Tyttöystäväni ei halua kihloja eikä naimisiin
Ajattelin täältä kysyy kun täällä on niin paljo naisia. Mulla sellanen tilanne että ollaan nykyisen tyttöni kanssa oltu pari vuotta yhdes, ja rakastan häntä kuin hullu puuroa. Alussa ku oltiin oltu n puoli vuotta yhdessä, hän kysäisi minulta mentäiskö naimisiin.. Sanoin että ei mennä kun on ihan liian aikaista ja siitä veti parin päivän mykkäkoulun mutta kun vakuutteln että rakastan yhä ja haluan olla yhdessä niin muuttu "normaaliksi".. Noh, nyt sitten vuosipäivänä olin ostanut sormukset meille ja iltakävelyllä ollessamme joen rannalla pyysin häntä vaimokseni. Hän oli pitkän aikaa hiljaa, ja sanoi, että ei voi sanoa kyllä. Kysyin että miksi, vastasi, että hän ei vaan enää halua, että oli halunnut silloin suhteen alussa mutta enää ei. Kuulemma satutti niin paljon silloinen kieltävä vastaukseni. Kysyin että haluaako olla yhdessä, sano että haluaa olla, mutta ei kihloihin eikä naimisiin. Kyllä meinasi isolla miehellä tulla kyynel silmään.. Kysyin sitten lapsenteosta niin vastas että ehkä muttei lähivuosina ainakaan. tuntuu kauhean pahalta, niinkuin sydän olis revitty rinnasta irti. Mitä tällanen tarkoittaa? Tuntuu siltä niinkuin hän haluaisi naimisiin mutta jonkun toisen kanssa? Auttakaa..
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:27"]
Aika naiivia tytöltä tuo, että puolen vuoden jälkeen naimisiin. Eihän tuossa ole ehtinyt nähdä parisuhteen arkea vielä läheskään tarpeeksi ja rakastumisen aivokemiatkin vielä pärisee vahvasti.
[/quote]
Eikä ne edes asunut yhdessä eli ei ollut mitään arkea.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 14:04"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 20:17"]
Kuka hullu vastaa kosiintaan myöntävästi puolen vuoden seurustelun jälkeen?
[/quote]
No, me mentiin kihloihin reilut puoli vuotta seurustelun aloittamisesta. Naimisiin mentiin kuitenkin vasta 3 vuoden kihloissaolon jälkeen. Että ehti siinä seurustella ja tutustua aika hyvin ennen varsinaista avioitumista. Tuskin ap:kaan olis heti alttarille tyttöystävänsä kanssa päätynyt. Olis sitä kihloissakin ehtinyt ja pystynyt sitä suhdetta luomaan.
[/quote]
Kihlat eivät ole mikään seurustelukausi vaan lupaus avioliitosta. Kun mennään kihloihin niin ollaan jo lupauduttu menemään naimisiin
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 14:12"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:33"]Mitä ihmettä? Mä sanoin ihan suoraan miehelle, että itse en ainakaan halua mennä kihloihin ennen kuin ollaan 3 vuotta oltu yhdessä - mä olin 20 ja hän oli mun 1. poikaystävä. Omat vanhempani menivät naimisiin alle vuoden seurustelun jälkeen ja erosivat 2,5 vuoden päästä. En halunnut tehdä samaa virhettä. Ollaan asuttu yhdessä 5v siinä vaiheessa, kun naimisiin mennään. Mikä kiire? Mun mielestä ihan älyttömän tyhmää edes ajatella naimisiinmenoa 6kk jälkeen, varsinkaan jos ei olla asuttu yhdessä. Av-mammat taas vähän sekasin, nyt hei joku järki käteen. Vain koska teillä onnisti, menitte naimisiin 2vkon jälkeen vauva mahassa, ei tarkoita sitä että jokaisen pitää heittäytyä samaan kuin te. Naimisiinmenon ei pitäisi olla mikään whatever, vaikka nykyään ensitreffeillä mennäänkin naimisiin. [/quote] Niinpä. Ja kihlaus on lupaus naimisiinmenosta eikä mikään "tutustutaan nyt vielä pari vuotta" -sormus.
[/quote]
Kyllä se kihlaus nykyään on tasan se "tutustutaan nyt vielä pari vuotta" -sormus. Eihän avioliittokaan ole enää nykyisin mikään "ollaan ikuisesti yhdessä" -juttu. Avioliitoista liki puolet kariutuu, joten sama on kihlautumisessa. Ei se ole yhtään sen vakavampaa kuin avioliittokaan. Kihlausiakana edelleen mietitään sovitaanko yhteen vai ei.
