Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähti taas töihin vaikka saisi olla etätöissä. Eikö halua viettää aikaa mun kanssa?

Vierailija
31.08.2020 |

Mies sanoi, että nyt kun lapsikin on taas koulussa niin hän lähtee toimistolle töihin. He saisivat olla kuitenkin vielä etätöissä, joten en ymmärrä miksi sinne toimistolle pitää mennä? Työmatkaankin menee jo 30 minuuttia yhteen suuntaan.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöissä tehdään töitä, eikä vietetä aikaa vaimon kanssa.

Vierailija
2/88 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen tekee töitä, ei hän vietä aikaa kanssasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töitä tehdessä "vietetä aikaa" puolison kanssa. Luultavasti olet pahempi "riesa" kuin lapsi, roikut miehen lähistöllä ja rupattelet ja kyselet, kun hänen pitäisi tehdä töitä.

Vierailija
4/88 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että ollaan pääkaupunkiseudulla, joten onhan tässä isompi riski saada koronakin. Ap

Vierailija
5/88 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä olet kotona?

Vierailija
6/88 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kuvittelet, että etätyö on jotain yhteistä aikaa. Mies menee toimistolle, jotta saa työrauhan eikä tarvitse käyttää työaikaa sinun viihdyttämiseesi.

Vierailija
7/88 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska töissä ei vaimo vingu huomiota ja luule että se on vapaa-aikaa

Vierailija
8/88 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei menisi? Kiva varmaan käydä toimistolla välillä ja nähdä työkavereita, tänäkin aikana. Meillä on ohjeistettu tarkasti toimistolla oleminen, että turvallisuus pysyy, eiköhän miehesikin toimistolla näin ole.

Vierailija
9/88 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni keväällä aikansa, ennen kuin vaimo lomautettuna ymmärsi, että minä todellakin olen etätöissä, enkä lomautettuna. Suu kävi jatkuvasti ja näytti hapanta naamaa, jos en kuunnellut ja keskustellut. Edes Teams-kokous ei puhetulvaa hillinnyt.

Vierailija
10/88 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on yleensä parempi työergonomia, siellä ei ole vaimoa vaatimassa yhteistä aikaa. Mitä tarkoitat sillä että ei vietä aikaa sinun kanssasi työpäivänä? Ei silloin kuulukaan viettää aikaa. Mulla oli aikoinaan kotona yritys ja yksi rasite oli suku, joka ei tajunnut, että se tarkoittaa työntekoa eikä suvun viihdyttämistä arkipäivisin. Vaihdoin palkkatöihin. 

Omakin mies menee työpaikalle, vaikka voisi tehdä kotona. Minä en ole päivisin kotona, joten ei siksi mene etteikö minua haluaisi nähdä.Itse en saa tänne sellaista työpistettä mitä töissä tarvitsen eikä kahdelle olisi tilaa. Syynä sille ettei mies tee kotona on mm. sähköpöytä töissä ja säädettävä tuoli. Kotona on kapinen työpöytä tai keittiön pöytä. 

Vierailija
11/88 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, anteeksi että ollaan vähän töykeitä näitten vastaustemme kanssa, mutta näetkö niissä kuitenkin järkeä?

3

Vierailija
12/88 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöläinen kirjoitti:

Meillä meni keväällä aikansa, ennen kuin vaimo lomautettuna ymmärsi, että minä todellakin olen etätöissä, enkä lomautettuna. Suu kävi jatkuvasti ja näytti hapanta naamaa, jos en kuunnellut ja keskustellut. Edes Teams-kokous ei puhetulvaa hillinnyt.

Melko lailla sama. Siksi lähden kohta työpaikkaa kohden, vaikka voisin Teamsin kautta hoitaa tämän pv etänä. Mutta kotona oleva vaimo olisi vaatimassa kahvinkeittoon ja juttuseuraksi ym.

Työpaikalla voi keskittyä, pääsee lounaalle työkavereiden kanssa ja ennenkaikkea mikä minulle on jollain tavalla muodostunut tärkeäksi: menen ja tulen töistä. Kotona etenkin iltapäivät venyvät helposti iltaan, kun ei ”lähde” töistä. Työpaikalla kone kiinni ja autolla kotiin, siinä vartin ajomatkan aikana mieli ikäänkuin siirtyy vapaalle.

Vierailija
13/88 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jaksa katsoa samaa naamaa 24/7. Oletko kuullut termia "oma-aika", vaikka sitten työn ohessa?

Vierailija
14/88 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihmettelin ihan samaa alkukeväästä kun palasin kotiin pitkältä lomalta. Kun olin pois, teki kotoota ja kun palasin, meni toimistolle. Syynä kuulemma kissat, mutta myöhemmin paljastui totuus. Oli toinen nainen hänellä. Toimistolla oli helpompi tehdä puheluja toiselle naiselle ja tekipä pari naintireissuakin kun luulin et on töissä. Sillä oli myös saatanallinen syyllisyys koko hommasta joten menetti yöunensa eikä kestänyt olla 24/7 mun iloisia kasvoja katsomassa. Joten eläköön 2020 ja Ex kakkoselle sellaset terkut, että kuole ikävääs.

Näytäpä mun viesti suoraan sun miehelle ja kysy asiaa suoraan. Jos ei oo paatunut niin kertoo varmaan syyn. Se ei voi olla pahempi kuin mun miehen.

Vierailija
15/88 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan mielellämme etätöissä vaimon kanssa, hommat tulee hoidettua kyllä. Joskus tavataan "iltapäiväkahvien" merkeissä.

Vierailija
16/88 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän oli pakko olla molempien etätöissä maaliskuun puolesta välistä alkaen, vaihtoehtoja ei annettu. Vain erittäin pieni määrä ihmisiä sai mennä työpaikalle (he joiden läsnäolo katsottiin pakolliseksi).

Toukokuun lopusta alkaen sai ilmoittautua vapaaehtoiseksi menemään työpaikalle joka toinen viikko. Ilmoittauduin välittömästi. En siksi että en olisi halunnut olla mieheni kanssa (meillä meni koko aika hyvin sopuisasti, ja päivisin todellakin teimme töitä emmekä seurustelleet keskenämme) vaan siksi että huomasin tarvitsevani toimistoympäristöä. En työkavereiden takia (heistä ei ollut paikalla kuin max. 20 %) vaan siksi että haluan sen fyysisen siirtymisen paikasta toiseen, ja selkeän rajan sille mikä on työpaikka ja mikä on koti.

Vierailija
17/88 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistolla itsellä kunnon työpöytä ja -tuoli sekä tuplanäytöt erillisellä näppäimistöllä+hiirellä. Hakkaa kotisohvan/keittiönpöydän 6-0. 

Vierailija
18/88 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

—-vaan siksi että haluan sen fyysisen siirtymisen paikasta toiseen, ja selkeän rajan sille mikä on työpaikka ja mikä on koti.

Tämän kuullut monelta.

Vierailija
19/88 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon että mies lähtee välillä toimistolle. Meillä menee ihan hyvin ja etätyöt samassa huushollissa sujuvat mutta välillä kaipaan vaan sitä fiilistä kun saa olla kotona yksin ja on ihan hiljaista.

Vierailija
20/88 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ihmettelin ihan samaa alkukeväästä kun palasin kotiin pitkältä lomalta. Kun olin pois, teki kotoota ja kun palasin, meni toimistolle. Syynä kuulemma kissat, mutta myöhemmin paljastui totuus. Oli toinen nainen hänellä. Toimistolla oli helpompi tehdä puheluja toiselle naiselle ja tekipä pari naintireissuakin kun luulin et on töissä. Sillä oli myös saatanallinen syyllisyys koko hommasta joten menetti yöunensa eikä kestänyt olla 24/7 mun iloisia kasvoja katsomassa. Joten eläköön 2020 ja Ex kakkoselle sellaset terkut, että kuole ikävääs.

Näytäpä mun viesti suoraan sun miehelle ja kysy asiaa suoraan. Jos ei oo paatunut niin kertoo varmaan syyn. Se ei voi olla pahempi kuin mun miehen.

Just, kannattaakin alkaa draamailemaan sillä, että jonkun randomin mies petti niin kyllä varmasti kaikki miehet pettää. Jep jep. Sulle minä sanon, että olen valtavan pahoillani puolestasi, mutta ap:lle sanon vaan että kannattaa kasvaa aikuiseksi ja ymmärtää työn tekemisen merkitys.

Minulla on melkein tunnin työmatka, ja tulen mieluummin töihin kuin olen kotona, vaikka voisin. Täällä onnistuu työn tekeminen paljon paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi