Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä maassa ei kannata työskennellä

Vierailija
18.09.2013 |

Jossei työpaikka/ala ole just sitä, mitä haluaakin tehdä ja palkka vähintään 8000€/kk, kannattavampaa on maata kotona työttömänä! Keskiluokka maksaa kaiken ja köyhien tulonsiirrot ovat jo matalapalkka-alojen palkkojen tasolla. Esim. itse asumme mukavasti uudessa kolmiossa kivalla alueella emmekä maksa tästä euroakaan itse. Saamme kuukaudessa työttömänä perheenä saman, mitä ennen saimme kun mieheni kävi töissä ja minä olin työharjoittelussa! Ihan turhaa touhua, siis...nyt on päivät aikaa tehdä mitä huvittaa, ei tarvitse stressata juuri mistään. Eikä hävetä, ei tätä uppoavaa laivaa nimeltä Suomi sillä pelasteta että jokainen amiksen käynyt työllistyy! Työpaikkoja ei juuri ole eikä opiskelemaan pääse, joten mitä pitäisi tehdä? Emme voi ottaa vastaan esim. vuokrafirmojen töitä, koska tulot eivät olisi säännölliset ja menettäisimme yhdestäkin tienatusta eurosta kaikki tukemme = taloudellinen katastrofi.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan muistat että tuollainen autuus jatkuu tasan tarkkaan siihen asti kun työssäkäyvillä on varaa maksaa elämäntapanne. Entä sitten kun ei enää ole? Ja pidätkö oikeutettuna sitä että kun me olemme kustantaneet teille pihvit ja tuorepastat, saamme itse tyytyä tarjousjauhelihaan ja kaurapuuroon?

Onnea valitsemallasi tiellä! Halveksi syvästi kaltaisiasi enkä aio salata sitä.

Vierailija
2/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksi vaan, ei tunnu missään. :) Muista, että voit itsekin koska tahansa lakata olemasta orja ja lopettaa työnteon! Emme me päätyneet tähän tilanteeseen siksi että laiskotti, vaan siksi että emme saaneet töitä. Kyllä meillä molemmilla on koulutus ja takana myös niitä veronmaksajavuosia...vaan enää kukaan ei palkkaa, joten otetaan nyt sitten rennosti.

Me syömme muuten pihviä aika harvoin, silloin kun sitä tarjouksesta löytää. Puurot kuuluvat viikottaiseen ruokavalioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, provohan tämä aloitus lienee. Kyllä minä mielummin 'kärsin' töissä ja olen taloudellisesti riippumaton ja saan valita asuinpaikkani, autoni ja pihvini vapaasti. Olisi ikävä olla elätti ja alati toisten armoilla. Henkisestikin varmaan alkaisi nahistua eikä omaisuuttakaan olisi mahdollista kerryttää tulevia päiviä turvaamaan. Ihan keskituloisella ja ajoittain jonkin verran päälle duunilla on yksinelävä nainen saanut kerrytettyä viidessätoista vuodessa 150 000 euron varallisuuden. 

Vierailija
4/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sillä omaisuudella tekee, hautaanko ajattelit 4 sen mukanasi viedä? Minä ainakin elän tässä ja nyt enkä "sitten joskus eläkkeellä". Mistäs sitä tietää, vaikka jo ensi viikolla sattuisi kuolemaan? Suuret ikäluokat ovat niin hyvin junailleet eläkeläisten asiat, että ei tarvitse niitä päiviä varten ainakaan stressata.

Ja mitähän on tämä "muiden armoilla oleminen"? Etkö sinä enemmänkin ole muiden armoilla, koska et -itselleni selvästi tärkeää- omaisuutta saisi karttumaan ilman työtä, jonka joku toinen sinulle tarjoaa? Jotain sinussa taitaa olla vinossa muutenkin, jos olet 15 vuotta aikuisiästä asunut yksin ja keskittynyt vain keräämään omaisuutta...

En minä provoile, haastan vaan muita ajattelemaan. Ja jos joku tarjoaisi minulle mieluista työtä kohtuullisella palkalla, ihan mielelläni voisin käydä töissäkin. Juuri nyt tilanne on se, että työpanokseni ei kiinnosta ketään, joten voivoi.

Vierailija
5/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis itselleSI eikä itselleNI...

Vierailija
6/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sinänsä kiistä väitteitäsi, 4, mutta tiedäthän, etteivät kaikki saa sitä keskituloista työtä?

Vierailija
7/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Sosiaaliturva on aivan liian hyvä, ei kannusta työntekoon. Tarvitsisi pian alentaa noita tukia, niin työnteko alkaisi taas kiinnostaa.

Vierailija
8/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:07"]

Halveksi vaan, ei tunnu missään. :) Muista, että voit itsekin koska tahansa lakata olemasta orja ja lopettaa työnteon! Emme me päätyneet tähän tilanteeseen siksi että laiskotti, vaan siksi että emme saaneet töitä. Kyllä meillä molemmilla on koulutus ja takana myös niitä veronmaksajavuosia...vaan enää kukaan ei palkkaa, joten otetaan nyt sitten rennosti.

Me syömme muuten pihviä aika harvoin, silloin kun sitä tarjouksesta löytää. Puurot kuuluvat viikottaiseen ruokavalioon.

[/quote]

olet sä tyhmä vai muuten vaan yksinkertainen?Älä tota asennetta ainakaan lapsillesi opeta

inhottaa tommoset loiset. Taas näkee, että yhteiskunta tukee liian hyvin

Vierailija
9/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:17"]

Mitä ihmettä sillä omaisuudella tekee, hautaanko ajattelit 4 sen mukanasi viedä? Minä ainakin elän tässä ja nyt enkä "sitten joskus eläkkeellä". Mistäs sitä tietää, vaikka jo ensi viikolla sattuisi kuolemaan? Suuret ikäluokat ovat niin hyvin junailleet eläkeläisten asiat, että ei tarvitse niitä päiviä varten ainakaan stressata.

Ja mitähän on tämä "muiden armoilla oleminen"? Etkö sinä enemmänkin ole muiden armoilla, koska et -itselleni selvästi tärkeää- omaisuutta saisi karttumaan ilman työtä, jonka joku toinen sinulle tarjoaa? Jotain sinussa taitaa olla vinossa muutenkin, jos olet 15 vuotta aikuisiästä asunut yksin ja keskittynyt vain keräämään omaisuutta...

En minä provoile, haastan vaan muita ajattelemaan. Ja jos joku tarjoaisi minulle mieluista työtä kohtuullisella palkalla, ihan mielelläni voisin käydä töissäkin. Juuri nyt tilanne on se, että työpanokseni ei kiinnosta ketään, joten voivoi.

[/quote]

ihan oikeasti? Sinä elät, koska muut tekevät töitä, ymmärrätkö?

Vierailija
10/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ei niitä tukia lasketa, lälläslää. :) Nostivat taas ja viime vuonnakin nousivat! Ja mikä teistä olisi realistista, tukien lasku niin että kellään ei ole varaa asua missään, vai? Sehän onkin Suomen ilmastossa tooooosi realistista..! Tässä sen näkee: koette olevanne parempia vain siksi että teidät on opetettu ajattelemaan kuin orjat. Työ on kaikki kaikessa ja ruoskia pitäisi sellaiset, joilla ei sellaista ole. Ja tässäkin tapauksessa kuvittelette että esim. minä loisin huvikseni, vaikka olen kertonut että kukaan ei minua palkkaa vaikka haenkin töitä. Miksei ketään kiinnosta keskustella siitä, että mikä on vialla nykysysteemissä joka ei palkkaa melko nuorta, kouluttautunutta ihmistä töihin, kun ennen pääsi töihin jokainen joka työpaikkaa kysyi?

Ps. Tyhmäksi haukkumalla keskustelu ei etene mihinkään eivätkä mahdollisuuteni saada työpaikkaa ainakaan kasva. Haukkukaa vielä vähän lisää, niin voin hakea sairaslomalle ja myöhemmin sitten vaikka eläkkeelle. ;)

Vierailija
11/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen nimenomaan töitä koska haluan elää. Ja mulle eläminen on muutakin kuin kotona nysväämistä ja kirjastossa käymistä (vaikka käyn kyllä sielläkin.) Haluan matkustella, harrastaa, haluan omistaa mökin, haluan rempata kotia, sisustaa, haluan tarjota lapsille muutakin kuin puuroa ruoaksi.

Vierailija
12/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:25"]

Mä teen nimenomaan töitä koska haluan elää. Ja mulle eläminen on muutakin kuin kotona nysväämistä ja kirjastossa käymistä (vaikka käyn kyllä sielläkin.) Haluan matkustella, harrastaa, haluan omistaa mökin, haluan rempata kotia, sisustaa, haluan tarjota lapsille muutakin kuin puuroa ruoaksi.

[/quote]Mä saan kaiken tuon, vaikka olen ap:n kaltainen "työtön lusmu".

Vierailija
13/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kommentoin vielä, että mulla ei edes ole mitään tutkintoa ylioppilastutkinnon lisäksi; silti on ollut vakityö viimeiset 14v ja työpaikkaakin vaihtanut sujuvasti. Palkka on hyvä, samoin muut edut, en voi valittaa.

Vierailija
14/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me viihdytään kotona, siksi usein siellä oleskellaan. :) Mutta ollaan oikeutettuja hakemaan tuettuja lomia ja kunhan se eläkepäätös joskus tulee, niin matkustaminen ainakin kotimassa halpenee selvästi.

Tuistakin pystyy säästämään ja ostamaan omaisuutta, tiesitkö sitä 11?

Vierailija
15/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:27"]

[/quote]

No millä sä sen saat jossa sulla ei ole perintöä tms? Se on eri asia kuin elää tuilla

Vierailija
16/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:07"]

[/quote]

Itse asiassa olisi ihan oikein jos jokainen suomalainen tekisi saman, eli lakkaisi olemasta "orja" ja heittäytyisi yhteiskunnan elätiksi. Miltäs sitten tuntuisi kun kukaan ei enää elättäisi?

Vierailija
17/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:29"]

Me viihdytään kotona, siksi usein siellä oleskellaan. :) Mutta ollaan oikeutettuja hakemaan tuettuja lomia ja kunhan se eläkepäätös joskus tulee, niin matkustaminen ainakin kotimassa halpenee selvästi.

Tuistakin pystyy säästämään ja ostamaan omaisuutta, tiesitkö sitä 11?

[/quote]

Tuskin samassa mittakaavassa.

Vierailija
18/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työtön,koska töitä ei yksinkertaisesti ole,etsin kyllä ahkerasti. Ärsyttää tukien laskemista kannattavat,aika kädestä suuhun elämistä nytkin,mutta kyllä vielä ENEMMÄN ärsyttää elämäntapapummit,jotka halveksivat "palkallista orjuutta",voi elämä! Ehkä tukia voisi laskea ihmisiltä,jotka suorastaan ylpeilevät sillä kuinka hyvin voivat loisia veronmaksajien kustannuksella?

Vierailija
19/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:31"]

[/quote]

No millä sä sen saat jossa sulla ei ole perintöä tms? Se on eri asia kuin elää tuilla

[/quote]Mulla on suvun mökki, ei vielä omistuksessani kun äitini elää ja voi hyvin vielä. Pystyn säästämään näistä tuistani paremmin kuin olin matalapalkka-alan hommissa, nyt saan takuuna jopa enemmän käteen mitä töistä jäi. Käytän vapaa-aikaani vapaaehtoistyöhön, kirppisloosin pyörittämiseen jne eli kyllä tässä ihan joka päivä tulee käytyä jossain ja tehtyä jotain etten jää kotiin höperöitymään. Autoa en tarvitse, sisustamiseen riittää hyvin rahaa, rempat on maksanut vuokranantaja.

Vierailija
20/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:31"]

[/quote]

[/quote]Mulla on suvun mökki, ei vielä omistuksessani kun äitini elää ja voi hyvin vielä. Pystyn säästämään näistä tuistani paremmin kuin olin matalapalkka-alan hommissa, nyt saan takuuna jopa enemmän käteen mitä töistä jäi. Käytän vapaa-aikaani vapaaehtoistyöhön, kirppisloosin pyörittämiseen jne eli kyllä tässä ihan joka päivä tulee käytyä jossain ja tehtyä jotain etten jää kotiin höperöitymään. Autoa en tarvitse, sisustamiseen riittää hyvin rahaa, rempat on maksanut vuokranantaja.

[/quote]

No juu, toiset meistä arvostaa omistusasuntoa enemmän kuin vuokrakämppää :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan