Nainen, joka ei värjää hiuksia
Onko kaikilla suomalaisilla hiirenharmaa tukka, jota on pakko värjätä?
Sinä, joka et värjää hiuksia:
Minkä väriset hiuksesi ovat?
Miksi et värjää hiuksiasi?
Sinä joka värjäät hiuksia:
Minkä väriseksi värjäät?
Miksi värjäät?
Mitä ajattelet naisista, jotka eivät värjää hiuksiaan?
Kommentit (249)
Tummanvaalea oma väri, mutta juuresta tummunut koko ajan. Iho erittäin vaalea, joten olen yläasteikäisestä värjännyt punaisen sävyillä jotta en näytä kalkkilaivan kapteenilta. Mulla on lyhyt hiusmalli, ja värjään niin harvoin, että kun leikkautan hiukset ei paljon jää värjättyä kohtaa hiuksiin, oma väri on kyllä todella tympeä eiminkäänvärinen, joten ei huvittaisi siinä värissä olla, ja kun täytän kohta 40, voi alkaa jo harmaatakin tulla, tummahiuksisella siskolla oli harmaita jo kolmekymppisenä.
En mitenkään ihmettele niitä jotka eivät värjää, eihän kaikilla ole ruma oma väri.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:29"]
En mä ole kyllä ainakaan hiirulainen luonnollise värisissä paksuissa kullanvaaleissa hiuksissani. Meikkaan myös vähän enkä vaan ole mikään hiirulainen tyyliltäni.
Ulkomailla luonnollinen look on upea. Katsokaa mallejakin vaikka. Suomessa pidetään heti hiirulaisena, omituista!
[/quote]
No kuin tuo Venäjä on niin lähellä....
Minulla on tummahko likaisen hiirenharmaan värinen tukka =aivan kamala. Värjään hieman vaalemmaksi, terveemmän ja raikkaamman väriseksi. Ei siis keltainen eika vetyperoksidi, mutta vaalea(hko)
Yritän laittaa tässä kuvan äitini hiuksista, hän täyttää syksyllä 60. Kuva on otettu muutama päivä sitten. Äitini piti muutaman vuoden tosi pitkiä hiuksia, lähes takapuoleen, ja meillä on "sukuvika" paksut hiukset. Nyt hän on leikannut hiuksia reilusti, väriä on laittanut pullosta, oma väri on tumman vaalea, melko tumma juuresta.
Värjään. Oikeasti hiukseni ovat sellaiset maantienharmaan ja blondin sekasikiö. Värjään tumman ruskeaksi. Ja mua ei vois vähempää kiinnostaa muiden ihmisten hiustenväri :D
Näyttäisi olevan hiirenharmaa. Lopetin värjäämisen vähän alle kaksi vuotta sitten, vielä on jonkin verran värjättyäkin osaa hiuksissa. Odotan sitä, että koko tukka on omaa väriä ja jos pitää sitä ainakin pari vuotta niin näkee, vaaleneeko se enää auringossa kuten nuorempana.
En värjää, koska en halua myrkkyjä enkä juurikasvua enkä rahanmenoa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 15:16"]http://aijaa.com/2rzdny
Yritän laittaa tässä kuvan äitini hiuksista, hän täyttää syksyllä 60. Kuva on otettu muutama päivä sitten. Äitini piti muutaman vuoden tosi pitkiä hiuksia, lähes takapuoleen, ja meillä on "sukuvika" paksut hiukset. Nyt hän on leikannut hiuksia reilusti, väriä on laittanut pullosta, oma väri on tumman vaalea, melko tumma juuresta.
[/quote]
Todella upeat hiukset ja söpö letitys.
Onko kaikilla suomalaisilla hiirenharmaa tukka, jota on pakko värjätä?
- Ei ole.
Sinä, joka et värjää hiuksia:
Minkä väriset hiuksesi ovat?
- Ihan vaaleat, lähes platinablondi
Miksi et värjää hiuksiasi?
- Koska oma väri on ihana! Pelkään, että jos värjään, en saa omaa väriä ikinä takaisin.
Mitä ajattelet naisista, jotka eivät värjää hiuksiaan?
- Enpä juuri mitään, jokaisen oma asia. Itse olen parturi-kampaaja ja ihmiset suunnilleen kauhistuvat, kun kuulevat, etten ole ikinä omia hiuksiani värjännyt. Monet asiakkaat kyselevät myös, että millä olen värjännyt, kun tahtoisivat samanlaiset. Näiden kanssa syntyy yleensä parhaimmat keskustelut ja lopputulokset ovat kauniita ja luonnollisia alkuperäisten hurjien ideioden sijaan :)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 14:16"]
Värjään punaiseksi.
Koska se on mun väri ja sopii parhaiten meikäläiselle :)
Joskus ihmettelen, joskus en. Onhan se vähän tylsää nähdä näitä harmaapäitä, mutta toisaalta ovat ainakin luonnollisia.
[/quote]
Sama juttu Rahikaisella!!! Värjään hiuksiani punaisiksi, se on minunkin värini. Tosin vuosien saatossa punainen on muuttunut ärjyn porkkanan punaisesta hillitymmäksi ja tummemmaksi.
Jokainen tekee, kuten parhaaksi katsoo, joten en ihmettele muiden tekemisiä tai tekemättä jättämisiä.
En värjää. Luonnostaan on tummanruskeat hiukset. Hiukset on nyt paljo parempikuntoiset eikä huvita tukkia ylimääräsiä myrkkyjä kehoon, vaikken mikään ituhippi olekkaan. Lopetin värjäämisen noin viisi vuotta sitten kun sain lievän reaktion hiusväristä. Ajattelin pitäväni taukoa värjäyksestä mutta kunnhiukset ovat nyt niin paljon paremmassa kunnossa niin ei huvita enää alottaa värjäyskierrettä.
Ja näyttää tosiaan ihmetyttävän ihmisiä ettei värjää hiuksiaan.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 15:16"]http://aijaa.com/2rzdny
[/quote]
Todella upeat hiukset ja söpö letitys.
[/quote]
Tyttäreni siinä laittaa isoäitinsä hiuksia juhlia varten :) Tyttären uusi kiharrin on niin tehokas että jopa meikäläisten hevosenjouhihius taipuu kiharalle melko helposti. Muistan kun itselläni oli nuorena pitkät hiukset ja yritin niitä saada kiharalle piti kihartimella kärventää ties kuinka monta minuuttia yhtä tupsua, ja sitten kun sai kaikki valmiiksi, oli ne ensimmäiset jo taas suorat. Mutta muistan kyllä jo 4-5-vuotiaana katsoneeni kun äitini kiharsi pitkiä hiuksiaan kun oli lähdössä tansseihin, silloin ei varmaan vielä värjännyt, aika samanlaiselta ne hiukset näytti, ja siitä on aikaa 35 vuotta.
Värjään lähelle omaa hiustenväriäni, vähän tummemmaksi ja lämpimämmäksi. Saa vähän kiiltoa ja elinvoimaisuutta. Oma hiustenvärini on sellainen tumma maantie tai keskiruskea, ei sekään nyt paha ole. Olen välillä ollut useamman vuoden värjäämättä.
Ei minusta värjäämättömyydessä ole mitään pahaa. Usein se oma väri tuo parhaat puolet esiin. Siksi itsekään en värjää kauas omasta sävystä.
En ole värjännyt vuoteen, enkä aio enää värjätä. Kerkesin kuitenkin värjäämään noin kymmenen vuoden ajan n.3-6 kk välein. Oma värini on tummanruskea. Värjäämisen lopetin atooppisen (erittäin kutiavan, kirvelevän ja hilseilevän) päänahan vuoksi. Toinen syy lopettamiselle oli se, että tajusin oman värini olevan melko likellä sitä sävyä, jota oli viimeaikoina tottunut purkista laittamaan päähäni. Viimeisimmällä kampaajakäynnillä kampaaja ei edes hoksannut, että minulla on useampi sentti juurikasvua.
Hiukseni ovat vaalean ruskeat. Selkeästi ruskeat, mutta jotain pientä harmaan sävähdettä niissä on. En värjää hiuksiani, koska sitten joutuisin jäämään värjäyskierteeseen ja olen kasvattanut kauan näitä hiuksiani, ovat vyötärölle asti (:
Sitä en ole koskaan tajunnut, että miksi ihmiset värjäävät "lähelle omaa väriä" mtiä ihmeen järkeä siinä on? Minä olen aina värjännyt selkeästi eri värillä, koska oma värini on kauhea epäväri. Mutta tuota että monet ruskeahiuksiset värjäävät jollain vähän eri ruskealla...
En värjää enää. Olen hiukan alle 40 ja värjäysaikana juurikasvu näytti aivan harmaalta. Nyt kun koko päässä on oma väri, harmaata onkin vain muutama raita siellä täällä muuten keskiruskeiden hiusten joukossa. Hiukset on puoleen selkään ja kihartuvat hiukan luonnostaan, minä tykkään. Itseäni vanhempia naisia minun harmaani tuntuvat joskus häiritsevän. Suoraan on tultu sanomaan, että minun pitäisi värjätä harmaani piiloon, että näyttäisin nuoremmalta. Silloin angstisena teininä järkytin suvun tätejä värjäämällä hiukset mustaksi, nyt on vähän samanlainen olo. Tädit järkyttyvät, kun kehtaan kulkea ihmisten ilmoilla värjäämättömillä hiuksilla :D
En värjää enää. Ensimmäiset 19 vuotta elin ilman värjäyksiä, sitten värjäsin 6 vuoden ajan milloin milläkin - eri punaisen sävyillä, vaaleaksi, jopa violetiksi. Lopulta värjäsin suht lähelle omaa väriäni ja olen päättänyt antaa värjäysten kasvaa pois. Nyt pari vuotta on mennyt enkä tiedä onko värjättyä hiusta vielä. Oma värini on suomalaisen vaalea, siis se mikä vanhojen leffojen ja stereotypioiden mukaan on suomalainen väri, ei se hiirenharmaa. Lopetin värjäämisen, kun siskoni kerran totesi, että on harmi että monet (mukaan lukien siskoni) käyttää isot rahat saadakseen sen vaalean värin joka mulla on luonnostaan, ja minä taas värjään sen pois.
Minä olen aina ollut tosi blondi, mutta nyt iän karttuessa tukka tuntuu tummenevan ja on vähän mitäänsanomattoman värinen. Siksi värjään vaaleaksi, jonka tunnen enemmän omakseni. Blondi mikä blondi :)
En ole nyt värjännyt 2 vuoteen. Hiukseni ovat pitkät ja vaaleat, mutta latvoissa on vielä vanhaa ruskeaa väriä. Sairastuin vakavasti pari vuotta sitten ja hiukseni reagoivat tilanteesren myös pahasti. Hiukseni ovat kuin hamppua ja pelkään, että jos värjään, ne tippuvat. Niin huonossa kunnossa hiukseni ovat. Olen 23-vuotias.
Hunajanvärinen kiiltävä tukka. En värjää. Syitä: En periaatteesta koskaan korjaa sellaista, mikä ei ole rikki. Tuntuu kivalta, että kiillon aiheuttavat omat, hyvät elämäntapani eikä kemikaali - tuntuu aidolta ja luonnolliselta. Kemian alan asiantuntijana minua huolestuttaa suomalaisnaisten usein tosi harkitsematon ja riskaabeli kemikaalien käyttö. Olen kymmenet kerrat ollut tukihenkilönä naiselle, joka on saanut värjäyksestä fyysisen tai henkisen trauman. Myös naisille, jotka ovat alkaneet tosissaan uskoa naisten hiusvärisymboliikkaan tai muuten järjenvastaisesti samastuneet johonkin toiseen väri"tyyppiin", mihin sitten epätoivoisesti pyrkivät, kuin yrittäen muuttua toiseksi ihmiseksi. Huolestuttavan paljon on sitä, että ajatellaan jonkin hiusvärin sinänsä aiheuttavan asioita. "Mies tykkää punapäistä, värjäänpä punaiseksi, niin hän kiinnostuu minusta." "Haen uutta työpaikkaa, värjäänpä siis tummanruskeaksi, kun sanotaan, että se on vakuuttava." "Täytin neljäkymmentä, joten pakko laittaa nyt viimeistään raitoja."
Hyväksyn ainoastaan musiikkimakuun tai muuhun alakulttuuriin liittyvät "toisten takia" -värjäykset, koska niissä koko jutun ydin on, että hiustyyli viestii yhteenkuuluvuudentunnetta ja viittaa musiikkityylin historiaan. Tai kyllä minä kaikki värjäykset olen tietenkin valmis hyväksymään, mutta usein ne kärtsähtäneet päät ja epätoivoiset värjäysmotiivit surettavat.
Noin kerran pari viikossa joku kysyy, millä värjään. :D Ja missä tahansa ulkomailla kampaaja kutsut kollegatkin hiplaamaan "pohjoismaista tukkaa".
Se mitä täällä kutsutaan maantienväriseksi ei ole sama asia kuin oikeasti maantienvärinen mousy brown. Suomalainen perusvaaleanruskea on kaunis väri. Ei varmastikaan juurikasvuna, mutta koko tukassa kyllä. Tehkää hiusvärikokeilujen sijaan joskus vaikka huulipunakokeiluja, huomaatte, miten kuulaita ja hehkuvia te ihan oikeasti olette.