Tupakoiko nuorehkot akateemiset enää oikeastaan lainkaan?
En muista että olisin ainakaan yliopistolla nähnyt ketään nuorta polttamassa muutamaan vuoteen. 2000-luvun alussa näitä vielä näki mutta eipä juuri enää.
Kommentit (33)
Kännipolttajia on kyllä nuorissa akateemisissa vielä runsaasti. Eli muuten ei polteta mutta humalassa palaa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:36"]Ei polttamisessa ole mitään noloa. Paljon nolompaa on örveltää kännissä. Kaikkein noloin on mennä rattiin, kun on ottanut "vain vähän". Tupakointi ei tapa toisia, vaikka joku niin väittäisikin.
En näe tupakoinnin vastaisuutta kuin vastaavana hippeilynä kuin lihan vastustaminen. Toistaiseksi suklaa ei jostain syystä ole saanut sellaista vastustusta.
[/quote]
No sinähän oikea kansankynttilä olet :D et ole kuullut passiivisen tupakoinnin vaaroista? Tiesitkö, että sen takia voi saada elinikäisen sairauden tai jopa kuolla?
Jyväskylän yliopistolla röökaajia tuntuu tosiaan olevan melko paljon, sekä henkilökunnassa että opiskelijoiden puolella. Tosin kauheasti sitä ei mainosteta, ja toivottavasti tajuavatkin hävetä tapaansa.
"Tupakointi ei tapa toisia" - mitä helvettiä? Kuinka tyhmä oikein olet, 28?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 10:09"]
"Tupakointi ei tapa toisia" - mitä helvettiä? Kuinka tyhmä oikein olet, 28?
[/quote]
Kuinka monen olet kuullut jääneen tupakan alle?
Muistan, että Taideteollisessa korkeakoulussa poltettiin enemmän kuin yliopistolla. En tiedä, miten nykyään Aallossa...
En tiedä, sillä en ole nuorehko. Luin jostakin, että 7% nuorista tupakoi. Luku on hämmästyttävän pieni omaan nuoruuteeni verrattuna. Mielikuvissa lähes kaikki amiksen käyneet nuoret polttavat, mutta näin ei ole.
Onhan noita jonkin verran, tosin aika vähän. Oulussa kuljen yliopistolla viikoittain.
Meillä TKK:lla oli osaston pääovella kurkkupurkki vielä ainakin noin vuonna 2003, ja sen luona 10-15 sauhuttelijaa röökasi kerran tunnissa. Yksi näistä oli oikein mukava nuori nainen omalta vuosikurssiltani, mutta en voinut kuvitellakaan pyytäväni häntä ulos juuri tupakoinnista johtuen. Osastollamme oli noin 700 opiskelijaa, joten ei tupakoitsijoita valtavan paljon ollut.
Minun työpaikallani nuorin tupakoija on 34-vuotias. Vastavalmistuneita ja vielä opiskelevia harjoittelijoita ja projektityöntekijöitä olen nähnyt aika monta, yksi poltti joskus viitisen vuotta sitten.
Oon yliopistolla töissä ja kyllä meillä ainakin tutkimusapulaiset käy ovella tupakalla. Ja onhan monet tutkijoistakin vielä nuoria. Siellä käyvät myös.
Helsingin yliopistossa valtsikan pihalla on aina porukkaa röökillä. Minä (24-vuotias) muiden mukana.
Historia- ja museoalalla sekä kulttuuripuolella muutenkin on tupakoijia. Ei tietenkään kaikki, mutta minä ja muutama muu ainakin. :)
Polttaa, mutta sosiaalinen paine on vähentänyt sitä joka tavalla. Tupakoitsijoita on vähemmän ja ei ravata enää väliaikoina niin herkästi röökillä vaan sitä pidetään enemmän "vakan alla" ja keskittyy vapaa-aikaan/viihteellä käymiseen. Kyllä monet nuorena edelleen polttaa ja vanhempanakin. Vanhempana erityisesti koulutetut salaa sen paremmin ja monet on sen verran fiksuja, että lopettaa viimeistään perheen myötä.
Vaihtelee varmaan aika paljon myös sen mukaan, mikä ala kyseessä. Esimerkiksi opettajankoulutuslaitoksessa ei tainnut olla ketään polttajaa, mutta voisin kuvitella, että esim. taideteollisen korkeakoulun tyypit polttavat paljonkin. Akateemisuuteen mielestäni kuuluu yleinen kiinnostus terveydestä ja halu ylläpitää hyvää terveydentilaa.
Päätellen siitä kuinka paljon Hgin yliopiston päärakennuksen ovien edessä on röökaavia nuoria niin kyllä polttavat. Ja paljon.
Olen jauppakorkeassa opiskellut pari vuotta sitten, ja mulla on vaan yksi kaveri joka polttaa. Sekin varmaan polttaa siksi, että liikkuu amispiireissä paljon. Mun mielestäni tupakointi on noloa..
Joo kyllä ne jotkut poliisitkin polttavat tupakkaa niin kuin aateliset ja akateemiset.
fyi, nuorehko tarkoittaa över 50, koska sitä nuoremmat eivät Toivon mukaan polta tupakkaa.
Up