Kesäkuiset 2014
Heips,
itse en ainakaan löytänyt vielä ketjua kesäkuussa 2014 kääröä odottaville, joten pitihän se nyt perustaa!
Täällä plussattu eilen ja ilmeisesti viikkoja nyt 4 ja muutama päivä päälle. Hurjasti jännittää että miten kaikki tulee menemään, mutta oon kyllä niin innoissani että oksat pois. Pieni itkukin piti tirauttaa kun testi näytti positiivista :D
Meillä oli aviomiehen kanssa menossa vasta yk2 ja aika hämmästynyt olin kun näinkin nopeasti tärppäsi.
Laskurin mukaan laskettu olis 6.kesäkuuta<3
Tänne siis kaikki kesäkuiset vaihtamaan kuulumisia yms. Kiva keskustella tyyppien kanssa jotka samassa tilanteessa :)
Kommentit (511)
Hei. Täällä myös rv5+5, plussattu 24.9 ja varmistettu 1.10. Toinen lapsi kyseessä. Keskenmeno takana 10.5, toivottavasti kaikki menee hyvin nyt! Esikoinen 1v 4 kk
Tein tänään vielä varmuuden vuoksi clearbluen digitaalisen testin. Taas minuutissa tuli vastaus näkyviin: Raskaana, 3+. Eli testin mukaan olisin jo yli viidennellä viikolla. :O Kuinka luotettava tuo testi on määrittämään ajankohtaa? Laskurin mukaan viikkoja olisi mulla vasta 4+3. Huomenna soitan neuvolaan ja varaan ajan ja kysyn samalla asiasta.
Sovittiin miehen kanssa, että ei kerrota muille vielä. Tosin mies kertoi jo parhaalle kaverilleen ja minä kerroin parille treenikaverille (ovat pariskunta). Toinen tiesi kuulema jo ennen minua. Silmistäni kuulema huomaa. :)
Minäkin liittyisin tänne. Olin jo toukokuisissakin mutta putosin sieltä. Tänään plussattu clearbluen digillä raskaana 1-2 viikkoa. Laskettu aika laskurin mukaan joskus 15.6. paikkeilla. Kuukausi sitten oli keskenmeno joten ei voi tarkasti sanoa. Samoja oireita nytkin kuin siinä raskaudessa eli vatsaa kutittelee, pahoinvointia ja huimausta. Väsyttää välillä tosi kovasti.
Varovaisesti tosi innoissaan,
-Ampperi
Moikka, olipa kiva löytää tämmöinen keskustelu ja ihanaa huomata kuinka monta meitä täällä jo on :) Itsekkin nyt rekisteröidyin tänne ja liityin keskusteluun.
Tein perjantaina (4.10) testin ja nopeasti se näytti plussaa. Jätimme ehkäisyn pois n. 2kk sitten eli yhdet menkat kerkes olla ja nyt sit toisia ei tullutkaan. Ajattelimme että jos tulen raskaaksi ni "se on tullakseen". En kuitenkaan uskonut että se kävisi näin nopeasti, sillä lähipiirissäni monet ovat pitkään yrittäneet lasta ennen kuin on tärpännyt...mieheni oli kyllä sitä mieltä että "pian tulisin raskaaksi" :D
Hieman olin hämmentynyt että olin tullut raskaaksi näin nopeasti ja siinä vähän tuli miehelle itkeskeltyä sitä hämmennystä ja sitä miten maailma tulee muuttumaan...MUTTA IHANALLA TAVALLA :) Vauvakuume kesti varmaan vuoden, niin että ei olisi ollut sellaista päivää ettenkö olisi puhunut vauvasta.
Laskurin mukaan LA olisi 11.6 En kuitenkaan ole ihan varma kiertoni pituudesta ja siitä alkoivatko viime menkkani tiistaina vai keskiviikkona, joten eka ultra varmaan varmentaa asiaa. Nettilaskurin mukaan rv 4+4 menossa. Rinnat ovat olleet TODELLA arat ja vessassa on tullut juostua tiheämmin ja vatsassakin on nipistellyt.
