Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi löysi tänään kadulta 50e, pitääkö se palauttaa jonnekin?

Vierailija
26.09.2013 |

Oltiin pyöräilemässä kotiin ja lapsi huomasi kadulla lehtien seassa viiskymppisen. Ketään ei näkynyt lähellä. Noukin rahan taskuuni ja mietin, että mihin sen voisi viedä? Poliisilaitokselle? Kuinka se vois löytää omistajan? Voiko rahan pitää itsellä?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin kadulta jokin aika sitten 60 euroa ja kiikutin sen kiltisti poliisilaitoksen löytötavaratoimistoon. Jos kukaan ei osaa kysyä sitä, niin mä saan sen kuukauden päästä itselleni. Kysyjän pitää osata kertoa tarkkaan, että mihin rahan on hukannut, milloin ja millaisina seteleinä. Mä ainakin ajattelin niin, että tuo 60 euroa on jollekin iso raha ja mä saan hyvän mielen jos joku sen saa takaisin tai sitten hyvän mielen kun käytän sen itse. Lapselle opettaisin ehdottomasti, että raha pitää viedä poliisilaitokselle. 

Vierailija
42/47 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetat siis lapsellesi, että lakia ei tarvitse noudattaa? Jos löydän jonkun lapsen lelun kadulta niin taidan nakata roskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllähän tuossa tietyn viestin lapselleen antaa, kun antaa tämän pitää rahan. Jonkun vitosen setelin vielä ymmärtäisin, mutta kyse on kuitenkin 50€:sta joka on jo iso raha. Minä veisin sen poliisilaitokselle, en itse pystyis sitä pitämään ja opettamaan lapselleni, että on ihan ok pitää löytämänsä kalliitkin jutut tai isot setelit. Toivoisin nimittäin, että jos itse hukkaan jotain arvokasta niin se vietäisiin poliisille eikä vaan pidettäis itse. Vaikka en uskovainen olekaan niin silti se, että tee muille kuten toivoisit itsellesi tehtävän sopii tähän oikein hyvin.

Vierailija
44/47 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minä mietinkin. Että en omantunnon takia voisi rahaa pitää. Ehkä vien sen vaan kyttikselle, eipä ole enää mun vastuulla sitten mihin raha päätyy.

AP

Vierailija
45/47 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatuntoaan kannattaa kuunnella ja voi hyvinkin olla että lopulta saatte sen rahan jos/kun hukkaaja ei sitä hae. Sitten sen voi käyttää, ilman omantunnon soimaamista. Ja jos hukkaaja hakee sen niin sittenkin tietää tehneensä oikein ja näyttäneensä lapselle hyvää esimerkkiä. Loppujen lopuksi se esimerkki kun on arvokkampi kuin 50€.

Vierailija
46/47 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtonaiset setelit jotka putoaa taskusta esim saa pitää.jos on lompakko niin sit löytikseen

Vierailija
47/47 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa on joku raja, kuinka suuri summa pitää toimittaa polliisille, en tosin muista sitä rajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi