Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!
Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.
Kommentit (2329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tehdä perusruoasta maukasta käyttämällä rohkeasti yrttejä, mausteita ja jopa parjattua suolaa. Kannattaa opetella tekemään kasviksista ja vihanneksista kaikkea hyvää, tehdä uusia ruokia ylipäänsä ja tehdä syömisestä juhlaa. Kun ruoka on hyvää ja on aikaa syödä tulee mässättyä paljon vähemmän ja jopa sokerikoukku häviää.
Itse aloitin pätkäpaaston ja lopetin aamiaisen syömisen sekä lenkkeilyn (kävely) aamusta, jopa kilpirauhasen vajaatoiminnasta huolimatta paino laskee kun aamupala on musta kahvi ja syön vasta lenkiltä tultuani.
Osaan tehdä ihan liian makasta perusruokaa, ja siksi syön sitä liikaa. Ja kyllä käytän vihanneksia paljon! Sokerikoukku ei ole ollut ongelma, vaan liika ruoka.
Pätkäpaasto ei toimi minulla, osaan syödä niin pjon muutamassa tunnissa.
Sittenhän on myös esim. OMAD-paasto, eli one meal a day. Toki joku järki täytyy pitää ruoan laadussa, mutta laadukasta ruokaa et mitenkään pysty yhdellä aterialla syömään 2000 kilokalorin verran.
Kyllä pystyy kun syö aitoa ruokaa kaikkine kaloreineen.
Sanoinkin laadukasta, ei mitään voita ja kermaa.
No, ehkä voi ja kerma ei ole mielestäsi laadukasta, mutta ihmiselle ne ovat tosi hyvää ravintoa.
Mielenkiintoista, että sinun mieleesi tuli nuo kun mainittiin aito ruoka.
Ei, vaan ne tulivat mieleen hirveästä määrästä kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tehdä perusruoasta maukasta käyttämällä rohkeasti yrttejä, mausteita ja jopa parjattua suolaa. Kannattaa opetella tekemään kasviksista ja vihanneksista kaikkea hyvää, tehdä uusia ruokia ylipäänsä ja tehdä syömisestä juhlaa. Kun ruoka on hyvää ja on aikaa syödä tulee mässättyä paljon vähemmän ja jopa sokerikoukku häviää.
Itse aloitin pätkäpaaston ja lopetin aamiaisen syömisen sekä lenkkeilyn (kävely) aamusta, jopa kilpirauhasen vajaatoiminnasta huolimatta paino laskee kun aamupala on musta kahvi ja syön vasta lenkiltä tultuani.
Osaan tehdä ihan liian makasta perusruokaa, ja siksi syön sitä liikaa. Ja kyllä käytän vihanneksia paljon! Sokerikoukku ei ole ollut ongelma, vaan liika ruoka.
Sittenhän on myös esim. OMAD-paasto, eli one meal a day. Toki joku järki täytyy pitää ruoan laadussa, mutta laadukasta ruokaa et mitenkään pysty yhdellä aterialla syömään 2000 kilokalorin verran.
No, ehkä voi ja kerma ei ole mielestäsi laadukasta, mutta ihmiselle ne ovat tosi hyvää ravintoa.
Kaloreita pitääkin ruuassa olla. Ei tarvitse olla kaiken aikaa syömässä, vaan energiaa riittää.
Kun syö vähemmän, kuin kuluttaa niin laihtuu. Vaatii myös periksiantamatonta luonnetta!
US-ko kirjoitti:
Kun syö vähemmän, kuin kuluttaa niin laihtuu. Vaatii myös periksiantamatonta luonnetta!
Ei vaadi, jos ymmärtää mitä kannattaa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaloreita pitääkin ruuassa olla. Ei tarvitse olla kaiken aikaa syömässä, vaan energiaa riittää.
Luitko edes keskusteluketjua, mihin vastasit? Puhe olikin OMADista, eli one meal a day. Eli yhden aterian aikana syödään tarvittavat kalorit, eikä jatkuvasta syömisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko edes keskusteluketjua, mihin vastasit? Puhe olikin OMADista, eli one meal a day. Eli yhden aterian aikana syödään tarvittavat kalorit, eikä jatkuvasta syömisestä.
No varsinkin silloin ruuan on hyvä olla runsaskalorista ja ravitsevaa. Joten voi ja kerma sopii hyvin. Eikö?
Älä anna ajatustesi pyöriä painon ympärillä. Tee muutoksia elämässäsi terveytesi takia, älä painosi takia. Terveys ja hyvinvointi on hyvä ja kestävä tavoite ja painon putoaminen seuraa perässä sivutuotteena.
Harvoin muistettu, mutta tärkeä ohje. Yksi tärkeimpiä asioita laihtumisen mahdollistumisessa on nukkuminen sekä riittävä lepo ja stressistä palautuminen yleensäkin. Univelkaiset ja rasittuneet ihmiset eivät laihdu, koska elimistön kortisolipitoisuudet ovat tapissa.
Kannattaa aloittaa varoen ja napauttaa molempia ranteitaan 30 kertaa vastakkaisen käden etusormella. Aluksi vaikkapa kolme vuotta, sitten hiven koventaa harjoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin muistettu, mutta tärkeä ohje. Yksi tärkeimpiä asioita laihtumisen mahdollistumisessa on nukkuminen sekä riittävä lepo ja stressistä palautuminen yleensäkin. Univelkaiset ja rasittuneet ihmiset eivät laihdu, koska elimistön kortisolipitoisuudet ovat tapissa.
Lähteenä iltapäivälehti :D:D:D
Et tarvitse kuin yhden neuvon. Syö vähemmän kuin kulutat. Ei se sen vaikeampaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Et tarvitse kuin yhden neuvon. Syö vähemmän kuin kulutat. Ei se sen vaikeampaa ole.
Kerro vielä, miten onnistut siinä ilman itsekuria. Pystytkö kertomaan?
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen ohje yksinkertaiselta ihmiseltä.
Osta vain terveellistä ruokaa. Ehdoton ei sipseille tms. ja limsoille, ei edes keinotekoisesti makeutettuja ( vaikuttavat insuliinin tuotantoon välillisesti )
Jätä kauppaan makeat kahvileivät, pastat, valkoinen riisi ja valkoinen vehnäleipä
Osta kasviksia eri muodoissaan, munia, kalaa tai lihaa kumpaa syötkin ,mieluimmin. Ei makkaroita ja nugetteja, sisältävät usein rasvaa paljon ja arvottomampaa lihantapaista raaka-ainetta ja epämääräisiä lisäaineita
Jos kerran pidät suklaasta, osta vain tummaa suklaata, ( väh.60 %) ja syö vain muutama pala makeanhimoon. Jos et pysty säätelemään muutamaan palaan, jätä ostamatta tai osta vaikka kuivattuja hedelmiä
Määrittele annoskoko ruuallesi uudelleen, eli pienennä mahdollisesti annoksia
Ole tiukkana itsesi kanssa kaupassa käydessäsi ja osta vain "SALLITTUJA"
Vierailija kirjoitti:
Ozempic.
T. -17 kg
Komppaan tätä. Auttaa ainakin minulla, kun mieliteot tallovat itsekurin yli. Nyt ei mielitekoja, eikä paljon ruokahaluakaan. Ihana tunne kun koko elämä ei pyöri ruoan ympärillä, eikä tule ostettua makeaa+++
Melkein vuosi kulunut missä vaiheessa projektia ap on, onko palstan neuvoista ollut apua?
Alkakaa kattoo Hurja painonpudotus ja niillä ohjeilla eteenpäin. Eiköhän paino ala pudota.
Rytmihäiriöt johtuu liiasta proteiinin syönnistä. Yleisin virhe, mitä ketoilijat rasvapelossaan tekevät. Ruokavaliota on turha syyttää.