Mies lähti taas töihin vaikka saisi olla etätöissä. Eikö halua viettää aikaa mun kanssa?
Mies sanoi, että nyt kun lapsikin on taas koulussa niin hän lähtee toimistolle töihin. He saisivat olla kuitenkin vielä etätöissä, joten en ymmärrä miksi sinne toimistolle pitää mennä? Työmatkaankin menee jo 30 minuuttia yhteen suuntaan.
Kommentit (88)
Minä menen työpaikalle mielellään, vaikka voisikin olla etänä. Syyt: parempi ergonomia ja useampi näyttö, kivat työkaverit, vaihtelun halu, lounas- ja kahviseuraa, jotkut asiat on helppo hoitaa kasvokkain, meidän työpaikalla ei ole mitään teams-chattailykulttuuria, eli työkavereihin ei tule pidettyä yhteyttä juurikaan jos on etänä. Pitemmän päälle sitä alkaa kaivata ympärilleen muitakin naamoja kuin sen oman miehen aamusta iltaan, vaikka alkuun olikin hauskaa tehdä yhdessä töitä.
Mies ei jaksa katsella sun rumaa ja nalkuttavaa naamaa.
Kyllä minä ainakin ehdin osallistua perheen elämään ja kotitöihin merkittävästi enemmän, jos teen etätöitä, vaikka en tekisi työpäivän aikana yhtään mitään muuta kuin töitä. Työmatkoihin menee aikaa, aloittajan tapauksessa tunti päivässä ja sen lisäksi töihin lähtöön valmistautuessa menee hetki, kotona voi periaatteessa vaan nousta sängystä ja istahtaa koneelle. Käytännössä varmaan vähintään 1,5 tuntia päivässä menee siis siihen, että käy työpaikalla. Sen lisäksi kotona työskennellessä kiinnostaa esim. kodin siisteys ihan eri lailla kuin työpaikalle mennessä, koska siellä kotona on paljon enemmän. Ymmärrän siis hyvin ap:n pointin tässä.
Mutta itsekin menen mielellään välillä työpaikalle, koska kotona olemiseenkin kyllästyy ja kaipaa muutakin juttuseuraa kuin se oma puoliso. Työpaikalla on myös parempi ergonomia ja paremmat näytöt kuin kotona.
Itsellä oli etätöissä samaa kun mies oli lomalla ja itsellä vielä töitä. Jatkuvasti kyseli pitkälle lounaalle tai terassille kesken työpäivän eikä ymmärtänyt et työaika on oikeasti työaikaa enkä voi häntä koko aikaa viihdyttää. Toki voin pitää yhteisen lounas- tai kahvitauon mutta en karata useammaksi tunniksi mihinkään. Sit taas tilanteen ollessa päin vastoin oli kyllä itse tärkeänä että häntä ei nyt saa häiritä kun on tärkeä palaveri tulossa. Muuten kyllä pidän etätöistä, säästää paljon aikaa kun ei tule työmatkoja tai töihin laittautumista ja myös keskittyminen on lähtökohtaisesti parempaa kuin avokonttorissa. Nyt ollaan onneksi saatu sumplittua niin et tehdään molemmat eri tiloissa etätöitä.
Vierailija kirjoitti:
On aika raskasta olla suhteessa jossa mies käy töissä ja nainen on kotona. Mies kun tulee töistä kotiin niin nainen ensimmäisenä valittaa kuinka on ollu raskas päivä ja jättäny vähä kotitöitä miehelle ja kaupassaki pitäis käydä kun ei ole kerinny.
Eikö teille riitä että teidät elättää vaan pitääkö teitä myös palvella?
Kenelle teille? Eiköhän täällä ole yhtä lailla naisia, jotka käyvät töissä tai työskentelevät etänä.
Etätyöläinen kirjoitti:
Meillä meni keväällä aikansa, ennen kuin vaimo lomautettuna ymmärsi, että minä todellakin olen etätöissä, enkä lomautettuna. Suu kävi jatkuvasti ja näytti hapanta naamaa, jos en kuunnellut ja keskustellut. Edes Teams-kokous ei puhetulvaa hillinnyt.
Täällä se on kotona oleva mies, jolla oli vaikea ymmärtää etätyötä. Hänellä on itsellään kotona eli maatilalla paljon töitä, joissa tarvitsisi apua tai ainakin seuraa. Kyllä siinä meni oma aikansa ennen kuin ymmärsi, että minä en työaikana tee mitään kotihommia vaan töitä, enkä ehdi edes ruoka- ja kahvitauollakaan muuta kuin ehkä laittamaan tiskikoneen päälle.
Kokousten aikaan piti yrittää viittomakielellä ilmaista miehelle, että ei ainakaan silloin tule kyselemään mitään.
Vierailija kirjoitti:
On aika raskasta olla suhteessa jossa mies käy töissä ja nainen on kotona. Mies kun tulee töistä kotiin niin nainen ensimmäisenä valittaa kuinka on ollu raskas päivä ja jättäny vähä kotitöitä miehelle ja kaupassaki pitäis käydä kun ei ole kerinny.
Eikö teille riitä että teidät elättää vaan pitääkö teitä myös palvella?
Meillä käy molemmat töissä, niin voidaan jakaa muut työt tasan.
Ei ne rahat lopu kun sitähän tulee taikaseinästä