Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkuiset 2014

29.09.2013 |

Heips,

itse en ainakaan löytänyt vielä ketjua kesäkuussa 2014 kääröä odottaville, joten pitihän se nyt perustaa!

Täällä plussattu eilen ja ilmeisesti viikkoja nyt 4 ja muutama päivä päälle. Hurjasti jännittää että miten kaikki tulee menemään, mutta oon kyllä niin innoissani että oksat pois. Pieni itkukin piti tirauttaa kun testi näytti positiivista :D

Meillä oli aviomiehen kanssa menossa vasta yk2 ja aika hämmästynyt olin kun näinkin nopeasti tärppäsi.

Laskurin mukaan laskettu olis 6.kesäkuuta<3

Tänne siis kaikki kesäkuiset vaihtamaan kuulumisia yms. Kiva keskustella tyyppien kanssa jotka samassa tilanteessa :)

Kommentit (511)

101/511 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille odottajille! Onpas täällä paljon plussanneita :)

Laskurin mukaan täällä olis LA 6.6.2014. Eli tänään olis rv 5+4 menossa. Neuvolaan pääsyä joudun odottelemaan 30.pvään asti, argh miten kestän? Rinnat aristaa ja etova olo välillä, makean himo kadonnut kokonaan ja suolasta tekee mieli koko ajan! 

102/511 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Toissailtana plussasin ku menkat oli myöhässä useamman päivän, LA laskurin mukaan 9.6. Sillä opilla nyt ois rv 5+1. Rinnat niin kipeät ettei pysty vatsallaan nukkumaan, ja tuntuu että olen kolmen viikon ajan jo ollut niin NÄLKÄINEN koko ajan, että painoa on tullut selvästi lisää. Vaa'alla en tapaa käydä, sellaista kun ei löydy kotoa, mutta peilikuvan ja vaatteiden perusteella vatsanseutu on vähintäänkin turvoksissa.. Mietin, että voiko näin aikaisessa vaiheessa tapahtua silminnähtävää vatsankasvua, vai onko kyse yksinomaan turvotuksesta. :P Nälästä huolimatta en ole juurikaan enempää syönyt kuin normaalisti. Kai se tästä tasoittuu :)

Etoo ihan hirveästi ja hampaita harjatessakin pitää olla pöntön päällä, yökkäysrefleksi on tehokas.. Huh. Onneks ruoka maistuu ihan hyvin ja helpottaakin pahoinvointia. Verensokerin laskun huomaa samantien, tuntuu ettei pystyssä meinaa pysyä.. 

Kiva lukea teidän kuulumisia ja liittyä porukkaan, toivottavasti kaikki menee hyvin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/511 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa minäkin pääsen vihdoin ilmoittautumaan odottavien puolelle! <3

Meillä tärppäsi yk:lla 21 eli nyt on pitkä odotus palkittu ja nyt odottamaan innolla pientä kääröä jonka La on 15.6.  Nyt vasta siis rv 4+2 joten varovaisesti mennään eteenpäin.Esikoiselle ja käärölle tulee hieman yli kolme vuotta ikäeroa. =D

Oltiin päätetty miehen kanssa, että ei kerrota vielä vähään aikaan kenellekkään mutta eilen kerroin yhdelle parhaimmista kavereistani, koska oli niin pakko päästä purkamaan se  jollekkin...ja tämä kaverini on kuitenkin kokoajan tiennyt vauvahaaveesta ja ollut tukena raskaina aikoina.

Mulla on tällä hetkellä todella kova turvotus mahassa ja mitkään farkut ei mee kiinne ja pienikin housun puristus "ahdistaa mahaa". En omista ainuttakaan siistiä lökärihousua millä kehtaisi mennä ihmisten ilmoille, joten tänään kun lähin käymään ostoskeskukseen shoppaileen laitoin mammafarkut jalkaan.heheh! Kyllä oli mukavat päällä kun ei mistään puristanu. Itteeni huvitutti että tässä kohtaan tarttee mammafarkut laittaa, mutta ei voinu muuta.  =D

Esikoista oottaessa maha ei ollu läheskään näin turvoksissa kun mitä nyt on, rv 10 otin mammahousut päivittäiseen käyttöön kun maha alko jo selkeesti pyöristyyn ja mitkään normi farkut ei enää siinä vaiheessa mahtunut. Saas nähä miten tässä raskaudessa käy, jos toi turvotus ei missään vaiheessa laskekkaan vaan muuttuu "oikeaksi" raskausmahaksi, usein kun toinen raskaus maha pullahtaakin jo varhaisemmassa vaiheessa muutenkin. En tiiä miten kauan ees pystyn piilottelemaan mahaani ihmisten katseilta...oon meinaa normaalisti melko laihassa kunnossa, et mahan pyöristymistä ei ihan helpolla lihomisella selitetä. No kaikki aikanaan..oon vaan niin innoissani et mietin kokoajan kun on kalenteriin sovittuina ohjelmaa, niin millä viikoilla silloin ollaan jne! =D

Huhhuh...tulipas innoissaan turinoitua!

104/511 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hiljaiseloa ollut täällä suunnassa ja viikonloppu meni muutenkin aika kurjissa merkeissä...

Viime viikon lopulla alkoi olla öisin aika koviakin vatsakramppeja tai oikeastaan sellasia kipukohtauksia jotka saattoi kestää sen 10min. Samaan aikaan aina jalkoja särki tosi voimakkaasti. Oli vähän jotenkin voimakkaiden menkkakipujen oloisia, mihinkään tiettyyn kohtaan vatsassa ei sattunut.

Pe 4.10 oli aika sitten omalle gynelle yksityiselle ja kauhukseni hän löysi pikkasen jotain nestettä vatsaontelosta ja jotain toisesta munasarjasta. Lähete samantien kätilöpistolle: epäilynä kohdunulkoinen raskaus. Itkuhan siinä tuli kun matkalta soitin aviomiehelle joka kivasti tuli kyllä töistä kesken päivän mun kanssa sinne kättärille. Siellä katsoivat ja ilmeisesti kysta ja hieman sitä verta sielä vatsaontelossa. Jonkinlainen raskausontelo näkyi kohdussakin kai, mutta viikkoja niin vähän että ei tarkemmin voitu sanoa. Verestä mittasi raskaushormonin, joka oli kai ihan hyvissä lukemissa.Määrättiin kontrollikäynnille maanantaina 7.10 heti aamusta, verikokeet eli seurattaisiin nouseeko se hcg normaalisti (kohdunulkoisissa ei yleensä nouse saamaa tahtia) Tällaisen kamalan epätietoisuuden kanssa piti vkloppu elää ja oltiin miehen kanssa molemmat ihan rikki. Vauvaa oli haaveiltu jo kovasti ja oltiin sopeuduttu siihen että sellainen pieni saadaan kesällä :((( Ehkä elämäni kauheimpia vkloppuja...

Eilen sitten kättärille taas ja suureksi helpotukseksi raskaushormooni oli noussut aivan normaalin raskauden tapaan! Ultattiin taas ja lääkäri höpisi jostain keltarauhasesta joka voisi liittyä kipuihin. En ollut vuotanut vatsaonteloon yhtään lisää ja hemoglobiini oli tosi hyvä. Ilmeisesti jotain alkioon viittaavaakin löytyi kun jostain ruskuaispussista puhui yms ja luultavasti viikkoja onkin hieman vähemmän, mitä kuukautisten mukaan laskettaisiin. Hedelmöitys onkin tapahtunut myöhemmin, tätä teoriaa tukee sekin milloin raskaustesti näytti vasta plussaa.

Kaikki luultavasti hyvin ja nyt kai viikkoja 5+3, huomenna taas verikokeet ja toivotaan että hcg olis taas noussu normaalisti ja kai ultrataan taas. Jos sielä näkyis jotain jo enemmän mahdollisesta pikku tyypistä!:)

Tietty vieläkin pelottaa ihan hulluna, kun ei lääkäreiltä ole saanut vielä varmaa vastausta mihinkään suuntaan, mutta huomenna ehkä sitten taas enemmän tietoa

Linnea78: voimia ja jaksamista sinne kovasti! 

Tulipahan nyt avauduttua, mutta tosi rankkaa henkisesti ollu tämä epätietoisuus onko kaikki hyvin mahassa. Huominen lääkäri kyllä taas jännittää!

- Saga

105/511 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Saga S, toivotaan teille parasta! Onneksi nyt ainakin askel parempaan menossa.

Täällä ois laskurin mukaan 6+2 menossa, jotain oireita edelleen odotellaan. Jatkuva näläntunne on hellittänyt ja turvotus laskenut. Äsken tuossa kävin puntarissa ja itseasiassa painoakin tässä lähtenyt noin 1.5 kiloa. Tuntuu kyllä, että tisseihin on tullut ainakin kilo yhteensä lisää tavaraa :D Kohta ei mahdu enää rintaliivit päälle.. On tämä kyllä omanlaista ihmettelemistä ja kehontutkintaa :)

Mistäpäin täällä on odottajia? Me asutaan Jyväskylässä :)

-Pumpernikkel ja kahvipapu <3

106/511 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippis!

Kirjoittelinkin jo tuonne toiselle kesäkuiset -palstalle, mutta taidan siirtyä tänne. :)

Täällä plussattu eilen! Tai itseasiassa koko viime viikonloppu saatu heikkoja viivoja, eilen clear bluen digitesti varmisti asian. :) Laskurin mukaan rv 4+0 ja laskettu aika 19.6. Aika alussa siis ollaan ja pelko onkin suuri että menee kesken. . Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun saakka. 

Onnea kaikille plussanneille!!

107/511 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saga mahtoi olla inhottava viikonloppu todella :( mutta kannustukseksi voin kertoa että esikkoa odottaesani olin alkuraskaudesta kaksi viikko sairaalassa kipulääkityksessä ja ainakin 10 kertaa luulin että tuli keskenmeno. Eipä tullut vaan pieni tyllerö syntyi terveenä ajallaan :) raskaus voi aiheuttaa naiselle kyllä kaikkea kummaa ja tietysti aina on pahin mielessä kun huoli pienestä ihmeestä on kova.

108/511 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko sitä minäkin ilmottautuisin kesäkuun ryhmään. Ennestään meillä on jo 6- ja 4-vuotiaat pojat. 4vuotiaan koliikin vuoksi vauvakuumetta ei ole ollut pitkään aikaan. Nyt kesän aikana oli vain voimistuva tunne siitä, että kolmas lapsi olisi tervetullut meidän perheeseen.

Ehkäisyn jätin pois elokuussa ja syyskuun puolella sattui sitten "vahinko" ja kerrasta jäi pikkukyytiläinen kiinni :-) jos osaan oikein nyt laskea, niin oltaisiin niinkin alussa kuin 4+6. Ihmeellistä vatsan kipristelyä ja selän jomotusta on ollut. Aiemmissa raskauksissa ei tällaista ollut? Outoa, mutta kai kuuluu asiaan? Etova olo hyökkää välillä, mutta onneksi on ulkotyö, niin raitis ilma helpottaa.

109/511 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minäkin.. :) 

6.6.2014 olisi laskettu aika, mutta pelottaa todella paljon. Ei ole lapsia ennestään, ja heinäkuun lopussa havaittiin np-ultrassa keskenmeno. Eli siis keskeytynyt keskenmeno, pikkuinen oli kuollut rv 7 :/ eli kannoin pientä kuolleena monta viikkoa tietämättä asiasta. Kävimme myös alkuraskauden ultrassa ja siellä lääkäri sanoi viikkoja olevan 8 ja sydän sykki, mutta sitten kun rv 13 oli se np-ultra sanottiin että menehtynyt n. 7 viikolla. Eli empä tiedä sitten. Kamala kokemus, ja näyttää olevan todella yleistä mutta ei sellaiseen ikinä osaa varautua, eikä neuvolassakaan kerrota niistä asioista.

Nyt täytyy ajatella positiivisesti tämän raskauden kohdalla, vaikka pelko on kokoajan läsnä, ja haluttaisi vain olla ajattelematta koko asiaa, eikä kerrotakaan kenellekään ennenkuin "varmoilla" viikoilla...Olen kiitollinen että raskauduin näin nopeasti km:n jälkeen.

Toivon kaikille oikein paljon onnea ja toivotaan että meidän kaikkien pikkuiset pysyvät kyydissä <3

110/511 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäki uskaltaudun joukkoon. :)

Eilen plussasin, ja en vielä täysin usko itsekkään, että oisin raskaana. Viivat oli haamulaisia (tein useamman testin), ja jopa apteekin oma haamuili. Se kuitenki on melko luotettava testi, joten uskottava kai se on.

vkl teen digitestin. Nla-aikaa ja varhaisultraa en varaa ennen ku digitesti varmentaa raskauden.

Heinäkuisen km-kierron jälkeen (7-viikolla meni kesken) tuli siis kaks normi kiertoa, joista tokassa tärppäsi. :D Greippimehu oli uutena kokeiluna tässä kierrossa. 

Oireina tissikipu, semmonen kokonaisvaltainen, erilainen ku muissa kierroissa, siitä osasinki epäillä raskautuneeni. Se alkoi muutama pv oviksen jälkeen. Sen lisäksi väsy, jano ja repäisykivut. Väsyki alko heti oviksen jälkeen. Ekat repäisykivutki jo viikko sitten.

Nyt rv 4+3, la 15.6.2014. Ja mä ooon niiiiin onnellinen! <3

yk4 tärppäs. Eka tärppi oli siis yk1, mut ei jaksanu pikkunen matkassa...

Emotar

111/511 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, nii mama-vitamiinit on mullaki, neuvolassa niitä suositeltiin ottamaan.onko kukaan menossa varhaisultraan? Varasin tänään ajan yksityiselle.

112/511 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Ilmoittaudun mukaan Kesäkuun 2014 vauvoihin =) Laskettuaika ois 16.6, eli nyt ois menossa 4+2. Ennestään jo tyttäret -04 ja -06 syntyneet. Tarrasukkia matkaan kaikille! 

113/511 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään hakemassa apteekista LadyVita Mamat, mutta en tajunnut siinä samassa kysyä, että kun olen ennestään syönyt aina obsidan fe-merkkisiä rautatabletteja sekä c- ja d- vitamiinilisät niin jatkanko niiden syömistä normaalisti ladyvita maman rinnalla vai eikö minun tarvitse enää käyttää ladyvitan lisäksi muita nyt? Olisi hienoa jos joku osaisi neuvoa tietämätöntä tässä asiassa :) Olen siis 21-vuotias ja tällä hetkellä meneillään 4+2, eli laskettu aika olisi 16.6.2014 <3

114/511 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli kyllä kinkkinen kysymys ;) kannattaa varmaan neuvolasta kysellä, kun jokaisella kuitenkin yksilölliset tarpeet vitamiinien ym. suhteen, niin ammattilaiselta saa parhaan avun :) D-vitamiiniahan tarvii nyt enemmän, mut sitä on kyllä varmasti jo tuossa Ladyvitassa, et tiedä sitten tarviiko sitä sit lisää? Nää on aina vähän hankalia tietää :)

115/511 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan ulalla noista vitamiineista.. Pitääkö niitä välttämättä syödä? Mitä hyötyä niistä on raskauden aikaina? En normaalisti ole koskaan syönyt mitään D tai C-vitamiinia. Pitäisikö nyt alkaa syömään? 

rv 4+1

116/511 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syönyt niitä Multivita linolive-kapseleita. Apteekkari ainakin kehui että sopivat raskaana oleville.

117/511 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on monipuolinen ruokavalio (mun käsityksen mukaan siis TOSI monipuolinen)niin sit ei kai ole niin pakollinen, mutta kyllähän sillä turvaa sitä lapsen terveellistä kasvua :) D-vitamiinia kun ei suomen oloissa saa tarpeeksi niin sitä ainakin itse suosittelisin.Toinen tärkeä on folaatti, joka ehkäisee mm. alkuraskauden aikana lapsen hermostoputken sulkeutumishäiriötä. Itse ainakin ajattelen, että jos jotenkin on mahdollista vaikuttaa tulevan lapsensa terveyteen, sen teen mielelläni :)

118/511 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos vastauksesta. :) Ekan neuvola käynnin jälkeen on varmaan viisaampi olo. 

Jos joitakin kiinnostaa blogin luku, niin tässäpä olisi luettavaa: kyytilainenkannossa.vuodatus.net

Vasta aloitettu, tärkeintä sisältö, ei ulkoasu. Ajatuksena lähinnä itselle ja miehelle kirjoittaa muistoja talteen vauvan odotuksesta. 

119/511 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

41-vuotias ja kaksi viikkoa sitten raskaustesti näyttää +. Olen laskenut, että ensi kesäkuussa syntyisi, olen silloin 42.... toivotaan että kaikki menisi hyvin.

120/511 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Inkeri41, odotatko siis ensimmäistä lastasi :) onnea ja tervetuloa mukaan