Hoitajan vaitiolovelvollisuus?
Mitä mieltä?
Kertoo facebookissa omalla nimellä työpaikan asioita (pk), vanhempien adoptiosta, likaisista lapsista jne. Profiilissa näkyy hlö:n paikkakunta.
mitäs mieltä ?
Kommentit (91)
No se H**** kirjoitti:
en tarkallee muista sanamuotoja mut jotenkuten näin se meni.
Tyttö kertoi keikkailevansa tässä päiväkodissa ja kiinnittäneensä huomiota lasten likaisuuteen merkkivaatteiden alla, yhden kertoi olevan adoptoitu perheeseen "äiti itse aina niiiin viimeisen päälle"
Sitä siinä ketjussa pohti pitkään. Paljon tuli kommentteja "hyi laps parat" jne kunnes alkoi tullaa kommentteja et vaitiolovelvollisuus rikottu. Ja ketju hävis. Sit tuli uus ketju, jossa ihmeteltii katoamista, mutta kuvakaappauksia oli jo tehtykin. lkuperäinen viestin lähettäjäkin "ihmetteli" minne ketju katosi, toiv ite sen poisti.
Minun miellestä ei oo kyse "pikkumöläytyksestä".
mut eihä se periaatteessa oo hoitaja vaan lastenhoitaja, ei sido samat hommat ku sairaanhoitajia? Jos oikeen oon ymmärtäny niitä töitä.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 21:06"]
mut eihä se periaatteessa oo hoitaja vaan lastenhoitaja, ei sido samat hommat ku sairaanhoitajia? Jos oikeen oon ymmärtäny niitä töitä.
[/quote]Eli susta sun asioista saa puhella kylillä ja nettisivuilla vai? Uskomatonta mitä porukkaa täällä on! Vaitiolovelvollisuuden rikkomisessa pitäisi olla nollatoleranssi.
Minusta on hassua että kaikki huutaa kilpaa että hirveä rikos on tehty, joku jossain on kertonut että joku on adoptoinut lapsen ja ei edes pese lasta. "Soitin vain muutaman puhelun ja vähän vaan googlasin ja arvasin että se se on, merkkivaatteissa kulkee ja lapsi on likainen." Kuka se on utelias?
H..tti peskää kakaralle ja käyttäkää kondomia niin ei tule tauteja, joita hävettää sairastaa niin on ihan sama kuka lukee papereita tai rikkoo vaitiolovelvollisuuden, jos jotain kiinnostaa mun tai perheeni asiat niin paljon niin ihan sama vaikka kirjoittaisivat kirkon seinään.
no näkyypä kaikki hyväksyvän tuonkin möläyttelyt tuolla facebookin ryhmässä?? Vai ??
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 22:36"]
Minusta on hassua että kaikki huutaa kilpaa että hirveä rikos on tehty, joku jossain on kertonut että joku on adoptoinut lapsen ja ei edes pese lasta. "Soitin vain muutaman puhelun ja vähän vaan googlasin ja arvasin että se se on, merkkivaatteissa kulkee ja lapsi on likainen." Kuka se on utelias?
H..tti peskää kakaralle ja käyttäkää kondomia niin ei tule tauteja, joita hävettää sairastaa niin on ihan sama kuka lukee papereita tai rikkoo vaitiolovelvollisuuden, jos jotain kiinnostaa mun tai perheeni asiat niin paljon niin ihan sama vaikka kirjoittaisivat kirkon seinään.
[/quote]
eli susta on iha ok jos sun lapsesta levitellää ja puhutaa samanlaista paskaa facen suljetussa ryhmässä? Korjaa toki, jos väärässä olen.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 22:36"]
[/quote]
no kerros perhees sukunimi ni otetaa selville? jos kerran iha sama.
uskomatonta tekstiä osalta! Jos puhuu noin tunnistettavasti työasioista, nii se on puhuttelun paikka !!!!!
Vaikutat äärimmäisen kiehtovalta ihmiseltä. Vai että oikein miehen kanssa kotisohvalla..
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 14:13"]
Musta tuntuu asiattomalta ruotia työasioita ylipäätään verkossa. Mä olen itse asiakaspalvelutyössä, eikä tule silti mieleenkään naureskella muualla kuin korkeintaan illalla miehen kanssa sohvalla istuskellessa mitään kollegoiden sekoiluja tai a(a)siakkaita. Facebookkiin voisin laittaa korkeintaan jotain tyyliin "Olipas rankka työpäivä!" sen kummemmin erittelemättä, mutta sekin tuntuu vähän tyhmältä.
Pomo kyllä päivittää omaa profiiliaan kuulemma aika ahkerasti "ongelma-asiakkaistakin", mutta se on hänen asiansa.
[/quote]
Vaikutat äärimmäisen kiehtovalta ihmiseltä.
Musta tuntuu asiattomalta ruotia työasioita ylipäätään verkossa. Mä olen itse asiakaspalvelutyössä, eikä tule silti mieleenkään naureskella muualla kuin korkeintaan illalla miehen kanssa sohvalla istuskellessa mitään kollegoiden sekoiluja tai a(a)siakkaita. Facebookkiin voisin laittaa korkeintaan jotain tyyliin "Olipas rankka työpäivä!" sen kummemmin erittelemättä, mutta sekin tuntuu vähän tyhmältä.
Pomo kyllä päivittää omaa profiiliaan kuulemma aika ahkerasti "ongelma-asiakkaistakin", mutta se on hänen asiansa.
[/quote]
[/quote]
Miten minä ymmärsin että puhuttaessa siitä adoptiolapsesta puhuttiin huonoista vaatteista eikä hygieniasta?
Kuka ihme vie lastaan päivähoitoon vimpanpäälle (varsinkaan ulkovaatteet) olevissa vaatteissa, nehän on heti siellä rikki kun rymyyvät pihalla.
Lapsiakin on moneen junaan, jotkut rikkoo heti vaatteensa jos ovat kovia menemään, toisilla menee samat vaatteet pitkän aikaa kun ovat rauhallisempia.
Jos tämä äiti sattuu olemaan vaan fiksumpaa sorttia ja tietää lapsen leikit eikä pue hänelle uusia ja hienoja vaatteita hoitoon tuodessaan.
Jos tämä äiti joka niistä kirjoitti on itse niin pinnallinen ja pukee lapsensa itse kalliisiin vaatteisiin eikä ymmärrä miksi lapsille puetaan "huonompia" käyttövaatteita?
Meitä on niin moneen junaan että ei toisten aivotuksista voi tietää.
10, minä kerroin miehelleni kuinka eräs asukas nauroi, kun hän ymmärsi sanomani asian aivan eri lailla kuin minä. Hän ymmärsi sen vähän tuhmana juttuna. Lopulta nauroimme kumpikin. Mutta en kertonut miehelleni mitään asukkaan tunnistustietoja ja jos hän tulisi käymään työpaikallani, ei hän osaisi taatusti yhdistää juttuani yhteenkään asukkaaseen. On liian monta sellaista, johon homma voisi sopia.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 14:59"]
Ja kukaan niistä 8000:sta ei pohdi miksi se lapsi on laiminlyöty, vaan pohtii miksi joku levittää lapsen äitiä "loukkaavia" kirjoituksia? - huoh...
[/quote]
Sinun kaltaistesi ajatusmaailma mahdollisti pikku-Eerikan rääkkäysmurhan.
Ei kuulukkaan pohtia. Tuo asia täytyy ratkaista vaitiolovelvollisuuden piirissä. Meinaatko, että jokainen lastensuojelutapauskin tulisi tuoda kaikkien nähtäville ja antaa av mammojen ratkaista mikä on lapselle parasta ja mitkä mahdolliset tukitoimet perhe mahdollisesti tarvitsee. Voi kiesus sinun ajatusmaailmaa!
[/quote]
[/quote]
Tuo oli sinulta todella typerä ja ajattelematon heitto. Tietämättä esim. minun ammatillista taustaani.
Minusta sen päikkytädin olisi pitäny ottaa yhteyttä esimieheen, ei facebookin mammaryhmään! Nopeaa leviää tämmönen tieto..
Lähinnä se tyttö (pk-täti) kummasteli likaisia lapsia, likaisia korvia, likaisuutta vaatteiden alla(??????), uusia merkkivaatteita, adoptioäitiä, jonka lapsi paskainen mutta itse äiti aina viimeisen päälle.
10Minsaa se teksti kerkesi siellä olla, kunnes aloittaja huomasi mokansa, koska tekstistä tunnisti kyllä, jos tuntee. Profiilista näki aloittajan paikkakunnan, ei mikään iso. Eikait se ole ku soittaa kuntaan ja kertoa työntekijän nimi jne tiedot, homma paketissa. Niinkai ap:kin aikoi tehdä, jos oikein ymmärsin?
Mua kuvottaa tuollaiset työntekijät.
No ei tietenkään moiset asia kuulu facebookkiin, ihmisille tapatuu väliin outoja päähänpistoja eikä ajattele asiaa sen pidemmälle kunnes huomaa että tulikin tehtyä väärin.Kyseinen aloittaja kuulema poisti aloituksen likemmäs heti, jospa sille riittä säikähdys ja otti opikseen, istuu kotona paniikissa ja miettii elämän prioroteetteja.
Samalla alalla ollaan. Itse olen vetänyt rajan siihen, onko kyseessä ls-ilmoitukseen tai rikosilmoitukseen johtava asia. Eli jos lapsi on vaarassa tms. niin kerron hänelle, etten voi säilyttää vaitiolovelvollisuutta.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 13:52"]
Minun oikeustajuni ei salli edes sitä, että kotona puhutaan päiväkodin tai koulun asioista, Varsinkin pienellä paikkakunnalla ei voi niin verhotusti ja ympäripyöreästi puhua, ettei kohde tulisi tunnistetuksi.
Olen tehnyt opinto-ohjaajan töitä lähes kolme vuosikymmentä koulussa. Kun oppilas on tullut keskustelemaan ongelmasta, jota ei siinä voi ratkaista, vaan täytyy esim. rehtori kytkeä mukaan, niin aina olen pyytänyt luvan, että saan puhua asiasta. En muuten muista, oliko joku joskus kieltänyt puhumasta, voi olla, että joskus joku seurustelujuttu, mutta ei mitään todella vakavaa. Vanhemmille ei aina ole annettu lupaa kertoa, mutta joissakin tapauksissa se oli ymmärrettävää. Ja toisinpäinkin on tapahtunut eli vanhemmat ovat ottaneet yhteyttä, mutta kieltäneet kertomasta lapselleen keskustelustamme.
[/quote]
Mä luulen, että tää pk- täti on iha paniikissa kotona, lukee tätäki aloitusta ja miettii mitä tuli tehtyä, siinä jo aika rangaistusta kerrakseen ...
Kaikki ovat vaan ihmisiä, ei kaikkea saa kertoa, mutta lipsahduksia voi sattua kenelle vaan.
Jospa se laitettu äiti nyt pitäisi hieman puhtaampana sen adoptiolapsensa..silloinhan tästä olisi ihan hyvää seurannut.
Jotkut on vaan kovia juoruilemaan, meistä kaikista juorutaan ja niin teemme myös itse.