Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka ilta tekee mieli juoda muutama olut - vinkkejä miten eroon tästä tyhmästä tavasta?

Vierailija
31.08.2020 |

Mun elämässä ei ole aikaisia aamuherätyksiä mikä mahdollistaa tämän tissuttelun. Aina tuntuu olevan sopiva ilta muutamalle kaljalle ja ne useimmiten haenkin. Voiko tälläisestä mennä terveys paskaks? Ei tule enää mitään krapuloita tai muita huomattavia oireita. Rahaakin tietty menee jonka voisi käyttää paremminkin. Mutta lopulta kuitenkin aina ajattelen että ne kaljat on sen arvoisia ja ne kuitenkin haluan. Mikä motivioisi pitämään illat täysin alkoholittomina? Tällä hetkellä tuntuu, ettei motivoi mikään.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aamulla herätessä paljon parempi olo jos ei ole juonut edes yhtä tai kahta. Vaikkei joisikaan krapulaan asti niin mulla aina tuntee aamulla herätessä jos on ottanut edes yden ja se aamu aina jollain tasolla pilalla. Sen takia pyrin siihen että ei ota usein ja jos juo niin mielummiiin sit kunnolla ja useamman ettei tee ihan heti uudestaan mieli.  Päivittäinen tissuttelu on hirveä tapa. 

Vierailija
82/110 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti terveellisempi juoda vaikka känni kerran viikossa kuin juoda muutama joka päivä. Siinähän ei maksa pääse lepäämään yhtään, yöunet on joka yö huonot ja varmaan munuaisetkin kovilla. Ennemmin vetäisin kertakännit perjantaisin kuin harrastaisin tollasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
84/110 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko maksakirroosi kehittyä siitä, että juo 2 olutta joka ilta? Siis 14 olutta viikossa? Luulisin että voi, ja pitäisin jopa todennäköisenä että parinkymmenen vuoden kuluessa sen saa jos juo päivittäin, vaikka määrät eivät ole suuria. Etenkin jos on vähänkään vyötärölihavuutta/metabolista oireyhtymää siinä lisänä. Suosittelisin vaihtamaan täysin alkoholittomiin oluisiin tai muihin juomiin. 

Vierailija
85/110 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin tarvin apua tähän asiaan. Nuo purista appelsiinimehua- neuvot ovat herttaisia, mutta riippuvuutta ymmärtämättömien ihmisten hyväntahtoisia joskin naiveja ehdotuksia. Alkoholisti ei maun tähden juo, vaan nimenomaan humalan hakuisuuden vuoksi. Itse en kaljan mausta pidä vähääkään, mutta koska se on halpaa, juon sitä päästäkseni känniin.

Olen alkanut tosissani heräämään ajatukseen, että joudun hakeutua hoitoon päästäkseni alkoholista eroon. Vuosikausia olen uskotellut itselleni, että pystyn omin avuin lopettaa juomisen. En vaan pysty.

Minusta ei edes päällepäin uskoisi kuinka pohjalla olen. Jotenkin olen pystynyt pitämään kulissit pystyssä ainakin tähän asti. Työ, siisti koti, lapset vuoroviikoin isällään, joka toinen viikko saan vielä hillittyä juomistani..Mutta kuten nimimerkki alkoholisti tuolla ylempänä kirjoitti: pikkuhiljaa määrät kasvaa, juominen alkaa (vapaapäivinä) yhä aiemmin...

No riipuvaisia on erilaisia. Itse pääsin aika pahasta riippuvuudesta siirtymällä vaan juomaan teetä ja limonadeja. Vaikka siitä ei humalaa saa, niin tulee kuitenkin tyydytettyä joku samanlainen kaava. Koska olin aika riippuvainen pari vuotta sitten mutta sain asian kuntoon, suhtaudun vähän epäillen näihin fatalistisiin "alkoholismi on sairaus" -sanontoihin. Joillain ehkä on, joillain alkoholin ottaminen on vain paha tapa, josta kyllä pääsee eroon jos haluaa. Ja anteeksi vain, tuntuu, että sitä sairausargumenttia sitten käytetään tekosyynäkin, tyyliin, tämä on asia, jolle en voikaan mitään. Mutta kuten sanoin, ollaan erilaisia, ja ei voi tietää miten toinen asiat kokee.

Vierailija
86/110 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen oluen ystävä mutta terveyssyistä en saa juoda paljoa. Oli pakko päättää minä päivinä voin ostaa YHDEN kolmosoluen ja minä päivinä ykkösen/holittoman. Kotiin ei kannata varastoida eikä hakea lautalta. Haen siis aina kaupasta enintöän päivän tai kahden satsin.

Muina iltoina laitan teetä. Voit miettiä vaihtoehdoksi teen, yrttiteen (esim kamomilla), limun, vissyn, mehun, jötskin, karkin. Noita makeita vakn siirtymäkauden, ne syö hampast.

Vierailija
87/110 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi eilen Selvä Syyskuu! Kaksi päivää olen nyt onnistunut olemaan ilman niitä iltakaljoja, ja onkin ollut helpompaa kuin luulin. ap

Vierailija
88/110 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut tissuttelukoukussa ja pääsin siitä irti kannabíksen avulla. Ryhdy ap sinäkin polttelemaan kannabísta, niin terveys kiittää.

Mä kokeilin mut siitä tuli vaan oksettava ja ahdistava olo. Ei yhtään rento kuten alkoholista. En tiedä oliko väärä lajike, annostus vai mikä.

mulle tuli aivan järjettömän vainoharhainen olo...

Vierailija
89/110 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi eilen Selvä Syyskuu! Kaksi päivää olen nyt onnistunut olemaan ilman niitä iltakaljoja, ja onkin ollut helpompaa kuin luulin. ap

Minä aloitin jo lauantaina eikä ole tehnyt yhtään mieli vaikka tissuttelin tosi paljon päivittäin monta kuukautta. Muuten mennyt hyvin, mutta olen nukkunut tosi huonosti. 

Vierailija
90/110 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs päivä nyt ilman. Kohta on viikonloppu, mikä vähän jännittää että tuleeko repsahdus ja kaupan kautta kaljojen kanssa kotiin. Tai sit ostan vaan cokis zeroa ja ryyppään sitä. ap

Vierailija
91/110 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähän aikaa ilman ja juo uudestaan niin huomaa ettei siitä oikein saa samanlaista mielihyvää kuin silloin jos on "putki päällä". Saman huomaan karkkien ja roskaruuan kanssa.

Vierailija
92/110 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli sama tapa, mutta pääsin siitä irti kun kaljamahan kasvun takia vaihdoin oluet kirkkaisiin viinoihin. Sekoittelen itselleni niistä iltaisin makoisia drinkkejä light-limuihin, pysyy paino kurissa ja nousee kunnolla päähän sen ärsyttävön olutpöhnän asemasta.

Vierailija
93/110 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli sama tapa, mutta pääsin siitä irti kun kaljamahan kasvun takia vaihdoin oluet kirkkaisiin viinoihin. Sekoittelen itselleni niistä iltaisin makoisia drinkkejä light-limuihin, pysyy paino kurissa ja nousee kunnolla päähän sen ärsyttävön olutpöhnän asemasta.

No ei tuo kyllä unen laatua eikä maksan tilaa paranna. Kannattaisi jättää ne kirkkaat viinat pois ja pysyä vain light-limuissa. 

Vierailija
94/110 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo kyllä unen laatua eikä maksan tilaa paranna. Kannattaisi jättää ne kirkkaat viinat pois ja pysyä vain light-limuissa. 

Jos sinulla ei ole asiallisia neuvoja, niin voitko mennä muualle vittuilemaan kiitos.

95/110 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu alkoholitonta. Minä pidän oluen mausta (ja myönnän että jotkut niistä maistuu saippualle, mutta hyviäkin löytyy), ja aika usein tulee juotua alkoholittomia, jos/kun humaltuminen ei innosta.

Vierailija
96/110 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivoippa ittees vaikka kahtomalla Henna Kalinaisen nykyistä habitusta. Kun juop sankollisen kalijjoo viikossa .

Vierailija
97/110 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei ole asiallisia neuvoja, niin voitko mennä muualle vittuilemaan kiitos.

Minusta minun neuvoni oli asiallisempi kuin sinun. Ihmisellä on alkoholiongelma, niin sinä neuvot siirtymään kirkkaisiin. Onko sinulla nytkin krapula, kun ärsyynnyt  noin helposti? 

Vierailija
98/110 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin viime vuonna traumaattisen tapahtuman ennen ulkomaan matkaa. Olin tuota ennen ollut pitkään kuivilla tissuttelusta, mutta neljän päivän ryyppyputki Unkarissa jäi kotona päälle. Kävin töissä, hoidin lasta, sumplin oikeudenkäyntiasioita. Mulla ei ole Suomessa yhtään ystävää ja jäin todella yksin, ainoa selviytymiskeino oli "iltaisin pari".

Nyt olen taas pystynyt lopettamaan, eikä edes tee mieli palata vanhaan. Jaa että miten tein sen? Aloitin treenaamisen. Olen aina ollut hoikka, mutta tuon tissuttelukauden aikana lihoin pari kiloa ja huomasin mahani kasvaneen, ei kiva kun olen pienirintainen. Samoin huomasin turvotusta kasvoissa. Hirveän pinnallista, mutta tuossa vaiheessa heräsin; en halua muuttua sellaiseksi muodottomaksi möhkäleeksi. Kun piiskaan kehoani liikunnalla, ei tee mieli nollata tulosta alkoholilla. Öisinkin tarvitsen myös hyvät unet, jotta jaksan treenata.

Tiedostan kyllä, että olen korvannut yhden addiktion ja selvitymismetodin toisella, mutta terveellisempää elämää tämä on ja auttaa myös pitämään pään kasassa paremmin.

(Kuulostipa tosi kliseiseltä "liikunta auttaa jeejee :)" -paasaukselta, mutta tämä toimi mulla)

Vierailija
99/110 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samankaltainen ongelma, mutta sipsien kanssa. Joka ilta haluaisin syödä niitä tai maissinaksuja. Ja en ole ylipainoinen, jos nyt joku luulee niin. Todella vaikea päästä eroon tästä tavasta.

Vierailija
100/110 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin tarvin apua tähän asiaan. Nuo purista appelsiinimehua- neuvot ovat herttaisia, mutta riippuvuutta ymmärtämättömien ihmisten hyväntahtoisia joskin naiveja ehdotuksia. Alkoholisti ei maun tähden juo, vaan nimenomaan humalan hakuisuuden vuoksi. Itse en kaljan mausta pidä vähääkään, mutta koska se on halpaa, juon sitä päästäkseni känniin.

Olen alkanut tosissani heräämään ajatukseen, että joudun hakeutua hoitoon päästäkseni alkoholista eroon. Vuosikausia olen uskotellut itselleni, että pystyn omin avuin lopettaa juomisen. En vaan pysty.

Minusta ei edes päällepäin uskoisi kuinka pohjalla olen. Jotenkin olen pystynyt pitämään kulissit pystyssä ainakin tähän asti. Työ, siisti koti, lapset vuoroviikoin isällään, joka toinen viikko saan vielä hillittyä juomistani..Mutta kuten nimimerkki alkoholisti tuolla ylempänä kirjoitti: pikkuhiljaa määrät kasvaa, juominen alkaa (vapaapäivinä) yhä aiemmin...

No riipuvaisia on erilaisia. Itse pääsin aika pahasta riippuvuudesta siirtymällä vaan juomaan teetä ja limonadeja. Vaikka siitä ei humalaa saa, niin tulee kuitenkin tyydytettyä joku samanlainen kaava. Koska olin aika riippuvainen pari vuotta sitten mutta sain asian kuntoon, suhtaudun vähän epäillen näihin fatalistisiin "alkoholismi on sairaus" -sanontoihin. Joillain ehkä on, joillain alkoholin ottaminen on vain paha tapa, josta kyllä pääsee eroon jos haluaa. Ja anteeksi vain, tuntuu, että sitä sairausargumenttia sitten käytetään tekosyynäkin, tyyliin, tämä on asia, jolle en voikaan mitään. Mutta kuten sanoin, ollaan erilaisia, ja ei voi tietää miten toinen asiat kokee.

Akoholia voi käyttää hillitysti tai vaikkapa liikaa, alkoholisti käyttää pakonomaisesti, se on sairaus silloin, kaikki alkoholin käyttäjät voivat lopettaa juomisen, jopa se alkoholisti, hän vaan ei silti sairaudestaan pääse eroon, vaan pitääkseen sen halllinassa, hän ei enää ikinä voi juoda yhtäkään olutta. Sä varmaan voisit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän