Naisten koulutus -ja tulotaso on kohonnut -Silti hypergamia pysyy entisellään...Kestämätön tilanne!
Naisten asema on parempi kuin koskaan ennen, ja naiset tienaavat hyvin sekä kouluttautuvat sankoin joukoin.
Voidaankin sanoa että naiset ovat saavuttaneet saman menestyksen tason kuin miehet.
Mutta naisten hypergamia on ennallaan, eli vaaditaan edelleen sitä itseään paljon tasokkaampaa kumppania.
Jokainen varmaan ymmärtää että nykyisen naisten menestyksen kanssa tuo vaatimus muodostaa mahdottoman yhtälön.
Tämän hypergamian takia meillä eivät miehet ja naiset enää kohtaa, sinkkutaloudet ovat ennätyslukemissa ja ennen kaikkea syntyvyys laskee kuin lehmän häntä. Tällä viimeisellä tulee olemaan kauaskantoiset seurakset.
Miksi naiset eivät osaa sopeuttaa hypergamiaansa nykyiseen tilanteeseen?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki on esimerkiksi siinä, että jos mies tienaa 100 000e vuodessa, ei hänellä ole mitään ongelmaa olla naisen kanssa joka tienaa vaikk 25 000e vuoteen.
Mutta jos nainen tienaa tuon 100 000e, hän ei edes vilkaise 25 000e tienaavia miehiä.
Hän haluaa mielellään jonkun joka tienaa enemmän kuin hän, eli 150 000e+Kannattaisi vaikka joskus tutustua sata tonnia tienaavaan naiseen.
Pitääkö vääntää ratakiskosta: Eivät he halua tutustua vähemmän tienaavaan mieheen
No etsi parempipalkkainen duuni. Työkkärin sivuja kannattaa selata ennemmin kuin roikkua aaveella uuulisemassa.
Tarkastelet asiaa henkilötasolla, ja teet henkilöhyökkäyksiä.
Mitä jos tarkastelisit suurempaa kuvaa? Oletko kykenevä tähän?
Ei ole realistinen vaihtoehto että jokainen mies löytää sen superhyvin palkatun duunin.Muutos tulee lähteä naisten odotuksista ja kriteereistä.
Miksi muuten haluttiin tasa-arvoa palkkoihin ja koulutukseen, jos ei itse sitten mukauduta tilanteeseen lainkaan?
Totta kai. Ihan itse henkilökohtaisestihan teit tällaisen aloituksenkin. Joka on ihan täyttä hevonkukkua. Kenenkään ei sitä paitsi tarvitse muuttaa kriteereitään yhtään mihinkään suuntaan vain sen vuoksi, että sinä et löydä sinua kelpuuttavaa naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki on esimerkiksi siinä, että jos mies tienaa 100 000e vuodessa, ei hänellä ole mitään ongelmaa olla naisen kanssa joka tienaa vaikk 25 000e vuoteen.
Mutta jos nainen tienaa tuon 100 000e, hän ei edes vilkaise 25 000e tienaavia miehiä.
Hän haluaa mielellään jonkun joka tienaa enemmän kuin hän, eli 150 000e+Ei pidä paikkaansa.
Olen hyvin tienaava naisjohtaja ja puolisoni on selkeästi mua pienipalkkaisempi. Tämä ei haittaa. Mutta se mikä haittaisi olisi se että puoliso olisi alhaisemmin koulutettu. Itse akateemisena haluan ehdottomasti akateemisen puolison.
Koulutus on ilmaista joten miehet vaan yliopistoon. Olen itsekin köyhän perheen lapsena ilman mitään tukea saanut koulutettua itseni (lainalla ja työllä rahoitus).
Minulla on sinulle yksi kysymys:
Jos tutustuisit mieheen jonka olettaisit akateemiseksi, koska olisit näin joskus kuullut jostain, ja mies tuntuisi kaikin tavoin täydelliseltä, etkä edes kysyisi akateemisuudesta mitään koska et osaisi epäillä etteikö hän olisi sitä.
Sitten jossakin yhteydessä selviäisikin ettei hän oikeasti ole akateeminen, niin olisiko se hylkäyksen paikka kun häneltä tämä titteli puuttuu?
Mikä tekee eron akateemisen ja ei-akatemiisen välillä?
Tämä ketju on taas kerran hieno osoitus naisten ylimainostetuista empatiakyvyistä. Ei osata asettautua miehen asemaan, eikä miesten kohtalo edes kiinnosta. Minä, minä, minä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän haluaa mielellään jonkun joka tienaa enemmän kuin hän, eli 150 000e+Kannattaisi vaikka joskus tutustua sata tonnia tienaavaan naiseen.
Pitääkö vääntää ratakiskosta: Eivät he halua tutustua vähemmän tienaavaan mieheen
No etsi parempipalkkainen duuni. Työkkärin sivuja kannattaa selata ennemmin kuin roikkua aaveella uuulisemassa.
Ei ole realistinen vaihtoehto että jokainen mies löytää sen superhyvin palkatun duunin.Muutos tulee lähteä naisten odotuksista ja kriteereistä.
Miksi muuten haluttiin tasa-arvoa palkkoihin ja koulutukseen, jos ei itse sitten mukauduta tilanteeseen lainkaan?Totta kai. Ihan itse henkilökohtaisestihan teit tällaisen aloituksenkin. Joka on ihan täyttä hevonkukkua. Kenenkään ei sitä paitsi tarvitse muuttaa kriteereitään yhtään mihinkään suuntaan vain sen vuoksi, että sinä et löydä sinua kelpuuttavaa naista.
Ja henkilöhyökkäkset sen kuin jatkuvat...Ehkä odotin sinulta liikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten haluttiin tasa-arvoa palkkoihin ja koulutukseen, jos ei itse sitten mukauduta tilanteeseen lainkaan?Totta kai. Ihan itse henkilökohtaisestihan teit tällaisen aloituksenkin. Joka on ihan täyttä hevonkukkua. Kenenkään ei sitä paitsi tarvitse muuttaa kriteereitään yhtään mihinkään suuntaan vain sen vuoksi, että sinä et löydä sinua kelpuuttavaa naista.
Ei sinun kannata odottaa minulta yhtään mitään. En nimittäin ole sinulle velkaa yhtään mitään. Niin kuin ei kukaan muukaan nainen, vaikka näytät niin olettavan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on taas kerran hieno osoitus naisten ylimainostetuista empatiakyvyistä. Ei osata asettautua miehen asemaan, eikä miesten kohtalo edes kiinnosta. Minä, minä, minä!
Tämän aiheuttama syntyvyyden lasku on ihan oikea ja iso ongelma, joka tulee kyllä konkretisoitumaan ihan jokaiselle.
AP tästä puhuu aloituksessaan, mutta täällä haukkuvat naiset tuntuvat olevan kykenemättömiä tällaiseen laajemman kuvan hahmotukseen
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Ei voisi vähempää joku random nettimies kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun kannata odottaa minulta yhtään mitään. En nimittäin ole sinulle velkaa yhtään mitään. Niin kuin ei kukaan muukaan nainen, vaikka näytät niin olettavan.
Lisätään uusi sana kiellettyjen listalle: "odottaa"
Nythän siellä on jo mm. "Vaatia"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän haluaa mielellään jonkun joka tienaa enemmän kuin hän, eli 150 000e+Ei pidä paikkaansa.
Olen hyvin tienaava naisjohtaja ja puolisoni on selkeästi mua pienipalkkaisempi. Tämä ei haittaa. Mutta se mikä haittaisi olisi se että puoliso olisi alhaisemmin koulutettu. Itse akateemisena haluan ehdottomasti akateemisen puolison.
Koulutus on ilmaista joten miehet vaan yliopistoon. Olen itsekin köyhän perheen lapsena ilman mitään tukea saanut koulutettua itseni (lainalla ja työllä rahoitus).
Kuten kaikissa säännöissä, myös tässä on poikkeuksia.
Silti vähintään se 95% menestyneistä naisista toimii eri tavalla kuin sinä
Itseasiassa yksin jäävät nykyisin köyhät ja kouluttautumattomat, niin miehet kuin naiset.
Koulutetut naiset ja miehet ovat todennäköisemmin parisuhteessa eli itseasiassa naisten odotukset ovat joustaneet (koska naiset ovat koulutetumpia).
Muuten keskustelussa huvittaa nämä miehille suunnatut kommentit "menee paremmin palkattuihin töihin" palstalla, jossa taas alapeukutuksia satelee, jos esim. työttömälle (joka oletetaan naiseksi) ehdottaa töihin menoa.
Täällähän palstamammat voivat siis lakkauttaa Suomesta työttömyyden ja köyhyyden, kun kuka tahansa vain menee noihin hyvin palkattuihin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten haluttiin tasa-arvoa palkkoihin ja koulutukseen, jos ei itse sitten mukauduta tilanteeseen lainkaan?
Koulutus ja palkka ovat tärkeimmät kriteerit vain harvoille naisille. Yleisiä tarkeitä kriteereiteitä ovat terveet elämäntavat, tasa-arvon kannattaminen kuten oman osuutensa tekeminen kotitöistä, seksuaalinen puoleensavetävyys, kyky keskustella ja ratkoa ongelmia, huumorintaju, lapsirakkaus, eläinrakkaus, samat elämänarvot politiikasta ja uskonnosta.
Parisuhde jää kiinni näistä, ei koulutuksesta tai tuloista.
Vierailija kirjoitti:
Koulutetut naiset ja miehet ovat todennäköisemmin parisuhteessa eli itseasiassa naisten odotukset ovat joustaneet (koska naiset ovat koulutetumpia).
Tämähän on suoranainen vale. Jokainen voi käydä googlettamassa tutkimukset siitä kuinka tällaiset naiset eivät enää kohtaa koska suomeksi sanottuna he eivät kykene joustamaan hypergamiastaan piiruakaan
Koulutetut/varakkaat naiset jää ikisinkuiksi ja kouluttamattomat/köyhät miehet jää ikisinkuiksi.
Ei tietenkään kaikki mutta moni jää koska kyseiset ryhmät eivät kohtaa.
Se mitä tasa-arvoisempi yhteiskunta on, niin sitä vähemmän syntyy lapsia ja sitä vähemmän parisuhteet on pysyviä.
Juuri oli uutisissa juttua että alle 30 vuotiaista naisista yli puolet on lapsettomia ja että pohjoismaisten naisten lapsiluku on ollut laskeva vuodesta 2010.
Jokaisessa pohjoismaassa syntyvyys on laskenut vuodesta 2010.
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten haluttiin tasa-arvoa palkkoihin ja koulutukseen, jos ei itse sitten mukauduta tilanteeseen lainkaan?Koulutus ja palkka ovat tärkeimmät kriteerit vain harvoille naisille. Yleisiä tarkeitä kriteereiteitä ovat terveet elämäntavat, tasa-arvon kannattaminen kuten oman osuutensa tekeminen kotitöistä, seksuaalinen puoleensavetävyys, kyky keskustella ja ratkoa ongelmia, huumorintaju, lapsirakkaus, eläinrakkaus, samat elämänarvot politiikasta ja uskonnosta.
Parisuhde jää kiinni näistä, ei koulutuksesta tai tuloista.
hahhah
Naiselle merkkaa
1. Rahat
2. Status
3. Ulkonäkö
4. Julkisuus/kontaktit
Sitten sen jälkeen tulee 5, 6, 7....jne, joita ovat nuo huumorintaju, elämänarvot, rehellisyys yms.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa yksin jäävät nykyisin köyhät ja kouluttautumattomat, niin miehet kuin naiset.
Muuten keskustelussa huvittaa nämä miehille suunnatut kommentit "menee paremmin palkattuihin töihin" palstalla, jossa taas alapeukutuksia satelee, jos esim. työttömälle (joka oletetaan naiseksi) ehdottaa töihin menoa.
Täällähän palstamammat voivat siis lakkauttaa Suomesta työttömyyden ja köyhyyden, kun kuka tahansa vain menee noihin hyvin palkattuihin töihin.
Työtön ja köyhä voi helposti saada parisuhteen. Parisuhteen este on mielenterveys- ja päihdeongelmat ja oman terveyden laiminlyönti, kuten vakava ylipaino ja tupakointi. Nämä ovat valitettavan yleisiä köyhillä ja työttömillä.
En ole akateeminen, mulla on vain opistotason tutkinto, ammattikorkeakoulu se olisi nykyään. Tienaan reilusti yli keskipalkan, 70.000 vuodessa ja mieheni n. 50.000.
En ole pariutessani kysynyt hänen palkkatasoaan, hän oli itse asiassa työtön. Mutta hänellä oli samantasoinen tutkinto kuin itsellänikin ja halu työllistyä. Molemmat työskentemme siis it-alalla.
Yhteiseen elämään avitti se, että me kykenemme ymmärtämään ainakin jollakin tasolla toistemme työasioita. Olemme kiinnostuneet samalaisista asioista (kulttuuri ja taide). Nautin nopeasta oivaltavasti huumorista - sitä lajia eivät kaikki osaa. Tämä huumotintaju myös yhdistää.
Eli miehen ei tarvitse tiensta mua enemmän, pitää kyetä osallistumssn perheen menoihin ja kyetä jakamaan ssiat mun kanssani. Jos joudun selittämää vitsit joille nauran puolisolleni, hän ei vain ole oikea ihminen mulle.
Höps, tuttavapiirissäkin on riittämiin näitä pareja, joissa hyvin tienaava asiantuntija tai yrittäjä on ottanut duunarimiehen. Ei mitenkään harvinaista. Eiköhän se nyt ole niin päin, että pariutumistintamalla ei onnista ja haetaan sopivaa tarinaa mieltä rauhoittamaan.
Kerro nyt ap mikä se oikea ongelma on. Se on se, että sinä et saa sen tasoisia naisia, kuin himoitset, eikö niin. Eli haluaisit saada supermegaIG pllun, mutta sinulla ei ole mahkuja semmoisen -sinua ei pskan vertaa kiinnosta Tämä asia yleisellä tasolla. Sinua vaan veetuttaa kun et pääse pnemaan tai kumppaniksesi suoermegaIG pllua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamiehille ehdotetaan paremmin palkattuihin töihin menemistä siksi, että näihin uuulinaketjuihin ollaan jo lopen kyllästyneitä. Päivästä toiseen samaa urputusta, joka ei kaiken lisäksi ole edes tottakaan.
Aa, sinä siis nostat keskustelun tasoa vastaamalla urputukseen urputuksella. Provosoija provosoi ja sinä esität kyllästynyttä vastaamalla provokaatioon juuri niin kuin toivottu.
Kai kuitenkin tajuat olevasi yhtä rasittava kommentoija kuin tämä "mene töihin"- tyyppi kaikissa toimentulovaikeuksia koskevissa ketjuissa. Et tuo keskusteluun mitään uutta.
Tilastot osoittavat, että nimenomaan koulutetut, työssäkäyvät tavalliset miehet löytävät parisuhteen. Kouluttamattomat ja työttömät jäävät ilman.
Kiltteys taas ei toivoakseni ole synnynnäinen ominaisuus, vaan seurausta elämän muista vastoinkäymisistä.