Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkuiset 2014

29.09.2013 |

Heips,

itse en ainakaan löytänyt vielä ketjua kesäkuussa 2014 kääröä odottaville, joten pitihän se nyt perustaa!

Täällä plussattu eilen ja ilmeisesti viikkoja nyt 4 ja muutama päivä päälle. Hurjasti jännittää että miten kaikki tulee menemään, mutta oon kyllä niin innoissani että oksat pois. Pieni itkukin piti tirauttaa kun testi näytti positiivista :D

Meillä oli aviomiehen kanssa menossa vasta yk2 ja aika hämmästynyt olin kun näinkin nopeasti tärppäsi.

Laskurin mukaan laskettu olis 6.kesäkuuta<3

Tänne siis kaikki kesäkuiset vaihtamaan kuulumisia yms. Kiva keskustella tyyppien kanssa jotka samassa tilanteessa :)

Kommentit (511)

Vierailija
141/511 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo sukupuolitoiveita. Miehestä en tiedä, ei olla ehditty jutteleen. :D
Jotenkin mulla on sellainen vahva tunne että tulee poika, jos nyt kaikki menee hyvin. Mutta pikkutyttökin kelpaisi. <3

Minä varasin varhaisultran ihan yksityiseltä lääkäriasemalta. Silloin olisi rv 6+3 jos nyt oon oikeassa näissä laskuissani, ja kuulemma sydänäänetkin saattaa hyvällä tuurilla jo kuulua. Mutta pääasia mulle on että nään että on oikeassa paikassa ja että siellä ylipäätään on jotain. Eli koitan asennoitua niin etten stressaa vaikka sydänäänet ei vielä kuuluisi tuossa vaiheessa, kun se ei kerran varmaa ole. Tänään tuli 5+0. :)

Pitäisikö se neuvolakin nyt jo varata? Kauheesti kaikkee... no, onpahan jotain konkreettista mitä odottaa, kun nyt tuntuu että vaan odottaa.... :DD

142/511 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas.

Mulla on nyt rv 6+3, ja varasin neuvolan viikko sitten, oli kuulemma ihan hyvä ajankohta soitella sinne. Täti antoi ajan kalenterista laskien, ja se on 7. marraskuuta. Jotenkin tuntuis hölmöltä edes aiemmin mennä, enkä tiedä tullaanko sydämensyketäkään etsimään sen kummemmin ennenkuin ekassa ultrassa, joka varattiin neuvolan toimesta samalla, se on sitten 27. marraskuuta. Esikoisen ajoilta en muista kuunneltiinko sydäntä ekalla neuvolakerralla, enkä muista sitäkään millä viikoilla se kerta oli..

Varmaan jos olisi ylimääräistä rahaa, vois varata varhaisultran, mutta uskon että pärjään ilmankin. Sensijaan olen miettinyt johonkin tammikuulle 3D-ultraa. Onko jollakulla siitä kokemusta aiemmista odotuksista? 

Etominen jatkuu edelleen, nukkuisin 10-12 tuntia yössä jos voisi, onneksi esikoista pitää nousta lähettämään kouluun aamuisin :) 

Odotusvitamiinit käytössä täälläkin, mulle kävi kesällä vahinko apteekissa ja ostin kiireessä vääriä vitskuja, mutta tulikin nopeasti ihan tarkoituksenmukaista käyttöä :D Ruoan maistumisen kanssa on vähän hankalaa, pari kertaa jäänyt koko annos syömättä kun ruokailuhetkellä tuntuu vastenmieliseltä edes ajatella syömistä. Uskon että ruokahalu palautuu jossain kohtaa, toivon ainakin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/511 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tosiaan neuvolaan soiteltu ja lokakuun viimeisenä päivänä olisi ensimmäinen käynti. Tuolloin olisi raskaus 8 viikolla. Kotiin lähettävät sitä enne jotain lippulappusia sekä esitieto-lomakkeen.

Sukupuolella ei itselle ainakaan ole väliä, mieheltä en ole kysellyt. Olenkin päättänyt (ja miehen käännyttänyt ajatukseen) ettei selvitellä sukupuolta etukäteen. Jotenkin tuntuu että tuo on nykyään aika harvinaista, ainakin kaikki lähipiirissä viimeisen 5 vuoden aikana ovat selvittäneet sukupuolen valmiiksi...

Neuvolan täti arvioi lasketuksiajaksi puhelimessa 9.6.14, mutta saa nähdä miten tuolle käy. Itse kun olen vähän sillä mielellä että oikea laskettu aika on jo aiemmin :)

144/511 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille kesäkuisille!

Mä sain eilen maanantaina plussan testiin, tuntuu uskomattomalta ja epätodelliselta! Tämä oli kolmas yrityskerta ja nyt on saatu esikoinen alulle. Yhdessä miehen kanssa mentiin sängylle katsomaan testin tulos. Huuuh kaksi viivaa ja itkuhan siinä tuli. :)

Laskurin mukaan laskettuaika on 22.6 ja nyt on menossa 4+1

Helmiemo

145/511 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on alkanut etomisvaihe... Tosin en tiedä, johtuuko enemmän siitä, että tänään pitää kertoa miehen vanhemmille :D Tänään jo mietin sitäkin, että mitä jos tämä ei olekaan todellista, että kuvittelen vain kaiken :D Positiivinen raskaustesti olikin kuviteltua ja kuukautiset jääneet pois jostain muusta syystä, etovuus ja selkäkolotukset johtuvat jostain liikkeellä olevasta pöpöstä jne. ;)

Eilen tuli neuvolastakin infopaketti, mukaan lukien kiellettyjen ruokien lista. Oli muuten aika pitkä! Vaikuttaisi myös olevan eroja esim. jenkkisuositusten välillä, koska eräässä jenkkikirjassa kiellettiin ehdottomasti purkkitonnikala, mutta tässä lipareessa kiellettyjen listalla sitä ei ole. Murehdin jo kovasti joulua, koska olen kotoisin rannikolta ja meiltä joulupöydästä löytyy pääosin meren antimia - kylmäsavua, mätiä ja sen sellaista. Nyt lipareen mukaan näitä ei saisi syödä... Mietin kuitenkin, että onko listerian riski muka niin suuri, ettei näitä parane edes maistella? Jos vuosittain koko Suomessa listeriatartuntoja on muutama kymmen ja niistäkin puolet jotan yli 70-vuotiaita, niin uskaltaako esim. joulupöydässä näitä herkkuja ajatellakaan vai pitäisikö ajaa suoraan mäkkärin autokaistalle?

146/511 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ymmärtääkseni Listeriassa on se ikävä puoli, että "normaaleilla" ihmisillä se ei aiheuta muuta kuin jotain flunssan kaltaisia oireita tai lievää ripulia. Niinpä ei tiedetä, paljonko oikeasti vuosittain sairastuu, kun eihän kukaan osaa flunssan yhteydessä epäillä mitään Listeria-tartuntaa. Ainoastaan raskaana olevilla ja vanhuksilla oireet on vakavammat. Joten vaikka vuodessa rekisteröitäisiin virallisesti vähän tartuntoja, totuus voi olla toinen. Ehkä Mäkkärin autokaistalle ei kuitenkaan tartte sortua, onhan sitä kuitenkin laatikot, rosolli, silli (ainakin purkkisillin pitäisi olla ok), kinkku... Minä taidan jättää jouluna graavikalat ja mädit väliin, mutta jos himo on kova niin ymmärtääkseni Listeria-riski on pienempi jos lohi ei ole ollut vakuumissa, on mahdollisimman tuoretta, ja voi olla varma että kylmäketju ei ole katkennut missään vaiheessa ja jääkaappi on tarpeeksi kylmä.... :)

147/511 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pelottaa ihan kauheasti kun ei oo ollut oikein oireita tänään ja eilenkin vähän normaalia vähemmän jos illalla iskenyttä närästystä ei lasketa. Olo on siis ollut liian normaali tänään. Ja viimesen viikon ollu muutenki tosi paljon stressiä ja nyt pelottaa että pikkusella on joku hätänä stressin takia. Tosin pari päivää on kyllä syöty paljon kevyemmin että saattaa siitäkin kyllä normaalia parempi olo johtua ja eikös elimistökin totu siihen hormoniin joillakin tosi nopeasti? Ultrankin jouduin siirtämään ja uusi aika on 1.11. onneks ei siirtynyt kun parilla päivällä. Multitabsin raskaus ja imetys vitamiini purkinkin kävin hakemassa. Ehkä oon vaan hermoheikko. Jotenkin niin kaukaiselle tuntuu tuo eka ultra vaikka eihän siihen oikeasti oo kun pari viikkoa. Mieli tekis hiippailla yksityiselle samantien mutta ei tässä vaiheessa oo oikein mitään järkeä ja 8 viikkoa vasta kasassa tuossa ekassa varatussakin ultrassa. Vähän sellasta menkkamaista jomottelua ollu tänään ja väsyttää. En sitten tiedä voiko yöheräilyä laskea raskausoireeksi. Kolme yötä meidän huushollissa valvottu ja heräilty parin tunnin välein. Milloin vessaan ja milloin jostain kuulunut epänormaaleja ääniä tms. Kipujakaan ei ole ollut kun pientä nipistelyä tänään. Välillä tullut eiemmin kunnon vihlaisuja ja tempaisuja. Vuotoja ei ole ollut ainakaan vielä missään vaiheessa raskautta kuin ehkä vähän  normaalia enemmän valkkaria. Onko mulla nyt vaan menossa joku kriisi tän asian kanssa ku näin kovin pelottaa?

148/511 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itsellänikään oo oikeen oireita. Tai no flunssa ja pieni kuumeilu on jatkunut jo parin viikon ajan, etova olo ollut vain pari kertaa eikä silloinkaan pahasti. mutta näillä mennään, ehkä ollaan onnekkaita oireettomia, tai pahemmat oireet tulevat vasta myöhemmin :) olisin kyllä kiitollinen kaikista oireista jos tulisikin. Ens maanantaina mulla on jo neuvola. Silloin pitäisi olla n. 7+3...

149/511 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija89 ne alun kivut on yleensä kiinnittymiskipuja ja semmosia joten niiden loppuminen on ihan normaalia :)

150/511 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija89, tuossahan juuri luettelit liudan raskausoireita ;) en olisi huolissani, kaikilla kun ei niitä oireita ole ja keho reagoi kaikilla eri tavalla :) Nyt yrität vaan ottaa rennosti ja olla stressaamatta <3

Täällä mennään rv 7+2, tasan viikko ekaan neuvolaan :) Mä en oo saanut mitään esitietolomakkeita tai esitteitä, kai sit eri kaupungeissa on eri tavat... Meidän "perhe" on kyllä tuttu näky neuvolassa, kun ollaan noissa lapsettomuustutkimuksissa ravailtu.

Ja mitä jouluruokiin tulee, itse meinasin pari siivua graavilohta ottaa ;) meillä tosin isä tekee graavin itse, joten riskit on pienemmät.. Auräjuuston osalta vielä harkitsen asiaa, sekin kun kuuluu yksiin Iempiherkuista :P

151/511 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän rauhoitteluista :) Lähinnä pointtina se että ne kaikki aiemmin voimakkaat oireet on hävinny ja lievempiä nyt tilalla.Tein testin varmuuden vuoksi eikä se viiva siinä ainakaan haalistunu oo :D Kahden vuoden yrityksen jälkeen kun vihdoin tärppäs niin nyt varmaan jotenkin yli huolehtiva olo :D

Jouluruoka ei onneks meillä tuota ongelmia ku oon muutenkin tosi nirso kalan suhteen :) Juustot sen sijaan.... :S näinköhän pysyy näpit kurissa. Salmiakkia tekis mieli mut seki näyttäis olevan vältettävien listalla :) Muutamasta karkista tuskin haittaa on. 

152/511 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enään 5 päivää varhaisultraan, jännittää!

153/511 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakissa ja lakuissa taitaa olla vaan rajoitus, olikohan 30g päivässä :) että ei muuta kun herkuttelemaan, mutta maltilla ;)

154/511 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollu viimeks alkuraskaudessa minkäänlaisia oireita. Mutta nyt... eilen illalla en saanu unta ku oksetti ja nytki on koko päivän ollu vähän etovaolo :s Jumpassakin eilen kun joi vettä tuntu että ne tulee samantien takas ylös :D Meillä on tasan viikon päästä neuvola :) 

rv 6+6<3

155/511 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkään noita kiinnittymiskipuja voi olla? Minulla nyt 5+6 menossa ja vatsassa tuntuu melkein koko päivän pieni jomotus. Tämä raskaus on kolmas ja kahdessa edellisessä raskauksissa ei tällaista ollut? Kipu keskittyy joskus vähän enemmän vasemmalle alamahaan ja arvatkaa olenko jo miettinyt kohdun ulkopuolista raskautta...

Vierailija
156/511 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans mielestäni aika vähän oireita. Vähän ollut välillä ilmapallo-oloa ja vatsan turvotusta, muutaman kerran etova olo, päänsärkyä on ollut ja unettomuutta jo monta viikkoa.. mutta nää on kaikki sellaisia mitä nyt voi olla muutenkin. :D Unettomuus johtuu varmaankin stressistä jota nyt on enemmän kuin tarpeeksi, sekään ei hyvä juttu. Vatsa on kipuillut välillä mutta vähenemään päin mutta kai se sitten kuuluu asiaan. Viikkojakin vasta 5+2 että kai tässä ehtii vielä oireilemaankin. :))

Tekisi kans mieli tehdä yksi testi vielä mutta taidan odottaa vaan siihen viikon päästä olevaan ultraan. Siellähän sen sitten näkee että onko kaikki tähän mennessä niin kuin pitää.

157/511 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Plussan tein 3.10 ja eka neuvola aikaa on vasta 12.11.2013. Laskureiden mukaan oon rv 6+0 (yk5) ja laskettu aika olis 12.6.2014.

stressaan koko ajan ja pelottaa jos kaikki ei menekää niin kuin pitää koska tämä vauva on todellaki toivottu tähään perheen :)

Tämä on meijen ensimmäinen

Onks muillaki huolia oireettomuudest?

Onneee kaikille ja toivotaan että meijen kaikkien pikkuiset pysy matkassa mukaana :)))

158/511 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Ilmoittaudun mukaan joukkoonne, nimittäin tänään vihdoin plussasin! 1.5 vuoden yrittämisen  jälkeen. Laskettuaika on suurinpiirtein sama kuin Helmiemolla eli kesäkuun 20.päivän tienoilla, nyt siis vasta rv 4+4.

Olen niin onnellinen tästä, mutta samalla myös pelottaa. Viikon olen kärsinyt voimakkaista "menkkakivuista" enkä siksi osannut aavistaa, että olisin raskaana. Kunnes kivut olivat jatkuneet viikon, mutta menkkoja ei kuulunut :D

Kysyisin liikkumisesta, olen kova juoksemaan, käymään jumpissa ja salilla, pitäisikö tätä harrastusta rajoittaa vai ei?

Vierailija
159/511 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en rajoittaisi hirveästi urheiluharrastuksia vielä alussa, omaa kroppaa kuunnellen ja ehkä sellaiset "tappotreenit" jättäisin väliin. Mutta juosta voi ja käydä salilla ja jumpissa ihan hyvin. Kuulemma liian korkea syke voi vaikuttaa vauvaan joskus myöhemmillä viikoilla, ja salilla ei kannata kaikkia ponnistusta vaativia jalkakyykkyjä ja prässiä tehdä mutta muuten kai voi ihan normaalisti treenata.

Mulla on ollut taukoa salilla käynnistä mutta ajattelin sen tässä kyllä aloitella uudestaan, ettei nyt ihan hirveästi liikaa tulisi kiloja raskaudena aikana jos vaan pystyy sitä ehkäisemään.. Ja hyvä kunto on vaan plussaa sitten synnytyksessäkin ja muutenkin raskauden aikana. :) Sillehän ei sitten mitään voi jos tulee jotain mikä estää liikkumisen tai esim voimakasta pahoinvointia tms.

Ja neuvolassahan näistä voi sitten jutella lisää.

160/511 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa :)

Täällä ilmoittautuu kanssa yksi odottava mukaan kesäkuihin. LA olis 24.6.14. Kaksi lasta ennestään on, 3- ja 2-vuotiaat tytöt. Tämä on niin toivottu raskaus.

Aikaisemmin tuolla kuumeilijoiden puolella pari kertaa kirjoitellut ja yk:t siellä meni väärin. Joten ehkäisy jätetty pois huhtikuussa joten 6kk yritystä takana. Hassu juttu kun kahden aikaisemman lapsen kohdalla plusannut myös sillä kuudennella yk:lla :) Jotenkin oli vahva tunne että kyllä tämäkin yk 6 tärppää kun kaksi aikaisempaakin. Maanantaina sitten kova pettymys kun menkkaoireina kova alavatsakipu ja päänsärky. Lisäksi iski kunnon flunssa, sain varmaan lapsilta tartunnan. Ma-ti välisenä yönä heräsin 01.30 siihen että joku sisäinen tunne sanoi että mee ja tee testi ja silloin se plussa tuli <3 Sen jälkeen sitten ei enää nukuttanutkaan :) Aloin miettimään heti pojan nimiä. Jännä et miten vahva tunne tuli että tää on nyt poika. Aikaisemmin myös tytöistä oon alusta asti ollut varma että molemmat on tyttöjä ja niinhän ne olikin :) Tosin kolmas tyttökin olisi ihan yhtä tervetullut!

Onko jollain muulla ollut vastaavaa intuitiota?

ONNEA kaikille plussanneille ja toivotaan että pienet alut pysyy kyydissä mukana loppuun asti.