Tupakoiko nuorehkot akateemiset enää oikeastaan lainkaan?
En muista että olisin ainakaan yliopistolla nähnyt ketään nuorta polttamassa muutamaan vuoteen. 2000-luvun alussa näitä vielä näki mutta eipä juuri enää.
Kommentit (33)
n. 27-32v tutuista lakimiesnaisista aika moni vetää röökiä. Stressi varmaan :)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 07:31"]
n. 27-32v tutuista lakimiesnaisista aika moni vetää röökiä. Stressi varmaan :)
[/quote]
Opiskellessa eivät vielä polttaneet kuin hyvin harvat ja polttajia katsottiin yliopistolla yleisesti alaspäin, mutta monikin on aloittanut töihin mentyään. Stressipä se. Ja orjatyö.
Jyväskylän yliopiston kampuksella röyhyttelijöitä on vähän joka nurkalla, tai sitten musta vaan tuntuu siltä kun en siitä hajusta pidä. Vaikea sanoa minkä alan opiskelijoita ovat kun luentoja on ympäri yliopistoaluetta vähän kaikilla.
Makin poltan, mutta en koskaan julkisilla paikoilla mm. yliopistolla.
Tiedotusopin opiskelijat - tulevat toimittajat ainakin polttavat.
Farmasialla opiskelen itse, tosi harva tupakoi.
Tuntuu että aika harva nykyään polttaa arkisin, mutta juhliessa poltetaan sitten enemmän.
Olen töissä paikassa, jossa suurin osa n. 700 henkilöstä on akateemisia, varmaankin juuri nuorehkoja ja eikä niin nuoria enää, ja tästä porukasta silmämääräisesti tupakalla käy reippaasti alle 20 henkilöä. Kaikki eivät tietenkään tupakoi työaikana, joten mikään varma tutkimustulos tämä ei näkemys ei ole.
Tässä talossa työskentelee erityisen paljon juristeja, yksi käy tupakalla useamman kerran päivässä, muita ei juuri näy.
kaksi lääkiskaveriani ainakin. Niin ja minä, opettaja. Ollaan noloja.
Nuoret opiskelijat voivat vielä tupakoida, epävarmuuttaan ja tyhmyyttään. Vanhemmat pyrkivät lopettamaan ja voin kertoa, että tuttava-ja kollegapiirissäni ei yksikään polta. Itse olen nelikymppinen.
Ei polttamisessa ole mitään noloa. Paljon nolompaa on örveltää kännissä. Kaikkein noloin on mennä rattiin, kun on ottanut "vain vähän". Tupakointi ei tapa toisia, vaikka joku niin väittäisikin.
En näe tupakoinnin vastaisuutta kuin vastaavana hippeilynä kuin lihan vastustaminen. Toistaiseksi suklaa ei jostain syystä ole saanut sellaista vastustusta.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 10:09"]
"Tupakointi ei tapa toisia" - mitä helvettiä? Kuinka tyhmä oikein olet, 28?
[/quote]
Kuinka monen olet kuullut jääneen tupakan alle?
[/quote]
Niin, tai esimerkiksi haulikon
Pitkälle on menty... muistan ajan, jolloin luentosaleissa poltettiin. Kun kävin 1993 abi-infossa siellä tuhkakupit oli joka pöydällä. Parikin luennoitsijaa poltteli puhuessaan.
Kun aloin itse opiskelemaan, ne muoviset pakasterasiaa muistuttavat tuhkakupit oli edelleen pöydällä, mutta tupakointi luentosaleissa oli kielletty. Oli joitain yksittäisiä luennoitsijoita, jotka eivät ihan aina jaksaneet olla koko luentoa ilman. Toimisto käytävillä proffien huoneet tunnisti hajusta, sihteerit ja muu opetushenkilökunta poltti jo silloin taukotilassa. Äkkiä sekin muuttui, mutta en muista milloin.