Kesäkuiset 2014
Heips,
itse en ainakaan löytänyt vielä ketjua kesäkuussa 2014 kääröä odottaville, joten pitihän se nyt perustaa!
Täällä plussattu eilen ja ilmeisesti viikkoja nyt 4 ja muutama päivä päälle. Hurjasti jännittää että miten kaikki tulee menemään, mutta oon kyllä niin innoissani että oksat pois. Pieni itkukin piti tirauttaa kun testi näytti positiivista :D
Meillä oli aviomiehen kanssa menossa vasta yk2 ja aika hämmästynyt olin kun näinkin nopeasti tärppäsi.
Laskurin mukaan laskettu olis 6.kesäkuuta<3
Tänne siis kaikki kesäkuiset vaihtamaan kuulumisia yms. Kiva keskustella tyyppien kanssa jotka samassa tilanteessa :)
Kommentit (511)
Äh onkohan tämä nyt mennyt kesken vai ei. Vuoto ja jomotukset loppui eilen illalla kokonaan. Etookin edelleen. Onko kenelläkään ollut raskaudessa runsasta vuotoa ja kaikki silti ok? Jos on mennäkseen kesken niin menisi sitten nyt heti ja kunnolla, että ei tarvitsisi turhaan toivoa.
rv 6+4 tai 0+0
Mastodontti, toivotaan parasta, että ois vaan epämääräistä vuotoa ilman suurempaa syytä. Ootko soitellu neuvolaan asiasta? Ne varmaan vois sen varmentaa, että mikä tilanne... Jostain keskustelupalstalta Iuin, että oli jollakin ollut runsasta vuotoa ja silti kaikki ok. Et kai se on sit jossain määrin normaalia? Jokaisella kun kroppa toimii erilailla.
Voikohan vauvamasu alkaa näkyä jo nyt (rv 8+2)? Ei oo yhtään turvonnut oIo mut masu on silti tavallista pyöreämpi.. Jos se nyt jo näkyy niin miten tätä peitellään vielä pari viikkoa :D Kun halutaan vasta ultran jälkeen kertoa, kun ollaan varmoja vauvan olemassaolosta :)
Huomenna eka neuvola, jänskättää että mitä siellä tehdään :)
VARHAISULTRAN VARANNEET! Jos olette menossa kunnalliselle niin miten pääsitte siihen? Siis ihan terkkarille soittamalla? Tarviiko olla jotain vaivoja että pääsee. Esikosta mut ultrattiin sillon kun olin sairaalassa niin en mitään varaillut itse.
[quote author="Pumpernikkel" time="22.10.2013 klo 10:00"]
Mastodontti, toivotaan parasta, että ois vaan epämääräistä vuotoa ilman suurempaa syytä. Ootko soitellu neuvolaan asiasta? Ne varmaan vois sen varmentaa, että mikä tilanne... Jostain keskustelupalstalta Iuin, että oli jollakin ollut runsasta vuotoa ja silti kaikki ok. Et kai se on sit jossain määrin normaalia? Jokaisella kun kroppa toimii erilailla.
Voikohan vauvamasu alkaa näkyä jo nyt (rv 8+2)? Ei oo yhtään turvonnut oIo mut masu on silti tavallista pyöreämpi.. Jos se nyt jo näkyy niin miten tätä peitellään vielä pari viikkoa :D Kun halutaan vasta ultran jälkeen kertoa, kun ollaan varmoja vauvan olemassaolosta :)
Huomenna eka neuvola, jänskättää että mitä siellä tehdään :)
[/quote]
Ekassa neuvolassa kovasti vaan kysellään ja täytellään papereita :) siellä on hyvä olla molempien mukana
Hei Lumeenkukka,
täällä toinen suunnilleen samanikäinen, olen nyt 37 ja vauvan synnyttyä 38. Ikä ei minua noin muuten arveluta, mutta kieltämättä 1,5 vuoden yritys raskautua pisti miettimään. Monet itkut ja epätoivon tunteet!. Ehkä se siis oli ikä joka haittasi raskaaksi tuloa, ehkä ei? Mulla 2 lasta ennestään (reilu parikymmisenä saatuja) jotka sai alkunsa helposti.
