Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkuiset 2014

29.09.2013 |

Heips,

itse en ainakaan löytänyt vielä ketjua kesäkuussa 2014 kääröä odottaville, joten pitihän se nyt perustaa!

Täällä plussattu eilen ja ilmeisesti viikkoja nyt 4 ja muutama päivä päälle. Hurjasti jännittää että miten kaikki tulee menemään, mutta oon kyllä niin innoissani että oksat pois. Pieni itkukin piti tirauttaa kun testi näytti positiivista :D

Meillä oli aviomiehen kanssa menossa vasta yk2 ja aika hämmästynyt olin kun näinkin nopeasti tärppäsi.

Laskurin mukaan laskettu olis 6.kesäkuuta<3

Tänne siis kaikki kesäkuiset vaihtamaan kuulumisia yms. Kiva keskustella tyyppien kanssa jotka samassa tilanteessa :)

Kommentit (511)

261/511 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko oli kirjoittaa kun bongasin sinut Lintu89 täältä! :)

Muistan kun toukokuisissa yhdessä kuumeiltiin molemmat yk1:nä ja nyt meillä on sama LA 27.6. Mä tosin sain kuumeiltua kiertoni silloin aivan sekaisin ja menkat tuli liki 3viikkoa myöhässä joten toisella yrittämällä lykästi :)

Hieman tässä jännittää että sujuuko kaikki niinkuin pitää, on oireita mutta kuitenkaan ei. (vertaan liikaa edelliseen raskauteen ja nyt MUKA jotain heti pielessä kun ei samoja oireita ole, erilaisia kyllä. Raskaudethan ovat yksilöllisiä, eikö?)

Oliko kesäkuisille perustettu sellaista suljettua ryhmää?

Onpas ihanaa käydä taas täällä lueskelemassa muiden fiiliksiä kun tosiaan pidin paussia palstoilta ettei tulisi niin kovasti stressailtua!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kuppiilo 6+0

262/511 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla vielä kesäkuisille suljettua ryhmää. Se olis kyllä kiva. Onko halukkaita sitä perustamaan ja siihen liittymään? Minä ainakin olen mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
263/511 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onko kukaan kärsinyt paniikkihäiriöstä raskauden aikana?  Mul alkoi synnytyksessä ja on jatkunut jo 2 vuotta. Lääkärissä olen käynyt, lääkkeitä ei suosittelisi minulle, enkä itsekään haluaa olla vihannes lapsen kanssa. Onko muita keinoja tähän vaivaan?

264/511 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="wonderful052" time="01.11.2013 klo 13:29"]

Hei, onko kukaan kärsinyt paniikkihäiriöstä raskauden aikana?  Mul alkoi synnytyksessä ja on jatkunut jo 2 vuotta. Lääkärissä olen käynyt, lääkkeitä ei suosittelisi minulle, enkä itsekään haluaa olla vihannes lapsen kanssa. Onko muita keinoja tähän vaivaan?

[/quote]

Kyllä, melkein kolme vuotta kestänyt lievänä mutta tuntuu että tämä uusi raskaus on auttanut :) iskee lähinnä kaupassa välillä ja saatan lähteä ostamatta mitään ku seison vaan ihan sekasin ja ahdistuneena ostoskorin kanssa :(

265/511 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiphei ja hurraa!!!!! <3 Tänään oli eka ultra joka kanssa tuli lapsettomuushoitojen myötä "extrana". Viikkoja nyt kasassa 8+3 ultran mukaan ja asukas oli kotona ja reipas sykekin löytyi :) Oireita on yökkäily mutten kuitenkaan ole pahemmin oksennellut ja hajut etoo :/ pientä turvotusta silloin tällöin. Ihan ekoilla viikoilla oli enemmän. Muuten oikeastaan vaan nipistelee mahassa ja väsyttää :) 

266/511 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh tätä oloa, tänään 8+6 olo ollut taas koko päivän hirvittävä. etonut ja väsyttänyt. kamalan voimaton olo. luin et berocca-juoma vois auttaa pahoinvointiin mut en taida uskaltaa sitä juoda kun siinä lukee ettei raskaana oleville. mut eihän se sisällä kun B ja C vitamiineja. onko kenelläkään kokemusta??

267/511 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi, mulla taas tää toinen raskaus on tuonut sen takaisin. Ekaks alkaa huimaus, sen jälkeen tulee paniikki:(varmaAn  pitää neuvolasta apua pyytää.

268/511 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

huomasin tuossa aamulla puntarissa käydessäni, että painoa on tullut raskauden alusta 3 kiloa apauttiarallaa. rv 9+5 menossa. Ei sen puoleen alkaa tuo masu siihen malliin näkyä, ettei kohta riitä vatsalihasten jännittäminen :D vielä pitäis vajaa kolme viikkoa yrittää peitellä ennen ekaa ultraa... Vielä kun oon tottunut pitämään tiukkoja toppeja yms. niin oikein urakalla saa yrittää hoikistella :) eilen pidin farkkuja jalassa ja voi jestas että oli tuskaa :D kai tässä on kohta hommattava mammahousut..

Aiemmin tuolla kauhistelin, kun oireet oli hävinneet, mutta ne pitikin vaan parin päivän huilitauon :D nyt taas yököttää ja väsyttää niinkuin ennen.

269/511 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuppiilo, hiukan hauska sattuma. Samoohin aikoihin alettiin yrittään ja nyt sama L.A. :D

missä sairaalassa synnytätte? Mä tampereella.

Mitäs vielä kysyis :D miten ootte kertonu raskaudesta niille joille ootte jo sanonut?

Turvonnut lintu89 6+1

Vierailija
270/511 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on etominen alkanut sitten kunnolla tuossa jo reilu viikko sitten. Oksentanut en ole mutta kyllä vaan puhalluttaa ja ällöttää toisinaan ihan koko päivän. Ainoa hetki kun ei ällötä on se kun tunkee jotain ruokaa suuhunsa :D Kuinkahan paljon tässä ehtii lihomaan.. :/ Vaakaa en ole seurannut mutta toistaiseksi ei mikään kovin turvonnut olo ole kuitenkaan. Vatsa kyllä pömpöttelee välillä enemmän ja välillä vähemmän. Farkuista pitää mielellään nappia auki, onneksi on noi pitkät topit keksitty. :)

Eilen vihloi moneen otteeseen oikein kunnolla vatsaa ja jostain tuolta alempaa. Oli oikein kävelykin vaikeaa. Olin jo ihan varma että nyt menee kesken mutta ei ainakaan vuotoa ole onneksi.. kai nuo vihlonnat on sitten ihan normaaleja? Kohdunulkoinen ei siis ole tms, se käytiin varhaisultrassa viikko sitten toteamassa. Kaikki siihen mennessä oli niin kuin pitää. :)

Mun on ollut jotenkin vaikea kertoa tästä raskaudesta kenellekään. Ei ole mitään sellaista oloa että haluaisin huutaa koko maailmalle. Toisaalta odotan kovasti että alkaa näkymään niin eipähän tarvitse enää miettiä miten kertoisi kun voivat todeta sen ihan itse. :D Parille ystävälle ja parille läheisimmälle työkaverille olen kertonut, kun ihmettelisivät mun käytöstä muuten.

7+4

271/511 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Nettieeva...miten meni ultra tänään? Toivon että kaikki oli hyvin..? Tiedän hyvin ton pelon kun on keskenmeno takanapäin. Mut toivon kovasti että kaikki oli tänään ok ja nyt sinulla on vähn rauhallisempi mieli? Kerro miten oli jos jaksat!

272/511 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh. Kahvi on jäänyt vallan pois... En vaan kykene kulaustakaan ottaan. Vettä juon kuin autiomaassa nääntyvä ihminen. Paino laskee edelleen. En jaksa huolestua, kai se siitä nousta kerkee enemmän kuin tarvis?! :D

mua ei virallisesti tee pahaa, mut suurin osa ruuista ei vaan maistu. Toivottavasti ei alakkaan tekeen pahaa. Vihaan oksentamista. Ja se onkin mulla raskaudessa suurin pelko, et joudun oksentaa :D

Kai kaikki tunteet on raskaudessa ihan normaalia? Pohdin välillä ihan järjellä ajateltuna typeriä asioita...

Lintu89 6+2

273/511 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei, ajattelimpa liittyä mukaan ryhmään, saman viestin kirjoittelinkin jo aamusella, mutta vasta nyt tajusin että kuumeilijoiden puolella olin, joten eiköhän reilusti plussanneena tulla odottavien joukkoon. Ei tälläinen noviisi heti huomaa olevansa väärässä ryhmässä, hih! Muutenkin pää pyörällä tästä kaikesta!

Mutta täällä 27v esikoista odottava, ja tällä hetkellä viikkoja vaivaiset 6+2 :) Kauhun, pelon ja epätoivon hetket plussauksen jälkeen ovat vaihtuneet varovaiseen iloon ja jännitykseen, etenkin kun viime torstaina kävin gynellä ja ultrassa näkyi pienen pieni möykky jolla sydänkin jo lepatteli. Hurjaa :) Raskausoireista täällä ei juuri kärsitä, vähän rintoja aristaa ja kaksi kertaa on töissä tullut vähän etova olo, mutta muuten olen lähes elämäni kunnossa. Vatsakipuja tosin on ollut aika lailla, mutta näin endometrioosipotilaana on kuulemma varsin normaalia ja vaaratonta, näin kertoi gyne. Parit viime päivät onneksi ovat olleet senkin suhteen helpompia, joten varovaisesti olen alkanut jo innostumaan asiasta. Kiva päästä muiden kesämasujen joukkoon, nyt vain toivotaan että möykky pysyy mukana loppuun asti :)

Majjj

274/511 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintu89 ja kuppiilo meillä samat la:t, näillä näkymin 27.6, kunnes toisin todistetaan :) hauskaa! Minäkin synnytän Tampereella!

275/511 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on porukkaa jo ihan mukavasti jakamassa tuntemuksiaan :)
Itsellä on kahvi alkanut etoa ja aiheuttaa närästystä. Tosin en sitä ennenkään kovin ahkerasti juonut, mutta nyt senkin on saanut jättää pois. Toinen on kaikenlainen rasvainen ruoka, kyllä se alas menee ei siinä vielä mitään, mutta sitten tulee ällöttävä olo jälkikäteen. No onneksi tuokaan ei ole vaarallista ja hyvähän se vaan on jättää tuollainen epäterveellinen ruoka pois :)
Kiloja itse olen saanut kerrytettyä noin 2kiloa, mutta tuntuu että turvotusta on tullut paaaaljon enemmän. Masu pömpöttää niinkuin pidemmälläkin olisin.

Täälläkin yksi Tampereella synnyttävä.

276/511 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kumma kyllä ole mitään muita mielitekoja kuin jatkuva jano! Ehkä hieman tavallista enemmän tekee mieli hedelmiä ja kaikkea hapanta. Illalla juuri tuli hirveä himo viininarjoihin, mistähän niitä nyt marraskuussa saisi, hehe! Pelkään kyllä jo valmiiksi painonnousua ja onneksi meillä on puntaristakin patterit loppu ;) nesteitä saattaa elimistössä olla, mutta muuten kyllä luulen että vielä aika normipainoilla mennään. Olen 158cm ja n. 50kg, ennen raskautumista pari kiloa tupsahtanut jostain.. Kohtahan niitä vasta tupsahteleekin! Pelottaa ihan että millaiseksi valtamerialukseksi sitä oikein kasvankaan! 

277/511 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä KAMELI44, ultrassa tosiaan käytiin yksityisellä ja ihana pieni siellä vastasi viikkojaan! <3 sykekin näkyi :) ei juuri liikuskellut vaikka koitin yskiä kuten ultraaja kehotti, mutta se ei liene epätavallista ettei ne vielä näillä viikoilla paljon liiku..? Nyt siis 9+2. Ihana oli nähdä pieni <3 kolmen viikon päästä siis np-ultra..ja laskettu aikahan olisi 6.6. iiik ihanaaa :)

Itsellänikin tekee mieli happamia ruokia, sitruunaa juomaveteen ja silleen :D

Hypistelen jo innossaan pikkuvaatteita joita olen vuosien ajan jo keräillyt kaappeihin, siellä on melkoinen kokoelma kaikkea ihanaa..kuulostaa varmaan hullulta, mutta meillä on myös kahdet vaunutkin jo. Ostettiin ne edellisellä kerralla jo valmiiksi, mutta sitten tulikin se km :/ todella kalliitkin vielä ne toiset joita maksellaan vielä pitkään, oltiin kyllä liian hätäisia silloin. Mutta joo, ei pidä ajatella negatiivisesti, vaan suunnata positiiviset ajatukset kohti tulevaa :)

Onko muita Oululaisia odottajia kesäkuisissa?

278/511 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majjj, tosi hauska yhteensattuma. Että tällaisessa keskusteluryhmässä sama L.A. Ja sama sairaala ja vielä esikoinen molemmilla :D

Mulla on viikon päästä neuvola. Silloin viikkoja 7+3.

mulla on tissit ihan tosi kipeet! Ja ruoka ei maistu, muuten en raskautta huomaa mistään :) eli ihan hyvä olo on. Kopkop.

Lintu89. . .  6+3

279/511 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ei tekisi edes mieli kirjoitella tänne kun täällä on niin toiveikas ja iloinen ilmapiiri (mikä on hyvä). Ei viitsisi synkistää koko palstaa koska ei raskauden pitäisi tuntua tältä. On jo 2,5 viikkoa vuotanut ja olen hermoromahduksen partaalla. Jos on menossa kesken niin voisi jo mennä, että ei tarvitsisi vuoroin toivoa ja vuoroin pelätä. Jokainen päivä lisää raskautta tekee raskauden todellisemmaksi ja sitä suurempi isku keskenmeno tulee olemaan. Silti tässä pitäisi pyörittää normaalia arkea ja hymyillä vaikka oikeastaan tekisi mieli hautautua sänkyyn ja tuijottaa kattoa. Oikeastaan  se on hyvä, että on noita lapsia ennestään kun ei sinne sänkyyn hautautuminen kauhean terve vaihtoehto olisi vaikka mieli tekisi :D

Kun tämä vuoto edes muistuttaisi jotain aikaisemmista vuodoista niin voisi lokeroida sen johonkin. Ensimmäisen keskenmenon osasin aavistaa kun oli niin oireeton raskaus, että kun se vuoto 11+3 alkoi niin tiesin jo, että se oli siinä. Ultrassa näkyi sitten, että alkio oli jo kuukauden ollut kuolleena kohdun uumenissa. Toisenkin keskenmenon osasin aavistaa kun oli myös oireeton raskaus ja kun vuoto 8+0 alkoi niin ei tarvinnut miettiä mitä se vuoto on kun oli niin runsasta ja seuraavana päivänä tuli selkeästi kaikki raskausmateriaali ulos. Tämä vuoto taas on kummallista, eniten vuotaa vessakäyntien yhteydessä, siteeseen jää vain niukkaa vuotoa, se on ihan ruskeaa eli vanhaa verta. Silloin kun vuodot alkoi tuli myös yhtenä päivänä kirkasta verta.  Välillä voi olla pari päivää vuotamatta ja sitten taas holahtaa. Mitään suuria kipuja ei ole, välillä jotain pientä jomottelua joka on tuttua normiraskauksistakin. Raskausoireita on normaalisti.

Onneksi kaikki selviää kuukauden sisään, yhtään pidempään en enää jaksaisi tätä epävarmuutta. Keskenmenonkin kestää paremmin kun jäytävän epävarmuuden.

mastodontti 8+3

280/511 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mastodontti, toivotaan että kaikki on hyvin! Ikävää kyllä tuommonen vuoto, ja varmasti on kokoajan huoli pienestä.