Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!
Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.
Kommentit (2329)
Vierailija kirjoitti:
Punttisalille ja maastavetoa 4-5 kertaa viikossa. Lämmmittelyksi kymmenen kyykkyä pelkällä kehonpainolla. Teet aina viisi sarjaa, joka sarjan jälkeen kahden minuutin tauko. Sarjassa viisi vetoa.
Aloitat pelkällä 20 kg:n tangolla ja lisäät painoa joka viikon alussa 2,5 kg. Vaikka tämä tuntuu kevyeltä ja vähältä alussa, hermostosi vaatii sen tottuakseen. Puolen vuoden päästä läkähdyt niin, että kahden minuutin tauko ei meinaa mitenkään riittää, kun syke huitelee 160:ssä ja vesi lentää päästä kuin suihkussa olisi. Eli maltilla liikkeelle, hiljaa hyvä tulee.
Kun nousee sata kiloa, lisää jokaiseen treenikertaan kaksi lämmittelysarjaa 5x60 kg ja 5x80 kg.
Kun nousee 150 kiloa ensimmäisen kerran, kannattaa käydä vaa'alla kokeilemassa mitä on tapahtunut ruholle. Et myöskään tunnista entistä itseäsi peilistä.
Ai pelkkää mavea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klo. 18 jälkeen vain muutama hedelmä ja vettä. Muuten voi syödä suht normaalisti. Mutta herkut pois!
Ehdotat herkut pois, mutta samaan syssyyn kehotat syömään sokeria hedelmien muodossa!
Hedelmissä on naurettavan vähän kaloreita ja se ratkaisee. Vie myös herkkuhampaan kolotuksen mennessään ja nostaa roimasti mielialaa! Varsinkin aamiaisella hyvä, koska hedelmät tuovat myös voimaa ja energiaa!
En tykkää makeasta. Hedelmät ovat makeita.
Jonkin verran pystyn syömään, mutta en kovin paljon.
Miksi minun pitäisi ahtaa hedelmiä? Vihanneksissa on vähemmän kaloreita ja pidän niistä enemmän.
Sokeriaddiktiota sairastava pullukka kuvittelee kaikkien himoitsevan makeaa, siksi se käskee mähmäämään hedelmiä ;) Se on niin tyhmä, ettei ymmärrä kalorin olevan energian mittayksikkö ja siksi sekoilee viestissään. Ensin hedelmissä on naurettavan vähän kaloreita (=energiaa) ja parin lauseen päästä niistä saakin energiaa (=kaloreita). Voimaahan niistä ei saa, valehteleekin vielä, typerys kun on.
Minäkin muuten pidän enemmän vihanneksista, enemmän ravintoa ja vähemmän kaloreita. Hedelmiä en syö oikeastaan koskaan, en tiedä yhtään syytä miksi söisin.
Kyllä minä saan niistä voimaa ainakin. Aika naurettavaa tulla laihdutusketjuun haukkumaan muita pullukoiksi. Hedelmien avulla olen itse laihtunut ihan toisin kuin ennen. Eri ihmisille sopii eri tyylit ja se on tyhmä joka tuputtaa kaikille samaa metodia. Oot loistoesimerkki tän foorumin sairaalloisuudesta.
Vaikea kuvitella, että joku laihtuisi syömällä hedelmiä. Niiden sokeripitoisuus on niin suuri. Siksi ne vain ylläpitävät nälkää ja saavat syömään entistä enemmän.
No, joillain on kummallinen käsitys hedelmien kaikkivoipaisuudesta ja terveyden ylläpitävyydestä. Onhan se tosin "hyväksyttävämpää" sanoa syövänsä hedelmiä kuin karkkia, vaikka kyse on samasta asiasta eli sokerista.
Ite oot olevinas joku tieteilijä täällä ja sitten et usko kalorilaskennan puhdasta matematiikkaa. En syö VAIN hedelmiä. Silloin toki tulee nälkä. Mutta voin syödä esim. runsaasti hedelmiä ja siihen kaveriksi munakas, joka tuo kylläisyyden pitkäksi aikaa. Hedelmistä puolestaan saa just sitä iloa, virtaa ja voimaa ja kyllä myös makunautintoa. Hedelmät kuuluu virallisiin ravintosuosituksiin, ei kannata tehdä niistä mitään salaliittoteoriaa.
Näinhän se on, sokeria kuuluu syödä ihan virallisesti.
Valitettavasti. Monet luulevat, että "virallinen" on se ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntosali. Minä olen pysynyt jollain tavalla ruodussa käymällä 3 kertaa viikossa kuntosalilla. Teen kerrallaan 50-60 min., enkä pidä pitkiä istuskelutaukoja treenin välissä. Jotkut väittävät, että eihän se kuluta juuri lainkaan energiaa. Ei ehkä suoranaisesti, mutta kun pitää lihaksistoa yllä, voi syödä vähän vapaammin. Näin olen itse todennut. Kun nilkka leikattiin ja oli pitkä tauko kuntosalista, poljin hiljakseen kotona kuntopyörällä joka ilta. Aloin silti lihoa.
Mä en tiedä kyllä ketään, joka väittäisi, ettei kuntosalilla käyminen kuluttaisi juuri lainkaan energiaa. Kai nyt jo kaikki tietävät, että lihas polttaa energiaa sitä rasitettaessa, ja levossakin salikäynnin jälkeen tämä jatkuu ja on tehokkaampaa kuin vain leväten.
Ihan vaan tiedoksi, että liikunta ei ole mitenkään vältttämätöntä painon pudottamisessa.
Kas kun on niin, että joilakin se liikunta herättää ruokahalun ja tavaraa alkaa mennä solkenaan. Lisäksi, jos siitä ei tykkää, tulee vain huonot fiilekset, jotka ovat kyllä laihduttamisessa todella kontraproduktiivisia.
En itse painoa pudotellessani liikkunut, mutta paino putosi. Kun paino oli pudonnut, alkoi kummasti liikunta lisääntymään, kas kun rappuset kipasi nopsasti sen sijaan että jonotti liukuportaisiin tai sen sijaan että seisoskeli pysäkillä, saattoi huvikseen kävellä seuraavalle pyskille tai sitä seuraavalle ja lopulta vaikka koko matkan, kun ei enää ollut paljon jäljellä. Ja tämä liikuntaa oli vaivatonta ja ihan kivaa. Missään kuntosaleilla en käy ja kodin juoksumatot ym kuntoiluvehkeet saavat minun puolestani levätä.
Sinänsä liikunta on hyvä asia ja voihan sitä kokeilla painon pudotuksen yhteydessä, mutta sen takia ei pidä fiiliksiä pilata ja lopulta jopa lopettaa koko painonpudotusprokkista.
Niin miten liittyy tuohon lainaamaasi pätkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tehdä perusruoasta maukasta käyttämällä rohkeasti yrttejä, mausteita ja jopa parjattua suolaa. Kannattaa opetella tekemään kasviksista ja vihanneksista kaikkea hyvää, tehdä uusia ruokia ylipäänsä ja tehdä syömisestä juhlaa. Kun ruoka on hyvää ja on aikaa syödä tulee mässättyä paljon vähemmän ja jopa sokerikoukku häviää.
Itse aloitin pätkäpaaston ja lopetin aamiaisen syömisen sekä lenkkeilyn (kävely) aamusta, jopa kilpirauhasen vajaatoiminnasta huolimatta paino laskee kun aamupala on musta kahvi ja syön vasta lenkiltä tultuani.
Osaan tehdä ihan liian makasta perusruokaa, ja siksi syön sitä liikaa. Ja kyllä käytän vihanneksia paljon! Sokerikoukku ei ole ollut ongelma, vaan liika ruoka.
Pätkäpaasto ei toimi minulla, osaan syödä niin pjon muutamassa tunnissa.
Sittenhän on myös esim. OMAD-paasto, eli one meal a day. Toki joku järki täytyy pitää ruoan laadussa, mutta laadukasta ruokaa et mitenkään pysty yhdellä aterialla syömään 2000 kilokalorin verran.
Kyllä pystyy kun syö aitoa ruokaa kaikkine kaloreineen.
Vierailija kirjoitti:
Randi kirjoitti:
Kävele 7p viikossa.Tämä laihdutti yli -35kg..tarkotus oli päästä 47-50kg.
Kuinka paljon päivässä?
Seitsemän pistettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klo. 18 jälkeen vain muutama hedelmä ja vettä. Muuten voi syödä suht normaalisti. Mutta herkut pois!
Ehdotat herkut pois, mutta samaan syssyyn kehotat syömään sokeria hedelmien muodossa!
Hedelmissä on naurettavan vähän kaloreita ja se ratkaisee. Vie myös herkkuhampaan kolotuksen mennessään ja nostaa roimasti mielialaa! Varsinkin aamiaisella hyvä, koska hedelmät tuovat myös voimaa ja energiaa!
Miksi minun pitäisi ahtaa hedelmiä? Vihanneksissa on vähemmän kaloreita ja pidän niistä enemmän.
Sokeriaddiktiota sairastava pullukka kuvittelee kaikkien himoitsevan makeaa, siksi se käskee mähmäämään hedelmiä ;) Se on niin tyhmä, ettei ymmärrä kalorin olevan energian mittayksikkö ja siksi sekoilee viestissään. Ensin hedelmissä on naurettavan vähän kaloreita (=energiaa) ja parin lauseen päästä niistä saakin energiaa (=kaloreita). Voimaahan niistä ei saa, valehteleekin vielä, typerys kun on.
Minäkin muuten pidän enemmän vihanneksista, enemmän ravintoa ja vähemmän kaloreita. Hedelmiä en syö oikeastaan koskaan, en tiedä yhtään syytä miksi söisin.
Kyllä minä saan niistä voimaa ainakin. Aika naurettavaa tulla laihdutusketjuun haukkumaan muita pullukoiksi. Hedelmien avulla olen itse laihtunut ihan toisin kuin ennen. Eri ihmisille sopii eri tyylit ja se on tyhmä joka tuputtaa kaikille samaa metodia. Oot loistoesimerkki tän foorumin sairaalloisuudesta.
Vaikea kuvitella, että joku laihtuisi syömällä hedelmiä. Niiden sokeripitoisuus on niin suuri. Siksi ne vain ylläpitävät nälkää ja saavat syömään entistä enemmän.
No, joillain on kummallinen käsitys hedelmien kaikkivoipaisuudesta ja terveyden ylläpitävyydestä. Onhan se tosin "hyväksyttävämpää" sanoa syövänsä hedelmiä kuin karkkia, vaikka kyse on samasta asiasta eli sokerista.
Vaikka hedelmissä on luontaisesti sokeria, se ei lisää insuliinieritystä tai nosta verensokeria niin paljon kuin laskennallisesti voisi olettaa. Tämä johtuu siitä, että hedelmissä on kuitua, antioksidantteja ja muita yhdisteitä, jotka hidastavat sokerin imeytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tehdä perusruoasta maukasta käyttämällä rohkeasti yrttejä, mausteita ja jopa parjattua suolaa. Kannattaa opetella tekemään kasviksista ja vihanneksista kaikkea hyvää, tehdä uusia ruokia ylipäänsä ja tehdä syömisestä juhlaa. Kun ruoka on hyvää ja on aikaa syödä tulee mässättyä paljon vähemmän ja jopa sokerikoukku häviää.
Itse aloitin pätkäpaaston ja lopetin aamiaisen syömisen sekä lenkkeilyn (kävely) aamusta, jopa kilpirauhasen vajaatoiminnasta huolimatta paino laskee kun aamupala on musta kahvi ja syön vasta lenkiltä tultuani.
Osaan tehdä ihan liian makasta perusruokaa, ja siksi syön sitä liikaa. Ja kyllä käytän vihanneksia paljon! Sokerikoukku ei ole ollut ongelma, vaan liika ruoka.
Sittenhän on myös esim. OMAD-paasto, eli one meal a day. Toki joku järki täytyy pitää ruoan laadussa, mutta laadukasta ruokaa et mitenkään pysty yhdellä aterialla syömään 2000 kilokalorin verran.
Sanoinkin laadukasta, ei mitään voita ja kermaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu ihan hedelmästä ja vihanneksesta, kummassa on enemmän kaloreita. Finelin mukaan esim. Cantaloupe-melonissa on vähemmän kaloreita kuin porkkanassa.
Monet hedelmät on täynnä vettä, siksihän ne pursuaa nestettä kun niitä syö. Se tekee niistä vähäkalorisia, kuituja myös riittää. Eikö elämän tarvitse olla pelkkää selviytymistä mielitekojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinkin laadukasta, ei mitään voita ja kermaa.
No, ehkä voi ja kerma ei ole mielestäsi laadukasta, mutta ihmiselle ne ovat tosi hyvää ravintoa.
Mielenkiintoista, että sinun mieleesi tuli nuo kun mainittiin aito ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oot olevinas joku tieteilijä täällä ja sitten et usko kalorilaskennan puhdasta matematiikkaa. En syö VAIN hedelmiä. Silloin toki tulee nälkä. Mutta voin syödä esim. runsaasti hedelmiä ja siihen kaveriksi munakas, joka tuo kylläisyyden pitkäksi aikaa. Hedelmistä puolestaan saa just sitä iloa, virtaa ja voimaa ja kyllä myös makunautintoa. Hedelmät kuuluu virallisiin ravintosuosituksiin, ei kannata tehdä niistä mitään salaliittoteoriaa.
Turha sinun on selitellä ;) Sinä olet säälittävä sokeririippuvainen ja sillä sipuli. Päivittäinen sokeriannos on saatava ja sen puolusteluun keksit mitä mielikuvituksellisimpia syitä :D Iloa ja voimaa, hahhah ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punttisalille ja maastavetoa 4-5 kertaa viikossa. Lämmmittelyksi kymmenen kyykkyä pelkällä kehonpainolla. Teet aina viisi sarjaa, joka sarjan jälkeen kahden minuutin tauko. Sarjassa viisi vetoa.
Aloitat pelkällä 20 kg:n tangolla ja lisäät painoa joka viikon alussa 2,5 kg. Vaikka tämä tuntuu kevyeltä ja vähältä alussa, hermostosi vaatii sen tottuakseen. Puolen vuoden päästä läkähdyt niin, että kahden minuutin tauko ei meinaa mitenkään riittää, kun syke huitelee 160:ssä ja vesi lentää päästä kuin suihkussa olisi. Eli maltilla liikkeelle, hiljaa hyvä tulee.
Kun nousee sata kiloa, lisää jokaiseen treenikertaan kaksi lämmittelysarjaa 5x60 kg ja 5x80 kg.
Kun nousee 150 kiloa ensimmäisen kerran, kannattaa käydä vaa'alla kokeilemassa mitä on tapahtunut ruholle. Et myöskään tunnista entistä itseäsi peilistä.
Ai pelkkää mavea?
Ei mutta silti lihastreeni on paras tapa rasvanpolttoon, muilla tavoilla palaa lihaksia energiaksi. Ongelma lähinnä se ettei naiset uskalla hyödyntää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu ihan hedelmästä ja vihanneksesta, kummassa on enemmän kaloreita. Finelin mukaan esim. Cantaloupe-melonissa on vähemmän kaloreita kuin porkkanassa.
Avokadossa on enemmän kaloreita kuin porkkanassa tai parsakaalissa. Avokado on hedelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei kenenkään ole pakko syödä hedelmiä, kuten sanoin kukin tyylillään. Vastustan vain hedelmien demonisoimista, että muutkaan eivät uskaltaisi syödä niitä.
Sokerin syöntiä saakin vastustaa.
No et sinä sitten kyllä mikään tieteellisesti uskottava tyyppi ole. Hedelmien terveyttä a laihtumista edistävästä vaikutuksesta on monta pätevää tilastollista tutkimusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei kenenkään ole pakko syödä hedelmiä, kuten sanoin kukin tyylillään. Vastustan vain hedelmien demonisoimista, että muutkaan eivät uskaltaisi syödä niitä.
No et sinä sitten kyllä mikään tieteellisesti uskottava tyyppi ole. Hedelmien terveyttä a laihtumista edistävästä vaikutuksesta on monta pätevää tilastollista tutkimusta.
Latapa tähän edes yksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avokadossa on enemmän kaloreita kuin porkkanassa tai parsakaalissa. Avokado on hedelmä.
🙄 Niin. Siksi sanoin että riippuu hedelmästä/vihanneksesta. Eri hedelmissä ja vihanneksissa on eri verran kaloreita. Voi valita ne vähäkalorosimmat hedelmät jos tahtoo. Vaikka tuskin kukaan lihoo millään hedelmillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka hedelmissä on luontaisesti sokeria, se ei lisää insuliinieritystä tai nosta verensokeria niin paljon kuin laskennallisesti voisi olettaa. Tämä johtuu siitä, että hedelmissä on kuitua, antioksidantteja ja muita yhdisteitä, jotka hidastavat sokerin imeytymistä.
Et kai oikeasti tuota sanomaasi usko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Latapa tähän edes yksi.
https://tekniikanmaailma.fi/tutkimus-2-annosta-hedelmia-ja-3-annosta-vi…
Tollanen löytyi ihan ekka hakusanoilla "hedelmät tutkimus".