ole rahaa, niin se on syynä suttuiseen sisustukseen. EI. Ei se ole kiinni rahan määrästä vaan silmästä. ne joilla ei ole silmää tai mielenkiintoa sisustaa, eivät sisusta. ne joilla on, sisustavat. Olen itse opiskelija ja kotiani kehutaan aina, jopa kaverini jotka ei ole käynyt kotonani sanovat "sull aon kuulemma ihana koti". sisustan aivan mitättömillä rahoilla, ja nimenomaa, sukulaisiltani saamilla huonekaluilla, mutta valikoin nekin tarkkaan, harkitsen mitä tarvitsen ja panostan sitten kunnolla siihen mitä tarvitsen, vaikka se tarkoittaakin tällähtkellä sitä että keittiössäni ei ole pöytää, eikä tule olemaan varmaan seuraavaan puoleenvuoteen, koska olen päättänyt hankkia juuri sen mitä olen vuosia jo himoinnut. eli sellainen nainen ei sisusta jota se ei kiinnosta. ja sekin on ok, mutta rahasta se ei ole kiinni.
[/quote]
[/quote]
Mä olen taidemaalari, muttei mua sisustaminen kiinnosta. On niin paljon muuta tärkeämpää. Sisustamisesta en saa kicksejä, koska en ole siinä erityisen hyvä. Olen vähän sellainen luonne, että asiat teen joko täydellisesti tai en ollenkaan. Yleensä en siis ollenkaan;)
"Minkälainen nainen ei välitä oman kodin sisustamisesta?"
Sokea nainen, joka asuu joko yksin tai sokean kumppanin kanssa?
No tälläinen, ihan perus nainen?
En minä ole mitenkään erityisen äijämäinen tai mitään muutakaan. Sisustaminen ei vain kiinnosta minua millään tavalla ja siksi mies onkin hoitanut koko talon sisustamisen. Tosin, meillä on tällä hetkellä eripari sohvakalusto, mutta näin pienten lasten kanssa asialla ei ole mitään merkitystä, kun sohva kuluu kahdessa vuodessa puhki (ei, nahkasohvaa ei osteta, yäk.).
Kiinnostukseni kohdistuu ennemminkin liikuntaan, meikkeihin, vaatteisiin, kirjoihin (etenkin pokkareihin), ruoan laittoon ja leipomiseen, ompeluun ja neulomiseen sekä puutarhan hoitoon.
Ainoat sisustuselementit mitkä minua kiinnostavat, on kirjahyllyt, keittiön työtasot sekä kasvatuspöydät, mutta nekin vain käytännöllisyyden puolesta.
Ja mikä ihmeen jaottelu tässä nyt ylipäätään on? Ei kaikkia naisia kiinnosta sisustaminen. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Samalla tavalla kaikkia miehiä ei kiinnosta autot tai moottoripyörät.