Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen nauttii yksinolosta?

Vierailija
29.08.2020 |

Toiset kaipaa jatkuvaa seuraa muista ihmisistä kun taas jotkut viihtyvät hyvin yksin. Ihmiselle on kai luontaisempaa viihtyä muiden seurassa kuin yksinään, koska ihminenhän on laumaeläin.

Eli - Minkälainen ihminen nauttii yksinolosta enemmän kuin muiden seurasta?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku psykopaaatti tai narsku

Vierailija
22/69 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, kuten minä, joka tarvitsee aikaa/tilaa/hiljaisuutta ajattelemiseen, ideoimiseen ja tekemiseen, joista kaikki sujuvat parhaiten ylhäisessä yksinäisyydessä. Ennen perheellistymistä olin erittäin sosiaalinen sekä töissä että vapaa-ajalla. Nyt olen onnellinen kaikista pienistä yksinolon hetkistä. Tavoitteeni on olla itsekseni mahdollisimman paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään kyllä olla ihmisten seurassa ja jutella. Mutta se vie energiaa ja siitä pitää päästä palautumaan saamalla välillä yksinäisyyttä ja hiljaisuutta. Vähän sama kuin tykkään sulkapallon peluusta, mutta kyllä se määränsä jälkeen väsyttää. Eikä kukaan ihmettele, että olenko sulkapallonvihaaja, kun en jaksa pelata sulkapalloa aamusta iltaan.

Vielä en ole saanut ratkaisua siihen mysteeriin, miksi ihmisten seura toisilta vie energiaa ja toisille tuo sitä. Mutta ainakaan se ei riipu siitä, tykkääkö siitä. Voi tykätä kovasti, ja silti väsyä.

Vierailija
24/69 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko nyt vaikka näin että älykkäimmät ihmiset ketkä tiedän on pitänyt itse löytää kun ovat yksin monesti.

Vierailija
25/69 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset tarvitsevat muita ihmisiä paljon enemmän kuin introvertit. Siis sairaiden peliensä pelaamiseen. Vetäytyvä ihminen ei useinkaan vaadi keltään mitään.

Vierailija
26/69 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmien tunnistaminen

https://www.theseus.fi/handle/10024/342432

Vierailija
27/69 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös nautiskelija: lapset muuttaneet omilleen ja mies töissään.

Vierailija
28/69 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin meni. Hehän juuri elävät sen hovinsa kautta, joten tarvitsevat seuraa.

Vierailija
29/69 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu massamurhaaja, sitähän sä varmaan hait?

Vierailija
30/69 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole itsellesi kulliksi! Sanoo viisauskin.

Vierailija
31/69 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin jos pitää aina verhoja kiinni, niin on syytä epäillä että räjä yttää pian pommin.

Vierailija
32/69 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon, että ette näe toisen pään sisälle.

Minä esim. nautin ystävien ja perheen seurasta, mutta kuormitun ja väsyn jos on liian monta ihmistä paikalla. Eli en halua osallistua illanviettoihin tms. Vaan tapaan kaverit mieluiten yksitellen, jotta saan keskittyä häneen.

Selviydyn kyllä juhlista ja illanvietoistakin ihan normaalisti, mutta en nauti niistä.

Vierailija
33/69 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jolta 3 naista on kusettanut kaikki rahat.

Vierailija
34/69 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota tehdessä oli haastateltu kolmea ihmistä. Melko suppea otos siis kyseessä. Miten mielestäsi mielenterveysongelmat liittyvät introverttiyteen? Aivan kuin jollain tänne kirjoittavalla olisi joku pakkomielle jostain yksinäisestä ihmisestä? Toivottavasti olen väärässä.

Vierailija
35/69 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin tunnistaa esilläolon pakonomaisuudesta ja on sama onko huomio hyvää vai huonoa. Terve ihminen ei aseta egoaan ensin.

Vierailija
36/69 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole itsellesi kulliksi! Sanoo viisauskin.

Kaikkea kanssa. Enpä ole ennen kuullut moista viisautta. T:Mummo

Vierailija
37/69 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään kyllä olla ihmisten seurassa ja jutella. Mutta se vie energiaa ja siitä pitää päästä palautumaan saamalla välillä yksinäisyyttä ja hiljaisuutta. Vähän sama kuin tykkään sulkapallon peluusta, mutta kyllä se määränsä jälkeen väsyttää. Eikä kukaan ihmettele, että olenko sulkapallonvihaaja, kun en jaksa pelata sulkapalloa aamusta iltaan.

Vielä en ole saanut ratkaisua siihen mysteeriin, miksi ihmisten seura toisilta vie energiaa ja toisille tuo sitä. Mutta ainakaan se ei riipu siitä, tykkääkö siitä. Voi tykätä kovasti, ja silti väsyä.

Saatat olla erityisherkkä. Jos tämä piirteeksi kiinnostaa, lainaa kirjastosta Elaine Aronin kirja.

Terveisin toinen samanlainen.

Vierailija
38/69 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etenkin jos pitää aina verhoja kiinni, niin on syytä epäillä että räjä yttää pian pommin.

Ei, kun eivätkös ne olleet kaihtimet? "Kivoja" nämä aloitukset, joissa aloittaja vain tarkoitushakuisesti kyselee antamatta itsestään tai taustoistaan mitään irti.

39/69 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukija, ajattelija ja/tai kotona viihtyvä.

Vierailija
40/69 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota tehdessä oli haastateltu kolmea ihmistä. Melko suppea otos siis kyseessä. Miten mielestäsi mielenterveysongelmat liittyvät introverttiyteen? Aivan kuin jollain tänne kirjoittavalla olisi joku pakkomielle jostain yksinäisestä ihmisestä? Toivottavasti olen väärässä.

Juuri niin se on stalkkerini joka koputteleekin välillä ikkunoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi