Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten amerikkalaiset keskiluokkaiset nuoret eroavat suomalaisista?

Vierailija
27.10.2013 |

Ovatko nykynuoret samanlaisia kaikkialla vai kannattaako varautua jotenkin?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia ne Suomessa on, kerron sitten eroaako ne usalaisista.

Olen asunut USA:ssa 20v, eli en osaa verrata.

Vierailija
2/75 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni keskiluokkainen ihminen ei ole ilkeä muille ihmisille, mutta ei myöskään kohtelias. Yläluokkainen ihminen ottaa aina tai useasti muut ihmiset huomioon ennen kuin toimii ja on myös ahkera. Köyhä voi olla yläluokkaa ja rikas voi olla pohjasakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne puhuu englantia

Vierailija
4/75 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijaa ja isänmaallisuutta ihannoidaan siellä monissa perheissä eri tavalla kuin Suomessa. Seksiin liittyvistä asioista ei ole vieläkään sopivaa puhua suoraan muuten kuin yksityisesti läheisten ystävien kesken. Poikkeuksiakin toki on.

Vierailija
5/75 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA: keskimäärin uskonnollisempia, keskimäärin huonompi yleissivistys, tuskin ovat käyneet USA:n ulkopuolella. Ajokortti. Eivät tunne ihmisiä muista yhteiskuntaluokista.

Vierailija
6/75 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin vaihto-oppilaana, ihmettelin sitä miten vanhoilliset arvot ainakin siellä monilla tytöillä varsinkin oli. Tärkeintä tuntui olevan näyttää (konservatiivisella tavalla) hyvältä, viehättää poikia, ja seksiin oli hyvin pidättäytyväinen asenne. Moni oli jopa sitä mieltä että ei seksiä ennen avioliittoa. Uskonnollisuus oli ihan eri tavalla arjessa ja arvoissa mukana kuin Suomessa ihmisillä. 

Vierailija
7/75 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 23:16"]

Kun itse olin vaihto-oppilaana, ihmettelin sitä miten vanhoilliset arvot ainakin siellä monilla tytöillä varsinkin oli. Tärkeintä tuntui olevan näyttää (konservatiivisella tavalla) hyvältä, viehättää poikia, ja seksiin oli hyvin pidättäytyväinen asenne. Moni oli jopa sitä mieltä että ei seksiä ennen avioliittoa. Uskonnollisuus oli ihan eri tavalla arjessa ja arvoissa mukana kuin Suomessa ihmisillä. 

[/quote]Et tainnut olla vaihtarina Kaliforniassa tai Ivy League-osavaltiossa?

Vierailija
8/75 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset nuoret ei ole isänmaallisia ja vihaavat pakollista armeijaa. Seksi on perheissä ihan arkea ja siitä ja sen puutteesta keskustellaan suomalaisissa ruokapöydissä. Kaikki harrastaa seksiä ennen avioliittoa, pannaan kun huvittaa.

Suomi Naiset näyttää miehiltä ja niin kuuluukin. Naisellisuus ja kauneus naisessa on pelottavaa. suomalaiset on olevinaan viisaampia, ihan kaikissa asioissa, kysy vaikka! Suomalaiset matkustaa Kanarialle ja ryyppää siellä.

Suomen joukkoliikenne pelaa kuin unelma, ei tarvita ajokorttia.

Vierailija
9/75 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 23:51"]

[/quote]En tiedä miksi olen saanut miinusta, mutta hain tässä takaa sitä että maassa on suuret alueelliset erot rannikkojen sivistysseutujen ja raamattuvyöhykkeen välillä.

Vierailija
10/75 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 23:59"]

Suomalaiset nuoret ei ole isänmaallisia ja vihaavat pakollista armeijaa. Seksi on perheissä ihan arkea ja siitä ja sen puutteesta keskustellaan suomalaisissa ruokapöydissä. Kaikki harrastaa seksiä ennen avioliittoa, pannaan kun huvittaa.

Suomi Naiset näyttää miehiltä ja niin kuuluukin. Naisellisuus ja kauneus naisessa on pelottavaa. suomalaiset on olevinaan viisaampia, ihan kaikissa asioissa, kysy vaikka! Suomalaiset matkustaa Kanarialle ja ryyppää siellä.

Suomen joukkoliikenne pelaa kuin unelma, ei tarvita ajokorttia.

[/quote]

Miksi alapeukkuja? Kun samat asiat on laitettu juuri noissa aiemmissa vastauksissa ja käänsin ne sitten miten ne suomalaisen kannalta on, muuttuikin tieto vääräksi? Mitä nyt en tajua? Valaiskaa pikkasen?!

Vierailija
11/75 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 00:05"]

[/quote]En tiedä miksi olen saanut miinusta, mutta hain tässä takaa sitä että maassa on suuret alueelliset erot rannikkojen sivistysseutujen ja raamattuvyöhykkeen välillä.

[/quote]Miinustelija on ilmeisesti sitä mieltä, että samanlaisia ovat teinit jossain Arkansasin perämailla ja NYC:ssä...

Vierailija
12/75 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuus on pitempi kuin Suomessa kun lapsia taytyy kuljettaa joka paikkaan. Keskiluokkaisessa perheessa ei tuisi kuuloonkaan etta 12v. seurustelee ja sekstailee. Ei ryypata eika rellesteta eika hilluta kaupungilla aamuyohon.

Vierailija
13/75 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuulostaa lassukoiden toivenaisilta ;)

Vierailija
14/75 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edukseen erottuvat.

Vierailija
15/75 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät käytöstavat, kohteliaisuus, ei kiroilla (ainakaan niin että vanhemmat kuulee) ja pukeutuminen hillittyä. Lettikin värjätään vaan osittain. 

Vierailija
16/75 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 00:40"]

Lapsuus on pitempi kuin Suomessa kun lapsia taytyy kuljettaa joka paikkaan. Keskiluokkaisessa perheessa ei tuisi kuuloonkaan etta 12v. seurustelee ja sekstailee. Ei ryypata eika rellesteta eika hilluta kaupungilla aamuyohon.

[/quote]

Hölmö kirjoitus. Normaalissa suomalaisessa perheessä (meillä nyt ei varsinaisesti ole luokkayhteiskuntaa) 12-vuotiaat leikkii vielä legoilla eikä tosiaankaan sekstaile yhtään mitään. 

Vierailija
17/75 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 00:05"]

[/quote] Fact check -  tarkista tietosi jos olet siina luulossa etta rantojen valissa on raamattuvyohyke, voit yllattya.

Vierailija
18/75 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 05:29"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 00:40"]

[/quote]

Hölmö kirjoitus. Normaalissa suomalaisessa perheessä (meillä nyt ei varsinaisesti ole luokkayhteiskuntaa) 12-vuotiaat leikkii vielä legoilla eikä tosiaankaan sekstaile yhtään mitään. 

[/quote] Suomessahan vasta onkin luokkayhteiskunta! On amikset ja akateemiset, ylenkatsotut raharikkaat ja duunarit. Ja tokaluokkalaiset seukkaa ja pussaa, lue av:ta ja revi siita.

Vierailija
19/75 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään nakuilu tai saunajuttuja ne EI kestä. Mun amerikkalainen poikaystävä kysyi multa data kertaa, että ootsä nähnyt syn vanhemmat alasti? Kimppasaunat ja naku-uinnit voitte heti unohtaa. Suomalaisnuoret on paljon itsenäisempiä ja jenkit haluaa olla perheen kanssa.

Vierailija
20/75 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa on tosi vahvat ryhmät, siis USA:ssa.

On ne jotka pelaa koulun joukkueessa, cheerleaderit, nörtit, aasialaiset, mustat, meksikolaiset, videopelien pelaajat jne.

Urheilijat on arvostetuinta sakkia, cheerleaderit tavallaan arvostettuja, mutta samalla halveksittuja, nörtit ja videopelien pelaajat alinta kastia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi