Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkuiset 2014

29.09.2013 |

Heips,

itse en ainakaan löytänyt vielä ketjua kesäkuussa 2014 kääröä odottaville, joten pitihän se nyt perustaa!

Täällä plussattu eilen ja ilmeisesti viikkoja nyt 4 ja muutama päivä päälle. Hurjasti jännittää että miten kaikki tulee menemään, mutta oon kyllä niin innoissani että oksat pois. Pieni itkukin piti tirauttaa kun testi näytti positiivista :D

Meillä oli aviomiehen kanssa menossa vasta yk2 ja aika hämmästynyt olin kun näinkin nopeasti tärppäsi.

Laskurin mukaan laskettu olis 6.kesäkuuta<3

Tänne siis kaikki kesäkuiset vaihtamaan kuulumisia yms. Kiva keskustella tyyppien kanssa jotka samassa tilanteessa :)

Kommentit (511)

221/511 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Tänään positiivisen raskaustestin tehneenä liityn joukkoon. LA menee kaiketi jonnekin kesäkuun puolenvälin tietämille, vaikea laskea kun kierto on synnytyksen jälkeen heitellyt 26-45 päivää. Eli ultraan asti mennään jännityksellä. ;) Toinen lapsi siis kyseessä, esikoinen on nyt 8kk eli n. 1 v 3kk tulee sisarusten ikäeroksi.

222/511 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ja onnea kaikille plussanneille!

Päätin nyt itsekkin sitten liittyä tänne ryhmään. Mä plussasin tosiaan viime viikolla ja laskurin mukaan LA olis 14.6 <3 Sehän selviää sitten myöhemmin mikä on todellinen LA, koska en muista tarkkaan mikä päivä mulla viimeksi kuukautiset alkoi.

Onhan tämä mahtavaa ja samalla tosi outoa ja pelottavaa! Mulla kyseessä esikoinen ja ollaan poikaystäväni kanssa oltu muutama kuukausi ilman ehkäisyä ja nyt sitten tärppäsi! Ikäähän mulla tosiaan on vasta 21. Kerroin porukoille tämän ilouutisen, ja onnekseni he olivat molemmat tosi innoissaan :) Ihanaa kun on niin mahtava tukiverkosto ympärillä!

Kyllähän tässä kokoajan pelottaa että jos jotakin sattuu, mutta oon ajatellu et se on tarkotettu sitte ettei meille vielä sitä pikkusta tule.. Varasin ensimmäisen neuvolan joka on 11.11, en millään malttais oottaa! Jotenki tuntuu et sitte tää raskaus on todellisempaa, en vieläkään voi uskoa tätä ja ku ei oikeen mitään oireitakaan tunnu olevan.. Juurikin tän oireettomuuden takia, mun oli pakko tehdä vielä toinen testi tälläviikolla ja kyllä se näytti edelleen plussaa. :)

ps. ostakaan foolihappoa! Näin lukee jollain nettisivulla:

"Runsas foolihappopitoisuus veren punasoluissa alkuraskaudessa vähentää vakavien kehityshäiriöiden riskiä. Tutkimuksen mukaan foolihappo vähentänee ennenaikaisen synnytyksen riskiä."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
223/511 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nonni nyt alko se perhanan pahoinvointi! Onneksi alko ainakin paljon lievempänä kuin viimeksi :) ei oo ees laatta lentäny vaikka lähellä on ollu.

224/511 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippis. pakko tulla tänne iloitsemaan, tänään ultra ja sieltä löytyi pienenpieni muru kasvuaan aloittelemassa. syke näkyi selkeästi heti. :) LA 4.6!!  ilolla ei rajaa!! huh, hieman voi huokaista helpotuksesta vaikka edelleen huolettaa jos ei menekkään kaikki hyvin. oireina edelleen kuvottavaa oloa 24/7, oksuilta olen välttynyt kuitenkin. välillä nippailee alavatsaa, mut se taitaa asiaan kuulua??? onko teillä ollut nipistelyä / vihlaisuja alavatsalla silloin tällöin?? 

225/511 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inklaa, kuinka pitkällä olet? Itse olen 6.viikolla ja mulla on jatkuvasti mahatuntemuksia. Tai ei jatkuvasti, mutta päivittäin kipukohtauksia. Ne saa mut kyllä hiukan huolestuun...

226/511 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips ja onnea kaikille uusille plussanneille!

Täällä myös käyty ultrassa ja yksi kappale asukkeja ja sykkeitä löytyi oikeasta paikasta vastaten rv 6+1, kuten itse laskeskelinkin. Huoli helpotti ja paljon. Pahoinvointi on alkanut tällä viikolla, eikä paljon naurattanut viime yönä kun heräsin oksentamaan. No, tietää ainakin, että pieni voi hyvin, kun äiti voi huonosti :D 

Alavatsakivuista oli puhetta ultraavan gynen kanssa, kun niistä olen itsekin kärsinyt. Gyne sanoi, että etenkin ensimmäisen raskauden aikana voi olla rajujakin kipuja, koska kudokset venyvät ensimmäisen kerran ja kivut johtuvat todennäköisesti tästä. Sanoi myös, että kivut seksin jälkeen on ihan normaalia, koska veri pakkautuu kudoksiin ja venyttää niitä entisestään, kun tästäkin kyselin.

Täällä ollaan niin onnellisia <3

Milloin muuten aiotte kertoa tulevasta perheenlisäyksestä muille? Vai joko olette kertoneet? Meillä on suunnitelmissa tehdä tuleville ukeille isänpäiväyllätys, jos kaikki menee sinne asti hyvin :)

227/511 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksujalka: luulin olevani 8+1, mut tän päivän ultra vahvisti viikot 7+6 :) ja näitä vatsan nipailuja ja jomotuksia on ollut usealla viikolla, muistan ekat 4 viikon paikkeilla ja eilen oli myös ikävää nipistelyn/vihlonnan sekoitus kipua alavatsalla. tänään ei mitään nippailuja. :) mulla toinen raskaus, silti näitä nippailuja on. meillä on toiselle mummolle kerrottu eli äidilleni kerroin kun ekat ikävät vatsakivut tulivat ja huoleni oli kova. yksi keskenmeno takana, joten jotenkin tuntuu et on "arempi" kaikelle ja kuuntelee kehoaan extra tarkasti. mutta viikko viikolta helpottanee tämä huolen taakka.. :)

228/511 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille tukevasti raskaana oleville! :) Miten ihmeessä saa ajan kulumaan ennen ensimmäistä ultraa. Viikon päästä menossa. Oksentamisen aloitin viikko sitten. Harrastuksista ratsastuksen jätin pois koska oma hevonen ei kuulu niihin "varmimpiin" :D 

229/511 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisultrassa käyty, ja saatiin kontrolli-aika 4.11. Ruskuaispussi löytyi, mut aikalailla siihen se jäikin. Joko ollaan epäsäännölllisen kuukautiskierron takia vielä tosi alussa, tai sitten tämä on tuulimunaraskaus. Hiljaiseksi vetää, mut pitää ajatella et tulee mitä tulee.. :( Raskausoireitakin on kyllä, mutta sanoi, että voi johtua kun on ollut aiempia raskauksia, niin voimakkaita raskausoireita tulee vaikka raskaus olisikin tuulimuna. 

230/511 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Sladyx" time="25.10.2013 klo 10:26"]

Varhaisultrassa käyty, ja saatiin kontrolli-aika 4.11.

*'Olen pahoillani Sladyx, että jouduit jäämään epätietoisuuden tilaan. Koita kuitenkin ajatella positiivisesti (jos mahdollista), sillä voihan tosiaan olla niin että raskaus on paljon varhaisemmassa vaiheessa kuin olit olettanut. Minulla meni aikanaan esikoisen kanssa rv12:n ultrassa laskettuaika kaksi ja puoli viikkoa taaksepäin! Eli noilla sinun viikoilla se jo merkitsisi sitä että olisit vasta viikolla 5.. Jokatapauksessa myötätuntoisia, rauuhoittavia ja tsemppaavia terveisiä lähetän!

Itse sain aikaiseksi varata neuvolaan ajan, joka on 8.11. Sen jälkeen varaillaan ultraan aikaa, joka täällä maalla on vielä eri kaupungissa missä asun :P Ekassa neuvolassa jutellaan myös sikiöseulonnoista, kerroin jo halukkuuteni jutella niistä. Miehenkin raahaan mukaani ekalla kertaa jotta saa sekin kysyä mitä tahtoo. jatkossa ei niin väliä vaikka käyn yksin, mahan kasvua siellä vaan mitataan ja pissanäytettä annetaan ;-) Mukavanoloinen täti oli, toivottavasti on myös jatkossa. En yhtään jaksa turhantarkkoja holhoavia neuvolantätejä, sellainen yksi on kohdalleni sattunut, mutta kaikki muut on olleet tosi kivoja.

rautalisästä unohdin kysyä, että saakohan sitä aloittaa ihan omin päin ihan varmuuden vuoksi ettei hemoglobiini laske.. aikasemmissa raskauksissani se on laskenut hurjasti ja sitämyöten väsymys on ollut karseaa. Nyt alkaa jo uni houkutella siihen malliin että taitaa hemoglob. olla jo laskussa..

Rauhallista ja seesteistä viikonloppua kaikille, minä lähden tästä vielä iltavuoroon töihin.. :/

Ja Sladyx, olet ajatuksissani! Ja pidän peukkuja!!

231/511 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinaavia nämä viikot. Etenkin kun viimeisen viikon on about joka toinen päivä vuotanut enemmän tai vähemmän. Nyt ei pariin päivään ole taas vuotanut paljon mitään, mutta ei se mitään sano. Se voi alkaa vaikka tämän viestin jälkeen. Neuvolaankin on turha soitella kun ei se täti taida tietää asiasta sen enempää kuin minäkään. Enkä halua neuvolaan yhtään aikaisemmin kuin on pakko, ei sen tädin kanssa oikein kemiat kohtaa. Alkuraskauden vuodot voi tarkoittaa mitä tahansa harmittoman ja keskenmenon väliltä. Sen tiedän omasta kokemuksestakin. Ultra tietenkin voisi rauhoittaa mieltä, mutta en tiedä pääseekö sitä kunnalliselle vaan koska pää hajoaa tähän epävarmuuteen. Yksityiseen en rahojani laita. Oireita on ainakin edelleen, joten se lienee positiivista. Positiivista on myös, että aika kuluu kuitenkin koko ajan ja ennen pitkää selviää meneekö tämä kesken vai ei. Aika ei pysähdy (vaikka siltä tuntuu). Pahoittelut avautumisesta. Kun ei voi kenellekään valittaa niin on pakko tänne :D

rv7+0

232/511 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sessa3

onko sinulla pitkäkin matka neuvolaan, kun on toisella paikkakunnalla? Entäs synnytyssairaalaan? :)

pahoitteluni kaikille, joilla on ollut surullisia uutisia, voimia!

eilen kramppaili mahaa todella paljon kun olin shoppailemassa liian kauan. Rauhoittui kun pääsin huilaamaan, silti koko illan vähän vihloi tai kramppaili. Pahoinvointi on ainakin toistaiseksi ollut kestettävissä. 

Nyt rv 5+6

233/511 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skattanen; kyllä meillä neuvola omalla paikkakunnalla on, mutta ultraan ja synnyttämään pitää hurauttaa se 30 km. Eipä tuo ole kuin puoli tuntia autolla onneksi.

Lapin synnytysmatkat, jotka voi olla satoja kilometrejä on jo sitten ihan eri luokkaa! Onko täällä ketään, jolla matka synnytyssairaalaan on oikeasti pitkä matka? Esim lähempänä sataa kilometriä?

234/511 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heii

Onko normaalia, nyt on rv 5+6 menossa eikä raskausoireita ole oikeastaan muuta kuin todella kipeät tissit??

Neuvolaan ensimmäinen aika on maanantaina 11.11 ja viikkoja on tuolloin 8+1. Jännittää. Siellä menee aikaa kuulemma sellainen 1,5h ! Mitä kaikkea ensimmäisellä käynnillä tehdään?

Helmiemo rv 5+6

235/511 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi helmi, 

mulla 5+2 eikä erityisemmin oireita, edes ne tissit ei oo mitenkään kovin erilaiset. Väsyttää ja palelee vähän, mutta mulla ainaki tuo väsymys kuuluu tähän lokamarraskuuhun ihan joka vuosi.. Oireettomuuden takia raskautta on ollut jopa vähän vaikea käsittää. Tein jopa raskaustestin uudestaan ja vahvaa positiivista se edelleen näyttI. maanantaina jos uskaltais soittaa ajan varhaisultraan ja neuvolaan. 

236/511 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sessa3, mulla on sellainen 100 km synnyttään. Neuvolaan sellainen reilu 30 km... :D Että mun mielestä se ainakin tuntuu aika hurjalta... :O :D

Helmiemo ja Jasssu. Mulla ei oo kans erityisemmin oireita ja nyt on 5+1. Tissit vaan kipeet. Mulla neuvola 11.11. Niin ja tissit on ihan selkeesti jo kasvanut. Ihan kun olis jotain täytettä ottanut :D

Mä muistan tän kyllä päivittäin, mutta ehkä sen oireettomuuden vuoksi en hössötä hiukkaakaan. Päivä kerrallaan. Aika menee kuitenkin tosi nopeesti.

Lintu89    5+1

237/511 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin (6+2) rinnat on kipeet. Etovaa oloa oli noin viikon (en laatannut), mutta se tuntuu menneen ohi. Satunnaisesti on selkäkipuja jos istuu pitkään. Ja paljon finnejä rintakehässä ja ohimoilla. :/  Vähän ihmetyttää tuo etovan olon ohimeneminen, mutta yritän olla murhetimatta. Minuakin kiinnostaa mitä ekassa neuvolassa tapahtuu. Varmaan aika paikkakuntakohtaista, jossain varmaan vaan keskustellaan ja otetaan jotain testejä, jossain voidaan ultratakin?

238/511 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla tosi kova jano kokoajan? Jos oikein olen itse viikot laskenut niin nyt siis 7+1. Lisäksi päänsärky alkanut vaivaamaan. 

239/511 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPAC: mulla ollut pahoinvointi erilaista joka päivä. Toisena päivänä on järkyttävä etominen koko päivän ja tiedostaa sen joka hetki kun taas toinen päivä menee ilman suurempia etomisia. :D vaihtelevat oireet kuulunevat raskauteen. Ekan neuvolakäynnin sisällöt varmaan vaihtelevat myös paikkakunnittain, itse olen melko pienestä kaupungista ja meillä läpi käytiin ravintoasiat, terveystiedot, edelliset raskaudet, paino, pituus, hemoglobiini, verenpaine. käsittääkseni lääkäri vain ultraa neuvolassa. Myöhemmin raskauden edetessä terveydenhoitaja kuuntelee vauvan  sykettä sellaisella laitteella. Mulle sanoi että ensi kerralla voitaisi jo yrittää saada kuulumaan eli viikolla 13 on mun seuraava käynti. :) haaveilija89 olit kysellyt janottamisesta ja kyllä täällä on ollut myös sellaista vaivaa, tais olla pari viikkoa sitten eli rv6 suurinpiirtein. :)

240/511 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on janottanu täälläkin...oon ihan ihmetelly tätä kun kokoajan janottaa. Ajattelin et voikohan tää olla jotain raskausajan diabetekseen viittaavaa mut luin sit et siihen ei oikein oo mitään oireita...mutta sukurasite se on ainakin meillä :/ kai se janottaminen voi johtua ku aineenvaihdunta muuttuu tai jotain.

Mulla vielä reilu pari viikkoa seuraavaan neuvolaan jossa kuunnellaan löytyiskö sydän ääniä...vähänkös jännääää ja siitä viikko sit ekaan ultraan :) Meillä neuvolaan on 12km ja äitiyspolille (lääkärille) 25km ja sit synnyttämään näillä näkymin 1,5 TUNNIN ajo matka....ellei sit tuolla korkeemmalla pallilla päätetä et synnytykset jää kaupunkiimme. Tuntuu tosi hurjalta tai ihan pelottavalta lähtee synnyttää niin kauas :/