Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka ilta tekee mieli juoda muutama olut - vinkkejä miten eroon tästä tyhmästä tavasta?

Vierailija
31.08.2020 |

Mun elämässä ei ole aikaisia aamuherätyksiä mikä mahdollistaa tämän tissuttelun. Aina tuntuu olevan sopiva ilta muutamalle kaljalle ja ne useimmiten haenkin. Voiko tälläisestä mennä terveys paskaks? Ei tule enää mitään krapuloita tai muita huomattavia oireita. Rahaakin tietty menee jonka voisi käyttää paremminkin. Mutta lopulta kuitenkin aina ajattelen että ne kaljat on sen arvoisia ja ne kuitenkin haluan. Mikä motivioisi pitämään illat täysin alkoholittomina? Tällä hetkellä tuntuu, ettei motivoi mikään.

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on muutama kalja? Kaksi annosta päivässä esim on ihan ok määrä, kunhan se ei nouse. Kolme, neljä jo vähän eri asia. Tietenkin jos itseä tapa haittaa, niin kannattaa lopetella.

Vierailija
22/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo ensin alkoholitonta olutta ja sen jälkeen teetä? tai jotain muuta juomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo ne muutamat oluet. Sitten ei tee enää mieli. Vaihda välillä siidereihin.

Vierailija
24/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen auta muu kuin tehdä ehdoton päätös ettei enää ota. Aika lailla sama tilanne itsellä tässä.

Vierailija
25/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda iltaoluet aamukaljoihin.

Seitinohut aamukänni!

"Mikään ei voita oluen ensimmäistä puraisua - Aamulla!"

Ernst Hemingway

Vierailija
26/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene lenkille.

En mene, vihaan lenkkeilyä yli kaiken.  Ei mulla ole edes juoksukenkiä tai urheiluliivejä. 

Ei tarvitse juosta, eikä tarvitse kalliita varusteita. Käy iltaisin samoilemassa metsässä tai katselemassa kaupunkia/maisemia.

Tai lue kirjaa/lehtiä. Ratko ristikoita tai sudokuja.

Ompele/maalaa/piirrä/laula. Opettele kieliä/soittamaan/tekemään käsitöitä/jumppaa.

Tai sit vaan juo kotonas ja valita vielä muutama vuosi tilaasi. Oma päätös.

Teen jo noita kaikkia sen lisäks että käyn välillä töissä. Soitan pienoa, opiskelen 2 eri kieltä, siivoan hulluna, leivon leipää, käyn koiran kanssa jopa 5 kertaa kävelyllä, opiskelen netissä, luen lehtiä, bongaan tähtitaivasta,... se kaljahimo iskee siinä vaiheessa kun en enää jaksa tehdä näistä mitään ja lysähdän tuoliin tietsikalle.

Onko se niin että et osaa rentoutua ilman olutta. Vasta olut antaa sen että nyt istut ja rentoudut.

Tuttu juttu. Ei kai siinä auta muu kuin todella päättää, että EN osta. Kaupassa ne päätökset tehdään. Ottaa vaan jso vesilasi ja nauttia siitä ajatuksesta, että voi olla ylpeä itsestään.

Paljonko sulle on "muutama"

Vierailija
27/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli vähällä miehen kanssa tulla jatkuva ilta- ja saunakaljatapa. Katkaistiin se siirtymällä alkoholittomiin juomiin, valittiin jotain erikoisempaa limua tms. Nykyisin kelpaa pelkkä vissy ja kahvi, jota kyllä juodaan ihan liikaa.

Tosiaan joku vähän "outo" hiilihapollinen juoma auttaa. En tiedä myydäänkö enää Hyvää päivää -juomia, niissä oli porkkana- ja ananasversio, niillä lopetin iltakaljojen juonnin. Myös omenatäysmehu ja vissy -sekoitus on hyvä, ei liian makea.

Vierailija
28/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaat englantia niin suosittelen lukemaan kirjan This Naked Mind, kirjoittajana Annie Grace. Kirja valottaa erittäin tehokkaasti alkoholiin liittyviä myyttejä ja käsityksiä, eikä kirjan lukemisen jälkeen tee enää mieli juoda. Se myös osoittaa et alkoholiongelma ei johdu ihmisestä itsestään, vaan alkoholista, koska se on niin addiktoiva juoma. Ite kuuntelin sen äänikirjana ja tissuttelu jäi siihen. Nyt en oo juonu viiteen kuukauteen eikä tee ees tiukkaa, aiemmin join pari melkein joka ilta.

Vierailija
29/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoni käy aina ylikierroksilla enkä pysty vain istahtamaan ja olemaan ajatuksieni kanssa koska ahdistavat ajatukset alkaa pörräämään päässä. Siksi varmaan on pakko saada sitä kaljaa että pystyy rauhoittumaan illalla. Pitäisi varmaan ihan käydä jollain nuppilääkärillä.

Vierailija
30/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile alkoholitonta. Niistä löytyy niitä saippuanmakuisia mutta on ihan ok hyviä

Vierailija
31/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muutama siis tarkoittaa jotain 3-6 tölkkiä.  (pieniä) 

Vierailija
32/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu paitsi en halua tavasta eroon. Joka ilta menee pari olutta,käyn töissä ja on harrastuksia jne mutta ilta kaljasta en luovu.

Vierailija
33/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindfullness.

Vierailija
34/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene lenkille.

En mene, vihaan lenkkeilyä yli kaiken.  Ei mulla ole edes juoksukenkiä tai urheiluliivejä. 

Se olikin naisalkoholisti.

Vierailija
35/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mindfullness.

Ei mulla taida olla kärsivällisyyttä tollasiin ellei ole joku opettaja vieressä pakottamassa ja sanelemassa mitä pitää tehdä.

Vierailija
36/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tarvin apua tähän asiaan. Nuo purista appelsiinimehua- neuvot ovat herttaisia, mutta riippuvuutta ymmärtämättömien ihmisten hyväntahtoisia joskin naiveja ehdotuksia. Alkoholisti ei maun tähden juo, vaan nimenomaan humalan hakuisuuden vuoksi. Itse en kaljan mausta pidä vähääkään, mutta koska se on halpaa, juon sitä päästäkseni känniin.

Olen alkanut tosissani heräämään ajatukseen, että joudun hakeutua hoitoon päästäkseni alkoholista eroon. Vuosikausia olen uskotellut itselleni, että pystyn omin avuin lopettaa juomisen. En vaan pysty.

Minusta ei edes päällepäin uskoisi kuinka pohjalla olen. Jotenkin olen pystynyt pitämään kulissit pystyssä ainakin tähän asti. Työ, siisti koti, lapset vuoroviikoin isällään, joka toinen viikko saan vielä hillittyä juomistani..Mutta kuten nimimerkki alkoholisti tuolla ylempänä kirjoitti: pikkuhiljaa määrät kasvaa, juominen alkaa (vapaapäivinä) yhä aiemmin...

Vierailija
37/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin tarvin apua tähän asiaan. Nuo purista appelsiinimehua- neuvot ovat herttaisia, mutta riippuvuutta ymmärtämättömien ihmisten hyväntahtoisia joskin naiveja ehdotuksia. Alkoholisti ei maun tähden juo, vaan nimenomaan humalan hakuisuuden vuoksi. Itse en kaljan mausta pidä vähääkään, mutta koska se on halpaa, juon sitä päästäkseni känniin.

Olen alkanut tosissani heräämään ajatukseen, että joudun hakeutua hoitoon päästäkseni alkoholista eroon. Vuosikausia olen uskotellut itselleni, että pystyn omin avuin lopettaa juomisen. En vaan pysty.

Minusta ei edes päällepäin uskoisi kuinka pohjalla olen. Jotenkin olen pystynyt pitämään kulissit pystyssä ainakin tähän asti. Työ, siisti koti, lapset vuoroviikoin isällään, joka toinen viikko saan vielä hillittyä juomistani..Mutta kuten nimimerkki alkoholisti tuolla ylempänä kirjoitti: pikkuhiljaa määrät kasvaa, juominen alkaa (vapaapäivinä) yhä aiemmin...

Mulla ei ole mitään lapsia tai perhettä, mutta kyllä on tosiaan kulissit pystyssä, en ikinä ota olutta tai viiniä jos jossain päivällisillä tarjotaan lasillinen koska mukamas en juo. Sit yksin tissuttelen salaa, koska enhän oikeasti juonut jos ei siitä kukaan tiedä!  Ylikompensoin siivoamalla ja laittamalla puutarhaa ja kukkaruukkuja ja kaikkea ja mainostamalla miten kovasti kaikkea harrastan ja opiskelen.  Ei kukaan uskoisi päällepäin miten hyvin muhun uppoaa juomat kun kukaan ei ole näkemässä. 

Vierailija
38/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kaiken kaikkiaan ollut itselläni elämäni paskin vuosi ja korona siihen päälle.

Pari lasia viiniä ennen nukkumaan menoa softaa vähän ja maailma tuntuu hetken ihan pikkuisen paremmalta.

Voisin toki hakea jotain lääkitystä, mutta en sitä halua.

Niin ja olen 60v, joten pitäisi olla ne "golden years", mutta ei vain ole

Vierailija
39/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on tullut tapa siitä että yhdistät netissä olemisen alkoholiin. Ehkä kannattaisi vähentää tai lopettaa nettikäyttö vähäksi aikaa, niin pääsisit kahdesta addiktiosta yhdellä kertaa.

Vierailija
40/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein ehdottoman päätöksen tupakoinnin suhteen pari vuotta sitten. Ei auttanut, vaan edelleen tekee mieli, joskin nykyään ei enää tee mieli, kun polttelen n. puolikkaan askin verran kuukaudessa. En todellakaan lähde kokeilemaan juomattomuutta, tai mitään muutakaan että poistan jotein itselleni mieleistä kokonaan elämästäni. Vähentää voin, mutta en ala lopettamaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän