Jos leskellä on hallintaoikeus yhteiseen viimeiseen asuntoon, niin tarvitseeko hän valtakirjaa yhtiökokoukseen lapsilta?
Minusta ei tarvitse, koska eihän se, jolla ei ole asunnon hallintaoikeutta ole käsittääkseni äänivaltaa yhtiökokouksessa.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leski asuu asunnossa ja hallitsee sitä. Hänen asemassaan en olisi vähäkään kiinnostunut nuijan omistajan eduista.
Luultavasti talo kestää hänen elinaikansa. Dorka perillinen saa mitä ansaitsee: asunnon huonosti hoidetusta talosta. Ap on varsinainen idiootti!Leski omistaa siitä puolet. Hän sitten jättää minua paljon köyhemmille lapsilleen, joita on vielä kaksi, paskaa jaettavaksi, jos noin toimii. Ei kiinnosta.
ApJos hän omistaa puolet, hän maksaa puolet korjauskuluista ja sinä maksat toisen puolen.
En maksa, vaan hän maksaa siihen saakka, mikä on hänen hallintaoikeutensa saama vuokrahyöty.
ApMistä keksit, että hallintaoikeuteen liittyy vuokrahyöty? Koska kyseessä on leski, joka jää asumaan yhteiseen kotiin, ei vuokrahyötyä oteta huomioon. Hallintaoikeus kun ei tuossa tilanteessa sitä hyötyä tuo (eli omassa kodissa ei sitä ole).
Se onkin laskennallinen vuokrahyöty. Ei aito vuokrasaatava.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se ihminen, joka ei toista kunnioita, on se riitelijä.
Ap
Eli sinä olet se riitelijä. Et selvästikään kunnioita leskeä, vaikka hän oli isäsi elämän rakkaus. Kohtelemalla leskeä huonosti halvennat myös isäsi muistoa. Et siis kunnioita häntäkään. Olet vain katkera ja ilkeä kiusaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos puolivuokra asunnosta on vaikkapa 750e/kk, niin vasta jos korjauskulun puolikas on tätä isompi per kuukausi, mäkin maksaisin. No, ei se tule olemaan.
ApHoitovastike on eri asia kuin rahoitus-/korjausvastike.
Niin onkin, enkä aio maksaa kummastakaan senttiäkään.
Ap
Voi ap raukkaa, omaa tyhmyyttään saattaa nyt joutua maksamaan aika isosti, koska ei anna valtakirjaa. Leski on tässä todella vahvoilla ja ap pelkkä maksaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEli sinä olet se riitelijä. Et selvästikään kunnioita leskeä, vaikka hän oli isäsi elämän rakkaus. Kohtelemalla leskeä huonosti halvennat myös isäsi muistoa. Et siis kunnioita häntäkään. Olet vain katkera ja ilkeä kiusaaja.
En kunnioitakaan, mutta se johtuu täysin siitä, millälailla hän on käyttäytynyt, hän ei mitään kunnioitusta ansaitse, hän on täydellinen nolla ja mitättömyys, jonka murskaan korkokenkäni alle kuin kuoriaisen. Parasta olisi hänen pyytää anteeksi loukkauksiaan, jos haluaa kunnioitusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun mies ainakaan tarvitse multa valtakirjaa yhtiökokouksessa äänestämiseen, vaikka mä omista osan huoneiston hallintaan oikeuttavista osakkeista. Vain yksi ääni per huoneisto.
Isännöitsijän virhe.
Avioparit eivät tarvitse valtakirjaa jos omistavat asunnon yhdessä.
Kyllä tarvitsevat. Sitä asuntoa ei omista A eikä B vaan AB, joten toiselta on valtakirja oltava.
Ei muuten tarvitse. Ihme wannabe tietäjiä täällä aina liikkuu jauhamassa paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi ap raukkaa, omaa tyhmyyttään saattaa nyt joutua maksamaan aika isosti, koska ei anna valtakirjaa. Leski on tässä todella vahvoilla ja ap pelkkä maksaja.
Eihän ole vahvoilla yhtään mihinkään. Päin vastoin ne muut osakkaat voivat pitää hauskaa hänen kustannuksellaan, kun häneltä meni äänioikeus.
Ap
Miksi hän edes olettaa, että hän saisi sen valtakirjan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun mies ainakaan tarvitse multa valtakirjaa yhtiökokouksessa äänestämiseen, vaikka mä omista osan huoneiston hallintaan oikeuttavista osakkeista. Vain yksi ääni per huoneisto.
Isännöitsijän virhe.
Avioparit eivät tarvitse valtakirjaa jos omistavat asunnon yhdessä.
Kyllä tarvitsevat. Sitä asuntoa ei omista A eikä B vaan AB, joten toiselta on valtakirja oltava.
No kannattaako jankata? Asunnon omistaa A ja B, ja jos ovat naimisissa, valtakirjaa ei tarvita. Yhteisomistus on eri asia kun esim sisarten yhteinen osake.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEli sinä olet se riitelijä. Et selvästikään kunnioita leskeä, vaikka hän oli isäsi elämän rakkaus. Kohtelemalla leskeä huonosti halvennat myös isäsi muistoa. Et siis kunnioita häntäkään. Olet vain katkera ja ilkeä kiusaaja.
En kunnioitakaan, mutta se johtuu täysin siitä, millälailla hän on käyttäytynyt, hän ei mitään kunnioitusta ansaitse, hän on täydellinen nolla ja mitättömyys, jonka murskaan korkokenkäni alle kuin kuoriaisen. Parasta olisi hänen pyytää anteeksi loukkauksiaan, jos haluaa kunnioitusta.
Ap
Sen lesken kannattais lukea näitä sun mielisairaita juttuja täällä ja vaatia sun laittamista holhouksen alaiseksi. Siinähän miettisit hallintaoikeuksia.
Mitä sellaista hän on mulle tehnyt sen saadakseen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSen lesken kannattais lukea näitä sun mielisairaita juttuja täällä ja vaatia sun laittamista holhouksen alaiseksi. Siinähän miettisit hallintaoikeuksia.
No, eipä kriteerit täyttyisi, sairas sekøpää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ole vahvoilla yhtään mihinkään. Päin vastoin ne muut osakkaat voivat pitää hauskaa hänen kustannuksellaan, kun häneltä meni äänioikeus.
Ap
Meni muuten sinultakin äänioikeus.
Hän saa päinvastoin itkeä paskuuttaan ihmisenä, että mokasi kohteluni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kysymys kuuluukin, mitä sä olet tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMeni muuten sinultakin äänioikeus.
En mä siellä asu, eivätkä sen yhtiön asiat kiinnosta mua paskan vertaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKysymys kuuluukin, mitä sä olet tehnyt?
Saadakseni mitä?
Ap
jos hallitus hyväksyy "lesken" ilman valta kirjoja hallitus rikkoo lakia. kokous uusiksi valta kirjoilla joita sinun ei ole pakko antaa. kokemusta on isännöitsijän tehtäviin kuuluu tarkistaa omistus osuudet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKysymys kuuluukin, mitä sä olet tehnyt?
Saadakseni mitä?
Ap
Tyhmä!