Puolisosi noloin tapa, mitä hänessä häpeät?
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 06:59"]
Huh mitä miehiä. Mun miehellä ei mitään tällaista. Osaa pukeutua ja käyttäytyä siivosti. Syökin siististi ja osaa käyttää vessaa.
Se mitä häpeän joskus on hänen keskustelukyvyttömyytensä. Lapsista puhuu ja lasten kanssa puhuu. Mutta aikuisten kanssa on keskustelu vähän väkinäistä. Tarkoitan sellaisia vähänkin vieraampia aikuisia. Tuttujen kanssa keskustelee kyllä.
[/quote]
Meillä sama homma. =( Välillä toivoisin, että osaisi muiden kanssa keskustella samalla tavalla kuin minun kanssani.
•vihaisena mässyttää purkkaa suu auki (muulloin normaalisti)
•auton ratissa täysi idiootti ja vaarallinen (muulloin ei)
•puhelinriippuvainen.
Pakko myöntää, että puolisossani on paljonkin sellaista mitä häpeän :D
Ruuan hotkiminen kauhealla kiireellä myös ravintoloissa ja etenkin se hikoilu. Sillehän ei mitään mahda jos hikoiluttaa, mutta ymmärtäisi edes pyyhkiä.
Ei sosiaalisia taitoja juuri ollenkaan.
Pinna kireällä ja antaa sen näkyä estotta esim. tiuskimisina julkisina paikoilla.
Näistä ja monista muista vioista huolimatta rakastan, ja empä itsekään täydellinen ole:D
Tilannetaju on joskus hiukan hakusessa, esim. hautajaisissa laukonut joskus jotain niin noloa, että olen toivonut, että maa nielisi. Tämä on rasittavaa, kun saa noissa tilanteissa katsoa paitsi lasten, myös miehen käyttäytymisen perään. Mies itse tiedostaa tämän kyllä, mutta ei kai oikein voi itselleen mitään, menee vaan jumiin sosiaalissa tilanteissa. Ollaan sovittu, että mä otan sellaisen "tietyn" katseen, kun jutut alkaa olla niin sanotusti viistossa, mutta tämäkään ei valitettavasti aina auta.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 07:50"]
•vihaisena mässyttää purkkaa suu auki (muulloin normaalisti)
•auton ratissa täysi idiootti ja vaarallinen (muulloin ei)
•puhelinriippuvainen.
[/quote]
Hui, noista kaksi sopii myös mun mieheen. O_o En ymmärrä, miten rauhallisesta ja mukavasta miehestä tulee auton ratissa aggressiivinen kaahaaja. Hän väittää, että hänen ajotapansa on vain "sujuva", mutta minusta sellainen kaasuttelu, jarruttelu, kiilailu ja muu törttöily on vain typerää ja vaarallista. Ei usko.
Ja puhelin tai iPad on aina kädessä, ensimmäisenä aamulla, viimeisenä illalla, sukulaisten kanssa seurustellessa jne jne...
Mieheni on ulkomaalainen ja julkisilla paikoilla puhuu usein vieraalla kielellä kovahkoon ääneen ja nauraa paljon. Saa sen vuoksi vihaisia mulkoiluja osakseen. Yritänkin aina julkisissa kulkuneuvoissa yms. tähdentää miehelleni, että Suomessa kuuluu ihmisten ilmoilla olla naama peruslukemilla ja turpa kiinni, tai jos jotain haluaa sanoa niin hiljaisella äänellä ja suomen kielellä :D
Mun mies kans "kouluttaa" auton ratissa muita jotka avaa päi helvettiä.. menee ajaa ihan vierelle ja tuijottaa tai tekee jtn käsimerkkejä tai muuta.. huoh. Tai sit ajaa ihan edessä olevassa matelijassa kiinni ja saa aina pelätä millo edessä oleva pistää jarrut kii ja me ajetaa perää. Oon raivonnu asiasta mut tiiän et tekee yksin enemmän..
Myös muutenkin tuo "poliisi" asenne jatkuu, kaupassa jos jonku kärry edessä keskellä ilmoittaa kovaan ääneen tai työntää sen rajusti sivuun, jos mummo tai joku muu hidastelee siitäkin ilmoittaa kovaan ääneen. Tai jos on muuten vaan levittäytyneenä tiellä niin ilmoittaa kovaan ääneen. Lapset jos metelöi ni hirvee haloo. Ja auta armias jos mamu seisoo hieman väärin siinä tiellä, N sanan saattelemina kertoo mielipiteensä opittavista käytöstavoista. Nolottaa ihan helvetisti ku tiedän jengin ajattelevan et mikä juntti. Turpaan ei ole vielä saanut mutta sitä odotellessa..
Vain yksi: lausuu/sanoo väärin vierasperäiset sanat. Minun on ihan pakko aina oikaista ne,se varmaan ärsyttää miestäni.
Esimerkiksi koiran talutin Flexi,mies sanoo pleksi. Citymarket eli Cittari mies sanoo että setteri. Lidl mies sanoo liiteri. Voi että mua ärsyttää......
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 09:36"]
Vain yksi: lausuu/sanoo väärin vierasperäiset sanat. Minun on ihan pakko aina oikaista ne,se varmaan ärsyttää miestäni.
Esimerkiksi koiran talutin Flexi,mies sanoo pleksi. Citymarket eli Cittari mies sanoo että setteri. Lidl mies sanoo liiteri. Voi että mua ärsyttää......
[/quote]
On vielä yksi, en meinannut muistaa. Kertoo totuutena omia luulojaan esim: kunta säästää taas valoissa kun on sammuttanut joka toisen lyhdyn pyörätiellä....
Nolottaa välillä:
- Miehen kova ääni (siis ei tarkoituksella huuda on vaan kovaääninen) ja kovaääninen nauru.
- Aina vääntämässä vitsiä nuorille myyjille/tarjoilijoille tms, vaikka minäkin olisin vieressä. Yleensä ne vitsit on vielä huonoja.
- Ei aina ymmärrä juttuja/ymmärtää ne väärin.
Tukkii väylät käytävällä ostoskärryillä .
Valittaa ajaessa kun joku roikkuu kontissa kiinni,mutta tekee kuitenkin itse samaa.
ohis, mutta yhden kirjoittajan kommentista nousi mieleeni mies, joka vääntää kakkaa lenkkivaatteet päällä jossain pusikossa :D
Huh mitä miehiä. Mun miehellä ei mitään tällaista. Osaa pukeutua ja käyttäytyä siivosti. Syökin siististi ja osaa käyttää vessaa.
Se mitä häpeän joskus on hänen keskustelukyvyttömyytensä. Lapsista puhuu ja lasten kanssa puhuu. Mutta aikuisten kanssa on keskustelu vähän väkinäistä. Tarkoitan sellaisia vähänkin vieraampia aikuisia. Tuttujen kanssa keskustelee kyllä.
Tätä voin kompata. Siis näitä lukiessa täytyy kyllä kiittää onneaan, että miehenä on hyvätapainen ja kaikin puolin hyvin käyttäytyvä ja pukeutuva tapaus. Mutta on vielä itseänikin introvertimpi ja menee oikeasti ihan puihin, jos porukka on yhtään suurempi tai vieraampi. Silti kokee tarpeen sanoa "jotain" ja laukoo sitten vähän tyhmiä. Ei minua hävetä, mutta harmittaa hänen puolestaan, kun näen, kuinka häntä itseään heti perään hävettää. Olen yrittänyt sanoa, että voi ihan hyvin olla hiljaa, osallistua keskusteluun nyökkäilemällä, hymyilemällä ja katsekontaktilla, ei tarvitse puhua väkisin. Mutta toinen vaihtoehto on sitten se, että hän sulkeutuu kokonaan ulkopuolelle. Lukee lehteä, näyttää (tarkoittamatta) hyvin epäkiinnostuneelta, jolloin antaa sitten epäkohteliaan kuvan itsestään. Mutta en suostu kyllä häpeämään, kun ei ole mitään syytä! =)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 08:55"]
En ymmärrä, miten rauhallisesta ja mukavasta miehestä tulee auton ratissa aggressiivinen kaahaaja. Hän väittää, että hänen ajotapansa on vain "sujuva", mutta minusta sellainen kaasuttelu, jarruttelu, kiilailu ja muu törttöily on vain typerää ja vaarallista. Ei usko.
[/quote]
Mun isällä on sama ominaisuus. Se on täysin rauhallinen, ei koskaan ole korottanut ääntään, vähäsanainen, sanoo sanansa vain jos todella tarvii. Mutta liikenteessä hullu ja kaahailee. Johtunee siitä ettei muuten pura tunteitaan yms, sitten liikenteessä purkaa.
Mies on liikenteessä oikea raivopää.. onneksi vain oma perhe näkee sen. Mutta en yhtään ihmettele mistä meidän 3v on oppinut kiroilemaan.
Saattaa kadota tietokoneelle istumaan ja surffaamaan vaikka meillä on vieraita, todella rasittavaa yritää selitellä jotain..
Syö välillä räkäänsä.
(onneksi vain kotona eikä julkisesti)
Mun rakas mieheni jatkaa rauhassa tv:n katselua kun meidän molempien sukulaisia tulee kylään (esim. lapsen synttäreille) ei suostu sulkemaan urheilukanavaa vaikka vieraat pimpottaa jo ovikelloa. Tai sitten istuu iltapäivälehden takana olohuoneessa kun vieraat yrittää seurustella sen kanssa. Ehkä hieman on parantanut tapojaan vuosien varrella. Ei osaa vaan seurustella/keskustella vanhempiemme kanssa.
Toinen mitä häpeän on kun hän laukoo asiaan omituisia kommentteja ja kirosanoja etenkin tuntemattomien seurassa, luulee kai olevansa vitsikäs..heheh. On myös liian kova tinkimään kassalla (ei sentään ruokakaupassa). Silti hän on maailman paras aviomies.
Mieheni ei ole sosiaalisesti kovin taitava supliikkimies, mutta saa vähän pisteitä yrittämisestä. Sääli vaan, että suurin osa yrityksistä menee täysin penkin alle, koska mieheni luulee olevansa hauska. Kaikki kommunikoinnit ovat siis "vitsejä", jotka suurin osa ottaa v*ttuiluna. Se on kamalaa! Törmätään vaikka mun kaveriin kaupungilla, jolla on tuuli tuivertanut tukkaa, niin mies hörättää "aikamoinen harakanpesä-lookki sulla, ootko kattonu tänään peiliin ollenkaan! höhöhöhö " ??????
mies ei myöskään koskaan katso missä rääsyissä kulkee, omaa isänsä geenit siinä, että vaatteet käytetään niin loppuun, että melkein maatuvat päälle. On reikää, hihansuut/kaulus repsottaa, vaatteissa on tahroja, ne ovat vääränkokoisia, ryppyisiä.... Meinaa tulla esim sukulaisiani tapaamaan jossain rippikouluaikaisissa urheilushortseissa??
Syö seisten, tosin tätä tekee onneksi vain kotona. Vaikka olisin kattanut pöydän meille ja vauvalle, niin silti hänen pitää mussuttaa ruokansa jossain sivutason ääressä. Todella ärsyttävää.
Hän myös nuolee lautasen ruokailun jälkeen.
En häpeä häntä. Hän tosin häpeää minua aina välillä. :D
55, mulla on miehenä sun miehen hengenheimolainen! Ei ole todellakaan mikään sujuva seuramies, varsinkin vieraassa porukassa laukoo ihan mitä sattuu. Ja mitä muodollisempi tilanne, sitä epäsopivampia kommentteja.
Samaa on myös pukeutuminen: salihousut vuodelta 94 on aivan passeli asuste kaupungille, kiskoo ne kainaloihinsa jos en ehdi väliin. Varsinkin pipot on ihan hirveitä, oikeasti ihan kauheita. Tässäkin osasyynä lienee geeniperimä, miehen äiti ostaa sille lahjaksi "hassuja" printtikuteita, joissa lukee jotain tyyliin "fantsu frendi" tai "avohoidossa".
Piereskely ja röyhtäily. Piereskely esim keittiössä vaiikla toiset vielä syövät, kiva.. Ja välillä sanoo aku ankka röyhtäisyn tahtiin, argh. Ja se kun sylkäisee limaklönttwjö vessannpönttöön ja jättää nw sinne lillumaan eikä veddä vwssaa, yök.