Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkuiset 2014

29.09.2013 |

Heips,

itse en ainakaan löytänyt vielä ketjua kesäkuussa 2014 kääröä odottaville, joten pitihän se nyt perustaa!

Täällä plussattu eilen ja ilmeisesti viikkoja nyt 4 ja muutama päivä päälle. Hurjasti jännittää että miten kaikki tulee menemään, mutta oon kyllä niin innoissani että oksat pois. Pieni itkukin piti tirauttaa kun testi näytti positiivista :D

Meillä oli aviomiehen kanssa menossa vasta yk2 ja aika hämmästynyt olin kun näinkin nopeasti tärppäsi.

Laskurin mukaan laskettu olis 6.kesäkuuta<3

Tänne siis kaikki kesäkuiset vaihtamaan kuulumisia yms. Kiva keskustella tyyppien kanssa jotka samassa tilanteessa :)

Kommentit (511)

121/511 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko jo liian aikaista aloittaa nimien miettiminen :D Mulla on pari nimeä mielessä mutta erinäisistä syistä niitä ei voi käyttää. Olisko ideaa jakaa täällä kauneimmat nimi-ideat. Itse tykkään niinsanotuista pehmeistä nimistä ilman voimakkaita konsonanttiyhdistelmiä. Lilja olisi tytölle ihan mutta sitä ei voi käyttää! Pojalle ehkä Elias :) Laittakaahan lempinimiänne jakoon!

122/511 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ensimmäinen, mutta edellisestä kerrasta on kohta 11 vuotta... joten vähän kauhistuttaa, toisaalta olen todella onnellinen tästä. Oudointa on, että raskausoireet eivät ole lainkaan niin voimakkaat kuin edellisellä kerralla, ja oikeastaan aika erilaiset. Alkuun särki käsiä ja jalkoja niin paljon, että oli pakko aloittaa magnesium, joka auttoi. Monivitamiinien aloittaminen taas poisti pahan olon tunteen, mutta liian hyvä oli kyllä hieman huolestuttaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/511 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille!

Mä oon jo hätäsenä varannu alkuraskauden ultran (29.10.) ja ekan neuvolan (4.11.) Jotenki vaan uskoo enempi tähän raskauteen ku tekee jo konkreettisia toimenpiteitä asian eteen. ;)

Mulla on vasta kp 33/28-34, joten vähän turvaton olo vielä, ku tuntuu et entä jos ne menkat huomenna alkaaki. :/

Oireitaki tutkiskelen jatkuvasti. Nyt on tullu menkkakivut mukaan kuvioihin. 

Eiköhän tämä tästä.. Varhaisultraa ootellessa.

Emotar 4+5

Nii, nimiäki oon jo kovasti pohdiskellu. Jotain ihqui on jo mielessä tytölle, mutta pojalle ei oikein oo sopivaa löytyny. Molemmat pitää varalta keksiä, ku ei aiota ultrassa kysyä sukupuolta.

124/511 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meille tulee poika, siitä tulee Leo :) myös Sisu on yks vaihtoehto. Tyttöjen nimiä on mietitty vähemmän, mies haluaisi Jasminin, minä en :D Luotan myös siihen, että kun tuon masuasukin pääsee näkemään, niin tietää myös tulevan nimen :)

125/511 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkini on pitkään ollut Aava ja Kouta. Saa nähä, tuleeko lapsesta kummankaan näköinen. :D

Nemelia + Pirpana 5+1

126/511 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei plussalaiset! Ajattelin tulla tänne purkamaan tuntemuksiani. Hirmunen into, ja jännitys päällä koko ajan, ja tekisi mieli huutaa koko maailmalle tästä pienestä, mutta niin suuresta ihanuudesta mikä masussa kasvaa! <3 Tätä ei helpota yhtään se, että mies, jolle tämä on ensimmäinen ( minulla edellisestä suhteesta 2 tyttöä siis..) on aivan tajuttoman onnellinen ja riemuissaan, ettei meinaa kasassa kestää =) <3 Ihana, kun toinen on aivan mielettömän innoissaan. Silti molemmilla tietysti pelko, että jos jotain menee vikaan, kelläpä ei olisi. Onneksi tänne voi hihkua onnestaan, kun ei vielä ole uskallettu kovinkaan monelle kertoa. Muutama kysymys vielä.

Onko teillä mitä raskaanaoleville tarkoitettuja vitamiineja tms. käytössä? 

Minkälaisia oireita olette jo tunteneet?

Itselläni on tuo Multi Tabs raskaus Plus-käytössä, ja ajattelin että pitäisikö ottaa jotain omegaa tms. myös, kun ei vaan tule syötyä kalaa hirveesti, ja sitä suositellaan..?

Itselläni raskaus oireet ovat tuo vessassa ramppaaminen, sekä hirmuinen alavatsan turvotus, että parit housut pitänyt jättää suosiolla jo pois, koska tuntuu niin epämiellyttävältä jos yhtään puristaa tuos alavatsan tietämiltä. Mutta hei, uusia housuja vaan shoppailemaan =) Iltaisin, ja öisin turvotusolo on pahimmillaan, joten huonosti nukuttuja öitä jo nyt, kun en osaa selällään nukkkua, ja se olis parhain asento.. Tästä se lähtee =) Ihanaa odotusta kaikille! Minä ja masukki 4+4 <3 <3

127/511 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykös kukkaan salilla, meinaan siis jumpissa.. Ite käyn lähinnä bodypumpissa. Miten niijen vattalihaksien teko? Saako tehä ollenkaan? Vaiko varovasti?

6+1 <3

128/511 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitytään täältäkin suunnalta joukkoon :) Meillä plussa tuli viime sunnuntaina ja siitä asti ollut aika sumuista. Laskurin mukaan laskettu aika 12.6. ja tällä hetkellä menossa siis 5+2. Ollaan molemmat kuin puulla päähän lyötyjä, koska nappasi heti ensimmäisellä yrityskerralla, ensimmäistä siis odotellaan. Olen tuntenut oloni jotenkin aivan äärimmäisen luonnolliseksi! Vaikea kuvailla... Vaikka maha on vähän nipistellyt, nukuttaa koko ajan ja alaselkää ja rintoja aristaa, on silti kuitenkin jotenkin supermahtava olo :D Ja tämä tulee ihmiseltä, joka vielä muutama vuosi sitten oli sitä mieltä, että ei minulle ainakaan lasta tule...

Keskiviikkona varasin ajan neuvolaan ja saatiin aika vasta 5.11! En tiedä miten päin pitäisi siihen asti olla! Emme ole kertoneet asiasta vielä kellekään, mutta molempien vanhemmille olisi tarkoitus kertoa ensi viikolla. Miehen vanhemmille kyseessä on ensimmäinen lapsenlapsi, joten reaktioita odotellessa :) Muille kerromme sitten myöhemmin.

Olen pitänyt raskauden alkamisesta lähtien ruokapäiväkirjaa, sillä haluan tukea painonhallinnassa raskauden aikana. Harmittaa tämänkin takia se, että menee eka neuvolakäynti noin myöhäiselle :( Haluaisin kuitenkin syödä niin, että tämä uusi asukaskin on tyytyväinen oloonsa! Liikuntaa olen myös harrastanut vielä samaan tahtiin (myös bodypumpissa vatsalihaksia). Alkuraskaudesta pitäisi olla ihan ok melkeinpä kaikenlainen liikunta :) Esim. jossain punnerrusliikkeissä voi kuitenkin mennä nopeasti selkä notkolle (kun alkaa vähänkin kasvaa masu), niin silloin kannattaa ehkä tehdä jotain muuta liikettä sen aikaa.

P.S. meille hankittiin jo pinnasänky ;D Olin muutama vuosi sitten ihastunut ikihyviksi vihreään Ikean Somnat-pinnikseen ja sanonut, että jos meille tulee joskus muksu, niin tuollainen meille. Uudessa katalogissa/nettisivuilla ei tuota sänkyä enää ole ja olinkin ihan paniikissa, että mitä nyt! Sitten piti käydä itse varmistamassa Ikeasta tilanne ja hyllystä löytyi vielä muutama kappale ainakin vihreitä (ja ilmeisesti sinisiä) pinniksiä, joten sellainen lähti kantoon :D En siis hirveästi ole antanut tilaa sille, että mitä jos tämä ei pitkälle jatkukaan, mutta turha kai sitä on murehtia etukäteenkään.

129/511 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis ruokapäiväkirjaa pidetty plussauksesta asti ;)

130/511 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lovesmile,

Mun käsityksen mukaan vatsojen tekemistä ei suoranaisesti kielletä, mut ei suositellakaan. Varmaan näin alkuraskauden aikana ei ole haittaa, mutta masu kun alkaa kasvaa niin vatsalihakset siirtyy mahan edestä sivuille, joten silloin ainakin ne on kiellettyjä. Tai ei ainakaan ole hyötyä niitä tehdä, eikä välttis tunnu hyvältä... Tuntuman mukaan siis sanoisin :)

Täällä alkaneet pahoinvoinnit, onneksi ajoittuu pitkälti aamuun, kun saa jotain syötyä niin helpottaa :) Sit kun päivän aikana muistaa napostella hedelmiä sun muuta tasasin väliajoin niin ei yökötys pääse yllättämään ;) Täällä siis menossa rv 6+6 ja vähän reilu viikko ekaan neuvolaan, jännää <3

131/511 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla viel kyl nimiä mietitty...ehkä sit lähempänä kun vauva syntyy ja sit kun näkee vauvan. Ittellä oireina alavatsan turvotusta, kipeet tissit, kauhee väsymys (pitää ihan päikkärit ain nukkua) ja alavatsaa nipistelee melkei joka ilta? Onko muilla ollu tämmöistä useaa nipistelyä?

132/511 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni huolestuttaa oireettomuus..onko muita joilla ei paljon ole pahoinvointia ym? Edellisessä raskaudessa joka meni kesken ei myöskään ollut, kuin rinnat kipeät. Mutta pahoinvointia ei..kuten ei tässäkään, ehkä yhtenä päivänä ollut hieman kuvottava olo mutta ei sitä oikein voi pahoinvoinniksi sanoa. Toki tiedän että on normaalia myös se "oireettomuus"..mutta onko teillä jotka aiemminkin olette olleet raskaana niin aina ollut kovaa pahoinvointia vai onko ollut lähes oireeton alkuraskaus?

133/511 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn tähän ketjuun, perjantaina plussasin (ja varmuuden vuoksi piti eilen varmistaa toisella testillä). Nyt pitäisi olla 4+3 menossa. Jännää! Meille esikoinen tulossa, yritystä oli takana n. 3 kk eli aika nopeesti tää sitten onnistui. Ikää 29 v., miehellä 32 v. Olin vielä muutama vuosi varma, että meille ei mitään lapsia tule, mutta näin se ihmisen mieli muuttuu... ;)

Neuvola-ajan ehdin varata heti perjantaina, sain marraskuun alkupuolelle. Ja ruokarajoituksia ym. olen tässä yrittänyt googlettaa. Paljon kyllä pyörii ajatuksia päässä; kenelle kertoa ja koska, mitenhän me pärjätään kun kummallakaan ei ole vauvoista mitään kokemuksia, mitä tavaroita pitää hankkia (ei tietty heti mitään mutta oon kova suunnittelemaan... :D) jne. Työkuviotkin vähän mietityttää, hain yrityksen sisällä toista paikkaa (ylennystä), enkä tiedä pitäisikö kertoa asiasta haastattelussa vai vasta sitten jos minut valitaan. Nykyisessä työssä todennäköisesti olisi helpompi tehdä 6 h päivää kuin hakemassani paikassa (jos nyt miettii niin pitkälle että vie lasta hoitoon), toisaalta taas hakemani työ olisi mielenkiintoisempaa.. No, ehkä nää ajatukset tästä selkiytyy. :)

Oireita ei ole ollut vielä muuta kuin finnejä naamassa &  rintakehässä ja rinnat on "oudon tuntuiset". Ja vatsa oli yhtenä päivänä turvonnut, mutta se voi tietty johtua jostain mitä tuli syötyä. Mitään pahoinvointia, hajuherkkyyttä tai muuta vastaavaa ei ole vielä näkynyt.

Kiva lukea muiden kuulumisia, jotka ovat suunnilleen samassa vaiheessa menossa! Onnea kaikille plussanneille! Ovatko miehenne/kumppaninne olleet innoissaan, kauhuissaan vai jotain siltä väliltä? :)

134/511 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettieeva: Mulla ekassa raskaudessa pahoinvointia ilmestys vasta raskauden puolessa välissä ja kesti vaan pari viikkoa, alkuraskaudessa välillä eri ruokien hajut tekivät pahaa mutta ei muuta. Nyt minulla vasta rv 5+0, eikä pahoinvointia ainakaan vielä ole ilmennyt. Kova turvotus on mahassa ja rinnoissa, ja vessattaa kauheesti, sekä mahanippailee, joka  iltaa kohden hiukan lisääntyy.

135/511 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas ja onnea kaikille plussanneille! :) Meillä on ollut omituisen oireeton päivä. Tilanne tosin "korjaantui" puolilta päivin kun kävin syömässä ja siitä eteenpäin ollut uskomattoman turvonnut olo ja närästänyt koko ajan :D Nimiä viimeksi eilen mietin mutta ei olla uskallettu liikaa intoilla ennen kun kaikki on varmasti hyvin :) lemppareita sekä tytölle, että pojalle ovat kuitenkin vanhat ja perinteiset suomalaiset nimet. Asiassa ollaan siis miehen kanssa samoilla linjoilla. Iivari oli suosikki vaihtoehto pojalle mutta ystävämme nimesivät juuri lapsensa Iivariksi niin ei sitten taideta sitä ottaa. Mitään vitamiinilisiä en ole syönyt, mutta syön melko terveellisesti ja monipuolisesti muutenkin ja olen asiaan entistä enemmän kiinnittänyt huomiota nyt raskauden aikana. Ajattelin kuitenkin tänään ajella apteekin kautta ja vitamiinipurkin käydä hakemassa.

136/511 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa ja onnea kaikille uusille!

Täällä on siirrytty uusiin oireisiin. Alkuun vihoitelleet maha-ja selkäkivut ovat loppuneet ja tilalle on tullut pahoinvointi. Ja sitä sitten riittääkin! Ei tunnu oikein syöminen tai pieni napostelukaan auttavan. Pahoinvointi on ollut seurana joka päivä viimeisen reilun viikon- puolitoista, muutamana päivänä vain puolet päivästä mutta suurimmaksi osaksi pahoinvointi on ihan jatkuvaa. Pönttöäkin on saanut käydä halailemassa. :( Toivottavasti helpottaa pian, töissä pitäisi kuitenkin olla skarppina!

Liikunta on tuon pahoinvoinnin takia jäänyt vähemmälle. Salilla ei jaksa eikä pysty käymään ja se kyllä harmittaa vietävästi. Kunhan olo tästä kohenee, niin aion kyllä suunnata puntille. Toki normaalit kuviot siellä sitten vähän modifioituina. :)

Vielä pari viikkoa ekaan neuvolaan. Niin ja joku kyseli vitamiineista, mulla käytössä multivitan raskaus ja imetys- monivitamiinit. Rautaa pitäisi kai myös hakea.

Vierailija
137/511 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka ja onnea kaikille tähän mennessä plussanneille!

Ehkä mäkin uskaltaudun nyt kirjoittamaan. Jokunen päivä sitten sain ensimmäisen haalean plussan ja siitä parin päivän päästä vielä varmistukseksi vähän tummemman. Oli vähän yllätys, ei ollut sutinaakaan kiireistä johtuen kuin yhden kerran viime kierron aikana, eikä ole oikeastaan ollut mitään yritystä päällä :O Heh, tiedostimme toki tämän mahdollisuuden ja aika kiva "yllätys" tämä kyllä nyt sitten onkin.
Mulla olisi nyt kai 4+6 jos oon oikeassa oviksen suhteen, eli se on ollut myöhässä viime kierrossa. Mutta katsotaan mitä ne ultrassa sitten sanoo..

Päätin jo varata jollekin 6+ viikolle alkuraskauden ultran, sen verran stressaa että uskaltaako tässä vielä iloita ollenkaan...  Mulla on yksi kaavinta taustalla ja pienet traumat siitä joten vähän olen skeptinen vielä näin alkuun. Mutta toivotaan että tämä tästä vielä iloksi muuttuu. :)

138/511 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuh kun jännittää. 5+1 menossa ja esikon raskaudessa pahoinvointi alkoi viikolla 6... eikä sitten loppunutkaan ollenkaan vaan jatkui rajuna koko raskauden. Nyt kyllä on raskaus alkanut ihan toisella tapaa että ehkä tästä tulee erilaista :D olen niin turvoksissa ettei mitkään housut mee päälle! Uskaltauduin vaa-alle ja hupskeikkaa 4 kiloa oli jostain ilmestynyt yhtäkkiä! Tuntuu silti ihan 10 kilolta :D tästä kaikesta tulee niin jotenkin poikaolo :D Varhaisajan ultrasta muuten piti kysyä että ihan neuvolaterkkariltako ootte sen varannut vai mistä? Esikosta mulle tuli se automaattisesti kipujen vuoksi joten en varaillut itse mitään.

139/511 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoistaan odottava ilmoittautuu. Perjantaina ensimmäisen kerran tuli plussa ja eilen piti vielä varmistella tuo todeksi.
Yritystähän ei ole juuri ollenkaan takana (pillerit lopetin heinäkuun lopussa) ja siksi tämä tuntuukin jotenkin niin uskomattomalle. Olin siis varautunut ettei tärppiä näin nopeasti tule.
Tänään olisi soitto neuvolaan. Mielenkiinnolla odotan miten tuo laskettuaika nyt määräytyy(eli onko pikkuinen edes kesäkuinen..), kun pillerien jälkeen tuli normaali tyhjennysvuoto ja sen jälkeen tuli kahdet menkat viikon välein :D
Viime viikolla kärsin kovasti jo etovasta olosta. Mutta ennen edellisiäkin menkkoja oli samanlainen olo, niin odottelin kiltisti menkkoja alkavaksi...
Kovasti kyllä odottelen että saan tietää raskauden kestosta jotain, olen miettinyt että pitäisikö käydä hakemassa sellainen testi joka näyttää viikot. Mutta vielä en sitä ole tehnyt :)
Mieheni kanssa molemmat ollaan siis 27v.

140/511 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin juuri plussannut ilmoittautuu :) Tänään tein testin kun oli niin selkeät oireet ja jouduin jo ämpärin ottaa yöksi viekkuun....onneksi en kuitenkaan tarvinnut.

Toista odotellaan, esikoinen tällä hetkellä 10kk.

Onko muilla sukupuolitoiveita? Meillä toiveissa poika, mutta ei tyttökään ole pettymys :) Nyt mennään rv4+6, neuvola marraskuun alkupuolella. Toivotaan että natiainen pysyy matkassa, meillä kaikilla! <3