Kesäkuiset 2014
Heips,
itse en ainakaan löytänyt vielä ketjua kesäkuussa 2014 kääröä odottaville, joten pitihän se nyt perustaa!
Täällä plussattu eilen ja ilmeisesti viikkoja nyt 4 ja muutama päivä päälle. Hurjasti jännittää että miten kaikki tulee menemään, mutta oon kyllä niin innoissani että oksat pois. Pieni itkukin piti tirauttaa kun testi näytti positiivista :D
Meillä oli aviomiehen kanssa menossa vasta yk2 ja aika hämmästynyt olin kun näinkin nopeasti tärppäsi.
Laskurin mukaan laskettu olis 6.kesäkuuta<3
Tänne siis kaikki kesäkuiset vaihtamaan kuulumisia yms. Kiva keskustella tyyppien kanssa jotka samassa tilanteessa :)
Kommentit (511)
Heippa kaikki!
Uskallan minäkin viimein tulla mukaan tänne... 5+4 vasta ja kyllä! pelko persauksissa, takana keskeytynyt keskenmeno kolmisen vuotta sitten viikolla 15... Eka neuvola 4 viikon päästä vasta! Ja lääkäri sit joskus.. Kyllä haluaisin tietää onk siellä ketään vai onko tuulimuna tms. Mutta yksityiselle ei ole varaa mennä ja ehkä se on parempi odottaa eikä tippua sit korkealta jos tuleekin varhainen keskenmeno..:( Oireeton alkuraskaus toistaiseksi, niinkuin oli viimekskin. Nälkä ja jano juu mutta kauhiasti virtaa ja tekis mieli liikkua paljon enemmän mitä ns. suositellaan... Nimimerkillä tänään joogatunnilla seisoin käsilläni...
Mukava että tänne on tullut lisää porukkaa :)
Itselläni lievää kuvotuksen tunnetta, mutta ei paljoa. Tänään varasin yksityiseltä ajan ultraan, ja se on tän viikon lauantaina, vaikka on pyhäinpäivä. Silloin olisi laskujeni mukaan 9+1...mutta pelottaa mennä sinne. Muistaa vielä niin elävästi sen heinäkuisen päivän np-ultrassa jossa todettiin että rakkaamme oli kuollut jo monta viikkoa sitten. Se pelko on mielessä nytkin, mutta olen kuitenkin koittanut olla positiivisella asenteella. se on vaan tosiasia, että keskenmenon kokeneilla on varmasti pelko läsnä tulevissakin raskauksissa. mutta, sittenpähän sen näkee ja voi vähän ehkä huokaista vaikka ei tietenkään sittenkään oo mikään varmaa mutta ainakin jonkinlaista mielenrauha se tuopi :)
Mulla on tosi aikaansaamaton ja laiska olo kokoajan, ja tuo synkkyyskin ulkona masentaa :/ en oo jaksanu käydä liikkumassakaan, vaikka pitäis.
Tsemppiä kaikille raskausaikaan!
Itse ihmettelen sitä kuinka onnellinen asia raskaus on ja silti esim. minä pelkään ihan jatkuvasti että jokin menee pieleen. Ylihuomenna eka neuvola ja jännittää ihan pirusti! Hyvä kun töissä pystyy jotain muuta ajattelemaan. :(
Mua on kanssa janottanut hirveesti, ihan niinku edellisessäkin raskaudessa. Sen seurakuksena saa siis myös vessassa juosta jatkuvasti. :D Ja Nope, ole huoletta, ei se janontunne todennäköisesti vielä tässä vaiheessa viittaa diabetekseen vaan juurikin tuohon aineevaihdunnan muutoksiin. :)
Jospas sitä itsekin sais huomenna varattua ensimmäisen neuvolan, rupeis tuntumaan tää raskaus todellisemmalta.
Musta tuntuu et mul menee tää kesken. Tänään vessassa käydessä pyyhkiessä tuli vähän verihyytymiä. Repesin ihan täysillä itkemään. Loppuillasta ei oo enää mitään tullu mut rinnatkaan ei tunnu enää niin aroilta ku aikaisemmin. Oon pelänny tätä yli kaiken. Täytyy toivoa parasta mut väkisinkin pahat ajatukset tulee koko ajan mieleen.:( Nyyh.
Tietääkö muuten kukaan et kuinka pitkään keltarauhanen voi nipistellä? Eli siis milloin istukka alkaa täysin toimimaan? Yritän tässä rauhoitella itseäni kun pelkään niin älyttömästi kohdun ulkopuolista raskautta.:)
Mulla menossa nyt rv 9+0 ja nipistelyjä ja menkka tuntemuksia edelleen. Muistaakseni istukka on täysin kehittynyt joskus viikolla 13? Tuolta raskaus osiosta löytyy hyvin viikko viikolta alkion ja sikiön kehitys, mut niissäkin kai henk. koht. eroja :) Täällä odotellaan kuumeisesti kutsua ekaan ultraan, täälläpäin on ilmeisesti sellainen käytäntö, ettei itse tarvitse varata. Osallistutaan siihen nt-seulontaan, joten verikokeisiinkin pitäis raahautua :) Mä oon kans tosi väsynyt ja aikaansaamaton, tuntuu että pienetkin kotihommat on liian raskasta :/ Onneksi on ymmärtäväinen mies, muuten vois olla jo kenkää tullu :D
21.11. eka ultra <3 ja sen kunniaks onkin pelko perseessä, kaikki oireet hävinneet hyvin pitkälti... Yritettävä vaan olla ajattelematta.
Odottavan aika on tooosi pitkä.
Pumpernikkel rv 9+2
Viel ylihuomisee pitäis kärvistellä ja sit onki eka ultra. Ihan kauheesti pelottaa ja jännittää et onko kaikki hyvin ku nii paljon ollaan lasta toivottu. Oireita on kyllä taas ollu enemmän ja vähemmän ja tuo nipistely on tosi hassun tuntusta :D oliki jo tossa hassun oireettomia hetkiä ja nehän ne vasta pelottiki mut sit alko taas kakominen ja etominen ja tissikipu yms.
Tänää oli eka neuvola, ja sain kasan papereita, kirjasia, pissanäyteputkilot yms. mukaani sieltä. Noin tunnin kesti. Kerroin myös, että kävimme varhaisultrassa, eikä siellä näkynyt kun se ruskuaispussi. No, 4.11 on se kontrolli-ultra, et jos siellä sitten ilmenee ettei kehitystä ole tapahtunut, niin ilmoittelen sitten neuvolaan, mut muuten mennään eteenpäin.. Vielä toistaiseksi mukana kesäkuun odottajissa, ja toivon että pysytäänkin mukana loppuun asti.. <3 Raskausoireita on mukana edelleen, pahoinvointia myöten.. Jospa siellä masussa olisikin pikkuinen kasvamassa niin kuin kuuluukin..
Ensimmäinen neuvolakäynti takana päin, mulla ultrataan vasta 3 viikon päästä jolloin viikkoja pitäisi olla 11+5. Itkutkin päästin valloilleen kun jännitys laukesi ja sain vähän luottoa ja mielenrauhaa. Sanoi mulle että jos ei vuotoja tai kovia kipuja ole ollut kaiken pitäisi olla kunnossa. Päätinkin tänään unohtaa murheet ja iloita tästä onnesta <3 Suren sitten jos sen aika edes tulee :)
Minäkin uskaltauduin lopulta tänne, vaikka yleensä keskustelupalstoilla olen vain seuraajana. :-)
Jännän äärellä ollaan. Huomenna on ensimmäinen ultra sairaalassa ja pää on täynnä "entä jos"-ajatuksia. Viikkoja on 7+4, tällainen julkinen varhaisultra tuli "lisäetuna" lapsettomuushoitojen seurauksena. Toivottavasti saa varata neuvola-ajan tämän jälkeen, ja ei tulisi enää mitään ikäviä yllätyksiä. Pelottaa tuulimunat ja kohdunulkoiset hirveästi. :-(
Ei ole ollut mitään kovin pahoja oireita, rinnat kipeät, turvotusta, välillä saa rampata vessassa tiuhaankin (töissä vessojen lähellä istuva työkaveri varmaan vähän ihmettelee) ja viime viikosta alkaen hiukan paha olo. Odotin pää pöntössä -oireita, mutta semmoisia ei ole vielä ollut. Pitäisiköhän siitäkin sitten huolestua...? Yleensä auttaa ainakin hetkellisesti kun syö jotain ihan pientä. Suklaakonvehti auttaa vaivaan kuin vaivaan, mutta täytyy kyllä ehdottomasti etsiä jotain terveellisempää.. :-D
Täällä kanssa yksi neuvolassa ensimmäistä kertaa poikennut.
Ja samat tuntemuksen KATEM:n knassa, olin niin odottanut että edes vähän kuunneltaisiin josko sykettä löytyisi mutta ei. Itsellä nyt arviolta 8+2 menossa ja 4 viikkoa olisi ensimmäiseen ultraan. Tuo 4vko tuntuu niiiiiiin pitkälle, olisi jotenkin kiva saada jotain varmistusta että onko sielä joku. Tai kai siellä jotain on, mutta että onko se joku elossa ja onko siellä kaikki niin hyvin kuin nyt voisi olla.
Mutta nyt vaan yritetään saada tuo kuukausi kulumaan.
Hassua miten eri neuvoloissa toimitaan ja miten kaikki jutut on ajoitettu..
Äsken tuossa sängyssä selälläni ollessani huomasin alavatsan seudulla tuntuvan semmoisen noin nyrkin kokoisen "painealueen". Ehkä kohtu? Ja nyt on kyllä sanottava, että alkaa alamasu jo aavistuksen pömpöttää, notta ehkä se pikkuinen siellä kuitenkin kasvaa :) rv 9+3 menossa.
Isännän kanssa suunniteltiin että kun masu alkaa kasvaa niin otetaan siitä joka päivä sivuprofiilikuva ja tehdään siitä raskauden jälkeen masun kasvuvideo :D
Hei APUA!!! kävin eilen ekassa neuvolassa ja paino on raskauden alusta noussut 7 kiloa !!!! maha on jo melkoinen ja nyt tutkitaan ens viikolla josko saatais selville että onko siellä useempi vauva vai oonko vaan syöny liikaa :D:D voiko 1,5 kukaan lihota noin paljoo. Painan nyt saman verraan kuin viime raskaudessa viikolla 28 eettä näin!
Heippa. Mulla on alkanut pari päivää sitten etova olo. Tai ei oikeastaan kunnolla oo huono olo, mut sillai kuitenkin että töissä paljastin jo itseni luokkani avustajalle. Hän kun ihmetteli mun olemusta ja käski mennä kotiin huilaamaan. Sanoin vaan että "tää huono olo saattaa kestää aika kauan, niin en taida kotiin mennä..." ;)
Paino on lähtenyt laskuun. Aamupala eli iso lautasellinen puuroa, kahvia, vettä... on surkastunut lusikalliseen puuroa ja veteen... En vaan saa alas mitään. Siis minä, jonka ruokahalu on aina ollut todella hyvä...
Maha on myös ihan turvonnut. Hassua miten se voi joka päivä iltaa kohden tollai paisua. Iltaisin en pysty sitä peittelemään ja sainkin katseita tutuilta bodypumpissa. Kukaan ei kuitenkaan kysynyt.
Täällä vielä reilu viikko ekaan neuvolaan. Aika menee kauheen nopeesti :D
Lintu89 6+0
Hei taas. Ei ehdi kirjoitella juurikaan, pikaisesti selasin muiden viestit.
Täällä olikin joku jolla myös ennestään kesäkuiset 04 ka 06 syntyneet lapset :)
Huolettaa.... Alkoi väsymys+pahoinvointi mutta loppui kuin seinään viikon sisällä. Tiedän mitä se saattaa tarkoittaa.. Neuvolan ultraan on vajaa viikko. Meidän kotikunnassa on neuvolassa siis ultra, jota ilmeisesti ei ole joka paikkakunnalla saatavilla. Kidutusta odotella. En ole mikään maailman kärsivällisin nainen ;)Meinasin jo eilen soittaa tk ja valitella (liioitella) vatsakipuja että olisin päässyt tarkistamaan onko kaikki ok mutta jos nyt järki käteen kumminkin.
Rinnat on turvonneet ja arat edelleenkin, muita oireita ei ole. Välillä nipistelee vatsaa ja selkää jomottaa kuin menkat alkaisi. Nämä on mulle ennestään tuttuja raskausoireita.
Voimia kaikille oireista kärsiville!
Kokeilkaa B-vitamiinilisiä pahoinvointiin, auttaa lievittämään vaikkei kaikkea poistakaan :)
Ompa MAMMANEN2011 jännä tuo painonnousu, itselläni nimittäin sama tilanne...tai sit oon vaan herkutellu liikaa, mutta oon mä miettiny jo toki kaikkia kaksosjutskia ym ;) meidän suvussa yleistä. Pelottaa ja jännittää, huomenna eka ultra yksityisellä! Ja nyt ois siis rv 9+0 <3 voi että niin toivon että tää kestää.
Heippa kaikille!
Ehkä minäkin sitten uskallan liittyä tänne. Aiemmin vain taustalla lukenut teidän viestejä. Positiivisen testin tein jo pari viikkoa sitten ja la olis juhannuksen kieppeillä. Minulla on ensi maanantaina 4.11 eka varhaisultra. Sillon pitäis olla 7+1. Siihen asti on pelko persiissä. Mulla on ollut meinaa yksi tuulimuna aiemmin tänä vuonna, joten siksi jänskättää. Mutta päätin, etten nyt murehdi mitään. Sen näkee sitten maanantaina.
Kai minäkin vihdoin uskallan sivusta seuraajasta siirtyä kirjoittamaan tänne. Itse plussasin jo 9 päivä tätä kuuta, mutta pelkäsin keskenmenoa niin paljon etten ole uskaltanut edes kunnolla iloita tästä. Kolme kertaa raskaus mennyt kesken seuraavana päivänä plussasta joten ehkä huoleni ei ollut turha. Nyt kuitenkin tuntuu pieni olevan vahvasti kyydissä.
Täällä kärsitään jos jonkunmoisesta oireesta. Kokopäivä pahoinvointia, harva ruoka maistuu, tällä hetkellä jogurtti linja ja paahtoleipää juustolla ja kurkulla. Rinnat ovat todella kipeät, turvottaa... ja tuo janotus josta aikasemmat puhuivat. Mua janottaa koko ajan, yölläkin saa herätä juomaan.
Pienokainen on todella tervetullut. Olemme avopuolisoni kanssa puhuneet lapsista. Emme sinänsä yrittäneet, jätimme vain ehkäisyn pois, mutta kyllä se tuntui pahalta kun siellä testissä oli negatiivinen. viimeisen negan kanssa taisin itse jo tietää ennen testiä etten ole raskaana koska en pettynyt enää, avokki taasen tuntui pettyvän sitäkin enemmän.
Itse olen nuori, 19-vuotias. Mieheni taas on vähän vanhempi, 27v. Neuvola meillä on 11.11 jolloin neuvolan laskelmien mukaan olisin viikolla 8. toinen asia taas on kuinka pitkällä olen, en nimittäin muista koska mulla oli viimeksi kuukautiset.
Paljon onnea kaikille plussanneille ja toivotaan että kaikki menee hyvin.