Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä itua näissä " C-nimissä" on? Tyyliin Nico jne.

Vierailija
17.07.2006 |

Miksei tavan Niko kelpaa? Ja samoin kuin tuo W-nimet ihmetetyttää; Weera, Waltteri, Wiivi jne. Yritetäänkö noilla nimillä hienostella vai miksi? Puhun nyt täysin suomalaisesta lapsesta, suomenruotsalaiset ym. ovat asia erikseen.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan mielestäni nimi kirjoitetaan niin. Maailmalla on nimestä 2 kirjoitustapaa, etelässä toinen ja idässä toinen.

Miksei c-kirjaimia saa käyttää ja enenkaikkea, miksi se ärsyttää???

Siksi että juntti suomalaisetko ei sitten osaa nimeä ääntää?

Mielestäni on ihanaa kun on paljon erilaisia nimiä ja kirjoitusasuja.

Ei kaikkien tarvitse olla Pekkoja ja Liisoja jotta oltasiin suomalaisia

Mulla tulee oikeesti mieleen että vain juntit jaksaa miettiä tuollaisia juttuja, ei varmaankaan missään muussa maassa pohdita että miksi joku nimi kirjoitetaan niinkuin kirjoitetaan...

Jokainen on nimen antaessaan valinnut kauneimman nimen jonka on löytänyt ja jos nimessä on c niin koittakaa muut Maijat kestää se!

Vierailija
2/70 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaan mielestäni nimi kirjoitetaan niin. Maailmalla on nimestä 2 kirjoitustapaa, etelässä toinen ja idässä toinen.

Miksei c-kirjaimia saa käyttää ja enenkaikkea, miksi se ärsyttää???

Siksi että juntti suomalaisetko ei sitten osaa nimeä ääntää?

Mielestäni on ihanaa kun on paljon erilaisia nimiä ja kirjoitusasuja.

Ei kaikkien tarvitse olla Pekkoja ja Liisoja jotta oltasiin suomalaisia

Mulla tulee oikeesti mieleen että vain juntit jaksaa miettiä tuollaisia juttuja, ei varmaankaan missään muussa maassa pohdita että miksi joku nimi kirjoitetaan niinkuin kirjoitetaan...

Jokainen on nimen antaessaan valinnut kauneimman nimen jonka on löytänyt ja jos nimessä on c niin koittakaa muut Maijat kestää se!

Jos et muuta keksi. Mun mielestä junttius ei ole asuinpaikasta kiinni vaan omasta asenteesta. Tässä tapauksessa tämä ylläoleva kirjoittaja on loistava esimerkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä enemmän ihmettelin viikonloppuna, kun luin ikäihmisen kuolinilmoituksen: toisena nimenä oli Blondina.

Persoonallisista nimistä vielä: ihan supisuomalaisesta kalenteristakin löytyy tosi persoonallisia suomalaisia nimiä. Toisella pojallani esim. on nimi, jonka ko. vuonna sai vain 10 poikaa.

Vierailija
4/70 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nykyään itseisarvo tuntuu olevan, että lapsen nimi on erikoinen. Kun ennen on ollut kolme Liisaa samalla luokalla, niin nyt nimet on kaikki tosi outoja. Toiset hakee erikoisuutta wanhoista suomalaisista nimistä, toiset keksii uusia, kolmannet vääntää tavallisen nimen johonkin erikoiseen muotoon. On Caiusta ja Willeä ja Wilhelmiinaa ja Nintendoa...

Enkä nyt sano, että kaikkien pitäisi olla Matteja ja Tiinoja, mutta se on huvittavaa, että nykyään Pitää olla erikoinen nimi, tai lapsi on jotenkin tuomittu ikuiseen tavanomaisuuteen. :)

Vierailija
5/70 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi c joitakin häiritsee, keksitköitse? Kero mikä sinua nimissä joissa on c niin paljon nyppii?

Vierailija
6/70 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vanhempansa ja kun varovasti kyselin, mistä keksivät noin erikoisen nimen, vastauksena oli vain, että kaksoisnimi haluttiin. Ovatko niin sokeita jo omalle valinnalleen, etteivät ymmärrä, miten (kaikki) muut sen mieltävät?

Vierailija
7/70 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Enkä nyt sano, että kaikkien pitäisi olla Matteja ja Tiinoja, mutta se on huvittavaa, että nykyään Pitää olla erikoinen nimi, tai lapsi on jotenkin tuomittu ikuiseen tavanomaisuuteen. :)

Siksi en vain pitänyt kaikkein yleisimmistä nimistä, ja lapsilleni valikoitui vähän erikoisemmat nimet. Tosin samannimisiä löytyy kymmeniä, joten eivät ne nyt mitkään maailman oudoimmat nimet ole.

Vierailija
8/70 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

33,en todella keksi muuta syytä kuin juntteus

miksi c joitakin häiritsee, keksitköitse? Kero mikä sinua nimissä joissa on c niin paljon nyppii?

Ja tuohon kysymykseen, ei mua ' nypi' tämä asia. Lähinnä huvittaa vanhempien erikoisuuden tavoittelu/hienostelu. Mun mielestä (ja aika MONEN muunkin) se on just sitä etkä sä sitä asiaa voi muuttaa. :)

Vierailija
9/70 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim nimi Minka on ihan ok, mutta Minca on jo ihan lähiönimi. kahdella työkaverilla on kummallakin lapsella c-nimi. Meni arvostus kumpaankin ihmiseen :-S

Vierailija
10/70 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko siina olla syy erikoisemman nimen antoon, ainakin joidenkin kohdalla.

Mulla itsellani ei toisten nimet hairitse millaan tavalla, vaikka en tietenkaan kaikista tykkaa. Maku on kuitenkin kaikilla erilainen. Jos joku haluaa nimeta lapsensa Camilla Cecilia Carita Virtaseksi, niin siita vaan :)

Vierailija
11/70 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lausumaan sanan ensimmäisenä kirjaimena. Karita ja Kharita. Mutta sanan keskellä? Jotenkin hassu ajatus.

Vierailija
12/70 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meillä ainakin perheen isä on ulkomaalainen ja näin haimme nimeä joka soveltuu molempien kieleen. Halusimme kuitenkin helposti suomenkieleen ääntyvät nimet mutta sellaiset joita myös se toinen puoli suvusta osaa lausua. Olemme asuneet ulkomailla ja tulemme luultavasti jatkossakin asumaan, vaikka tällä hetkellä olemmekin Suomessa. Sukunimemmekin on ulkomaalainen. Meillä lapset siis Nicolo ja Sofia (tutuille terkkuja), pojasta tosin puhuttelunimenä käytänne Nicoa.

Että meille niitä kamalia nimiä olisi esim. Jyrki (englantilaiset kun ääntävät niin että tulee " idiootti" ), tai miehen nimet jotka loppuvat a-kirjaimeen. Monissa maissa kun a-loppuiset ovat automaattisesti naisten nimiä ja o-loppuiset miesten. Mutta minun puolestani jokainen antakoon lapselle sellaisen nimen kuin haluaa vaikka kaikkia en itse ymmärräkään. Luultavasti lapsesta tulee nimensä näköinen ihminen, eli se nimi ikään kuin sulautuu juuri sille lapselle.

Vierailija
13/70 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Esim nimi Minka on ihan ok, mutta Minca on jo ihan lähiönimi. kahdella työkaverilla on kummallakin lapsella c-nimi. Meni arvostus kumpaankin ihmiseen :-S

Vierailija
14/70 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eli meillä ainakin perheen isä on ulkomaalainen ja näin haimme nimeä joka soveltuu molempien kieleen. Halusimme kuitenkin helposti suomenkieleen ääntyvät nimet mutta sellaiset joita myös se toinen puoli suvusta osaa lausua. Olemme asuneet ulkomailla ja tulemme luultavasti jatkossakin asumaan, vaikka tällä hetkellä olemmekin Suomessa. Sukunimemmekin on ulkomaalainen. Meillä lapset siis Nicolo ja Sofia (tutuille terkkuja), pojasta tosin puhuttelunimenä käytänne Nicoa.

Että meille niitä kamalia nimiä olisi esim. Jyrki (englantilaiset kun ääntävät niin että tulee " idiootti" ), tai miehen nimet jotka loppuvat a-kirjaimeen. Monissa maissa kun a-loppuiset ovat automaattisesti naisten nimiä ja o-loppuiset miesten. Mutta minun puolestani jokainen antakoon lapselle sellaisen nimen kuin haluaa vaikka kaikkia en itse ymmärräkään. Luultavasti lapsesta tulee nimensä näköinen ihminen, eli se nimi ikään kuin sulautuu juuri sille lapselle.

Vierailija
15/70 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan Liam. vaikka on ulkolainen nimi, ei se kuitenkaan tarkoita että pitää " hienostella" c-nimellä ;)

Vierailija
16/70 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen ymmärtänyt että kaikki vierasperäiset ja erikoisesti kirjoitetut nimet olisi lähiönimiä?

Siis miksi?

Ja sinulle joka sanoit että ei mielipidettäsi voi muuttaa siitä että ajattelet kaikkien c nimien olevan hienostelua niin mielestäni sinä olet juntti.

Juntin määritelmänä käytän tässä kohden sitä, että vaikka saisit tietoa siitä miksi ihmiset antavat näitä c nimiä niin sinä se et ikinä tule näkemään tätä asiaa kuin yhdeltä kannalta. Musta-valko ajattelu on juntteutta!

Olen antanut pojalle nimen jossa on c koska se kirjoitetaan mielestäni niin kauniimmin ja maailmalla se kirjoitetaan niin. Sillä on myös k kirjoitustapa ja jokainen varmasti voi käyttää sitä mitä haluaa.

Emme ole antaneet c nimeä siksi että tarkoitus olisi hienostella tai olla erikoinen. Mielestämme tämä on kaunis nimi juuri näin kirjoitettuna!

Hiukan taas suvaitsevuutta nimien suhteen! Mitä hiton väliä sillä teille on miten jokainen haluaa lapsesnsa nimen kirjoitettavan?????

Vierailija
17/70 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeinkirjoitusta, aina pitää mainita, jos kirjoitetaan c:llä tai k:lla - vähän sama kuin Anniina yhdellä vai kahdella i:llä. Siksi en antaisi nimeksi lapsella Karitaa enkä Caritaa.

Lähiönimi, haluaisin tietää myös, mitä tarkoittaa? Omakotitalolähiössä vai betonilähiössä asuvien nimiä? Vastakohtana keskustan asukit?

Vierailija
18/70 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan muuten aika monella leirintäalueella huudetaan Jessicaa ja Nicoa. ja kunnon betonilähiöissä.

Vierailija
19/70 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä talossa ei minun tietääkseni asu yhtään c-nimellä paiskattua lasta. Mutta ehkä niissä lähiöissä, missä te asutte, on toisin, kun kerran tiedätte noin hyvin.

Vierailija
20/70 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä varten täällä haukutaan ihmisten nimiä? Omilla lapsillanne on varmaan teidän mielestänne kauniit nimet, eikös vain? Luulen että myös Jessican äiti ja isä on valinnut lapselleen nimen josta pitävät. Toiseet pitää mansikasta ja toiset mustikasta. Meidän naapurillakin on ihan supi-suomaliset nimet ja mä en pisä niistä mistään. Mutta ne sopii heidän lapsilleen ihan hyvin. Tiedän jopa tapauksen jossa tyttö sai sellaisen nimen jolla miehen kanssa pelleiltiin kun olin raskaana, eli se oli yksi niistä meidän mielestä rumimmista nimistä mitä kalenterista löytyi. Nyt ei tulisi mielenkään haukkua ko. perhettä sillä heidän lapsilleen se nimi sopii kun ovat sellaisia " taitelijoita" . Mä ainakin halveksin enemmän näitä haukkujia kuin niitä Jessican ja Nicon vanhempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi