Olisiko ihan vanha idea ostaa ok-talo yläkerralla niin että sinne saisi 2 huonetta airbnb tai vaihtarille tms?
Siis ettei lähtökohtaisesti vielä ole tuota ok-taloa. Katsoin vaan että ilmeisesti saisin lainaa sen verran että ok-talokin voisi tulla kyseeseen vaikka olin rivaria ajatellut...
Kommentit (23)
Entisenä omakotitalon omistajana neuvoisin harkitsemaan ja miettimään todella tarkkaan, jos pyörittelet mielessäsi omakotitalon hankintaa vain sen takia että saatkin enemmän lainaa ja haaveilet jostain airbnb bisneksistä.
Setämiehelle loistava idea, sitte muutama japanialainen geisha sinne asumaan ja opiskeleen.
Vierailija kirjoitti:
Näillä spekseillä ja päätellen siitä että kyselet konsultaatiota tältä foorumilta, unohda koko juttu.
Höpsis, ajatus vasta pälkähti päähäni niin tottakai tulin tänne heti kyselemään ajatuksia/kokemuksia.
Kuka tänä päivänä enää oikeasti haluaa vapaaehtoisesti ottaa vieraita ihmisiä nurkkiinsa pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Entisenä omakotitalon omistajana neuvoisin harkitsemaan ja miettimään todella tarkkaan, jos pyörittelet mielessäsi omakotitalon hankintaa vain sen takia että saatkin enemmän lainaa ja haaveilet jostain airbnb bisneksistä.
No miksi? Olin ajatellut ylimääräistä huonetta omille käsitöille yms mutta voisihan sillä tehdä samantien rahaakin. Sinne rivariin jota olin miettinyt en viitsisi ottaa ylimääräistä ihmistä.
Aibnb tarvii oman sisäänkäynnin ja oman pihan houkutellakseen ihmisiä. Eli ihan kaikki vanhat 2-kerroksiset omakotitalot ei siihen sovi. Se on myös aika sitova harrastus: jos airbnb toimii, siellä saa koko ajan olla siivoamassa, vaihtamassa lakanoita ja sitten kotona niitä pyykkåämässä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tänä päivänä enää oikeasti haluaa vapaaehtoisesti ottaa vieraita ihmisiä nurkkiinsa pyörimään.
Mutta jos se olisi "erillinen tila" yläkerrassa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Aibnb tarvii oman sisäänkäynnin ja oman pihan houkutellakseen ihmisiä. Eli ihan kaikki vanhat 2-kerroksiset omakotitalot ei siihen sovi. Se on myös aika sitova harrastus: jos airbnb toimii, siellä saa koko ajan olla siivoamassa, vaihtamassa lakanoita ja sitten kotona niitä pyykkåämässä.
No saisi siitä tulojakin kuitenkin tuosta siivoamisesta ja lakanoidenvaihdosta. Yhdellä tutulla oli joskus tätä bisnestä niin hänellä oli pitkäaikaisiakin, juurikin muistaakseni vaihtareita yms.
Hanki ensin mökki ja vuokraa sitä jonkin aikaa niin näet kuinka kivaa (työllistävää ja kuluttavaa) se oikeasti onkaan.
Kuka suostuisi asumaan jonkun toisen yläkerrassa? Aupairin voitte saada.
Vierailija kirjoitti:
Kuka suostuisi asumaan jonkun toisen yläkerrassa? Aupairin voitte saada.
Olen yksinasuva naisihminen niin en oikein tee aupairilla mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä spekseillä ja päätellen siitä että kyselet konsultaatiota tältä foorumilta, unohda koko juttu.
Höpsis, ajatus vasta pälkähti päähäni niin tottakai tulin tänne heti kyselemään ajatuksia/kokemuksia.
Älä välitä näistä.
Ajatus on hyvä. Kannattaa miettiä sijainti tarkkaan.
Puolisoni asui opiskellessaan erään mummelin 'kämppiksenä". Sai rauhallisen kämpän, mukavan vuokraemännän ja hyvät ulkoilumaastot samalla hintaa, mitä tunkkainen solukämppä olisi maksanut.
Mummeli välillä laitteli ruokaa ja vuokralainen sitten jeesaili monissa pikkujutuissa. Ihan parasta.
Vierailija kirjoitti:
Hanki ensin mökki ja vuokraa sitä jonkin aikaa niin näet kuinka kivaa (työllistävää ja kuluttavaa) se oikeasti onkaan.
Mökit ovat kaukana sivistyksestä mutta ok-taloja saa ihan läheltä kaupunkiakin. Asun vielä yliopistokaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä näistä.
Ajatus on hyvä. Kannattaa miettiä sijainti tarkkaan.
Puolisoni asui opiskellessaan erään mummelin 'kämppiksenä". Sai rauhallisen kämpän, mukavan vuokraemännän ja hyvät ulkoilumaastot samalla hintaa, mitä tunkkainen solukämppä olisi maksanut.
Mummeli välillä laitteli ruokaa ja vuokralainen sitten jeesaili monissa pikkujutuissa. Ihan parasta.
Joku tällainen ajatus mullakin olisi.
Olen yöpynyt tuollaisessa airbnb:ssa, ja se oli loistava. Oli oma sisäänkäynti, keittiö ja kylppäri. Oli toki myös rantasauna käytettävissä ja kansallispuisto vieressä, eli sijainti on aika ratkaisevaa. Jos airbnb on samassa rakennuksessa kuin omistaja itse asuu, sehän nimenomaan helpottaa toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Mökki kaukana on työllistävä, asunto samassa rakennuksessa ei.
Mitäs kun joku huoleton reppureissaaja levittää luteita yläkertaan? Ne on seuraavaksi sun kotona.
Vierailija kirjoitti:
Olen yöpynyt tuollaisessa airbnb:ssa, ja se oli loistava. Oli oma sisäänkäynti, keittiö ja kylppäri. Oli toki myös rantasauna käytettävissä ja kansallispuisto vieressä, eli sijainti on aika ratkaisevaa. Jos airbnb on samassa rakennuksessa kuin omistaja itse asuu, sehän nimenomaan helpottaa toimintaa.
Sellainen omakotitalo olisi kätevä, missä olisi portaikko kyllä ylös sisällä, mutta suljettavissa. Vuokralaisten kulku ns. luhtiportaita pitkin.
Eli olisi oma sisäänkäynti molempiin asuntoihin, mutta itse pääsisi hoitamaan pyykit ja siivoukset ihan suoraan siitä sisältä.
Tuttavani asui isovanhempansa kanssa aikanaan niin, että hän itse asui yläkertaa, johon oli tehty ihan normaali asunto ja isovanhempi alakertaa, jossa oli toinen normaali asunto. Sisäänkäynti oli molempiin tavallaan sama, mutta ei kuitenkaan. Eli iso lasikuisti, josta erkani kolme ovea. Yksi ylös, yksi alas ja yksi kellariin, jossa sauna, muistaakseni pannuhuone ja jokin takkahuoneen tapainen, josta oli tehty "punttisali". Heistä molemmat kuntoilivat siellä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kun joku huoleton reppureissaaja levittää luteita yläkertaan? Ne on seuraavaksi sun kotona.
No ei tuo ole kovinkaan relevantti ongelma. Kuinka moni airbnb-majoittaja on oikeasti saanut luteita? Niin.