Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojalta lähti moposta kilvet ja mopokortti hyllylle

Vierailija
01.09.2020 |

Onkos teille käynyt samoin? Kotona on aina puhuttu siitä, mitä tapahtuu jos mopoa viritetään ja ajellaan liian kovaa. Suhtautuminen on ollut ylimielistä ja välinpitämätöntä meidän pojalla, mutta myös koko muulla poikaporukalla. Poika on ollut koko kesän sitä mieltä että poliisit eivät häntä pysäytä. Häntä on varoiteltu että mopoa ei saa virittää eikä muutenkaan liikenteessä törttöillä. No porukalla ovat peukaloineet mopojaan ja nyt kävi niin, että poliisit pysäyttivät ja tutkivat mopon ja moposta lähti kilvet ja pojalta kortti.

Miten teillä on asiat edenneet tämmöisen jälkeen, onko virheistä otettu opiksi vai onko pää ollut umpiluuta tällaisenkin opetuksen jälkeen? Miten on meno jatkunut?

Omalla pojalla on ollut hankala vaihe; hän on aina ollut kiltti ja kuuliainen mutta nyt asiat ovat hankaloituneet ja kaikki nyt kulminoitui tähän mopoasiaan. Nyt on lähtenyt kortti ja kilvet ja mopo on takavarikossa, poika kävely- ja polkupyörämiehenä ja me vanhemmat mietitään mitä on tehty väärin. Jokaisella itsetutkiskelun paikka.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvallisuudesta on myös puhuttu, mutta ei tunnu täysin ymmärtävän. Meilläkin ollut periaatteena, että asiat tehdään lain mukaan. Mutta ymmärrän itse liian vähän mopoista, että huomaisin viritykset. Tälle linjalle nyt ajauduttu ja yritetään saada nuori itse oivaltamaan riskit ym. 

Tyttölasten kanssa ei ollut näitä ongelmia, niin ollaan vähän uuden edessä koko perhe tämän kanssa :)

Mopo myyntiin, nyt heti. Säännöt oli tiedossa, rikkoi silti.

Meillä saa erehtyä ja pyrkiä korjaamaan virheensä. Itse kantaa vastuun valinnoistaan. Kunhan suurimmilta osin pysyy linjalla johon kasvatettu. Esikoisen kanssa olin tiukempi, kärsi kyllä täsät. Nyt aikauisena epävarmempi itsestään. Oikeudentaju kyllä hyvä,

.... Olette poikasi kanssa vastenmielisen moraalittomia.

... ja vastasit riitaa haastaen viisi vuotta vanhaan viestiin ikäänkuin keskustelu olisi edelleen ollut käynnissä.

Vierailija
62/62 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ilmeisesti tehdä kansalaisaloite siitä, että kaikenlainen tekniikka joka alkaa sanalla mopo, poistetaan lainsäädännöstä. Eihän missään muuallakaan ole tällaisia v:ttumaisia päristimiä. Jäljelle jäisi ajokortti ja ajoneuvot joita saa luvalla kuljettaa täytettyään 18 vuotta. Se poikkeuslupa, jonka saa kaksikymmentätuhatta 17 vuotiasta joka vuosi, poistetaan myös. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla