Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkuiset 2014

29.09.2013 |

Heips,

itse en ainakaan löytänyt vielä ketjua kesäkuussa 2014 kääröä odottaville, joten pitihän se nyt perustaa!

Täällä plussattu eilen ja ilmeisesti viikkoja nyt 4 ja muutama päivä päälle. Hurjasti jännittää että miten kaikki tulee menemään, mutta oon kyllä niin innoissani että oksat pois. Pieni itkukin piti tirauttaa kun testi näytti positiivista :D

Meillä oli aviomiehen kanssa menossa vasta yk2 ja aika hämmästynyt olin kun näinkin nopeasti tärppäsi.

Laskurin mukaan laskettu olis 6.kesäkuuta<3

Tänne siis kaikki kesäkuiset vaihtamaan kuulumisia yms. Kiva keskustella tyyppien kanssa jotka samassa tilanteessa :)

Kommentit (511)

161/511 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! 

Täällä vielä yksi ensimmäistä kertaa elämässään plussannut ilmoittautuu! :) Olo on ihan epätodellinen, halkean onnesta ja samalla huolesta, vielä kun voi käydä kuinka tahansa. Vauva on erittäin toivottu, vaikka ei kauaa ehdittykään yrittämään, kolmannesta kierrosta nappasi! 

Eilen aamulla plussasin ja iltapäivällä käytiinkin mieheni kanssa ostamassa ensimmäinen vaate pikkuiselle <3 Mieskin oli ihan onnessaan plussasta.

Ikää itselläni 24 vuotta ja miehellä 26.

Tuosta liikunnasta luin, että ei pitäisi tehdä liikkeitä, joissa jalat leveämmällä kuin hartiat. En sitten tiedä, puhuttiinko jo pitkälle edenneestä raskaudesta, luulisi että ei ihan ensimmäisillä viikoilla vaikuta, mutta itse ajattelin varmuudeksi jättää leveät kyykyt pois.

Onnea ja ihanaa odotusaikaa kaikille! 

162/511 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kyllä mitää intuitioita kumpi olisi tulossa. En oikein voi uskoa edes koko asiaa. Tosiaan ensimmäistä odotellaan ja kolmannesta yrityskerrasta tärppäsi. Oireita ei ole juuri ollenkaan.

Olen 21v ja mieheni 30v. Lapsi on kovasti toivottu. Kumpikaan meistä ei oikein ymmärrä, että pieni on saatu jo aluilleen. :) Milloinhan se vatsa alkaa näkymään, hih. Onko teillä tiedossa jotain alkuraskaus ketjua kuvien kera? Olen löytänyt vaan niitä vanhempia.

Mitä vitamiineja syötte ja milloinhan sitä ensimmäistä neuvolaa kannattaisi varailla? Mitä ensimmäisellä käynnillä tapahtuu? Lähettävätkö neuvolasta kotiin jotain esitietolomakkeita tai ohjeistusta raskautta varten? Kaikki tämä on meille ihan uutta. :)

Tänään on siis rv 4+4. Kiitos teille ja onnea ihanaan odotukseen!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/511 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille plussanneille!

Reilun viikon oon jo lueskellu taustalla teidän juttuja ja ehkä pikkuhiljaa uskallan liittyä mukaan. Haaleaa haaleampi haamu tuli testiin jo viikko sitten maanantaina ja viiva vaan vahvistuu, joten kai se on uskottava, että meille tulee vauva. Nyt rv 6+4 ja laskettu aika ainakin toistaiseksi 8.6.2014, mutta sen verran epäsäännöllinen kierto on, että epäilen siirtyvän viikolla eteenpäin. :) Esikoista odotellaan, mulla ikää 23 ja miehellä 24. Mie oon vauvakuumeillu useamman vuoden, mutta vasta syyskuun alussa jäi ehkäisy kokonaan pois ja yllättäen heti tärppäsi. Olin jo varautunut pitkään yrittämiseen, kun suvussa on ollut paljon vaikeuksia lastensaannissa, mutta näköjään elämä osaa yllättää.

Neuvolan ehdin jo varata viime viikolla ja se on 30.10. Tänään sitten varasin alkuraskauden ultran ensi torstaille yksityiselle, kun oon tämmönen huolehtija, etten ois jaksanu odotella np-ultraan. Raskausvitamiinit kävin ostamassa jo viimeviikolla, mulla käytössä Multivita Raskaus ja imetys ja Multitabsin Raskaus omega-3. Liikuntaa aion harrastaa ainakin ensimmäisen kolmanneksen ihan tavallisesti (jos mitään ihmeempiä ei tuu), sen jälkeen pitää ehkä jättää suorien vatsalihasten treenaaminen vähemmälle.

Hirveesti ei oo ollu oireita, lähinnä itkuherkkyyttä, tihentyneitä vessakäyntejä, tissien arkuutta, menkkajomotusta ja hyvin lievää etomista, jos ruokailuväli pääsee venymään liian pitkäksi. Ja nälkä on useammin mitä ennen. 

Tulipas tästä romaani. Joka tapauksessa onnea kaikille plussanneille ja ihanaa odotusta! <3

164/511 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soittelin neuvolaan viime viikolla, ja ne käski itse printtaamaan netistä ne esitietolomakkeet ja täyttämään. Varmaan käytäntö vaihtelee eri paikoissa. Puhelimessa ei kyllä paljon mitään ohjeistustsa tullut, mutta eipä se haittaa. Ei kai tässä muuta kun vetää noita raskausvitamiineja ja välttelee raakaa kalaa... :) Liikkunut oon ihan normaalisti. Nälkä vaan on koko ajan. :D Nyt 5+0 ja pikkuhiljaa alkaa tajuamaan että tosiaan ollaan raskaana... Vielä ei ole tullut kerrottua muuta kuin parille kaverille. Ehkä sukulaisille ja työkavereille sitten ekan neuvolan jälkeen...

Ootteko syönyt kalkkilisää? Noissa raskausvitamiineissa ei ole kalkkia. Ja montako raskaustestiä olette jo ehtineet tekemään? ;) Mulla kaks ekaa oli aika haaleita (vaikka selkeitä plussia) ja tekis mieli vielä tehdä kolmas, että näkis onko viiva vahvempi.

165/511 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa täällä monta plussannutta, toivottavasti pikkuiset jaksavat kasvaa kaikilla! <3

Itsellä ei ole mitään tuntumaa kumpi olisi tulossa, molemmat siis yhtä tervetulleita. Mieheltä eilen kyselin ja hänen mielestä poika olisi kiva, koska sitten voisi tehdä "poikien" juttuja :D Mutta kyllä kuulemma tyttökin on tosi hyvä!

Itse kävin toissapäivänä ostamassa Multivitan Raskaus&Imetys -tabletteja ja niitä sitten napsin. Muita vitamiineja/ravintolisiä en ole napsinut.

Neuvola lähetti meille Tervetuloa äitiysneuvolaan -esitteen ja esitteen sikiöseulonnoista, jos haluaa osallistua. Sitten tuli minulle tuollainen esitietolomake, kysely ruokatavoista ja tottumuksista ja kyselu alkoholin/päihteiden käytöstä. Tuo alkoholin/päihteidenkäyttö kysely tuli myös tulevan isän täytettäväksi.

On tää kyllä vielä ihan sanattomaksi vetävä juttu. Ei voi millään uskoa että olisi raskaana, tekisi mieli tehdä joka päivä raskaustesti :D Heh!
No pari viikkoa pitää vielä odottaa että on eka neuvola (silloin arviolta 8+?), toivottavasti silloin olisi jotain ultraa/sydämen kuuntelua niin tulisi ehkä jotenkin todentuntuisempi olo :D

Vierailija
166/511 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin soittelin nyt neuvolaan ja aika on vasta marraskuun puolella.

