Millainen ihminen nauttii yksinolosta?
Toiset kaipaa jatkuvaa seuraa muista ihmisistä kun taas jotkut viihtyvät hyvin yksin. Ihmiselle on kai luontaisempaa viihtyä muiden seurassa kuin yksinään, koska ihminenhän on laumaeläin.
Eli - Minkälainen ihminen nauttii yksinolosta enemmän kuin muiden seurasta?
Kommentit (69)
Kun Satani ilmestyy on sillä punaiset silmät ja se tarjoaa verta maljastaan....kun tämän näette tiedätte missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Kun Satani ilmestyy on sillä punaiset silmät ja se tarjoaa verta maljastaan....kun tämän näette tiedätte missä mennään.
No sitten tehdään Satani-kokin kanssa verilettuja.
No tietenkin sellainen, jota muut ihmiset pilkkaavat ja kiusaavat ja näin ollen on yhtä helvettiä olla ihmisten seurassa. Eli parempi se yksinäisyys kuin se kiusaamishelvetti.
Yksinolosta nauttii varmaan monenlaiset ihmiset, joista osa on ihan tavallisia ja osa taas enemmän tai vähemmän sairaalloisia tavalla tai toisella.
Minä olen näitä yksinolevia tyyppejä, olen ihan vain introvertti. Luonteeltani en ole riippuvainen muiden mielipiteistä tai huomiosta ja minua ei kiinnosta tyhjänpäiväinen rupattelu jonninjoutavista asioista. Tärkeiden ihmisten kuulumiset toki kiinnostavat, mutta ei heitäkään tule kovin usein nähtyä.
Vierailija kirjoitti:
Introvertti latautuu yksinolosta, ekstrovertti muiden seurasta.
Minkälainen ihminen keksii muista tavallisia ominaisuuksia joita sitten haukkuu.
Eivätkä introvertitkaan koko ajan yksin mökissään kökötä, minäkin olen ollut tällä viikolla ainakin kylässä, lounaalla ja shoppailemassa ja kohta lähdössä ylioppilasjuhliin - maskit naamalla ja omassa kuplassa - eivät introvertit ihmisseuraa inhoa, siitä pitää vain joskus levätä. Jos ihminen kokee ihmisseuran sietämättömänä, siinäon yleensä kysymys myös jostain muusta kuin pelkästä introversiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten tehdään Satani-kokin kanssa verilettuja.
Ei vaatimuksenaan on imeä se suoraan maljastaan, uh!
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksissa on havaittu, että mitä älykkäämpi ihminen on, sitä enemmän hän viihtyy omassa seurassaan. Ts. ei tarvitse muiden seuraa, eikä usein edes nauti siitä.
Oma kokemukseni on sama.
Täällä 154 ja yksin viihtyvä myös.
Minä. Introvertti, jolla hermosto ylikuumenee herkästi. Jos on yhtään liikaa aistiärsykkeitä, rupeaa väsyttämään.
Baari on hyvä esimerkki. Musiikki soi kovalla, paljon vieraita ihmisiä ympärillä. Joutuu jatkuvasti pinnistelemään, että kuulee muiden puheen. Joutuu jännittämään sosiaalisia kontakteja.
En jaksa käydä edes ystäväni luona kahvilla, sillä en kestä sitä, että samaan aikaan täytyy kiinnittää niin moneen asiaan huomiota - keskusteleminen ystävän kanssa kun keskeytyksiä tulee jatkuvasti lasten takia. Taustalla huutaa lastenohjelmat. Koira tulee pyörimään jalkoihin.
Parasta on vain olla kotona. Voi olla täydessä hiljaisuudessa. Lukea kirjaa tai tutkia koneella mielenkiintoisia aiheita. Soittaa kitaraa. Kuunnella musiikkia. Moni varmaan pitää tylsänä, mutta itselleni jokainen hetki yksin kotona on elämys, joka voittaa esim. matkailun.
Tutkimuksissa on havaittu, että mitä älykkäämpi ihminen on, sitä enemmän hän viihtyy omassa seurassaan. Ts. ei tarvitse muiden seuraa, eikä usein edes nauti siitä.
Oma kokemukseni on sama.