Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka ilta tekee mieli juoda muutama olut - vinkkejä miten eroon tästä tyhmästä tavasta?

Vierailija
31.08.2020 |

Mun elämässä ei ole aikaisia aamuherätyksiä mikä mahdollistaa tämän tissuttelun. Aina tuntuu olevan sopiva ilta muutamalle kaljalle ja ne useimmiten haenkin. Voiko tälläisestä mennä terveys paskaks? Ei tule enää mitään krapuloita tai muita huomattavia oireita. Rahaakin tietty menee jonka voisi käyttää paremminkin. Mutta lopulta kuitenkin aina ajattelen että ne kaljat on sen arvoisia ja ne kuitenkin haluan. Mikä motivioisi pitämään illat täysin alkoholittomina? Tällä hetkellä tuntuu, ettei motivoi mikään.

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljolti siitä, miksi juo. Onko se nimenomaan päihtymisen hakua vai enemmänkin käyttäytymismalli joka on jäänyt päälle? Rentoutumiseen, ahdistukseen, masennukseen, stressiin, tylsyyteen, yksinäisyyteen? Mitä oikeasti saat, kun juot? Mitä tapahtuu, jos päätät olla juomatta? Miksi haluaisit lopettaa? Miksi se ei onnistu?

Näitä asioita itsekin olen joutunut pohtimaan jo vuosia ja omalla kohdallani alkoholin lopettaminen kokonaan olisi varmaan ainoa "oikea" ratkaisu, mutta sitä en voi kuvitellakaan tekeväni... Olen suossa.

Juomiselle on yksi ainoa syy: juominen. Etanolin saattaminen elimistöön. Lopettaminen ei onnistu, jos ei ole valmis sietämään sitä epämukavuuden tunnetta, jonka kokee sillä hetkellä kun mieliteko iskee. Suosittelen kirjaa Selvästi juovuksissa. En nyt muista kirjailijan nimeä. Siinä on valtavan hyviä ajatuksia juuri meille, jotka analysoimme juomistamme ja mietimme siihen syitä. Se kirja todellakin avasi silmäni näkemään, että vain minä itse yksin olen vastuussa siitä, valitsenko juomisen vai en.

Niinhän se on, siksi sanoinkin, että lopettaminen olisi ainoa keino... Mutta vaikeaa se on kun ei ole omalle elämälle mitään motivaatiota, ja ystävyyssuhteetkin perustuu päihteiden käyttöön, kun selvin päin en oo oikee koskaan jaksanu olla sosiaalinen...

Mut en tiedä, jos mä joku päivä valaistun ja joudun sen valinnan tekemään ja opin elämään ilman alkoholia.

Vierailija
102/110 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä loppui juominen kun keksin iltoihin muuta tekemistä. Nykyään piirrän tai kirjoitan. En siis minkään erityisen syyn takia tai julkaisu tavoitteen vuoksi. Ihan omaksi iloksi. Nyt tullut kokeiltua maalaamista ja musteella piirtelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholitonta vaikka aluksi joka toinen ja loppujen lopuksi pelkkää alkoholitonta. Niiden tarjonta on parantunut hirveästi

Vierailija
104/110 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokis tai pepsi?  Niihin tullu itellä kauhia himo.

Vierailija
105/110 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaan ärsyttäisi ja vtuttaisi jos olis jotain alkoholittomia oluita mitkä ei edes nouse päähän. Samoin raivostuttaisi jos yritän jotain piirtämistä kun en sellaisesta yhtään tykkää. 

Vierailija
106/110 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen apuja minäkin!! Määrät on aivan huomaamatta nousseet ja nyt havahduin siihen ettö otan ”piiskaryypyjä” lisäksi. Tarkoitus tulla känniin! Viiniä juomalla ei oikein enää lähde.

Vierailija
107/110 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrtillä, hyvät ystävät. Yrtillä.

Vierailija
108/110 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joiin eile litran rieslinkiä. Oli muuuten ihan hyvän makustakin.

Vierailija
109/110 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

alko tekee mieli kaljaa

Vierailija
110/110 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole juomatta pari päivää ja tee jotain muuta. Aivosi lakkaavat haluamasta päivittäistä alkoholiannosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi