Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole varaa ostaa vauvalle vaippoja

Vierailija
22.04.2024 |

Torissa välillä törmää tällaisiin ilmoituksiin, että kysytään onko jollain jäänyt jonkun tietyn koon vaippoja, joita voisi antaa ilmaiseksi, koska ei ole rahaa ostaa juuri nyt vaippoja. 

Miten ihmiselle voi muodostua tilanne, että ei ole rahaa ostaa vauvalle vaippoja? Joka kuukausi saa 90 euroa lapsilisää, ja vauva ei paljoa rahaa muuhun kuin vaippoihin kuluta, toki ruokaan vähän. Vaatteet saa halutessaan edullisesti kirppikseltä, vauvan kohdalla ei tarvitse vielä ostaa mitään kenkiä ym jotka maksaisi enemmän.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahatilanne on noin heikko, niin kannattaisi varmaankin harkita kestovaippoja.

Vierailija
2/39 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, valtio tukee aikakin epäsuorasti sitä, että mielenverveysongelmaiset, huumeiden käyttäjät ja alkoholistit hankkivat lapsia, vaikka heillä ei ole minkäänlaisia edellytyksiä hoitaa niitä. 

Esim serkullani on 4 lasta vaikka hän on työkyvyttömyyseläkkeellä mielenterveysyistä. On oikeastaan hassua, että lapsen hankkiminen tuntuu olevan kenelle tahansa oikeus. Ravintolassa työskentelyynkin tarvitaan hygieniapassi, mutta vanhemmaksi pääsee, jos osaa paneskella, vaikka sen tekisi viiden promillen humalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestovaipat!!

En ole koskaan nähnyt, että niitä pyydettäisiin ilmaiseksi missään. 

Vierailija
4/39 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestovaipat!!

Liian vaivalloista ja ällöä katsos monien mielestä..

Vierailija
5/39 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla on kuitenkin omat vanhemmat, jotka haluaa tarvittaessa auttaa vauvan hankintojen kanssa. Ok, kaikilla ei ole, mutta useimmilla. Ja lisäksi toimeentulotuella elävät kai voi saada sossusta jotain harkinnanvaraista tukea, jos on vauva ja taloudellinen ahdinko on niin kova, ettei meinaa saada edes vaippoja ostettua. Tai diakoniatyökin kai voi auttaa. 

Vierailija
6/39 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laskeskella onko varaa lapseen. Jos on => elättää ja vaipottaa sen. 

Jos ei =>  ei kannata edes harkita. 

Minä kannatan vanhemmuus "ajokorttia". Pikku testit ja haastattelut sekä terveystarkastus että sukututkimus. Moni asia selviää, että mitä vaihtoehtoa kannattaa edes miettiä. 

Jos vaippaiässä olevan lapsen kohdalla ei edes valtion tuella saada hommaa hoitumaan on tilanne enemmän kuin vaikea. 

Vierailija
7/39 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan voi opettaa potalle!

Vierailija
8/39 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä raskaana ollessa menin kestovaippakurssille, joku kierrätyskeskus piti sen.

Äityspakkauksessa tuli kestovaippoja ja vauvaryhmässä kysyin ottaako kaikki käyttöön. Me pärjättiin noilla kauan, melkein vuoden ja sitten neuloin pöksyjä. Kun jäi pieneksi, myin ne vielä pois ja sain ehkä 10-20 e. 

Vierailija
9/39 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kannatan vanhemmuus "ajokorttia". Pikku testit ja haastattelut sekä terveystarkastus että sukututkimus. Moni asia selviää, että mitä vaihtoehtoa kannattaa edes miettiä. 

Jos vaippaiässä olevan lapsen kohdalla ei edes valtion tuella saada hommaa hoitumaan on tilanne enemmän kuin vaikea. 

Tavallaan hyvä idea, mutta käytännössä mahdoton. Ei nimittäin lapseton ihminen osaa etukäteen laskea mitä vauva tulee maksamaan. Olen itse maisterikoulutettu ihminen, enkä olisi ikinä arvannut, että tulee maksamaan niin paljon. Ensinnäkin en arvannut, että vaippoja voi helposti mennä 10 kpl päivässä. Enkä arvannut, että imetys ei olekaan mahdollista, joten on pakko käyttää korvikkeita, jotka ovat todella kalliita ja niitä menee tietenkin paljon (en tiennyt ennen omaa lasta montako desilitraa vauvat juo maitoa päivässä). Myöskään en ollut osannut varautua siihen, että vauva onkin atoopikko ja sen vuoksi joudumme ostamaan valtavan määrän erilaisia voiteita hänen ihon takia. Vaatehankintojen hinnan osasin suunnilleen arvioida etukäteen. No itsellä oli kaikkeen ihan hyvin varaa, eli ei ongelmaa siinä, mutta pointti oli että eipä noita lapseton tiedä etukäteen. 

Vierailija
10/39 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihminen on joutunut kierteeseen, missä maksaa joka kuukausi myös edellisen tai sitä edellisen kuukauden laskuja ja myös niistä tulleita korkoja. Ja elämiseen käytettävä summa on minimaalinen, ei suinkaan se mitä monet kuvittelevat ihmisillä saaduista rahoista olevan käytettävissä.

Voimavarat tuhlautuvat jatkuvaan huoleen miten selvitään tästäkin kuukaudesta ja esim. tuo kestovaippojen käyttäminen voi tuntua työmäärältään hirveältä ponnistukselta 

Vierailija
11/39 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne lapsilisät makseta joka kuukausi että saisi edes vaippoja. Minun lapsuudessa tuli neljä kertaa vuodessa, niillä ostettiin neljä kertaa vuodessa vaatteita. 

Vierailija
12/39 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ihminen on joutunut kierteeseen, missä maksaa joka kuukausi myös edellisen tai sitä edellisen kuukauden laskuja ja myös niistä tulleita korkoja. Ja elämiseen käytettävä summa on minimaalinen, ei suinkaan se mitä monet kuvittelevat ihmisillä saaduista rahoista olevan käytettävissä.

Voimavarat tuhlautuvat jatkuvaan huoleen miten selvitään tästäkin kuukaudesta ja esim. tuo kestovaippojen käyttäminen voi tuntua työmäärältään hirveältä ponnistukselta 

Mutta lapsilisä on lasta varten, ei jotain edellisen kuukauden korkoja varten.

Vierailija
13/39 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan hyvä idea, mutta käytännössä mahdoton. Ei nimittäin lapseton ihminen osaa etukäteen laskea mitä vauva tulee maksamaan. Olen itse maisterikoulutettu ihminen, enkä olisi ikinä arvannut, että tulee maksamaan niin paljon. Ensinnäkin en arvannut, että vaippoja voi helposti mennä 10 kpl päivässä. Enkä arvannut, että imetys ei olekaan mahdollista, joten on pakko käyttää korvikkeita, jotka ov

Jumalauta ei se mitään amerikantiedettä ole! Itse olen lähihoitaja ja osasin laskea ettei minulla ole varaa kuin yksiöön syrjäseudulla. 

Vierailija
14/39 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan hyvä idea, mutta käytännössä mahdoton. Ei nimittäin lapseton ihminen osaa etukäteen laskea mitä vauva tulee maksamaan. Olen itse maisterikoulutettu ihminen, enkä olisi ikinä arvannut, että tulee maksamaan niin paljon. Ensinnäkin en arvannut, että vaippoja voi helposti mennä 10 kpl päivässä. Enkä arvannut, että imetys ei olekaan mahdollista, joten on pakko käyttää korvikkeita, jotka ov

Sehän tiedetään, että akateemisilta puuttuu se arkijärki. 

Vierailija
15/39 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät vain hallitse rahan käyttöään tai asenne on se että kyllä niitä vaippoja joku lahjoittaa, niin suotta sellaisiin on rahojaan tuhlata. 

Käyhän jotkut hyvätuloiset ruokajonoissakin. 

Oma lapseni oli vauvana sellainen "herkkäpylly" että vain harvat vaipat sopivat käyttöön ja nekin oli yleensä kalliimmasta päästä. En kyllä muista ettei mulla koskaan olisi ollut niihin vaippoihin varaa. 

Tuli mieleen se juttu joka julkaistiin hiljattain jossa joku köyhä perhe valitteli köyhyyttään ja sitä ettei ole varaa syödä muuta kuin nuudeleitaniin eipä siinä hirveästi ihmeteltävää ole miksei joillakin ole varaa syödä terveellisesti... 

Vierailija
16/39 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene seurakuntasi diakonin luo, antaa lahjakortin, jolla saat ostettua sideharsovaippoja. Kertaostos, kestävät monta tarvitsijaa.

Vierailija
17/39 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestovaipat!!

Liian vaivalloista ja ällöä katsos monien mielestä..

Ja sillloin tarvii oman pesukoneen

Vierailija
18/39 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan hyvä idea, mutta käytännössä mahdoton. Ei nimittäin lapseton ihminen osaa etukäteen laskea mitä vauva tulee maksamaan. Olen itse maisterikoulutettu ihminen, enkä olisi ikinä arvannut, että tulee maksamaan niin paljon. Ensinnäkin en arvannut, että vaippoja voi helposti mennä 10 kpl päivässä. Enkä arvannut, että imetys ei olekaan mahdolli

Ja ainut joka tykkäsi mielipiteestäsi olit sinä itse. LMAO!!!

Vierailija
19/39 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene seurakuntasi diakonin luo, antaa lahjakortin, jolla saat ostettua sideharsovaippoja. Kertaostos, kestävät monta tarvitsijaa.

Luitko aloitusta? Ei ap eikä apn lapsi ole vaippojen tarpeessa. 

Vierailija
20/39 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko aloitusta? Ei ap eikä apn lapsi ole vaippojen tarpeessa. 

Ei moni lue kuin otsikon. Tulevat pelkän otsikon perusteella huutelemaan mitä sattuu. Ei heitä kiinnosta itse asia, tykkäävät katsos omasta äänestään ja omista mielipiteistään niin paljon, että heille on pääasia saada täyttää maailma niillä, viis siitä että liittyykö ne asiaan mitenkään vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä