Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
2181/2329 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Profiber

Vierailija
2182/2329 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänsurut ja jätetyksi tuleminen.

Sellainen kriisi ja trauma, ettei ruokaa pysty ajattelemaan. Oksettaa pelkkä ajatus syömisestä. Tehokkaasti putoaa paino tässä ja antaa pudota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2183/2329 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin minäkin kolme viikkoa sitten tämän ketjun inspiroimana. 

Kiitos sinulle joka vinkkasit Sulamon, olen kirjannut sinne kaikki syömiseni ja ymmärtänyt missä minun kohdallani kiikastaa; syön aivan liian vähän. 

Minun kohdallani ei ole kysymys siitä, että lihavuuteni syy olisi roskaruuassa tai liioissa kaloreissa. Tausta on koko lapsuuteni kestäneessä nälässä, jonka johdosta koko aineenvaihduntani on kehittynyt kieroon, kehoni on ollut säästöliekillä suunnilleen aina. 

Olen aikuisiällä syönyt hyvin terveellisesti, mutta liian vähän. Syön paljon ravitsevaa raakaruokaa, syön pääasiassa kasvisruokaa, mutta joskus myös kalaa ja munia. En ole kieltänyt itseltäni herkkuja, mutta en hirveästi välitä niistä, paitsi pullakahveista silloin tällöin. Mutta näillä korvapuusteillakaan en ole saanut kalorivajetta täyteen. 

Nyt olen tajunnut, että tämän kokoisena ja tällä kulutuksella ainoa

Voi hyvä luoja mitä tuubaa 😂

Sinä olet tieteellinen ihme, jota pitää tutkia yliopistoissa ympäri maailmaa. Tasaisesti vajaakaloreilla ja siitä huolimatta pysyt ylipainoisena. Tämä on lääketieteellinen mysteeri joka on ratkaistava!

Itse epäilen että syöt enemmän kuin peruskulutuksesi on, ja sen takia olet ylipainoinen. Säästöliekki on urbaani legenda. Kun pitää tasaisesti vajaakaloreita, paino putoaa jossain vaiheessa. Aina.

Vierailija
2184/2329 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuussa paino reilut 100 kiloa, helmikuun alussa paino reilut 90 kiloa. Pari kiloa vielä normipainon ylärajalle.

Tsemppiä kaikille laihdutukseen.

Sä pystyt siihen!

Vierailija
2185/2329 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki mieluisa vaate, johon aiot mahtua. Motivoi kummasti.

Vierailija
2186/2329 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele paljon (min. 2+ tuntia päivässä) ja kovaa vauhtia. Sauvoilla saa lisää tehoa. Kunnon kohotessa vaihda osa lenkeistä juoksuun aloittaen pienestä.

Bonusvinkit: Älä osta kotiin sokeria tai mitään, jossa on lisättyä sokeria, ei sipsejä ym. naposteltavaa. Älä käytä leivän päällä juustoa tai leikkeleitä. Korvaa leipää puurolla. Älä päästä lihasmassaasi pienenemään liiaksi (suurempi lihasmassa lisää kulutusta). Kaljaa max. 2 kertaa viikossa, ja parempi, jos sen vaihtaa vodkavissyyn (5 dl vodkaa vastaa annoksissa 13 kaljaa, mutta sisältää vähemmän energiaa). Kerta viikossa grillimakkaraa tms. ok, jos tekee mieli, mutta älä osta sitäkään kotiin. Pikaruokaa vain harvoin.

Näillä eväillä pudotin 20 kg yhteensä n. 7 kuukaudessa. Ekat 15 kg lähtivät viime huhtikuusta heinäkuuhun. Viimeiseen 5 kg:n kesti elo-jolukuu, mutta painonlaskun hidastuminen lienee osaksi lihasmassan kasvun seurausta, koska aloitin kesällä tosissaan voimaharjoittelun kehonpainolla ja koton olevilla punteilla.

Vierailija
2187/2329 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiha on kaunis, lihava ei. Nainen ei oikeastaan voi edes olla liian laiha. 

Muuta neuvoa et tarvitse.

-Mies

Vierailija
2188/2329 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä 2 litraa vuorokaudessa. Ulkona kevyttä kävelyä. Aamupala ja lounas ja välipala ja päivällinen ja iltapala. joka lautasellisella kasviksia runsaasti ja pari hedelmää jaettuna eri kohtiin. Jos lasket kaloreita niin 1200 kaloria vuorokaudessa niin paino putoaa luontevasti. Paino putoaa kevyesti ja tulee kiva olo. tsemppiä.

Vierailija
2189/2329 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jättää kaiken sokerin pois, niin taatusti laihtuu. Tarkoittaa myös tuoremehua, muroja, myslejä ym. 

Vierailija
2190/2329 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö aamulla kuin kuningas, päivällä kuin prinssi ja illalla kuin kerjäläinen!

Vierailija
2191/2329 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihdä 30 km päivässä kuten minä teen. Ei ainakaan paino nouse.

Vierailija
2192/2329 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun olet havahtunut että terveys tuossa elämäntyylissä vain menee!

Unohda herkut, mistään ei ole pakko luopua kun saat laihtumisen käyntiin!

Nuku riittävästi, syö järkevää kotiruokaa kohtuumäärä-vähennä sokrut ja suola minimiinsä - jatkossa et edes kaipaa niin kovin makeaa tai suolaista. Alkoholi pois. Limonadit kannattaa unohtaa.

Liikunta on hyvä terveytesi kannalta, ehdottomasti ja joka kantilta katsottuna. Kun saat painoa pois alat ehkä jopa kaivata liikuntaa, lyhyitä lenkkejä vaikka? Jos on mahdollisuus, hanki juoksu-/kävelylaite?

Vierailija
2193/2329 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki mieluisa vaate, johon aiot mahtua. Motivoi kummasti.

Heh, mä olen tätä just miettinyt tässä pari päivää, et pitäiskö hankkia joku ihana vaate, ns. tsemppivaate. Toki olen elämäntapamuutoksella ollut syksystä asti, mutta huonoista tavoista on vaikea päästä eroon ja välillä repsahduksia tulee. Valitettavasti mulla tuntuu repsahdus kestävän aina useamman päivän. Mun pitäis varmaan mennä jollekin päätohtorille tämän asian kanssa.

Vierailija
2194/2329 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävele paljon (min. 2+ tuntia päivässä) ja kovaa vauhtia. Sauvoilla saa lisää tehoa. Kunnon kohotessa vaihda osa lenkeistä juoksuun aloittaen pienestä.

Bonusvinkit: Älä osta kotiin sokeria tai mitään, jossa on lisättyä sokeria, ei sipsejä ym. naposteltavaa. Älä käytä leivän päällä juustoa tai leikkeleitä. Korvaa leipää puurolla. Älä päästä lihasmassaasi pienenemään liiaksi (suurempi lihasmassa lisää kulutusta). Kaljaa max. 2 kertaa viikossa, ja parempi, jos sen vaihtaa vodkavissyyn (5 dl vodkaa vastaa annoksissa 13 kaljaa, mutta sisältää vähemmän energiaa). Kerta viikossa grillimakkaraa tms. ok, jos tekee mieli, mutta älä osta sitäkään kotiin. Pikaruokaa vain harvoin.

Näillä eväillä pudotin 20 kg yhteensä n. 7 kuukaudessa. Ekat 15 kg lähtivät viime huhtikuusta heinäkuuhun. Viimeiseen 5 kg:n kesti elo-jolukuu, mutta painonlaskun hidastuminen lienee osaksi lihasmassan kasvun seurausta, koska aloitin kesällä tos

Okei, täytyykin alkaa juomaan kaljaa, tai siis vodkavissyä! Grillimakkaraa syön tavallisesti 2-3 kertaa vuodessa, mutta voisihan sitä lisätä vaikka silleen, et söis kerran kuukaudessa pari kärkkäriä. Kiitos vinkeistä!! :)

Vierailija
2195/2329 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo vettä 2 litraa vuorokaudessa. Ulkona kevyttä kävelyä. Aamupala ja lounas ja välipala ja päivällinen ja iltapala. joka lautasellisella kasviksia runsaasti ja pari hedelmää jaettuna eri kohtiin. Jos lasket kaloreita niin 1200 kaloria vuorokaudessa niin paino putoaa luontevasti. Paino putoaa kevyesti ja tulee kiva olo. tsemppiä.

Eieieieieieiei mitään 1200 kaloria, ellei pituutta ole alle metrin verran.

Vierailija
2196/2329 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen paras neuvo jos haluaa pudottaa 20kg. Kävele lähikauppaan kahden tyhjän ikean kassin kanssa. Osta 10 pulloa 1,5 l vichyä yms. ja 5 l maitoa tms. Kävele niiden kanssa kotiin ja mieti mitä aivan turhaa taakkaa nivelesi ja selkäsi kantavat mukana joka hetki. 

Vierailija
2197/2329 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä laihduta. Uudenlainen syöminen ei perustu kielloille, vaan ruuan koostumuksen muuttamiselle. Terveellisen ja vähärasvaisen kasvisruuan lisääminen auttaa saamaan kuituja ja kylläisyyttä. Perehdy siis kasvisruokaan kunnolla. Iso kulho kasviksia jokaisella aterialla kauniisti värien ja muotojen mukaan aseteltuna on pysyvä elämäntapamuutos. Arkisen liikunnan vähittäinen lisääminen ohjelmaan.

Ny puhut täyttä asiaa..hienoo hyvä ottakaa tästä oppi. Itsellä toimii. Entinen kaljamakkara grillaa ny munakoisoo ja kesäkurpitsaa.. vähän chilihiutaleita. Toki hyvä pihvikin mutta poroo tai riistaa..ei oo rasvaa

Vierailija
2198/2329 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa hyvää kuitua ilman liikoja kaloreita? 

Psylliumista. Tai syömällä riittävästi raakoja vihanneksia. 

Vierailija
2199/2329 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitpa pikaisen tuomion sijasta viitsinyt lukea kommentissa olevan asiasisällön. On laihduttamisen kannalta tärkeä huomio, että elimistö ei toimi kunnolla, koska on syönyt liian vähän. Siis liian vähän. Ei liikaa. Tiesitkö, että liian vähäisen ravinnon saanti lihottaa j ylläpitää lihavuutta myös? 

Ei. Ei se mene noin. Olen itse vakavan mt-kriisin seurauksena joskus alkanut syömään kuin pikkulintu ja arvaa mitä - laihduin todella paljon.

Vierailija
2200/2329 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBBE ja OMAD. Mieluusti myös paastojaksoja autofagosynteesin tehostamiseksi. Ainoa tapa antaa keholle tilaisuus parantaa itse itsensä. Tuo on lähinnä ihmislajin luontaista syömistä. Kasveja syömällä ei kukaan voi hyvin. Kokeile kuukausi ja kokeilet pari lisää. Lopuksi et halua enää koskaan palata entiseen.

Asia ei ole mielipiteenvarainen. Tässä ei ole mitään äärimmäistä. Kasvien syöminen on äärimmäistä.

saalistaja.fi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä