Jättäisitkö miehen tässä tilanteessa? Ei riitä että mieheni
On alkanut juoda enemmän kuin ennen. Juo siis arkenakin. Ensin kotona ja sitten lähtee baariin ja tulee joskus kahden kolmen aikaan kotiin. Joskus jopa myöhemmin.
Niin. Kun selvisi että se ryyppää jonkun ämmän kanssa! Ne tapaa siellä baarissa viikon parin välein ja vetää perseet. Mies menee vielä sen muijan luokse jatkamaan ryyppäämistä. Yksin ja äijäkavereitten kanssa mies juo vielä useammin. käy kyllä töissä joka päivä.
Mies poti lievää masennusta jota alkoi lääkitä juomisella. Takana oli rankka stressaava jakso joka aiheutti sen masennuksen. Haluan että mies tulee kuntoon koska rakastan häntä ja uskon että meillä on tulevaisuus. Mutta kestänkö mä sen että mies onkin ollut toisen naisen kanssa ja vielä sen ämmän kämpässä? Uskon vakuutteluja että suhdetta niillä ei ole eikä mies ole sillain käyttäytynytkään. Mulle riittää sekin että mies juo ja pahalta tuntuu että mä olen kotona meidän kahden ala-asteikäisen lapsen kanssa, kun mun mieheni on toisen naisen seurassa.
Kumpi on pahempi? Että mies juo vai että mies juo toisen naisen kanssa ja on valehdellut molemmista asioista? Voisitko antaa ikinä anteeksi jos miehesi lopettaisi tuollaisen touhun?
Kommentit (31)
Niele kiukkusi naisen suhteen ja auta nyt miestäsi jos on oikeesti motivoitunut lopettamaan juomisen. Jos ja kun tuo nainen on vain ryyppykaveri, pääset samalla hänestä jos miehesi raitistuu. Voimia!
Siis menee vieraan naisen kämpille humalassa? Ei kuulosta hyvältä.
jos mies sanoo, että lähtee dokaamaan kaverin kanssa saattaa mennä jatkoillekin, niin olisko se kamala asia? jos se nyt on sitten paljastunut naiseksi se kaveri, niin hälläväliä.
Okei, tietty pitäisi puuttua jos se lisääntyy ja lisääntyy, jo terveyden takia. En mä jättäis.
Tottakai saat olla mustasukkainen ja vihainen. Mieshän on valehdellut sinulle ja käyttäytynyt huonosti kun on ryypiskellyt viikollakin. Tuhlannut rahaa eikä ole ollut hoitamassa vastuutaan isänä ja puolisona. Tuo alkoholi on pahin mahdollinen lääke masennukseen. Vaikka nousuhumala piristää mieltä, niin laskuhumalassa ja sen jälkeen masennus on entistä pahempi. Se on useassa tutkimuksessa todettu. Ja lisäksi tulee vielä syyllisyys juomisesta. Ehdottomasti sanot, että se on joko viina tai perhe. Hän ei ole tuhoamassa nyt pelkästään omaa terveyttään vaan koko perheen mielenterveyden.
Jättäisin. En katsele päivääkään juoppoja.
Jättäisin. En katsele päivääkään juoppoja.
Miehellähän on mukava tilanne. Oma muija hoitaa lapset, safkan ja kodin. Työ stressi purkaantuu baarissa. Seksi ja haluttavaksi tuntemisen kaipuu hoituu vieraan naisen kanssa. Ei noilla ehkä masennusta paranneta, mutta hyvä alku ainakin. Alkoholin kun vaihtaisi mielialalääkkeisiin niin rupeisi olemaan paketti kunnossa. Toki kun sumu hälvenee voi tuosta vieraasta naisesta iskeä morkkis.
Mä tiedän omasta kokemuksesta, että ryyppykaverissa ei se sukupuoli niin paljoa merkkaa. Sen kanssa juodaan, joka juo. Eikä todellakaan tarkoita seksiä tai mitään muutakaan. Ainakaan automaattisesti.
Joten ehdottomasti tuossa tilanteessa on ongelma miehen juominen. Jos mies alkaa selkeästi parantaa tapojaan, niin antaisin kyllä mahdollisuuden. Viina vie välillä salakavalasti eikä sitä vaan tajua heti, että tuleekin otettua ihan liikaa, kun sehän on muka vaan hauskaa ja kivaa ajanvietettä. Kunnes sitä vaan huomaakin viettävänsä siellä baarissa kolme iltaa viikossa. Se ei välttämättä ole vielä edes alkoholismia vaan vain sitä, että ottaa liikaa, kun ei ole ajatellut asiaa.
Mä antaisin tasan kaksi vaihtoehtoa: nyt rupeat elämään ihmisiksi tai lähdet ihan vapaasti etsimään omaa pohjaasi. Ja suosittelisin jopa jälkimmäistä. Eipä jää sitten kokeilematta, mikä se pohja on.
Itse olen jäänyt viinalle toiseksi, vaikka pitkään yritin olla siinä rinnalla, ajattelin että tuen ja ymmärrän, mutta lopulta tajusin että minä vaan mahdollistin sen että mies saattoi pitää sekä viinan että tunteen siitä että kaikki on hyvin.
Mä en jättäisi. Mä antaisin vaihtoehdot ja mies saisi valita. Mutta siitä pitäisin sitten kiinni.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 09:13"]
Miehellähän on mukava tilanne. Oma muija hoitaa lapset, safkan ja kodin. Työ stressi purkaantuu baarissa. Seksi ja haluttavaksi tuntemisen kaipuu hoituu vieraan naisen kanssa. Ei noilla ehkä masennusta paranneta, mutta hyvä alku ainakin. Alkoholin kun vaihtaisi mielialalääkkeisiin niin rupeisi olemaan paketti kunnossa. Toki kun sumu hälvenee voi tuosta vieraasta naisesta iskeä morkkis.
[/quote]
Ei miehellä sellaista suhdetta ole uskoakseni. Ei kai se ympäripäissään mihinkään romantiikkaan pystyisikään. mies jopa tekee osansa kotitöistäkin. Meillä on monta kertaa viikossa seksiä ja molemmat rakastamme toisiamme. Eihän tässä mikään epäselvää olisikaan jos niin ei olisi. Ukko pihalle sitten vain. Mitä jos annan vielä mahdolisuuden ja mies lopettaa ryyppäämisen? Jääkö sitten jäljelle tää mustasukkaisuuteni ja katkeruuteni sitä ämmästä? Takerrunko mä nyt liikaa siihen sukupuoleen? Eikö muista tuntuisi sitten samalta?
Ap
Alkoholismi on sairaus. Jos mies ei tunnusta sitä ja hakeudu hoitoon ja ota vastuuta itsestään, niin jätät tietysti. Jos teillä on lapsia. Kenenkään lapsen ei kuulu elää perheessä missä on alkoholisti. Ja jepjep, mistäs se kännääjä itsekään tietää mitä on tullut humalassa tehtyä. Alkoholisti on lähtökphtaisesti valehtelija, se että jatkuvasti kännää on jo itsepetosta ja läheisten välinpitämätöntä kohtelua. Selityksiä juomiselle löytyy aina. Samaa mieltä, se nainen on ihan sivuseikka; jos miehellä ei olis alkoholiongelmaa, ei olisi sitä eukkoakaan. Älä sä nyt ole niin lapsellinen että mustasukkaisena alat vouihottaa jostain naisesta kun todellinen ongelma on ALKOHOLI. Mitä väliä se on pettääkö mies yhden vai viiden kanssa, se että se juo tarkoittaa sitä että sä olet joka tapauksessa akakkonen- sille viinalle. Ja se nainen on sitä samaa sekoilua. Naisista pääsee helposti eroon, samaa ei voi sanoa alkoholismista. Että siihen ne voimavarat kannattaa suunnata.
Miten sä olet niin varma, ettei ukkos petä sen naisen kans!? Haloo, herää!! Tietysti pettää!!
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 15:22"]
Miten sä olet niin varma, ettei ukkos petä sen naisen kans!? Haloo, herää!! Tietysti pettää!!
[/quote]
Etkö itse tee vastakkaisen sukupuolen kanssa muta kuin nait? Heti jos jäät kahdestaan jonkun kanssa, riisut housusi?
En ymmärrä, miksi olisit mustasukkainen juoposta miehestä! Hyvä vain, jos hänellä on suhde, sen helpompi päästä miehestä eroon ja varmistaa ettet joudu hänen elättäjäkseen ja hyysääjäkseen..
terv. liian kauan juoppomiestä elättänyt ja hyysännyt
Jos mies haluaa muuttua, antaisin mahdollisuuden. Tie voi olla pitkä, mutta se kannattaa katsoa, jos takana on pitkä liitto ja rakkautta. Eikä kyse aina ole suhteesta. On sitä naisiakin, jotka tykkäät lojua baareissa ja ryypätä yömyöhät. Alkoholistia vetää kyllä viina enemmän puoleensa kuin vieraat naiset. Hän on heikko. Pettäminen vaatii tietynlaista vahvuutta. Toki jotkus alkoholistit pettävätkin.
Tällä palstalla kaikki miehen poikkeavat tekemiset tarkoittavat pettämistä. Kaikkeen ratkaisuna on jättäminen. Muutama järkeväkin vastaus tosin on tullut tähän ketjuun.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 13:23"]
Tällä palstalla kaikki miehen poikkeavat tekemiset tarkoittavat pettämistä. Kaikkeen ratkaisuna on jättäminen. Muutama järkeväkin vastaus tosin on tullut tähän ketjuun.
[/quote]
Tää on kyllä niin totta.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 22:42"]
Varmaan jättäisin, ellei suostuisi katkolle. Ongelma on alkoholismi, ei se nainen. Ap ei näe metsää puilta.
[/quote]
Miksei se nainen ole ongelma? Selitä mulle. Tarvitsen nyt järjen ääntä. Ja mies haluaa nyt lopettaa ryyppäämisen.
Ap
[/quote]
Minustakaan se nainen ei ole ongelma, jos se on ryyppykaveri niin kuin kerrot. Ongelma on miehen alkoholismi, ei se ryyppyseura.