Kirjoitinkin aiemmin että mulla on tosi vahva poikaolo ollut heti plussasta asti. Mutta mistäs sen tietäisi vielä :) Kumpi vaan kelpaa ihan mainiosti, jotenkin oon silti usein miettinyt että esikoinen voisi olla kiva olla poika.

Mikä teillä on ollut suhtautuminen alkoholiin raskausaikana? Tai onko tupakoivilla ollut vaikeuksia lopettaa tupakanpoltto? Minä olen uhonnut aiemmin, että jos joskus tulen raskaaksi niin ihan varmasti juon pienen lasin viiniä esim kerran kuussa raskaanakin jos siltä tuntuu. Se lasillinen on ollut mulle aina sellainen todella toimiva rentoutumiskeino tämän hektisen ja kiireisen arjen ja työelämän keskellä. Mutta kuinkas ollakaan, nyt ei enää oo sellainen olo että tekisi mieli ottaa sitä lasillistakaan tai joku omatunto sen verran kolkuttaa. Kyllä silti ehkä annan itselleni luvan siihen jos sellainen fiilis tulee mutta nyt kyllä epäilen ettei taida ehkä edes tulla. Tupakanpolton lopettamisessa ei ollut kyllä mitään ongelmaa myöskään. Se vaan loppui heti kuin seinään. No, mulla on hyvä puoli että olin sellainen n. 5 röökiä päivässä polttelija. Mitenkäs muilla? :) (Eikä aloiteta nyt mitään fightia tästä jookos ;))

167/511 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on näin paljon plussanneita!

Itse en tuohon tupakointi / alkoholi asiaan osaa ottaa kantaa, kun olen absolutisti, mutta jokainen tyylillään, luulisin :)

Minä tein kolme raskaustestiä, ennenkuin uskoin, että nyt tuli osuma :D Eikä vieläkään välillä voi kuvitella, että tää on totta... Mut kai se vaan on uskottava :) 

Meidän tuurilla meille tulee poika, on sen verran ukkovaltainen tällä hetkellä tämä huusholli (kaksi uroskoiraa ja kaksi uroskania, joista toisen PITI olla tyttö :D), mutta kumpi vain on tervetullut <3

Ihanaa odotusta kaikille, toivottavasti kaikilla menee hyvin! :)

Pumpernikkel rv 7+4 <3

168/511 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin jotenkin ihan poikaolo, vaikka ei oikeastaan muuten sellasta oloa että olisin edes raskaana! :D Myös kiinalaisen syntymäkalenterin mukaan olisi poika tulossa, jos siihen haluaa uskoa. :) Meillä molemmat ehkä vähän toivovat omaa sukupuoltaan, minä siis tyttöä ja mies poikaa. Kai se on aika luonnollista esikoisen kohdalla. Itsestä tuntuu että kotona pienen tytön kanssa olisi jotekin helpompaa, tutumpaa, kun kerta itsekin olen tyttö ollut. Tuleva isä taas ei malttaisi että pääsee potkimaan palloa poikansa kanssa (vaikka toki tytötkin voivat palloa potkia ja pojat leikkiä ihan niitä samoja kotileikkejä, kun tytötkin). Mutta kummatkin siis tervetulleita, ja vauva on maailman toivotuin ja rakkain, oli sitten pieni tyttö tai poika.

Alkoholista sen verran, että jossain oli kuulemma uusi tutkimus (ehkä tanskassa, kuulemma julkaistu lääkärilehdessä, en ole edes lukenut itse), jossa sanottiin että jopa 1-2 annosta alkoholia päivässä olisi turvallista raskauden aikana! Kuulostaa mielestäni hurjalta! Itse en aio tippaakaan ottaa, ihan sen takia, että JOS jotain menisi pieleen, en ikinä lakkaisi syyttämästä itseäni, vaikka järjellä ajatellen tietäisinkin ettei yksi lasillinen ole asiaa aiheuttanut. Mutta en tuomitse toisin päättäneitä! :)

169/511 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla sairauksia? Itsellä on selkä- ja niskavamma onnettomuuden jäljiltä, ja lähes jatkuva lääkitys (Ibuprofein, Panadol -yhdistelmä). Nyt olen ollut useamman viikon ilman, ja tänään kivut tulivat niin hirveiksi, että oli otettava Burana 600 mg. Onko teille annettu ohjeistusta Buraban käyön osalta? AJattelin, että mun lienee varattava lääkäriaika nopeasti, koska jos tällaisia päänsärkyjä tulee (niin kuin näyttää tulevan) niin mun on pakko lääkitä niitä jotenkin. Toisaalta kauhea huoli, että jos jotakin vaurioita sikiölle tästä tulee...ei pitäisi käsitääkseni tulla. Luin, että Buranaa ei suositeltaisi raskauden viimeisellä kolmanneksella.

170/511 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauksia ei ole itsellä muuta kun tuskallinen hartia johon toiminut vain ja ainoastaan panacod ja burana 600mg. Panacodia en ole raskausaikana syönyt ollenkaan mutta muutama burana meni ennen kuin tiesin olevani raskaana. 

Alkoholia meidän huushollissa käytetään aika vähän muutenkin niin en näe tarpeelliseksi ottaa ollenkaan raskausaikana. Yksi lasillinen skumppaa meni juhlissa ja sekin ennen kun tiesin olevani raskaana. Tupakkaa meillä ei polta kukaan. 

Eniten huolettaa kun joudun töissä jonkun verran piipahtelemaan röntgenissä asiakkaiden kanssa. Vaikka aina katsonkin toimenpiteitä "säteilyttömässä" tilassa, niin silti tulee jotenkin ahdistava olo vaikka tiedänkin että säteilyn määrä on naurettavan pieni ja jopa olematon mille vauva altistuu. 

Onko muilla närästystä tässä vaiheessa raskautta? Mua närästää normaalisti todella harvoin, mutta nyt lähes poikkeuksetta iltapäivisin ja iltaisin. En ole keksinyt mikä siihen auttaa ja mikä sen aiheuttaa :S 

171/511 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiphei ja hurraa :)

Plussasin tänään. Raskaana 2-3. Eli oon ilmeisesti nyt rv 4+1.

Olo on ihan epätodellinen. En mitenkään usko tätä todeksi. Ollaan miehen kans molemmat 24 vuotiaita ja kunnolla ei ehditty ees yrittään. yk3 tärppäsi siis. Mutta eipä niitä voi ees yrityksiksi sanoa.... 

Eihän neuvolaan soitolla oo kiire? Ajattelin että jos parin viikon päästä soittais... Kun teen vielä testejä kyllä.... Niin epätodellinen olo!!!

Voi ihanuus! Nyt vaan pitää toivoa että kaikki menee hyvin <3

Lintu89 rv4+1

172/511 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Lintu! <3

Sulla on hormonit noussu vauhikkaammin ko mulla nousi. Näytti vielä 5+3 että raskaana 1-2. (Ja jos oviksesta laskee nii silti viikkoja piti olla jo 4+5). Sit vasta 5+4 näytti raskaana 2-3. Teen viikon päästä viel yhen digitestin. Varhaisultra ois 29.10. ja sit viimeistään selviää mikä tilanne on.

Neuvolaan ehtii kyl soittaa myöhemminki, eka neuvola mulla on 9. viikolla ja joillaki on vielä myöhemmin.

Alkoholista ja tupakista sen verran, että en oo tupakoinu 3 vuoteen, joten no hay problema. Ja alkoholiaki käytän tooosi harvoin, viimeks oon juonu joulukuussa 2012. Eli en tartte alkoholia myöskään raskausaikana. :)

Emotar 5+6 

173/511 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä plussattu pari päivää sitten ja esikoisen LA ois laskurin mukaan juhannuspäivänä 21.6.214 eli nyt tasan rv 5+0.:) 

Herätin puolison vapaapäivänä seittemältä aamulla kun tein plussa-testin, ite vaan itkin ilosta ja näytin testiä kun toinen ihan hölmistyneenä puoliunessa kattoo et mitä täällä tapahtuu..:D 

Olin niin innoissani, et soitin heti samana päivänä neuvolaan ja saatiin eka aika 12.11. Ei olla kerrottu asiasta vielä kellekkään, vaikka hankalaa se on ollut salata kun ollaan molemmat niin innoissamme, et ehkä joudutaan ens viikolla jo vanhemmille paljastaan uutinen.:)

Tsemppiä kaikille odotukseen, kiva lueskella täältä samassa tilanteessa olevien kuulumisia.:)

174/511 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi plussannut lisää. Perjantaina sain apteekin testillä haalean plussan ja ajattelin tehdä huomenna uudelleen varmistuakseni tuloksesta. Oireita on kyllä siihen malliin, että uskon myös tuota haaleaa viivaa.

Ollaan miehen kans molemmat 28 vuotiaita ja niin innoissaan tuloksesta, että tekisi mieli kertoa siitä koko maailmalle.:) Kuitenkin samalla pelottaa, että tämä menee kesken. Varsinkin, kun mulla on sellaisia toispuoleisia tuntemuksia. Ei oikeastaa mitään kipuja vaan outo "paine" alavatsalla vasemmalla puolella (ei jatkuvasti). Googlaamalla aloin jo pelätä kohdun ulkopuolista. Mulla on nyt kp 37/33-35.

Kiva, että on tällainen vertaistukiryhmä, johon pääsee kirjoittelemaan tuntemuksia ja lukemaan toisten kuulumisia. Salaisuutta kun ei halua vielä lähipiirille kertoa.

175/511 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on niin tärkeä tämä ryhmä. Paikka johon kirjoitella yhtä hömppien mammojen kans ;) Mä kerroin heti eilen siskolleni. Muille ei kerrota. Pidetään salaisuus jouluaattoon asti :)

Mulla oireina on tosi kipeet rinnat ja alavatsan outoja tuntemuksia. Hiukan menkkakipujen tyylistä mut paljon lievempää. Mitään muuta ei ole. Onneksi. 

Mua jännittää kauheesti että kestääkö tää. Mutta toisaalta, kun siihen ei kuitenkaan itse voi vaikuttaa niin suren vasta sitten jos on jotain surtavaa. Nyt ajattelin nauttia joka hetkestä :)

Ajattelin tulevalla viikolla vielä testata pari kertaa ;) Ihan vaan varmistaakseni... Tänään ajattelin hakea vitamiineja yms. apteekista. Onko teillä hyviä vinkkejä? Kyllä varmasti apteekissa osaavat neuvoa, mutta ajattelin silti kysellä :) Entä miten se foolihappo? Koska sitä otetaan ja kuinka kauan? heh. kysymystulva :D

Lintu89    4+2

176/511 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips pitkästäaikaa! Täällä mennään rv 6+5. Ekassa neuvolassa käytiin tiistaina, sillo rv 6+0. Aika paljon taitaa vaihdella paikkakunnittain noi neuvola systeemit. Itse soitin neuvolaan heti kun plussasin. Tolla ekalla neuvola kerralla me vaan juteltiin ja mitattiin mun paino ja pituus...sain myös paljon lippuja ja lappuja sekä neuvolakortin. Varattiin toinen nuovola kerta kuukauden päähän rv10 ja sillon kuunnellaan sit sydänääniä ja samalla vien pissa näytteen ja otetaan verikokeita. Ekaan nt ultraankin äitiyspoliklinikalle sain lähetyksen ja varasin sinne rv 11 ajan. Mutta siis oli tosi kiva käydä neuvolassa, kun sai jutella ammattilaisen kanssa tästä raskaudesta, sai tosi konkreettisia neuvoja ja tukea tähän raskauteen..sanoivat että pitää aina soittaa sinne jos tulee jotakin esim. kysyttävää. Itte ainakin tämän kokemukseni perusteella suosittelen että kannattaa ottaa mahdollisimman ajoissa yhteyttä neuvolaan ni sit susta tulee neuvolan asiakas ja saat sieltä yksilöllistä tukea ja apuja joka tilanteeseen :)

Mulle sanottiin tuolta neuvolasta noihin alavatsa vihlomisiin (mitkä sijoittuu enemmänkin tonne sivuille) niin johtuvan siitä kun kohtu kasvaa. Ja sit mulle sanottiin noista lääkkeistä, että en saa ottaa mitään lääkkeitä ilman että kysyn asiaa neuvolasta, en edes nenäsumutetta. 

Tupakan lopettaminen ei tehny ees tiukkaa, se vaan loppu seinään kun plussasin. Alkoholin kanssa on nolla toleranssi..en haluu mitään mikä vaurioittais tätä pientä masussa.

Jotkut raskausoireet on vähentyny esim. väsymys, vatsan vihlonnat. Nyt on taas tullu etovaolo kaikesta ällöstä..rupee ihan oksettaa joku ällö haju tai ajatus :D Tissit on kasvanu niin paljon et pakko oli käydä ostaa isompia tissiliivejä. Unia oon nähny tosi paljon ja pelottavia sellasia...oon nähny unta keskenmenosta, kehitysvammasesta joka paino sormella mun napaa ja viimesimpänä että imetin kaksosia. Onks muut nähny tämmösii vastaavanlaisia unia?

177/511 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintu89: Mulla on ainakin Multitabs raskaus ja imetys monivitamiini- ja kivennäisvalmiste purkki. Siin on foolihappoa se suositeltu määrä...oliks se nyt 10 mikrog. Mut siin valmisteessa on vaan 10 mikrog D-vitamiiniä ja nykysuositukset taitaa olla raskaana olevalle 20mikrog päivässä, niin ostin sit 10mikrog:sia D-vitamiineja lisäks. Ja mulle sanottiin et koko raskauden ja imetyksen ajan ois hyvä niitä syödä.

178/511 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli syön yhen multitabs raskaus ja imetys tabletin ja yhen 10mikrog D-vitamiinin päivässä.

179/511 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi lisää. Viikoilla ja päivillä 4+2. Jännittää ja mietityttää kyllä aika paljon!!

Selkein oire mulla pari päivää ennen oletettujen menkkojen alkua oli kahtena päivänä ollut vihlova alavatsakipu, joka oli erilainen kuin yleensä ennen menkkoja, mikä sai mun toivon vähän heräämään. perjantaina sofi one stepillä haaleahko viiva. Lauantaina digitestiin tuli raskaana 2-3. Vaikeahan sitä on käsittää. Tällä hetkellä olo jokseenkin oireeton. Rintoihin sattuu kyllä jos pomppii, mutta pakkoko se on hyppiä;) väsynyt olin tän viikon, mutta noita päiväunia tulee vedeltyä ihan muutenkin välillä, että se nyt ei mitään kerro. Palellut on nyt enempi, mutta onhan tuo ilmakin kylmennyt. mulla vitamiinit ja foolihapot tulee yhestä purkista.

180/511 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täältä taustalta uskalsin pääni nostaa ja liittyä keskusteluun. :)

Täällä plussattu reilu viikko sitten. Laskettu aika olisi juhannuksen tienoilla. Varmuutta päivästä ei ole, koska kierto heitteli 25-32 välillä. Neuvolaan en ole vielä soitellut, mutta huomenna taidan rohjeta senkin tehdä. 

Kotona pian 4v. tyttö sekä aviomies. Toista lasta on kuumeiltu jo pari vuotta, mutta opiskelut ja työtilanteet pitkittivät toimeen ryhtymistä. Kolmen kuukauden yritys on näillä näkymin palkittu. Kovasti toivottu, odotettu ja jo rakastettu jo nyt. Hieman jännittää ja pelottaa, meneekö kaikki hyvin kuten esikoisen kohdalla.

Paljon onnea kaikille kanssasisarille odotukseen! :)