Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marimekon Hetkiä olikin voipaperikopio valokuvasta, ihan samanlaiset:

Kommentit (200)

Vierailija
81/200 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 15:40"]

Tämä "taiteilija" veti uransa nyt vessanpöntöstä alas ja muut vittuilevat loppuelämän...

[/quote]

hahhah, tuskinpa vain :) vaikka niin varmaan haluaisitkin. 

Vierailija
82/200 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kompositiolla?? Kaikkihan on ihan identtistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/200 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvaaja (Leppo), jota Louekari käyttää inspiraationsa lähteenä on kylläkin tunnettu ja arvostettu ja kuvansa taidetta. Jos menee noinkin selvästi lainaamaan kuvan tilannetta omaan työhönsä, niin kyllä se pitäisi sanoa. Jos siinä kerran ei ole mitään pahaa, niin miksi aihetta pitää alkaa kierrellä ja väittää täysin omakseen. Miksi on vaikeaa antaa kunniaa toiselle? Nämä pateettiset tarinat, miten taiteilija on saanut ideansa taivaasta ovat niin noloja. 

Vierailija
84/200 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika Piirainen on käyttänyt samanlaista voipaperitekniikkaa Koirat-kuosissaan. Hän on ollut sen verran fiksumpi että kopio (?) jostain koirakirjasta luppakorvat painokuosiinsa.

Kuinka tyhmiä suomalaiset ovat kun kaikki käy ja kelpaa?

Vierailija
85/200 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 16:09"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 16:04"]

Idea tuossa on Maijan, siis idea piirtää juuri tuollainen, tuollaisella kompositiolla viivapiirros. Jokainen, joka ajattelee kuvan rakentamisen olevan helppoa voi kokeilla samaa. Etsit itseäsi kiinnostavan kuva ja inspiroidut. Onnea matkaan.

[/quote]

Asetelma on ihan identtinen valokuvan kanssa. Mitä omaa ideaa siinä on tekniikkaa lukuun ottamatta?

[/quote]

Omaa ideaa on viiva ja mitkä viivat kuvaan otetaan. Siinähän ei ole kaikki linjat, jos osaat katsoa? Ja tyyli tietenkin on omaa. Jos laitetaan vaikka 10 ihmistä piirtämään paperin läpi, niin jokaisella on ihan oma kädenjälki ja tapa tehdä kuva. Osa ei ensinkään osaa valita, eikä osaa piirtää viivoja kauniilla tyylitellyllä tavalla. Ja kaikista tärkein, se että maija on keksinyt tehdä juuri tuosta kuvasta, juuri tuolla tyylillä oman kuvansa. Se on hänen, vaikka LÄHTÖKOHTA hänen piirrokselleen onkin jonkun toisen valokuva.

Vierailija
86/200 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kassinkuvan tekijä on inspiroitunut samasta valokuvasta ja piirtänyt samalla tekniikalla kuvan siitä. Onko se silloin marimekon plagiaatti?

Vierailija
87/200 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 15:48"]

Miehensä käyttää samaa metodia. Nopeaa helppoa ja halpaa. Mutta yhtään Louekarin marimekkotuotetta en kyllä enää osta.

[/quote]

Minä kyllä ostan, jos on minun silmääni viehättäviä kuoseja ja värejä. Tyhmä hän oli, kun valehteli, mutta en minä tuollaisilla perusteilla valitse tekstiilejä kotiini.

Vierailija
88/200 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö te tavikset vasta tajusitte miten taidetta tehdään? Voitte alkaa samaan itsekkin.

Vierailija
89/200 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas niitä aiheita, joista on niin kiva päivitellä. Kuinkahan moni tämänki palstan "en ikinä osta" -julistaja muutenkaan ostaa Marimekon tuotteita? Siis jos nyt mietitäään elämän prioriteetteja, niin ketä kiinnostaa, kuka on ensimmäisenä piirtänyt sen muotoisen viivan, joka minun verhoni kuviossa on?

Vierailija
90/200 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idea tuossa on Maijan, siis idea piirtää juuri tuollainen, tuollaisella kompositiolla viivapiirros. Jokainen, joka ajattelee kuvan rakentamisen olevan helppoa voi kokeilla samaa. Etsit itseäsi kiinnostavan kuva ja inspiroidut. Onnea matkaan.

[/quote]

Asetelma on ihan identtinen valokuvan kanssa. Mitä omaa ideaa siinä on tekniikkaa lukuun ottamatta?

[/quote]

Siinä on monistettu osia alkuperäisestä kuva-aiheesta, siis useampi kuva päällekkäin, jos katsot sitä kangasta. (olen siis kyllä sitä mieltä, että on noloa, kun ei valokuvasta kertonut)

Vierailija
91/200 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 16:25"]

[/quote]

[/quote]

Omaa ideaa on viiva ja mitkä viivat kuvaan otetaan. Siinähän ei ole kaikki linjat, jos osaat katsoa? Ja tyyli tietenkin on omaa. Jos laitetaan vaikka 10 ihmistä piirtämään paperin läpi, niin jokaisella on ihan oma kädenjälki ja tapa tehdä kuva. Osa ei ensinkään osaa valita, eikä osaa piirtää viivoja kauniilla tyylitellyllä tavalla. Ja kaikista tärkein, se että maija on keksinyt tehdä juuri tuosta kuvasta, juuri tuolla tyylillä oman kuvansa. Se on hänen, vaikka LÄHTÖKOHTA hänen piirrokselleen onkin jonkun toisen valokuva.

[/quote]

Niin, lähtökohtana on toisen taiteilijan valokuva. Ei katunäkymä ;) Kuten vielä eilen annettiin ymmärtää.

Vierailija
92/200 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen ostanut paljonkin Marimekkoa. Asun 70-luvun talossa, jonne marimekko sopii. Tai sopi.

Olen itse luovalla alalla, enkä tykkää siitä, että hyväksikäytetään toisten aikaansaannoksia. Enkä tykkää epärehellisyydestä.

Vierailija
93/200 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 16:28"]

Nytkö te tavikset vasta tajusitte miten taidetta tehdään? Voitte alkaa samaan itsekkin.

[/quote]

Minulle taide on sitä, mikä viehättää  minun silmääni, oli se sitten pikkulapsen tai "Suuren Taiteilijan" tekemää. Minusta vasta katsoja ja kokija tekee taiteesta taidetta, ja jossakin kellariholveissa makaavat taulut eivät ole taidetta laisinkaan, kun niillä ei ole kokijoita. Minusta on myös menty naurettavuuksiin näiden oikeuksien kanssa, eikä tällaista olisi, jos ihmisillä ei olisi niin kamalaa tarvetta pönkittää statustaan tuotemerkeillä.

Vierailija
94/200 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, minun mielestäni marimekon sekä jäljitellyt että omat kuosit on suurin osa rumia enkä osta sitä muutenkaan. Pääsinpäs sanomaan. Mutta Marimekko on kyllä kuulemma hermostunut siitäkin, kun joku on tehnyt unikkokuvioisen neuleen omaan käyttöönsä ja vaatinut korvauksia. Mulla on lehtien kylkiäisenä saatu Marimekko meikkipussi ja se on kyllä oikein hyvä terveyssiteitten kuljettamiseen käsilaukussa. Se on ainoa tuote mitä käytän. siinä on niitä punaisia kukkia ja ainoa siedettävä kuosi, mikä sopiikin nyt johonkin tuollaiseen mikä ei julkisesti näy. 

Vierailija
95/200 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 16:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin, lähtökohtana on toisen taiteilijan valokuva. Ei katunäkymä ;) Kuten vielä eilen annettiin ymmärtää.

[/quote]

No niin, se onkin ainoa, mikä tässä on ns. väärin ja eettisesti huonosti tehty. En itsekkään tykkää tuollaisesta. Miksi ei siis voisi kertoa alkuperää? Sehän olisi voinut antaa lisämielenkiintoa maijan työhön.

Vierailija
96/200 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 16:29"]

Tämä on taas niitä aiheita, joista on niin kiva päivitellä. Kuinkahan moni tämänki palstan "en ikinä osta" -julistaja muutenkaan ostaa Marimekon tuotteita? Siis jos nyt mietitäään elämän prioriteetteja, niin ketä kiinnostaa, kuka on ensimmäisenä piirtänyt sen muotoisen viivan, joka minun verhoni kuviossa on?

[/quote]

Eiköhän Marimekon asiakkaita pääasiassa kiinnosta. Marimekossa maksaa juuri se, että sen on suunnitellut joku nimekäs suunnittelija ja sen sanotaan olevan designia. Jos siitä poistetaan tuo, se on vain kangaskauppa ja samalla viivalla halpojen kankaiden kanssa, eikä ole mitään syytä maksaa siitä enempää kuin mistä tahansa kankaasta. Toisekseen kyllähän nyt tekijänoikeudet kiinnostavat osaa ihmisistä. Toisille tietenkin aivan sama.

Vierailija
97/200 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettiikääs vaikkapa sitä kuuluisaa Mariskoolia. Eipä ole Marimekon suunnittelema sekään. Mutta siksipä sitä saaki vapaasti kopioida.

Vierailija
98/200 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 16:37"]  ja sen sanotaan olevan designia. 

[/quote]

Tämä taitaa olla se, mikä ihmisille eniten merkkaa.

Vierailija
99/200 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
100/200 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi "aito" Mariskooli ja lisäksi yksi pieni Maripussi (lahjaksi n. 30 vuotta sitten saatu) ja yksi itse ostettu vähän isompi Maripussi, jota pidin koulu- ja opiskeluaikoina (20-30 vuotta sitten) kynäpenaalina. Siinä kaikki, mitä minulla on Marimekkoa, ja muuta ei tule. Unikko-kangasta en voi sietää minkään värisenä, ja muista isokuvioisista kankaista minulle tulee mieleen 1970-luvun terveyskeskusvastaanottotilat, joissa jouduin sairaalloisena lapsena jatkuvasti hyppäämään ja joiden ikkunoissa niitä mm. Maija Isolan kankaita verhoina roikkui. Minulle Marimekko aiheuttaa siis ikäviä assosiaatioita sairastamisesta ja lääkäreistä. Thanks but no thanks.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme