Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
1441/2329 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihanneksia ja paljon

Vierailija
1442/2329 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on elämäntapa muutos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/2329 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaa päivän pullahetki kokonaan jollain terveellisemmällä esim.banaanilla ja rahkalla. Kuitenkin anna itselle lupa herkutella kerran viikossa

Vierailija
1444/2329 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivän päältä leikkeleet pois, tilalle kasviksia.

Vierailija
1445/2329 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseta pieniä välitavoitteita (esim. 2kg välein) ja sen saavutettuasi palkitse itsesi jollain muulla kun ruoalla. Esim. Uusi kiva paita vaikkei ehkä oikeasti tarvitse, lapset illaksi mummille hoitoon ja romanttinen ilta puolison kanssa, peli-ilta kavereiden kesken, kasvohoito, hieronta yms.

Vierailija
1446/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasillinen vettä aina ennen ateriaa.

Vierailija
1447/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö hyvin, mutta terveellisesti.

Vierailija
1448/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta laihdutus. Muuta ruokatapojasi pysyvästi, pikkuhiljaa. Jos teet radikaaleja muutoksia per heti, epäonnistut taas kerran. 

Juuri näin. Uudet, terveellisemmät elämäntavat käyttöön ja pysyvästi. Viime vuosina on e.m. lisäksi neuvottu, että ihmisen pitäisi syödessään keskittyä syömiseen. Suuhun pannaan pieni määrä ruokaa kerralla ja pureskellaan se hitaasti. On myös hyvä kiinnittää huomiota mitä juo päivän aikana. Siinä voi huomaamatta tulla kaloreita. Ainakin kaupassa näkee kassahihnalla paljon limsapulloja ja muuta, mikä saattaa lisätä kiloja. Yksi sukulainen kertoi lihoneensa, kun kaverinsa kanssa alkoi ostaa smoothieita. Ne ovat toki terveellisiä, kun niiden kanssa ei liioittele.

Vierailija
1449/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiputin 15kg todella kivuttomasti 16/8-ruokarytmillä, suosittelen ehdottomasti kokeilemaan. Esim. iltapala on yleensä ihan turha aikuisella ihmisellä, syö vaikka vaan illallisella vähän enemmän, esim. sen iltapalaksi varatun rahkan jälkkäriksi. Aamupalan syöntiä voi myös myöhäistää parilla tunnilla, itse juoksen ja jumppaan aina ennen aamupalaa tyhjällä vatsalla.

Vierailija
1450/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että tulen tänne toisen ketjuun huutelemaan, mutta paikalla tuntuu olevan kannustavia ja asiantuntevia ihmisiä.

Olen itse pudottamassa painoani ja opettelemassa terveellisempiä ruokailutapoja. Muuten sujuu oikein hyvin, mutta iltapäivällä lounaan jälkeen valtaa aivan järkyttävä makeannälkä. Siis sellainen, että olen pahimmillani kaapinut siirappipurkin pohjia tai syönyt kuivaa kaakaojauhetta. Suklaalevy tai irtokarkkipussi uppoaa tuossa tilanteessa helpsti, jos kauppa on lähellä.

Mistä se iltapäivän makeanhimo johtuu? Mitä asialle voisi tehdä?

AP:lle tsemppiä!  

Kysymyksessäsi on jo vastaus. Lounasta ei syödä iltapäivällä, vaan aamupäivällä.

Vierailija
1451/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan paino pudonnu tällä välin

Vierailija
1452/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista palautuminen ja uni. 

Vierailija
1453/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 kiloa pudottaneen vinkit:

1) Löydä terveelliset ruoat, joiden mausta pidät. Esim. opettele tekemään salaatti, josta pidät, kokeilemalla aineksia kunnes löydät omasi, niin että sen syömisestä tulee päivittäinen tapa. Sen pitää maistua hyvältä. Jos laihtuminen on "kuuri" jossa syöt jotain mistä et pidä, kun kuuri loppuu, kilot tulee takaisin. Sen pitää olla pysyvä muutos, ja jotta se olisi pysyvä, sen pitää maistua hyvältä.

2) Liikunta on elämäntapa, ja siihen on mahdollista oppia. Uskon että se on tarpeellista, jos haluaa pysyviä tuloksia. Liikumaan lähteminen ei ole aina helppoa, kokeneellakaan liikkujalle. Koskaan liikuntakerran jälkeen ei kaduta kun palaa kotiin, että tuli lähdettyä

Vierailija
1454/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdut vain liikunnan ja oikeanlaisen ravinnon yhdistelmällä. Jos et tiedä miten pitäisi liikkua ja on vaikea yksin lähteä liikkumaan niin menet ehdottomasti ohjatuille ryhmäliikuntatunneille (crossfit yms.). Ryhmäliikunnassa tulee porukka tutuksi ja se antaa lisäpuhtia. Siellä voi käydä ohjatusti liikkumassa vaikka joka päivä.

Ruokapuolen hallintaan on toki ravintoterapeutteja yms. Jos haluaa ensin itse yrittää niin asenna vaikkapa Myfitnesspal tms. ohjelma kännykkään. Sen ja keittiö vaa'an avulla on helppo onnistua. Kun ole käyttänyt em. yhdistelmään muutaman viikon alat tajuta paljonko ja mitä kannattaa syödä että saat sopivat kalorit laihdutuksen tueksi.

Vierailija
1455/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että tulen tänne toisen ketjuun huutelemaan, mutta paikalla tuntuu olevan kannustavia ja asiantuntevia ihmisiä.

Olen itse pudottamassa painoani ja opettelemassa terveellisempiä ruokailutapoja. Muuten sujuu oikein hyvin, mutta iltapäivällä lounaan jälkeen valtaa aivan järkyttävä makeannälkä. Siis sellainen, että olen pahimmillani kaapinut siirappipurkin pohjia tai syönyt kuivaa kaakaojauhetta. Suklaalevy tai irtokarkkipussi uppoaa tuossa tilanteessa helpsti, jos kauppa on lähellä.

Kysymyksessäsi on jo vastaus. Lounasta ei syödä iltapäivällä, vaan aamupäivällä.

No ei helvetissä syödä, riippuu toki rytmistäkin. Esim. minä herään klo. 6-6.30, aamiaisen syön yhdeksän maissa. Ja ennen puoltapäivää pitäisi jo pupeltaa lounasta? Joo ei. Aikuisen ihmisen ei tarvitse olla jatkuvasti syömässä, uskokaa jo. Maailmassa on muutakin tekemistä.

Vierailija
1456/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laihduta yksin vaan ota avuksesi vaikka (nettijuttu)Terveyskylän painonhallintatalo, johon saat lähetteen lääkäriltäsi ♥

Vierailija
1457/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suksi nyt kuuseen, ei kaikki elä samalla rytmillä. Eikä anna aterioille nimiä, jotka kertovat syöntiajan.

Vierailija
1458/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oo tosissas??

Vierailija
1459/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö pienemmältä lautaselta. Vaihda esim. yhtä kokoa pienempään mitä nykyisin käytät. Iso lautanen tulee täytettyä silmämääräisesti liian täyteen.

Täytä aina puolet lautasesta salaatilla tai kasviksilla.

Vierailija
1460/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö itsesi vain 80 prosenttisesti täyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän