Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!
Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.
Kommentit (2329)
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän
Mitä huikaisevaa neroutta...!!
Elä syö 16 jälkeen mitään.Vettä paljon.
Nyt on paras vuodenaika aloittaa.
No AP, paljonko vaaka näyttää saatuasi 113 sivua neuvoja?
Autiolle saarelle 2 kuukautta. Siellä leipee ja vettä. A vot!!
Vierailija kirjoitti:
Paras neuvo laihdutukseen on pätkäpaasto. Paino putoaa eikä nälkää tarvitse nähdä
Mitä suosittelette kun pätkäpaasto ei toimi? Olen kokeillut eri aikaikkunoita, eri määriä ruokaa jne. mutta laihtumista ei tapahdu. Vaikka siis lasken kalorit syömisen aikana ja punnitsen ruoat.
Mulla on hyvä neuvo: ite en syö illalla, ja hampaiden pesu tekee nälässä olemisen - jossa väistämättä olen - helpommaksi. Sitten kerron itselleni että aamulla saan syödä. Aamulla ei edes enää ole kova nälkä, mutta hoikka olo.
Vierailija kirjoitti:
liki VIISI VUOTTA vanha huuhaa-ketju!
Pätkäpäästö ja syö vain iltaisin. Liikkuminen ihan jees, jos liikunta on semmosta ettei se lisää ruokahalua. Lenkkeily toimii itsellä. Repsahduksia tulee mut toteet vaan hyvällä mielellä mahdollisimman lempeästi et 'This happened, pitääpä koittaa taas skarppaa'.
Aika tärkeetä omassa painonhallinnassa on ollut painon mittaaminen aamuisin. Koittaa sit skarppaa, jos paino alkaa liikkumaan syömisen johdosta väärään suuntaan.
Tee ainakin nämä kolme asiaa:
Nuku tarpeeksi
Aina ennen ateriaa tai sen kanssa jotain kasvista.
Jollet ole urheilija, kasvava nuori tai imettävä äiti, unohda välipalat. Anna itsellesi tulla kunnon nälkä ennen ruokailua. Hampaat ja suolisto kiittää.
Hei AP 🤗
Haluaisin AP:ltä päivitystä tilanteesta.
Minua kiinnostaa miten paljon on tähän mennessä lähtenyt kiloja ja mitkä näistä kaikista neuvoista on ollut se, millä ne on lähtenyt?
Itsellä nyt sellainen tilanne kuin aloitus oli, niin mietin onko siihen mitään apuja kuitenkaan muuta kuin syö vähemmän ja katsoo tarkempaa millaista evästä pistää suuhunsa.
Lauhdutin 30kg n.vajaassa viidessä kuukaudessa. Pelkästään liikunnalla. Ensin selvitin mikä on itselleni paras rasvanpolttosyke. Ostin tori.fi sykekellon ja pannan. Sitten uimaan sykettä tarkaillen eli koittaa pitää sen siinä. Alkuhan on täyttää tuskaa aina. Jossain vaiheessa sykemittari jää pois. Ohjelma oli aina sama eli 15min. sauna 45min uintia 15min sauna. Kolme kertaa viikossa. Se jälkeen kun tavoitepaino on saavutettu niin riittää kun kaksi kertaa, tosin uin nykyisin monesti reilun tunnin putkeen. Matkaa en olen yrittänyt laskea, mutta jossain vaiheessa menee aina laskut sekaisin
Ruokavaliota en ole muuttanut yhtään. Palautusjuomana Olvin perusvichy, koska siinä on magnaania (joku kertoi sen olevan tärkeää). Painon tippuminen myös pysähtyy mutta tällä kertaa se on lihasta mikä tulee tilalle.
Tärkeintä on oma päätös. Aikaa löytyy ihmeesti....
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti tullut vaan 20 kg lisää :D
Hei, olen saanut kahdessa vuodessa 32 kiloa alas.
Suuri salaisuuteni on PIENEMMÄT ANNOKSET PIENEMMÄLLÄ LAUTASELLA.
Ei siis mikään pikahomma mutta ei mitenkään vaikea tai mahdoton.
Joskus saa sortua mutta ei usein tai jatkuvasti.
Aloita kaikki pääateriat kasviksilla, joita puoli lautasellista. Syömisjärjestys on tärkeä. Maha kiittää, etkä jaksa ahmia liikaa. Ja unohda välipalat, jos et ole urheilija tai kasvuiässä
Fazerin makusuklaalevyt LIDL 4kpl kympillä,Tokmanni samat suklaat 3kpl kympillä menet Tokmannille ja säästät 25% kaloreissa,näin alkaa laihdutuskeinot toimia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on AP tilanne?
Syö reilu aamupala ja lounas, päivän ruokamäärästä 2/3 kannattaa olla syötynä ennen klo 15. Tällöin päivällisellä ja illalla ei oikein ruoka enää maistukaan, vaan tulee kylläiseksi salaatista.
Yleensä ihmiset keskittyvät kevyisiin vaihtoehtoihin lounaalla, kun nälkä ei vielä ole suuri. Tällöin on helppo syödä se pieni keitto tai salaatti. Se kuitenkin kostautuu illallisella, jolloin nälkä on tosi iso eikä annoskokoa pysty enää arvioimaan tai hallitsemaan, ja lisäksi illalla iskee naposteluhimo.
Tämä oivallus katkaisi minulla lihomisen ja laihtumisen kierteen, ja mahdollisti pysyvän muutoksen ja syömisen hallinnan, sekä teki ruuasta aidosti nautinnollisen osan elämää ja arkea. Kun muistan syödä aamulla ja lounaalla hyvin, olen kylläinen koko loppupäivän. Jos tekee mieli herkkua, niin kaksi palaa suklaata riittää, yhtään enempää ei edes mene alas. En ole keskittynyt yhtään kaloreihin, siitä huolehdin että aamulla tulee syötyä jotain proteiinia. Kasvisten, marjojen, hedelmien ja kuidun määrässä pyrin noudattamaan ravintosuosituksia, mutta tämä liittyy enemmän niistä saatuun hyvään oloon kuin painonpudotukseen. Söin niitä yhtä paljon lihavanakin.
Tässä omat vinkit, kannattaa kokeilla, toki yksilöllistä se aina on mikä kenellekin toimii.
Hommaa uusi nuori rakastaja/rakastajatar. Homma toimii
Lopeta laihdutus ja mieti, mikä on sun motiivi? Että onko se joku tietty kilomäärä, tavoitemekko, vai vaikka hyvä olo? Mun motiivi oli, että halusin hyvän olon. Mistä sitten automaattisesti seurasi, että tein päätöksiä, joista seurasi hyvä olo. Käytännössä opettelin kuuntelemaan omaa kehoani ja kunnioittamaan itseäni ja omia tarpeitani. Nykyään syön mitä huvittaa ja liikun tai olen liikkumatta miten huvittaa, ja paino on pysynyt siinä missä pitääkin eli normaalipainossa.