Huijasin mieheltäni lapsen - Kysy mitä vain!
Sanoin, että ei pitäisi nyt tulla raskaaksi, että voidaan olla ilman kumia. Nyt on yksivuotias vauva. Kysy mitä vain, vastaan!
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 12:10"]
"Eikä mies myöskään korvaa äitiä koskaan, sillä äidillä on lapselle aivan erityinen merkitys."
No nyt on kyllä hieman suuret luulot äitiydestä, ei siinä mitään puolijumalia olla
[/quote]
No kyllä se niin vain on, että äidillä on pienelle lapselle aivan erityinen merkitys, äidin ja lapsen välille syntyy side jo raskausaikana. Kyllähän se niin on tutkimuksien mukaan, että jo vastasyntynyt erottaa äidin muista ihmisistä mm. äänen perusteella. Sitä paitsi typerä ajattelutapa, että isä voisi korvata äidin, eihän äitikään voi isää lapselle korvata. On toki vanhemmilla molemmilla erityinen merkitys lapselle muihin aikuisiin verrattuna, molempia se lapsi rakastaa mutta kyllä se äiti on se maailman suurin asia aivan pienelle lapselle. Ei siinä isä voisi äidin merkitystä koskaan korvata. Kyllä isälläkin on erityinen merkitys lapselle, mutta erilainen kuin äidillä. Äitiin kehittyy yleensä, normaalissa elinympäristössä ja normaaleilla vanhemmilla, syvempi side kuin isään. Ja tämähän on sitten ihan fakta, jokainen voi pienellä nettipenkomisella asian vaikka tarkastaa. Ei tämä mitään äitien (ja helposti luullen myös siis itseni, en ole äiti) puolijumalaksi nostamista ole mutta kyllä se näin on.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 22:09"]
Ap täällä. Olen miettinyt josko kertoisin miehelleni, mutta joka kerta on mennytpupu pöksyyn.
[/quote]
Mielestäni sinun tulisi kertoa. Mitä pelkäät? Mitä asian kertominen muuttaisi?
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 10:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 22:09"]
Ap täällä. Olen miettinyt josko kertoisin miehelleni, mutta joka kerta on mennytpupu pöksyyn.
[/quote]
Mielestäni sinun tulisi kertoa. Mitä pelkäät? Mitä asian kertominen muuttaisi?
[/quote]
Pelkään että hän suuttuisi kovasti - niin kuin kävisikin. Voi olla, että hän vetäisi tämän kortin esiin sitten kaikissa riidoissa. Tai kun lasta nukutettaisiin ja menisi vain huudoksi, niin luovuttaisi ja sanoisi että "sinähän tämän halusit". Totuushan se on , mutta lapsi on ollut todella paljon työtä, enemmän kuin ikinä osasin kuvitella. Silloin kun vain haluaisi istua sohvalla ja katsoa telkkaa ajattelematta mitään, poika tulee ja tarvitsee seuraa. Uskon, että mies ei pystyisi enää luottamaan minuun jos tietäisi totuuden. Siksi minusta vaiettu salaisuus on parempi kuin kerrottu salaisuus.
ap
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 10:10"]
"Eikä mies myöskään korvaa äitiä koskaan, sillä äidillä on lapselle aivan erityinen merkitys."
No nyt on kyllä hieman suuret luulot äitiydestä, ei siinä mitään puolijumalia olla
[/quote]
No kyllä se niin vain on, että äidillä on pienelle lapselle aivan erityinen merkitys, äidin ja lapsen välille syntyy side jo raskausaikana. Kyllähän se niin on tutkimuksien mukaan, että jo vastasyntynyt erottaa äidin muista ihmisistä mm. äänen perusteella. Sitä paitsi typerä ajattelutapa, että isä voisi korvata äidin, eihän äitikään voi isää lapselle korvata. On toki vanhemmilla molemmilla erityinen merkitys lapselle muihin aikuisiin verrattuna, molempia se lapsi rakastaa mutta kyllä se äiti on se maailman suurin asia aivan pienelle lapselle. Ei siinä isä voisi äidin merkitystä koskaan korvata. Kyllä isälläkin on erityinen merkitys lapselle, mutta erilainen kuin äidillä. Äitiin kehittyy yleensä, normaalissa elinympäristössä ja normaaleilla vanhemmilla, syvempi side kuin isään. Ja tämähän on sitten ihan fakta, jokainen voi pienellä nettipenkomisella asian vaikka tarkastaa. Ei tämä mitään äitien (ja helposti luullen myös siis itseni, en ole äiti) puolijumalaksi nostamista ole mutta kyllä se näin on.
[/quote]
Meidän vauva ei koko raskausaikana kuullut minun ääntäni, mutta mies höpötti lapselle lakkaamatta. Eli tällä logiikalla mikä sinulla on olen epäkelpo äidiksi? Ja kyllä meidän vauvalla on ollut hyvä side molempiin vanhempiin. Minulla ei vain ole kykyä puhua.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:25"]
Et sitten lapsille muuta isää löytänyt? Millään?
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:22"]
Itse en huijannut, eka oli "vahinko". Söin pillereitä mutta tulin raskaaksi. Toisen "kiristin" eli sanoin, että haluan toisen ja jos mies ei suostu niin haluan erota. Suostui! Mut erottiin kyllä siitä noin kolmen vuoden päästä. Mies ei välittänyt lapsistaan yhtään. No, nyt hänellä on itseään huimasti vanhenpi nainen, ei tarvi pelätä että tulee lisää lapsia. Minä sain lapset ja he on mulle kultaakin kalliinpia!
[/quote]
[/quote] Miksi ois pitänyt? Kuten totesin , eka oli vahinko, mutta aborttia en halunnut koska mielestäni se olisi ollut murha. Toisen halusin tosissani, kun hölmöyksissäni kuvittelin , että mieskin siitä joskus aikuistuu. Mutta aika pian sitten totesin, että niin ei käy vaan pysyy ikuisena "lapsena" ja hänellä on nyt siihen sopiva vaimo eli kuin äiti hänelle. Itse en ole uutta etsinyt enkä aiokkaan, koska minulle lapset on tärkämpiä enkä aio heitä sotkea mihinkään suhdekuvioihin. Pystyn kyllä elämään selibaatissakin, on sitä suurempiakin ongelmia maailmassa.
[/quote]
Ai mies ei ole aikuinen, kun ei halua alkaa elää lapsiperhe-elämää? Etköhän sinä ole se kypsymätön tässä, kun sinun pitää väkisin saada tahtosi läpi muista piittaamatta.
[/quote]
Mies ei ole aikuinen jos hänellä ei ole sen vertaa vastuuntuntoa että olisi isä lapsilleen. Huom, tätä miestä ei edes ole huijattu isäksi. Aikuinen ihminen kantaa tekojensa seuraukset vaikka ei aina niin miellyttäisi.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 09:37"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 01:53"]
Äh, olen tuo 71sen paasaaja, jäi tekstiä välistä sieltä täältä. Siis juuri tuo ap:n vastauksen loppu jäi pois, eli "hmm, ei kai se olisi ok. Mutta sitten naisella olisi vapaus päättää abortista." Tuo pisti silmiini niin pahasti. 'Mutta hei, olisihan naisella kuitenkin vapaus valita abortti!' Haloo! Varmaan tosi ajattelemattomasti kirjoitettu vastaus, pakko epäillä, koska muuten kyse on harvinaisen löyhästä moraalista! En ymmärrä miten kukaan nainen voi noin sanoa!
[/quote]
Ap täällä, Siis tarkoitin, että mikäli nainen huijaa miestä, ei miehellä ole mitään oikeutta päättää abortista. Jos taas mies huijaa naista puhkomalla kumin, on naisella vielä se viimeinen vaihtoehto tehdä abortti.
Itse ei olisi tehnyt aborttia koska mielestäni se on väärin. Jos taas olisin ollut vaikka 16-vuotias, olisin tehnyt abortin.
[/quote]
En ymmärrä.
Nainen haluaa äidiksi --> keplottelee itsensä raskaaksi --> miehellä ei ole oikeutta päättää abortista --> nainen pakottaa miehen isäksi.
vrt.
Mies haluaa isäksi --> keplottelee naisen raskaaksi --> naisella ei ole oikeutta päättää abortista --> mies pakottaa naisen äidiksi.
Eikös se nyt mene tälleen jos pistetään puntit tasan?
[/quote]
Puntit ei mene ikinä näissä jutuissa tasan, koska se on AINA se nainen joka on raskaana, synnyttää ja imettää. Ja elää symbioosissa vauvan kanssa. Nainen, aina, ei koskaan mies.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 10:10"]
[/quote]
[/quote]
Jep, näin on, silloin kun on kyse pienestä lapsesta. Se nyt vaan on perusbiologiaa eikä sille mitään voi vaikka kuinka tuntuisi tasa-arvon nimissä epäreilulta ja väärältä.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:14"]
Onko lapsi tyttö vai poika?
[/quote]
Poika
[/quote]
Mitä sanoisit pojallesi sitten joskus, jos hänen tyttöystävänsä olisi "yllättäen" raskaana eikä perheenperustaminen sopisi poikasi suunnitelmiin?
[/quote]
Sanoisin, että jos kerran pani paljaalla niin kantaa sitten vastuun. Jos mies tietää, että ehkäisyä ei ole niin kyllä hän siinä ottaa tietoisen riskin. On ihan turha tulla mulle itkemään ja syyttämään tyttöystävää. Tämän muuten aion kertoa myös pojilleni kunhan hiukan vielä kasvavat.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:14"]
Onko lapsi tyttö vai poika?
[/quote]
Poika
[/quote]
Mitä sanoisit pojallesi sitten joskus, jos hänen tyttöystävänsä olisi "yllättäen" raskaana eikä perheenperustaminen sopisi poikasi suunnitelmiin?
[/quote]
Sanoisin, että hän saa tehdä omat valintansa. Voi jatkaa naisen kanssa perheenä tai sitten erota naisesta ja ottaa vastuun lapsesta. Jos hän siis minulta neuvoja kysyisi.
[/quote]
Mutta poikasi pitäisi kuitenkin ottaa vastuu lapsesta, vaikka hänet on huijattu isäksi?
[/quote]
Miten häntä olis huijattu? Panee paljalla ja tietää, että ehkäisyä ei ole. Ketä tässä on huijattu?
No siinäpähän sitten elätte sitä onnellista perhe-elämäänne. Ei minusta kyllä niin onnelliselta vaikuta.
Arvon naiset, minä tiedän tapauksen, jossa nainen huijasi yhden illan jutun isäksi ja tämän jälkeen painosti miehen suhteeseen, koska "lapsenhoito on helpompaa, jos asutaan samassa osoitteessa".
Ja nyt ne on todella onnellinen perhe. Mies ehkä huijattiin perheelliseksi, mutta pilalla hänen elämänsä ei todellakaan ole.
Oletko ylpeä itsestäsi, kun sait vihdoinkin pilattua jonkun elämän?
Miksi teit noin? Ja oletteko yhä yhdessä miehen kanssa?
En usko että kenenkään meidän kolmen elämä on pilalla. Mies rakastaa lasta. Molemmat välillä kaipaamme aikoja, kun sai vapaasti tehdä mitä huvitti. Uskon, että kaikki kaipaavat joskus sellaista aikaa vaikka lapsi olisi hyvinkin toivottu ja "suunniteltu".
Miehelleni tehtiin sama temppu ja lopputuloksena oli ero. Pidän tekoasi erittäin halpamaisena ja sääliksi käy miestäsi.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:06"]
Oletko ylpeä itsestäsi, kun sait vihdoinkin pilattua jonkun elämän?
[/quote]
Totta kai. Siksi vastailen itselleni.
Aiotko opettaa lapsellesi, että läheisilleen saa valehdella, jos on omasta mielestä hyvä syy?
Olin jo pitkään toivonut vauvaa, mutta mies ei suostunut. Hän sanoi ettei vielä. Mies vaati aborttia, mutta en suostunut. Olemme vielä onnellisesti yhdessä naimisissa. En ole hänelle kertonut siitä että "huijasin" lapsen meille.