Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos leskellä on hallintaoikeus yhteiseen viimeiseen asuntoon, niin tarvitseeko hän valtakirjaa yhtiökokoukseen lapsilta?

Vierailija
27.08.2020 |

Minusta ei tarvitse, koska eihän se, jolla ei ole asunnon hallintaoikeutta ole käsittääkseni äänivaltaa yhtiökokouksessa.

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme pahantahtoisuutta taas, että asunto on heti ränsistymässä, jos en vaikka annakaan leskelle valtakirjaa. Ei ole tullut mitään yhtiön tietoja mulle, ei kokouskutsua eikä mitään tietoa, mistä asioista siellä edes päätettäisiin. Niin miksi kukaan juntti kuvittelee, että laittaisin leskelle mitään valtakirjaa? Ja siis totta kai yhdestä kerrasta hänelle syntyvä kiukku tai harmi on paljon makoisampi saanto minulle, kuin miten asunto voisi sitä ränsistyä. Tai syntyä korjauslaskua. Pitääkö meidän sitten aina jatkossa yhdessä sekin päättää, että maksetaanko jokin korjausvelka pois kerralla vai vastikkeessa? Jos saan siihenkin sanoa, niin mulle ei tietenkään käy kerralla pois maksu (tuskin leskelläkään on sellaiseen varaa), jotan jos maksu jää kuukausittaiseksi, hän maksaa sen, koska hallintaoikeuden haltija maksaa vuosikorjausmenot minun käsitykseni mukaan.

Ap

Vierailija
102/103 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos taloyhtiö haluaisikin minulta jotain rahaa, mutta en maksa, niin mitä ne sille voivat tehdä? Ne kulut voi ottaa yhtiölle asunnosta siinä vaiheessa, kun saan sen puolikkaan omaan hallintaani ja lisäksi myytyä. Vai mitä he sille mahtavat, jos rahoitusvastike on osaltani maksamatta? Ottavat asunnonpuolikkaani hallintaansa? Hui.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita valtakirjaa. Yhtiökokous olettaa perusluonteisesti, että yhtiökokoukseen osallistuva edustaa kaikkia joilla on asunnon suhteen päätäntävaltaa. Tämä toki muuttuu jos muuta ilmoitetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän