Jättäisitkö miehen tässä tilanteessa? Ei riitä että mieheni
On alkanut juoda enemmän kuin ennen. Juo siis arkenakin. Ensin kotona ja sitten lähtee baariin ja tulee joskus kahden kolmen aikaan kotiin. Joskus jopa myöhemmin.
Niin. Kun selvisi että se ryyppää jonkun ämmän kanssa! Ne tapaa siellä baarissa viikon parin välein ja vetää perseet. Mies menee vielä sen muijan luokse jatkamaan ryyppäämistä. Yksin ja äijäkavereitten kanssa mies juo vielä useammin. käy kyllä töissä joka päivä.
Mies poti lievää masennusta jota alkoi lääkitä juomisella. Takana oli rankka stressaava jakso joka aiheutti sen masennuksen. Haluan että mies tulee kuntoon koska rakastan häntä ja uskon että meillä on tulevaisuus. Mutta kestänkö mä sen että mies onkin ollut toisen naisen kanssa ja vielä sen ämmän kämpässä? Uskon vakuutteluja että suhdetta niillä ei ole eikä mies ole sillain käyttäytynytkään. Mulle riittää sekin että mies juo ja pahalta tuntuu että mä olen kotona meidän kahden ala-asteikäisen lapsen kanssa, kun mun mieheni on toisen naisen seurassa.
Kumpi on pahempi? Että mies juo vai että mies juo toisen naisen kanssa ja on valehdellut molemmista asioista? Voisitko antaa ikinä anteeksi jos miehesi lopettaisi tuollaisen touhun?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 22:42"]
Varmaan jättäisin, ellei suostuisi katkolle. Ongelma on alkoholismi, ei se nainen. Ap ei näe metsää puilta.
[/quote]
Miksei se nainen ole ongelma? Selitä mulle. Tarvitsen nyt järjen ääntä. Ja mies haluaa nyt lopettaa ryyppäämisen.
Ap
[/quote]
Koska kun viina jää, jää se pubiruusukin.
Mutta tosiasia on se, että mies näkee viinan parempana vaihtoehtona kuin sinut ja lapset.
Sinun pitää nähdä se, että lapsesi JA sinä ansaitsette paremman elämän kuin se, mitä viinanhuuruisen miehen kanssa se on.
Jättäisin. Ei miehesi tule parantamaan koskaan tapoja, vaikka kuinka vannoisi. Itse olen elänyt liian monta vuotta alkoholistin puolisona ja olen nyt hakenu eroa. En voi olla aina se, joka huolehtii toisesta ja odottaa kotiin... Se ei ole oikein minua eikä lapsiamme kohtaan.
Se on pettänyt sua ihan satavarmasti. Älä edes kuvittele muuta. Pettää ja valehtelee.
Voisin antaa anteeksi, molemmat. Dokaaminen pahempi, koska kyllä, miehet ja naiset voivat olla vain kavereita (jos miehellä ei ole pettämishistoriaa tai sinulla muuta hyvää syytä epäillä hänen sanaansa).
Naisen kanssa ryyppääminen on huono syy erota, jos pysytte yhdessä niin katso että mies hoitaa masennustaan kunnolla. Viinalla se pahenee vaan, kun alkoholi sotkee valmiiksi virheellisiä aivokemioita entisestään.
Varmaan jättäisin, ellei suostuisi katkolle. Ongelma on alkoholismi, ei se nainen. Ap ei näe metsää puilta.
Ei ole pettänyt koskaan. Ellei pettämiseksi lasketa nyt sitä että mies on ollut salaa toisen naisen kanssa. Mies selittää että ei kertonut koska yritti salata kuinka paljon ja usein oikeasti juo. Ja sen muijan kanssa se kuulemma vain juo eli aina kun ne tapaa, se tietää perskännejä miehelle. Mies on nyt siis tunnustanut tilanteen vakavuuden, ensimmäistä kertaa.
Minun pitäisi kai olla huolissani mieheni voinnista mutta huomaankin että olen järjettömän mustasukkainen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 22:42"]
[/quote]
Miksei se nainen ole ongelma? Selitä mulle. Tarvitsen nyt järjen ääntä. Ja mies haluaa nyt lopettaa ryyppäämisen.
Ap
Alkoholi ja vieraat naiset = ei hyvä yhdistelmä. Siihen vielä se aiempi masennus = :(
Suosittelisin eroa: sinä et varmaankaan ole onnellinen tuossa tilanteessa? Ja jos sinä et ole onnellinen eivät lapsetkaan voi olla onnellisia.
Mies tuskin parantaa tapojaan tai ainakin välimatkaa ja miettimisaikaa se vaatii. Eli lähtisin henk.koht menemään tuossa tilanteessa.
Alkoholi on paljon isompi ongelma kuin joku nainen. Siihen miehesi tarvitsee apua, ei sen naisen jättämiseen. Siitä sinun pitäisi olla huolissaan, ei naisesta. Mutta sinulla on päällä psyykkinen puolustusmekanismi, joka väittää sinulle, että nainen on se ongelma. Tuhlaat voimasi mustasukkaisuuteen, kun sinun pitäisi kannustaa miehesi hoitoon esimerkiksi AA:n kautta. Tai sitten jättää hänet, mikä sekään ei ole ihan helppo nakki. Joskus alkoholistin pitää käydä ihan pohjalla ennen kuin hän pystyy tervehtymään, mutta tiedän kyllä tapauksia, joissa hoitoonohjaus on oikeasti auttanut.
En hyväksyisi valehtelua, enkä toista naista, vaikka seksiä tai ihastumista ei olisikaan kuvioissa. Luottamus olisi viety joten jättäisin.
Ensinnäkin juomisella ei lääkitä masennusta vaan se pahentaa sitä. Toiseksi, ihan liian läheltä olen seurannut ryyppyremmien toimintaa ja 99% varmuudella voin sanoa että se mies ei vain ryyppää sen naisen kanssa.
Jättäisin. Ilman kyselyitä ja mitään AA-vinkumisia, jättäisin. Vielä kun on rahaa siihen, kohta mies on juonut sunkin omaisuutesi.