[/quote]
Sellaiset ihmiset eivät edes ymmärrä mitä kihlaus tai avioliitto tarkoittaa. Niiden kanssa ei muutenkaan kannata olla missään tekemisissä
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 14:12"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:33"]Mitä ihmettä? Mä sanoin ihan suoraan miehelle, että itse en ainakaan halua mennä kihloihin ennen kuin ollaan 3 vuotta oltu yhdessä - mä olin 20 ja hän oli mun 1. poikaystävä. Omat vanhempani menivät naimisiin alle vuoden seurustelun jälkeen ja erosivat 2,5 vuoden päästä. En halunnut tehdä samaa virhettä. Ollaan asuttu yhdessä 5v siinä vaiheessa, kun naimisiin mennään. Mikä kiire? Mun mielestä ihan älyttömän tyhmää edes ajatella naimisiinmenoa 6kk jälkeen, varsinkaan jos ei olla asuttu yhdessä. Av-mammat taas vähän sekasin, nyt hei joku järki käteen. Vain koska teillä onnisti, menitte naimisiin 2vkon jälkeen vauva mahassa, ei tarkoita sitä että jokaisen pitää heittäytyä samaan kuin te. Naimisiinmenon ei pitäisi olla mikään whatever, vaikka nykyään ensitreffeillä mennäänkin naimisiin. [/quote] Niinpä. Ja kihlaus on lupaus naimisiinmenosta eikä mikään "tutustutaan nyt vielä pari vuotta" -sormus.
[/quote]
Kyllä se kihlaus nykyään on tasan se "tutustutaan nyt vielä pari vuotta" -sormus. Eihän avioliittokaan ole enää nykyisin mikään "ollaan ikuisesti yhdessä" -juttu. Avioliitoista liki puolet kariutuu, joten sama on kihlautumisessa. Ei se ole yhtään sen vakavampaa kuin avioliittokaan. Kihlausiakana edelleen mietitään sovitaanko yhteen vai ei.
[/quote]
Sellaiset ihmiset eivät edes ymmärrä mitä kihlaus tai avioliitto tarkoittaa. Niiden kanssa ei muutenkaan kannata olla missään tekemisissä
[/quote]
Tuntuu että ihmiset eivät ymmärrä, että avioliitto on juridinen, lainvoimainen sopimus ja sen alaisena pätevät omat, lakiin määrätyt säännöksensä. Ei siitä avioliitosta luikita karkuun aivan noin vain, vaan se pitää myös juridisesti purkaa, jos avioliiton haluaa purkaa ja avioerossa tulevat mukana lakiin säädetyt toimenpiteet, jotka on silloin suoritettava.
Eli avioliittoon ei todellakaan pidä mennä, jos ei tiedä tai ymmärrä sen merkitystä.
ois kannattanu sanoa kyllä. mun mies sano, ja ollaan oltu 2 vuotta naimisis ja lapsikin löytyy. kyllä likalla on jo muut kiikarissa...
Voi ei :( mitä mä voisin tehdä? Auttaisko jos olisin romanttisempi ym? Meidän suhde on kyllä pysyny hyvänä enkä oo huomannu et ois katellu muita miehiä..
Kehittelitkö tämän tarinasi sen toisen ketjun pohjalta, jossa nuoren naisen miesystävä ei halua naimisiin vuoden yhdessäolon jälkeen?
Anele, puhu tunteistasi, itke vaikka pikkuisen, ainakin silmät märiksi jos ei ihan kyyneleitä ja nyyhkintää. Sano, että akdut ikuisesti, ettet vasatnnut myöntävästi siihen kosintaan ja haluat käyttää loppuelämäsi hyvittämiseen. Sanot olevasi täysin varma rakkaudetsasi ja halustasi sitoutua, että päivä päivältä olet onnellisempi etkä voi kuvitellakaan elämää ilman tätä naista,
Jos ei noilla suostu, niin eläkää avossa.
Niin, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Kaikelle on aikansa, näin se vaan on. Ja se naimisiinmeno-aika meni jo. Sorry, myöhästyit.
Tarkoittaa: satutit häntä enemmän kuin mikään ikinä on häntä satuttanut. Hän ei halua eikä pysty ottamaan sormeensa muistutusta tuosta hetkestä. Ole onnellinen että hän kohdistaa sen vain näihin naimisiin menoon liittyviin juttuihin eikä suoraan sinuun. Hänestäkin tuntui silloin että sydän olisi revitty rinnasta ja jotain särkyi lopullisesti.