Mainitsit istukkanäytteen.. kyllä mekin on mietitty niitä. Istukka- ja lapsivesinäytettä. En tiedä vielä.. jotenkin en tässä iässä oikein enää luota niskapussiultraamiseen, mulla sellainen kuva että se on vaan "sinne pän" ennustus. Vai onko?
Juu niin me molemmat ollaankin menossa, onhan tämä yhtä uutta ja ihmeellistä tulevalle isällekin :) me nyt ollaan jo vanhoja tuttuja tuolla neuvolassa, kun niissä lapsettomuustutkimuksissa on käyty useampaan otteeseen. Lähinnä sillä ajattelin, mitä tehdään kun joku oli kirjottanut että yrittivät kuunnella sydänääniä ekalla neuvolakerralla. Mutta huomenna tietää sitten enemmän :)
Sessa3:
Varmistin juuri tänään, meidän kunnassa ei pääse istukka/lapsiveteen ilman kohonnutta riskiä vaikka olisi minkä ikäinen. Olen pajon lukenut - netistä - , noin 80-85 % kromosomipoikk .huomataan yhdistelmässä -> jatkotutkimukset. Mietimme jo ensimmäisestä pärjäämmekö tällä, pärjättiin, mutta nyt jotenkin vahvistunut, että joka tapauksessa haluaisimme varmistaa vaikka yhdistelmässä ei tulisi kohonnutta riskiä. Ekan kanssa yhdistelmässä tuli niin selkeä pieni riski ja vauva oli niin hartaasti toivottu ja odotettu, että mikään ei olisi muuttanut mieltä, niin että siihen jäi jatkotutkimukset. Raskaudesta tosin kerrottiin silloinkin vasta rakenneultran jälkeen, niin paniikiissa oli että joku menee pieleen.
Sitä en tiedä, mitä teemme tulosten jälkeen, mutta ainakin antaa mahdollisuuden ennakoida. Ja tiedän, että kaikkea voi sattua kaikista testeistä huolimatta. Vähän hintakin kirpaisee, tekee kelan kanssakin useita satoja, "ilmaiseksi" saisi jos jaksaisi kiertää yhdistelmän kautta. Mulla on nyt soittopyyntö yksityiselle, selvitän tarkemmin mitä maksaa jne. Mietitään sitten yhdessä mihin päädytään.
Ja juu, on se ikä. Omasta ja ikätovereiden kokemuksesta. Ja mitä enemmän ikää, sitä vähemmän pelivaraa. Mekin päästiin ekan kanssa hoitoihin 0,5 vuoden yrittämisen jälkeen. Eikä kakkonen tule tekemättä, näitäkin on kuultu tässä yrittäessä. Niin soisin, että yli 25-v. naisille ruvettaisiin terveydenhuollon puolelta korostamaan, että tehkää hyvät naiset lapsia kun vielä voitte. Ei tämä paljon puhuttu munasolujen pakastaminen tätä tule ratkaisevasti muuttamaan.
Tänään unohdin palaverin töiden jälkeen. Olin jo ehtinyt päiväunille kun sain soiton. *voi hyperNOLOA* :D
Soitin neuvolaan tänään. Sain ajan kahden viikon päähän. 11.11. Jouduttiin junailemaan ajanvarausnaisen kanssa, kun mun äiti on töissä samassa sairaanhoitopiirissä ja näkee varauslistat :D Mun nimen kohdalla on joku tyyliin "pissatestit" :D no kai sentään vaan testit... mutta kuitenkin :D
"Kuuluuko" miehen tulla jo ekalle neuvolakäynnille mukaan? Tai siis varmaan ei oo väliä. Mutta onko ne siellä että "mitä vitsiä?" jos mies tulee mukaan? :D
Lintu89 4+4
Lintu89:
kyllä ehdottomasti voi tulla mukaan! Olen ollut kaksi kertaa raskaana aiemmin ( 1 tyttö ja 1 km) ja molemmilla kerroilla olivat mielissään kun isä oli mukana, jotta saa sitten saman briiffauksen alusta saakka kuin äiti :) Isälle siellä tuskin mitään kovin jännää tapahtuu kun vaan hölötetään, mutta kuitenkin :)
Mä sain ajan vasta neljän viikon päähän 20.11. Viimeiset menkat on ollu 12.09. Näköjään aika pitkälle täällä Helsingissä noi ajat menee.
Lintu89 Ainakin Helsingissä suositellaan, että mies tulisi ensimmäiselle neuvolakäynnille. Meidän pitää myös täytellä yhdessä joitain lomakkeita ennen sitä (vanhempien päihteiden käyttö yms).
Ihmettelen, missä mun väsymys ja pahoinvointi on. Oon tosi pirteä ja energinen koko ajan ja ruokaa voisin syödä vaikka kuinka paljon.
Lähenkin tästä juoksemaan ja bodypumppiin kun johonkin tätä energiaa on kulutettava.:)
Täältä taas kuulumisia pitkästä aikaa :)
Tänään kävin kättärillä alkuraskauden ultrassa ja halusivat katsoa että kaikki hyvin, kun oli se kohdunulkoinen epäily...
Ihan mieletön tunne kun lääkäri sanoi että kohtu on pyöristynyt ja sitten kun ultrattiin, niin samantien pamahti voimakas sydämen syke ruudulle ja onnittelut lääkäriltä! Pieni oli kovin pieni, mutta hieman jo raajojen alkuja näkyi ja oli kyllä rakkautta ensisilmäyksellä <3 viikkoja 6+5
Sanoi vielä että tässä vaiheessa on todella todennäköistä että raskaus sujuu ongelmitta loppuun asti ja nyt voin jo pikkasen hengittää. Kehotti vielä nauttimaan raskaudesta ja siitä oksentelusta :D
Valtakunnassa siis kaikki hyvin ja vauvan pitäisi putkahtaa näillä näkymin 11.6.
Ainoa mistä pikkasen pitää napista, on tämä mieletön flunssa ja yskä joka kyllä valvottaa öisin ja tietty yskimisen lomassa kanssa oksentelen kun paha olo muutenkin :/
Kiva että taas lisää porukkaa mukana ja onnea!
Onko muilla ollut sitkeää flunssaa tai yskää nytten syksyllä?
hyviä vinkkejä otetaan myös vastaan kuinka päästä yskästä eroon!
Hei taas!
Täällä jännitetään kanssa varhais ultraa, joka on 25.10! Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa en käynyt edes varhaisultrassa, mutta nyt oli pakko. Maha on niin turvoksissa, että töissä siitä saa kuulla.. vkoja takana 6+2, et ihmetyttää. Ei edellisissä raksauksissa ollut näin aikaisin mitään tälläistä. Pari työkaveria sanoneet, et kaksoset tulee tai poika! Uskoo ken tahtoo =D Parit housut jääneet auttamattomasti jo pois. Mutta innoissaan, ja samalla peloissaankin siis perjantaina katsomaan mitä siellä sisällä näkyy!
Pituuksista, ja painoista sen verran, et itse olen 143cm, ja 58 kg, et ylipainoa se n. 10kg.. tietty kokoni takia mahastakin tulee hillitön.. Ja mieshän on tosiaan 184cm pitkä.. :D
Tarrasukkia kaikille odottajille, ja tsemppiä! <3
Ainiin, unohtu mainita.. Varattiin varhaisultra siis Felicitas-klinikalta. Hinta taitaa olla joku 189e jos muistan oikein. Aikaisintaan pääseen rv7 sinne, mutta itse menen kun vkoja on se 6+5 töitteni takia.
Kuulemisiin!
Onnea Saga S, ihana uutinen että kaikki hyvin! :)
Me lähdetään kohta neuvolaan, eniten intoilen ehkä sitä, kun varataan aika ekaan ultraan <3
Sladyx, sähän oot jo viikolla 7 jos on 6+5 ;) mullakin kesti vähän aikaa tajuta miten nuo viikot menee :D
Pumpernikkel & masuasukki rv 8+2 <3
Plussasin pari vkoa sitten, la 15.6. Kaksi lasta edellisestä avioliitosta 7 ja 9v, ovat myös kesäkuisia :) 6.11 eka nla jossa ultrataan.
Eroa aiempiin raskauksiin on se että ei juurikaan stressaa mikään. Jos menee kesken niin se on sitten tarkoitettu.. Myöskään pahoinvointi ja väsymys ei ole vielä alkaneet. Voin tosi hyvin, mitä nyt nipistää vatsaa välillä ja rinnat on turvonneet ja kipeät :D
Mies on tohkeissaan, hänen eka ja vika lapsi. Pistetään 'piuhat poikki' kun vauva syntyy, lapsiluku on sitten kolme. Toivotaan tyttöä kun on jo kaksi rasavilliä poikaa, mut menis se poitsukin kun olisi isoveljet opettamassa kaikki jekut ;)
Aurinkoista odotusta syksyn harmaudesta huolimatta RV 6+3
Moi taas!
Täällä erikoisen oireeton olo edelleen. Tai no, onhan noita mutta en muka "luota" että johtuisivat raskaudesta kun voivat johtua jostain muustakin.
Mielialan vaihteluita on, mutta niitä mulla on normaalistikin :D Ja kamala ummetus/turvotus välillä, ei edes joka päivä. Ummetus ei kyllä oo mulle normaalia. Rintoja kokeilen joka päivä, onko kasvanut tai kipeät. Jotain ihan lievää arkuutta painellessa mutta muuten en juuri eroa huomaa. Vatsassa välillä omituisia tuntemuksia ja tuntuu kuin pömpöttäisikin jo (mä oon ollut aika hoikka vatsan seudulta aina) mutta en tiedä kuvittelenko.
Heh, tää tuntuu olevan yhtä oman navan tuijottelua koko homma nyt. :D Onneksi ei enää kauaa varhaisultraan. Neuvolastakin tuli jo lappuja kotiin.
Missä vaiheessa ootte ajatellut töissä kertoa? Mun olisi kai hyvä asemani vuoksi kertoa mahdollisimman aikaisin. Ajattelin kyllä sinne ekaan kunnalliseen ultraan odottaa, jos mahdollista.
Rv 6+1.
catzy, oon ajatellut itse kertoa vasta tulevan vuoden puolella, sitten kun alkaa oleen vaikeaa salailu. Juttu leviää siitä kyllä kuin kulovalkea kun oon luokanopettaja... Toivottavasti juttu ei aikaisemmin leviä kollegoiden korviin. On kuitenkin vauvan tulevia serkkuja siellä ala-asteella. Aika hyvä ajoitus on tällä raskaudella kun koulut loppuu toukokuun lopussa juuri silloin kun mulla alkaisi äitiysloma ;)
Mulla ei kans mitään muuta oiretta kuin tissit tosi kipeet ja paha dementia. Ihan oikeesti, melkein porua väännän. Luulevat töissä mua ihan hulttioksi ;)
Niin ja se mun neuvola on siis kolmen viikon päästä, toisin kuin aikaisemmin sanoin kahden..
Lintu89 4+5
Apua, siis miten noi vkot lasketaan? Nyt ei tajua xD Siis nyt on 6+2 ja pe kun menen varhaisultraan, ni miun pää sanoo et sit on 6+5.. ota nyt selvää :D
mastodontti, oon todella pahoillani. Voin vaan kuvitella kuinka pahalta täytyy tuntua kun unelma viedään pois. Pelko tuosta jyllää itselläni jossakin taka-alalla, välillä se nostaa päätään..
Lintu89