Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
2221/2329 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda vaaka ja peili, syö normaalisti ja liiku normaalisti, hyötyliikunta ja pientä kävelyä muuten vain.

Ota siis rennosti ja yhden asian päivään korjaat esim. ei joka päivä suklaata.

Vierailija
2222/2329 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yoshinori Ōsumi tempaisi vuonna 2016 lääketieteen Nobelin autofagiatutkimuksistaan. Autofagian tehostaminen edellyttää paastoamista, jotta siitä olisi todellista, mitattavaa hyötyä ihmiselle.

Hedelmät rasvoittavat fruktoosillaan maksan, muut kasvit marinoivat elimistön saponiineilla, oksalaateilla, lektiineillä, mitä näitä nyt onkaan... Kukaan ei tarvitse elämänsä aikana grammaakaan kasveja. Niistä on enimmäkseen vain haittaa, vaikka joillain verrattain harvoilla kasveilla on toki terveydellisesti myönteisiä vaikutuksia, toki riittävän vähäisessä määrin "nautittuina". Inuiitit ja maasait ym. alkoivat sairastua mitä erilaisimpiin sairauksiin vasta siinä vaiheessa, kun altistuivat valkoisen miehen moskalle; lähinnä siis kasveille ja niiden myrkyille. Kuidulla ihminen ei tee yhtään mitään.

Ihan näin vinkkinä. Kouluja en toki ole käynyt ylempää korkeakoulututkintoa pidemmälle. Väitöskirja on puhtaasti suunnittelua

Oletko ihan hölmö? Tietenkin ihmisen elimistö adaptoituu siihen ympäristöön jossa on. Et voi verrata eskimoide vuosisatojen saatossa kehittynyttä aineenvaihduntaa länsimaisen kaupunkilaisen aineenvaihduntaan. Johan siinä perimässäkin on eroja. Ylipäätään ihmisten terveyden tekijät ovat aika yksilöllisiä. Eiväthän kaikki esim. kehitä tomaatti- tai siitepölyallergiaa.

Kannattaa ehkä vielä lykätä sitä väikkäriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2223/2329 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

O.O Huhhuh ihmisille vaan yhtäkkiä kertyy 20 kiloa rasvamakkaraa ja sitten voivotellaan että yhyy kun on rankkaa, omia valintojaan ei kannata kyseenalaistaa, kaikki vika on muualla.

Vierailija
2224/2329 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut ja alkoholi pois. 

Vierailija
2225/2329 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Kommenttisi on jonoutettu moderointia varten ja julkaistaan hyväksynnän jälkeen.*

Se ettei aikuisella ole mitään itsehillintää ruoan suhteen on sairasta ja äärimmäisen huolestuttavaa. Oletteko varma ettei ole Pander-willis syndrooma? Kyllähän aikuisen ihmisen pitää pystyä tekemään valintoja jotka ovat epämieluisia. Miten olis selkäranka, mammat?

Vierailija
2226/2329 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitpa pikaisen tuomion sijasta viitsinyt lukea kommentissa olevan asiasisällön. On laihduttamisen kannalta tärkeä huomio, että elimistö ei toimi kunnolla, koska on syönyt liian vähän. Siis liian vähän. Ei liikaa. Tiesitkö, että liian vähäisen ravinnon saanti lihottaa j ylläpitää lihavuutta myös? 

Ei. Ei se mene noin. Olen itse vakavan mt-kriisin seurauksena joskus alkanut syömään kuin pikkulintu ja arvaa mitä - laihduin todella paljon.

Elikä se mikä tapahtuu sinun ruumiissasi on fundamentaali totuus ja se mikä tapahtuu muiden kehoissa on tuubaa?

Vierailija
2227/2329 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut vain se, että olen syönyt vähemmän.

Vierailija
2228/2329 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko AP on hoikka kuin pajunvitsa?

Vierailija
2229/2329 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko AP on hoikka kuin pajunvitsa?

Veikkaan että on tullut vaan lisää 20kg :D

Vierailija
2230/2329 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla ap kuulumiset ?

Vierailija
2231/2329 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerroin kaikille sukulaisille ja tutuille aloittaneeni painon pudotuksen ja tupakoinnin lopetuksen (samalla kertaa) ja molemmat onnistuivat hyvin eikä vähiten siitä syystä etten olisi kehdannut luovuttaa ja sanoa kaikille epäonnistuneeni. Painoa pudotin 20 kg vuodessa ja tupakoinnin lopetin saamani vieroituslääkkeen avulla parissa kuukaudessa. Moni joille olin kertonut operaatioistani menivät sanattomiksi havaittuaan minun olevan tosissani.

Vierailija
2232/2329 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras neuvo laihdutukseen on pätkäpaasto.  Paino putoaa eikä nälkää tarvitse nähdä

Vierailija
2233/2329 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitpa pikaisen tuomion sijasta viitsinyt lukea kommentissa olevan asiasisällön. On laihduttamisen kannalta tärkeä huomio, että elimistö ei toimi kunnolla, koska on syönyt liian vähän. Siis liian vähän. Ei liikaa. Tiesitkö, että liian vähäisen ravinnon saanti lihottaa j ylläpitää lihavuutta myös? 

Ei. Ei se mene noin. Olen itse vakavan mt-kriisin seurauksena joskus alkanut syömään kuin pikkulintu ja arvaa mitä - laihduin todella paljon.

Elikä se mikä tapahtuu sinun ruumiissasi on fundamentaali totuus ja se mikä tapahtuu muiden kehoissa on tuubaa?

Aiemman kommentin kirjoittaja ei tainnut tulla ajatelleeksi että pikkulinnut syövät päivittäin monikertaisesti oman painonsa. Ei ihme että lihoi.

Vierailija
2234/2329 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydä joku liikuntalaji, joka on sinusta mukavaa ja harrasta sitä 2 kertaa viikossa. Voi olla vaikka uimista tai koiralenllejä tai vaikka käverin kanssa sulkista, kunhan itse tykkäät.

Vierailija
2235/2329 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo paljon vihannesmehuja esim tomaatti-, porkkana-, punajuurimehuja, jotka puhdistavat kehosi kaikesta kuonasta ja joista saat vitamiineja. Jätä liha pois. Sisältäa hormoneja ja antibiootteja. Sotkee oman hormonituotantosi.

Vierailija
2236/2329 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä hiilarit puoleen.

Vierailija
2237/2329 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ala millekään vhh-ketolle tms. millä et kuitenkaan jaksa pysyä ja kilot tulevat takaisin. Syö kaikkea mitä ennenkin, mutta syö arkena terveellisesti ja ylipäätään salaattia/kasviksia puolilautasta ja pienempiä ruoka-annoksia. Jos herkuttelet viikonloppuisin (ja suosittelenkin herkuttelemaan aina välillä, koska totaalikieltäytyminen harvoin toimii), niin pidä määrät järkevinä ja syö sitten taas arkena järkevämmin.

Mieti kaloreita, vaikka et suoraan laskisikaan niitä ja älä napostele ruokien välissä!

Terveisin 12kg laihduttanut entinen ylipainoinen.

Vierailija
2238/2329 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö maitohappobakteereita. Edistävät ruoansulatusta ja palauttavat oikean bakteerikannan suolistoon. Coopin tuotteet edullisia s-marketeissa.

Vierailija
2239/2329 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa neuvo on, että älä päästä itseäsi lihomaan. Olen laihduttanut kymmeniä kertoja 10-30kg. Nyt kun ikä lähestyy 50 niin paino ei tipu enää millään. On kokeiltu kaikki mahdollinen lääkkeistä ketodieetteihin, mutta jumii vaan. Ehkä syy on ikä, ehkä vuosien varrella kaalikeitoilla ja sairaaladieeteillä sotkettu aineenvaihdunta. 

Vierailija
2240/2329 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scale does not lie. People do...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi