Nainen, joka ei värjää hiuksia
Onko kaikilla suomalaisilla hiirenharmaa tukka, jota on pakko värjätä?
Sinä, joka et värjää hiuksia:
Minkä väriset hiuksesi ovat?
Miksi et värjää hiuksiasi?
Sinä joka värjäät hiuksia:
Minkä väriseksi värjäät?
Miksi värjäät?
Mitä ajattelet naisista, jotka eivät värjää hiuksiaan?
Kommentit (249)
Kauniit vaaleat oli 15 vuotiaana, sit aloin värjätä säännöllisesti oranssin punertavaksi. Nyt 35 vuotiaana olen hiusteni antanut olla värjäämättöminä, ja ne ei ole enää vaaleat, vaan maantienharmaat. Minulle on ihan sama värjääkö muut hiuksiaan vaiko eivät, oma pää on tärkein. Toisinaan jos hiukset on värjätty ja leikattu siististi, niin kasvo meikin käyttö vähenee huomattavasti, ainakin minulla.
Mäkään en tajua sitä että samaistutaan johonkin muuhun mitä on. Siis mitä helvettiä.. "Mä oon aidosti brunette sisäisesti" vaikka on vaaleat hiukset - siihen tummaan yhdistetään joku mitä ihaillaan ja samalla vihataan vaaleat hiukset omaavia. Tai että punapäät on niin räväköitä ja räväkkään persoonaani ei sovi tummat jne. Ihan naurettavaa!
En värjää hiuksiani. Niiden väri on keskiruskea hieman kylmään taittava.
Mielestäni värjäämättömät hiukset ovat tyylikkäämmät ja ihminen näyttää tietyllä tapaa arvokkaammalta luonnollisessa hiusvärissä.
Ajattelen, että nykyään naisella täytyy olla aika hyvä itsetunto, jos ei värjää hiuksiaan. Varmasti 95% naisista ei muista edes omaa hiusväriään tai tiedä sen nykytilaa vuosien värjäyskierteen jälkeen.
Onko kaikilla suomalaisilla hiirenharmaa tukka, jota on pakko värjätä?
EI TIETENKÄÄN OLE!
Sinä, joka et värjää hiuksia:
Minkä väriset hiuksesi ovat?
LÄHES MUSTAT
Miksi et värjää hiuksiasi?
KOSKA NE PITÄISI VALKAISTA.
Sinä joka värjäät hiuksia:
Minkä väriseksi värjäät?
Miksi värjäät?
Mitä ajattelet naisista, jotka eivät värjää hiuksiaan?
AIVAN YHDENTEKEVÄÄ. MUA OTTAA PÄÄHÄN JATKUVASTI KUULLA, KUINKA VÄRJÄÄN LIIAN TUMMIKSI, VAIKKA OLEN KOKO ELÄMÄNI AJAN OLLUT TUMMATUKKAINEN, TUMMAT PAKSUT KULMAKARVAT BONUKSENA. IHO ON TÄYSIN KALPEA. SUKUJUURENI OVAT SAAMELAISET.
En värjää. Värjäsin useita vuosia, kunnes kyllästyin maksamaan 130-160 euroa/kerta leikkauksesta ja väristä, joka kesti kivan näköisenä vain pari viikkoa. Sitten alkoi näkyä rumaa juurikasvua ja koska minulla ei ole varaa käydä parin kuukauden välein kampaajalla, päätin kasvattaa oman värin takasin. Nyt minulla on pitkä, paksu ja helppohoitoinen tukka. Oma värikin näyttää kivalta ja "yllättäen" luonnolliselta. En tarvitse enää kalliita erikoisshampoita ja - hoitoaineita. Olen muutamassa vuodessa säästänyt huikean summan.
Ihmettelen toisinaan miksi ihmiset värjäävät, koska harvalla on oikeasti kauniit, värjätyt hiukset. Monilla on silmiinpistävän huonokuntoiset, luonnottamat ja rumat hiukset.
En värjää, koska pidän omasta väristäni. Teininä oli vaaleita raitoja ja punertavaakin väriä. En myöskään kaipaa kemikaaleja, juurikasvua enkä rahan ja ajan menoa. Käyn kampaajalla kuukausittain mutta selviän sieltä alle tunnissa.
Oma värini on hunajainen tumma blondi, ennen imetystä enemmänkin beige. Molemmat värit ovat mielestäni kauniita ja hiuksissa on paljon sävyjä.
Toisin kuin useimmat täällä, pidän harmaantuneita hiuksia kauniina. En malttaisi odottaa. Nyt on ikää vasta 30 joten tovi ehkä vielä menee.
En ajattele värjäämättömistä hiuksista mitään. Jos väri on sellainen, että sen heti tietää värjätyksi, ei ole mielestäni tyylikästä. Hoitamattomuus on sitten asia erikseen, mutta silloinkin ajattelen vaan että "tuo nainen ei huolehdi hiuksistaan". Ehkä ei ole aikaa, rahaa, kiinnostusta tms. Ei siihen kauheaa arvolatausta liity.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 16:37"]
Ihmettelen toisinaan miksi ihmiset värjäävät, koska harvalla on oikeasti kauniit, värjätyt hiukset. Monilla on silmiinpistävän huonokuntoiset, luonnottamat ja rumat hiukset.
[/quote]
Samoja ajatuksia on itselläni.
Olen kasvattanut nyt käytännössä koko pituuteen omanväriset hiukset aiemman vuosikausien värjäyskierteen jälkeen ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Näin vastikään erään naisen, jonka kauniisti raidoitettua hiusväriä olen aiemmin ihaillut, mutta nyt ne näyttivätkin luonnottomilta, vaikka olivat varmasti samanlaiset kuin aiemminkin. Värjätyt hiukset ovat alkaneet näyttää lähes poikkeuksetta halvoilta, huonokuntoisilta ja luonnottomilta!
En enää missään nimessä haluaisi juurikasvuongelmaa tai miettimistä mikä sävy on sopiva, kellastuvia vaalennuksia tai raitoja jne. On todella luonnollisen kaunis olo.
Minun hiukseni ovat "maantienharmaat", eli tosiasiassa sävyisät tummanvaaleat hiukset, jotka sopivat ihonväriini ja piirteisiini täydellisesti. Suosittelen lämpimästi värjäämisestä luopumista!
Sävytän hieman tummemmaksi ruskeaksi.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:04"]
Te muut alle 50 vuotiaat, joilla on harmaat/valkoiset hiukset, niin kuinka usein joudutte värjäämään? ..että kolmen viikon välein värjään tyven ja ikää on 46.
[/quote]
Olen 47, aloin harmaantua 20-vuotiaana. Oma väri tummanruskea, joten valkoinen tyvikasvu erit kasvojen vieressä erottuu tosi pahasti. Värjään myös n 3viikon välein.
Olen kateellinen naisille joilla on värjäämättömät hiukset, usein ne ovat vielä upeassa kunnossa (ehkä juuri tuon värjäämättömyyden takia?).
Olen värjännyt hiuksiani mustaksi jo vuosia, oma värini on vaalea.
Nykyisin se harmittaa todella paljon, haluaisin luonnollisen hiusvärini takaisin (se on tietysti muuttunut värjäyksen seurauksena, muttei se haittaa), mutten millään kehtaisi alkaa kasvatttaa omaa väriä takaisin, koska vaalea juurikasvu tummassa päässä on tosi pahan näköistä.
Jos jollain on vinkkejä mistä aloittaa olisin tosi kiitollinen!
Blondaan mun hiuksia. Mulla on tosi vaaleet kulmakarvat ja näytän hassulta tummis hiuksis.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 17:56"]
Olen kateellinen naisille joilla on värjäämättömät hiukset, usein ne ovat vielä upeassa kunnossa (ehkä juuri tuon värjäämättömyyden takia?).
Olen värjännyt hiuksiani mustaksi jo vuosia, oma värini on vaalea.
Nykyisin se harmittaa todella paljon, haluaisin luonnollisen hiusvärini takaisin (se on tietysti muuttunut värjäyksen seurauksena, muttei se haittaa), mutten millään kehtaisi alkaa kasvatttaa omaa väriä takaisin, koska vaalea juurikasvu tummassa päässä on tosi pahan näköistä.
Jos jollain on vinkkejä mistä aloittaa olisin tosi kiitollinen!
[/quote]
HAH! Luonnollinen hiustenväri ei todellakaan muutu värjäyksen seurauksena! :D Iän myötä se kyllä usein muuttuu paljonkin, etenkin meillä vaaleina syntyneillä. Ei hiusten käsittelyllä siihen voi vaikuttaa, millaista hiusta juurista kasvaa...
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:27"]Olen värjännyt yli 20 vuotta. Nyt haluaisin lopettaa mutta harmaita jo niin paljon, että värjäys taitaa jatkua.
[/quote]
Kerrotko miksi alapeukutit.
[/quote]
mä yläpeukutin, mutta mietein kyllä hetken että kumman peukun laitan... Mulla siis sama tilanne että *pakko* värjätä kun on niin paljon harmaata. Olen 40v...
[/quote]
Niin, voihan tuon pakon ymmärtää väärin. Itse olen alle 50 ja en halua olla vielä harmaa. Ihailen kyllä harmaita, pitkiä hiuksia mutta ikääkin voi silloin olla yli 60.
[/quote]
tätä just yritin selittää:-) en kans haluu olla harmaa vielä pitkään aikaan.
T. Yläpeukuttaja
En ole ikinä värjännyt. Tällä hetkellä ikää 38. Kun harmaannun niin täytyy harkita. En halua värjätä kemikaalien, rahanhukan ja vaivan takia. Hiukseni ovat ihan tavalliset, vaalean ruskeat. En koe että tarvitsisi värjätä koska mielestäni hiukseni ovat ihan kauniit ilmankin. Meikkaan kyllä.
En värjää. Oma väri on se perustylsä hiirenharmaa vaaleanruskea. Hiukan punapigmenttiä joukossa, mutta kuitenkin. En pidä omasta väristäni, mutta olen saanut hiusväristä niin pahan allergisen reaktion, etten uskalla leikkiä hengelläni moisen seikan vuoksi. :) Vaikka hiusteni väri ei kummoinen olekaan, on hius kaunista, hyvinvoivaa ja sitä on paljon.
En värjää. Oma hiusväri on lähes musta. Mitä siitä saa värjäämällä? Sitä paitsi silmät ja kulmat ovat myös luonnostaa tosi tummat, joten vaaleaverikköä minusta ei saa :) Harmaita on kertynyt, mutta en koe tarpeelliseksi värjätä niitäkään vaan pidän omasta väristäni.
Suurin osa luulee mun värjäävän, kun hiusväri on aika epätyypillinen kantasuomalaiselle.
Nuorempana värjäsin, nykyään enää en. Väri on joku vaalean ruskea, on siinä niitä maantiensävyjäkin.
Lopetin värjäämisen kun huomasin, että hiukset vaan menee niin huonoon kuntoon aina, lisäksi värjäyksen jälkeen lähti hiuksia aina hirveästi. (En siis kotivärjännyt vaan ihan kampaamoaineet jne.)
Värjäsin pitkään, enää en. Oma värini on lämminsävyinen tummanvaalea/vaaleanruskea, joka taittaa kultaan ja kupariin. Talvella näyttää kyllä tylsemmän ja likaisemman sävyiseltä. En enää värjää, koska hiukset ovat hentoista laatua ja värjäys huonontaa kuntoa entisestään. Juurikasvukin näyttää mielestäni tosi rumalta, ja pitäisi olla jatkuvasti värjäämässä, jotta siltä välttyisi. Arvostan nykyään luonnollista ulkonäköä ja helppohoitoisuutta sen verran, etten enää anna mahdollisesti tylsän hiustenvärin haitata.
En värjää hiuksiani. En ole koskaan värjännyt.
1. Hiukseni ovat punaiset. Nuorena suorastaan kirkkaan oranssit, nyt neljääkymppiä lähestyessä tummuneet lähemmäksi kastanjaa. Edelleen kuitenkin selvästi punaiset. Kesä vaalentaa hiuksiin vaaleita raitoja, jotka tummuvat seuraavaan kesään mennessä.
2. Olen aina ollut hiusteni väriin tyytyväinen.
En värjää. Mulla punertavan ruskeat. Lpetin raskausaikana ja huomasin et omaki kiva. En tienny olevani punatukkainen :D olin vårjännyt niin kauan..