Ensimmäistä odotellaan täälläkin innokkain, odottavin ja jännittynein fiiliksin <3 "love is in the air" :D Toivottavasti kaikki menee hyvin. Nevolaan ajattelin soittaa huomenna maanantaina. Ajattelimme, että ei kerrota ensimmäisen kolmanneksen aikana raskaudestani kellekkään muulle kuin ehkä vanhemmillemme. Siskolleni ajattelin kertoa heti kun nään häntä kahden kesken :)
Ai niin ja Onnea kaikille odotukseen!!! <3
Kiva kun on paljon samassa tilanteessa olevia! :)
Tuli tässä mieleen, oletteko alkaneet syömään jotain moni vitamiineja tms? Saitteko neuvolasta mitään ohjeita? Itse kun soittelin ekaa neukkukäyntiä niin en saanut mitään ohjeita, enkä kyllä hämmennyksissäni osannut kysyä. Tein sitten oman päätöksen ja aloitin minisunin Mama- multivitskut. Ei kai siitä haittaakaan ole :)
Ei millään malttaisi odottaa ekaa neukkua, on tää niin jännää :P
Hih, hauskaa kun alkaa oireitakin huomata pikku hiljaa. Jo ennen plussausta tuntui rinnat hirveän aroilta ja nyt täytyy sitten rampata siellä vessassa vaikkei olisi juonutkaan juuri mitään.
Olen hirveän innoissani, vaikka pelottaakin jos menee kesken. Minulle on tehty muutama vuosi takaperin keskeytys kaavinnalla ja se ensinnäkin heikentää raskauden mahdollisuutta (joskin aivan ihmiskohtaista) ja altistaa jonkin verran keskenmenolle. Viime yönä näin myös aivan hirveää unta, jossa menkat alkoivat. Olin ihan paniikissa ja yritin sanoa itselleni että pieni vuoto saattaa olla aivan normaalia (vaikka vuotoa oli paljon). Heräsin itkien ja hikoillen, ja varmistin heti lakanat. Onneksi se oli vain unta. Piti vielä aamupissalla tarkistaa ylijäämätestillä, että pieni on siellä vielä. :D
Kiva kun täällä porukka lisääntyy :) mulla lähti nyt laskurin mukaan viikko 5 käyntiin ja herranen aika olen turvonnut ja nälkäinen. Koko ajan tekis mieli jotain napostella. En muista esikosta mitään tälläisiä oireita kyllä :D
Moi
Minäkin varovasti liityn tänne. Esikoista siis odottelen, laskujen mukaan 4+4 mennään. Pelottaa valtavasti että menee kesken! Oireina todella voimakas rintojen arkuus ja vatsan nipistelyt ja vihlaisut. Hengästyn myös ihan normaalilla lenkillä ja näen joka yö ihan kummallisia unia. Voivatko unetkin olla raskausoire? :D Neuvolaan ajattelin soittaa kun viikkoja on 5+, vai onko se turha aikaista jo?
Itse varasin kun laskurin mukaan oli 5+2. Hyvähän se on olla ajoissa :) täällä edelleen odotellaan jotain huomattavia oireita, rintojen arkuus ja vessassa ravaaminen oikeastaan ainoat tällä hetkellä..
Minä varasin tänään ajat neuvolaan ja varhaisultraan. Ultra on 30.10 ja neuvola 12.11. Minun on vain kertakaikkiaan pakko päästä ultraan kurkistamaan tätä pientä ihmettä. :) (Ja samalla tarkistamaan, että kaikki on varmasti ok.)
Melkoista alavatsan juilimista ollut jo kolmatta päivää. Tosin tämä on erilaista kuin menkkojen aikaan ja menee aina tosi nopeesti ohi. Ilmeisesti ihan normaalia, mutta koko ajan tulee kuulosteltua omaa oloa ja tarkkailtua tilannetta. Pientä kuvotusta on ollut, varsinkin, jos ehtii tulla nälkä. Toisaalta ruoka taas ei maistu. :/
Soitin ekaa neuvola aikaa ja sain jo paljon ohjeita neuvolasta syömisten suhteen. Sieltä sanottiin että olisi hyvä aloittaa heti syömään vitamiineja ja varsinkin D-vitamiinia 20mikrog päivässä. Kävin sit ostaa heti Multi-tabs raskaus ja imetys monivitamiini- ja kivennäisainevalmistetta. Näissä oli vaan 10mikrog D-vitamiinia joten osit lisäks viel 10mikrogrammasia D-vitamiini tabletteja.
Ite oon kans ollu aika innoissani tästä raskaudesta mutta samalla myös vähän varovainen ja peloissani että jos jokin meneekin pieleen. Saatan kans kattoa vessassa käydessä onko paperissa tai housuissa verta....kai se on ihan normaalii et varmistelee et kaikki on kunnossa tai muuta vastaavaa? Toisaalta oon ajatellu et kyllä saa olla innoissaan, koska jos kaikki menee hyvin ni ompahan sit nauttinut ja iloinnut alkuraskaudesta. Sillai ollaan varovaisia että ei ajateltu kertoo tästä raskaudesta muille tai muutenkaan hankkimaan yhtään mitään vauva juttuja vasta kun eka ultra on tehty. Tosin siskolle kerron kun hänellä on kokemusta raskaudesta...ni onpahan joku keneltä kysyä tai kelle kertoo kans kuulumisia.
heippa kaikille. ja onnittelut plussanneille <3!
Meillä kävi nyt niin että tiistaina tein vielä plussan, selvän mutta ei yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Kuitenkin ke illalla tuli jotain pois ja vaalenpunaista valkkaria, sen jälkeen torstaista asti on vuotanut :( Eiköhän se ollut siinä. Oli odotukset tosi korkealla vaikka kaikki riskit tiesikin. Uuteen yritykseen heinäkuisissa siis. Pakko olla realistinen vaikka välillä sitä pohtii että sukutekijöiden vuoksi on suuri mahdollisuus kaksoisraskauteen ja jos vaan toinen tuli pois.. Teen varmuuden vuoksi yhden testin kunhan tilanne rauhoittuu, muutoin mennään nyt kp4.
Linnea78
Jotenkin tosi epätodellinen olo. Pakkomielle testailla harva se päivä että näkee ettei viiva vaan ala haalistumaan vaikka tiedän jatkuvan testailun olevan hyödytöntä. Rinnoissa kipu ja turvotus tuntuu helpottavan !?!??! närästys ja väsymys sitä vastoin tuntuu lisääntyvän ja nälkä on koko ajan!
Voisin tulla tänne vaikka epäilenkin, että tästä tulee pikavisiitti, mutta otetaan kaikki irti sitten vaikka pienestä hetkestä. Viikkoja on nyt 4+4 ja laskettu aika olisi perjantaina 13.6.2013, aika pahaenteistä vaikka en taikauskoinen olekaan. En kyllä edes usko tähän raskauteen:( Oireita ei vielä kummemmin ole, tosin jos oikein muistan niin myös jokaisessa onnistuneessa kuin myös keskenmenneissä raskauksissa olen alkumetreillä stressannut oireettomuutta. Joten tiedä sitten, inhoan alkuraskautta. Kun ei tiedä ja mikään ei voi luvata onnellista loppua. Ehkä jos oireet alkaa parin viikon sisään niin sitten uskon edes vähän tähän raskauteen.
Sitä haluaisi uskoa kun tämä sai alkunsa vahingosta kun oltiin yhden kerran ilman ehkäisyä viikko ennen ovulaatiota, että tämän lapsen kuuluikin saada alkunsa. Ei niin sitkeä sissi voi mennä kesken, mutta joo ei se niin mene. Ehkä tämän raskauden tarkoitus kuten edellisenkin raskauden on vaan tarkoitus tehdä kipeää. Hetken haave neljännestä kun ei meidän tarkoitus edes ole ollut neljättä tehdä.
Enkä edes vielä tiedä miten kerron miehelle koko raskaudesta. Ei ole mikään iloinen uutinen miehelle joka on kovin tyytyväinen elämään kolmen lapsen kanssa. Auton vaihto sun muu ei saa miestä onnesta pomppimaan tasajalkaa. Kyllä mies siihen sopeutuu toki enkä hetkeäkään epäile etteikö lasta rakastaisi, mutta nyt tällä hetkellä ei varmaan osaisi iloita yhtään. Minä väitin, että on turvalliset päivät koska useimmissa lähteissä sanotaan siittiöiden elävän jopa 4-5 päivää enkä aidosti uskonut siittiöiden viikkoa uiskentelevan, mutta tulipahan tälläinen biologian oppitunti, että siittiöt voi elää jopa viikon suotuisissa olosuhteissa.
Neuvolaan en varaa aikaa vielä pitkään aikaan, sitten jos rv 10 mennessä ei ole mennyt kesken niin sitten. Eipä sinne noin muutenkaan mikään hinku ole ennen kuin edes sydänääniä kuulee. Alkuraskauden ultraa en myöskään varaa vaikka olisikin toki kiva kurkkia, mutta koska ei sekään takaa, että kaikki menee hyvin niin ehkä odotan näihin kunnallisiin ultriin jos sinne asti päästään :)
Että tälläinen skeptinen neljännen odottaja tulee mukaan jos sopii. Edelliset lapset ovat 10v, 8v ja 2v4kk
Voimia ja jaksamista Linnea78!!! <3
Täällä myös odotellaan kesäkuulle perheenlisäystä, rv 5+2 menossa, la laskurin mukaan 8.6. Jännittää, kauhistuttaa.. mutta ennen kaikkea ollaan onnellisia, vaikka olenkin oksentanut viikon verran useamman kerran päivässä.. Talo tuli ostettua puolitoista kuukautta sitten, jonka remonttia piti rauhassa tehdä, mutta tulikin akuutti kiire :)
Neuvola on 16.10.2013 ja varhaisultra 24.10.
Varovainen hei kaikille.. hämmennyksen tilassa ilmoittaudun plussanneisiin, päätin olla rohkea :) Tänään plussasin, hieman haalea viiva vielä mutta ihan positiivinen silti, ihan alussa ollaan.. ihmeellinen tunne.
lasta ehdittiin yrittää kauan, puolitoista vuotta.. monet itkit ja epätoivot (!), kuukausi kuukausien jälkeen.. ikä painaa jo (lasten saanti mielessä), sitä on jo 37.. lapsiakin ennestään kaksi, 11v ja 13v..
Ehdin todella jo pelätä, ettei lasta enää elämääni tule, ei ainuttakaan haamua edes ole tänä aikana tullut kun raskautta tullut.
nyt olen äärimmäisen kiitollinen, onnellinen, hämmentynyt.. ilon kyynelkin tullut. Lupasin itselleni jo aikaisemmin, että stressaamiseni loppuu siihen kun tikku näyttää plussaa. nyt yritän lunastaa lupaukseni. Jos menee kesken, niin suren sitten ja kunnolla.. mutta sitä ennen en. Aijon pitää siitä kiinni, yritän ainakin kovasti! Rauhallinen ja pysähtynyt olo.
t: SESSA3 rv.5+0
Oi että olin etsinytkin että onkohan täällä kohtalotovereita :)
Plussasin perjantaina 4.10 clearbluen digi-testillä, joka näyttikin heti "Raskaana 1-2" ja laskureiden mukaan oon nyt rv 4+1 ja laskettu aika olis 16.6.2014 ! Neuvolaan en oo ehtinyt vielä soittaa, mutta huomenna sekin asia hoidetaan! On tää aika uutta ja jännittävää, 21-vuotias oon ja ensimmäistä odottelen! Takana on yks abortti kun olin vielä tyhmä ja nuorempi ja viime kevään keskenmeno.. Toivotaan että kaikki menisi tällä kertaa hyvin. Onnea kaikille odottajille, nautitaan tästä! <3
Me kerrottiin tänään miehen vanhemmille raskaudesta. Itku pääs :D tässä oli jo vähän oltu sillä asenteella että ei koskaan saada lapsia. Nyt vaan pelottaa tosissaan että kaikki menee varmasti hyvin. Ensimmäinen ultra meilläkin tulossa 29.10. :)