Kuulostaa siltä, että hän ei ihan päässyt yli torjunnastasi vaan jotain jäi hampaankoloon. Hän ehkä jotenkin sopeutti ajattelunsa sitten tuohon että ollaan vaan yhdessä mutta ei 'virallisesti' ja nyt muutos takaisinpäin tuntuu mahdottomalta. Voi tuntua nöyryyttävältä, että nyt vasta kun häntä on parin vuoden ajan testattu suhteessa, hän kelpaakin myös viralliseen liittoon.
Nimittäin mulle kävi joskus vähän noin: suhteen alkuvaiheessa mies halusi kauheasti painottaa, että ei nyt olla niin vakavasti kuitenkaan. Loukkaannuin, ja myöhemmin kun mies kaipasi enemmän sitoutumista, en enää oikein tiennytkään, mitä itse halusin. Jostain syystä en kuitenkaan osannut lopettaa suhdetta, vaan se jatkui epämääräisenä.
nyt on likalla mennyt puurot ja vellit sekaisin. On ihan täysin normaalia kieltäytyä kosinnasta puolenvuoden seurustelun jälkeen!!!
Itse en voisi kuvitellakaan mennä kihloihin vielä vuoden seurustelun jälkeen, vaikka siitä olenkin pitkään haaveillut ja haaveilen vieläkin.
Tytöllesi sanoisin että nyt järki käteen.
P.s. taidatte (tai ainakin tyttösi) olla melko nuoria tai melko kokemattomia parisuhteista.
T. itsekin nuori, mutta järjellä varustettu
Kuka hullu vastaa kosiintaan myöntävästi puolen vuoden seurustelun jälkeen?
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 20:14"]
nyt on likalla mennyt puurot ja vellit sekaisin. On ihan täysin normaalia kieltäytyä kosinnasta puolenvuoden seurustelun jälkeen!!!
Itse en voisi kuvitellakaan mennä kihloihin vielä vuoden seurustelun jälkeen, vaikka siitä olenkin pitkään haaveillut ja haaveilen vieläkin.
Tytöllesi sanoisin että nyt järki käteen.
P.s. taidatte (tai ainakin tyttösi) olla melko nuoria tai melko kokemattomia parisuhteista.
T. itsekin nuori, mutta järjellä varustettu
[/quote]
No minusta jos jompikumpi osapuoli kosii, vaikka lyhyenkin seurustelun jälkeen, niin on syytä pohtia ja keskustella aika tarkkaan, onko seurustelua fiksua jatkaa siinä tapauksessa että toinen osapuoli antaa rukkaset.
No en kyl ajatellut puolen vuoden jälkeen vielä naimisiin mennä! Vaikka tyttö oli "lupaava" ja kiva niin eihän sitä siinä ajassa vielä sillain tunne. Nyt vaan sit tuntu siltä että olisin valmis ja haluaisin hänelle talon rakentaa myös, mutta hän sanoo vaan ette tiiä mitä haluaa.. Tuntuu ihan kauheelta.. Näinkö tää kaikki päättyy :(
t.ap
Salaisesti toivoo löytävänsä jotain parempaa ja siksi ei halua sitoutua sinuun kunnolla. Juttele hänen kanssaan ihan kunnolla, että mitä tahtoo. Tahtooko sun kanssa naimisiin ja joskus yhdessä perheen vai eroaako mielummin?
Älä jää liian pitkäksi aikaa häneen roikkumaan vaan tarvittaessa kärsi pahat sydänsurut, mutta aivan varmasti sulle on vielä joku parempi, jos hän ei se olisikaan.
Minusta ei voi olettaa, että puolen vuoden seurustelun jälkeen olisi valmis naimisiin. Minusta sinä olet toiminut ihan oikein.
Tyttö ei ole sun kanssa enää sillä mielellä että olisitte yhdessä lopun elämää. Jos sinä et halunnut sitoutua puolen vuoden jälkeen, niin kyllä se oli tytöllse selkeä viesti että silmät auki ja uutta etsimään. Ei ole tainnut mitää varmaa löytyä kun olette kuitenkin vielä yhdessä.
Toinen mahdollisuus on se että eka kerta satutti kovasti ja nyt hän halusi satuttaa sinua...
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 20:01"]
Kehittelitkö tämän tarinasi sen toisen ketjun pohjalta, jossa nuoren naisen miesystävä ei halua naimisiin vuoden yhdessäolon jälkeen?
[/quote]
Miksipä ne miehet enää nykyään naimisiin haluaisi, kun tietävät, että naisista 99,9999% haluaa naimisiin vain ja ainoastaan rahan vuoksi.