Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä maassa ei kannata työskennellä

Vierailija
18.09.2013 |

Jossei työpaikka/ala ole just sitä, mitä haluaakin tehdä ja palkka vähintään 8000€/kk, kannattavampaa on maata kotona työttömänä! Keskiluokka maksaa kaiken ja köyhien tulonsiirrot ovat jo matalapalkka-alojen palkkojen tasolla. Esim. itse asumme mukavasti uudessa kolmiossa kivalla alueella emmekä maksa tästä euroakaan itse. Saamme kuukaudessa työttömänä perheenä saman, mitä ennen saimme kun mieheni kävi töissä ja minä olin työharjoittelussa! Ihan turhaa touhua, siis...nyt on päivät aikaa tehdä mitä huvittaa, ei tarvitse stressata juuri mistään. Eikä hävetä, ei tätä uppoavaa laivaa nimeltä Suomi sillä pelasteta että jokainen amiksen käynyt työllistyy! Työpaikkoja ei juuri ole eikä opiskelemaan pääse, joten mitä pitäisi tehdä? Emme voi ottaa vastaan esim. vuokrafirmojen töitä, koska tulot eivät olisi säännölliset ja menettäisimme yhdestäkin tienatusta eurosta kaikki tukemme = taloudellinen katastrofi.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:25"]

Mä teen nimenomaan töitä koska haluan elää. Ja mulle eläminen on muutakin kuin kotona nysväämistä ja kirjastossa käymistä (vaikka käyn kyllä sielläkin.) Haluan matkustella, harrastaa, haluan omistaa mökin, haluan rempata kotia, sisustaa, haluan tarjota lapsille muutakin kuin puuroa ruoaksi.

[/quote]Mä saan kaiken tuon, vaikka olen ap:n kaltainen "työtön lusmu".

[/quote]

No millä sä sen saat jossa sulla ei ole perintöä tms? Se on eri asia kuin elää tuilla

[/quote]Mulla on suvun mökki, ei vielä omistuksessani kun äitini elää ja voi hyvin vielä. Pystyn säästämään näistä tuistani paremmin kuin olin matalapalkka-alan hommissa, nyt saan takuuna jopa enemmän käteen mitä töistä jäi. Käytän vapaa-aikaani vapaaehtoistyöhön, kirppisloosin pyörittämiseen jne eli kyllä tässä ihan joka päivä tulee käytyä jossain ja tehtyä jotain etten jää kotiin höperöitymään. Autoa en tarvitse, sisustamiseen riittää hyvin rahaa, rempat on maksanut vuokranantaja.

[/quote]

No juu, toiset meistä arvostaa omistusasuntoa enemmän kuin vuokrakämppää :)

[/quote]Mä olen vapaa lähtemään minne nenä näyttää, ota huomioon se. Ennemmin vapaus kuin velkavankeus!

Vierailija
22/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääpä itseenne ja miettikää, miksi teitä ärsyttää ja raivostuttaa kaltaiseni, jotka pärjäävät hienosti tuilla eivätkä edes tahdo mennä orjapalkalla töihin? Iso osa teistä on kateellisia, siksi. Teitä ärsyttää kun elätte elämäänne valmiin käsikirjoituksen mukaan, elätte kuten "kunnon kansalaisen" kuuluukin- vaan missä on kiitos tästä kaikesta? Teitä ärsyttää, koska vaikka kuvittelette olevanne parempia ihmisiä kuin se naapurin sossu-Sari pentuineen, totuus on että ette siltikään ole: Suomessa jokainen on samanarvoinen.

Muistakaa tämä ensi kerralla, kun sosiaalisen asuntotuotannon hedelmät sotkevat aluettanne ja varastavat polkupyöriänne. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin alkuviikolla ilmoittautumassa työttömäksi työnhakijaksi ja eläessäni en ole missään niin huonoa, halventavaa ja töykeää palvelua saanut! Olin aivan puulla päähän lyöty kun asiakaspalvelija yritti haastaa riitaa ihan ilman syytä ja minä en ole edes työnhakijana mikään " toivoton tapaus" vaan tosissani liikkeellä. Heti ulos päästyäni päätin että tämän rouvan puheille en enää milloinkaan enää mene. Olen mieluummin täysin ilman mitään tukia ja kerjään vaikka...

Vierailija
24/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin käyn töissä koska viihdyn siellä, opin uutta joka päivä ja tapaan mielenkiintoisia ihmisiä. Minulle jää asumisen jälkeen 1800 euroa kolmelle hengelle ja se lienee enemmän kuin toimeentulotuki? Bruttopalkka on n. 40 000 euroa vuodessa, paljon vähemmän kuin ap:n mainitsema 8000 euroa kuussa.

Vierailija
25/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs luulet tämän maan sitten pyörivän, ellei työnteolla josta maksetaan veroja? Mitä tapahtuisi jos kukaan ei enää tekisi töitä eikä maksaisi veroja?

Vierailija
26/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:42"]

Menkääpä itseenne ja miettikää, miksi teitä ärsyttää ja raivostuttaa kaltaiseni, jotka pärjäävät hienosti tuilla eivätkä edes tahdo mennä orjapalkalla töihin?

[/quote]

Siksi, että minua suoraan sanottuna vituttaa, kun joku pitää palkkapussillani käymistä parhaimpana tapana elättää itsensä ja perheensä, ja kehtaa vielä olla siitä ylpeä. Ei siinä ole kyse kateudesta vaan yhteiskunnan laillistamasta ryöstöstä.

Kyllä, yhteiskunnan pitää tukea sellaisia henkilöitä joiden ei syystä tai toisesta ole mahdollista tehdä töitä, mutta huvikseen kotona loisivat saisi kyllä pistää elämään omillaan.

Vierailija
27/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:41"]

Mä teen nimenomaan töitä koska haluan elää. Ja mulle eläminen on muutakin kuin kotona nysväämistä ja kirjastossa käymistä (vaikka käyn kyllä sielläkin.) Haluan matkustella, harrastaa, haluan omistaa mökin, haluan rempata kotia, sisustaa, haluan tarjota lapsille muutakin kuin puuroa ruoaksi.

[/quote]

No millä sä sen saat jossa sulla ei ole perintöä tms? Se on eri asia kuin elää tuilla

[/quote]Mulla on suvun mökki, ei vielä omistuksessani kun äitini elää ja voi hyvin vielä. Pystyn säästämään näistä tuistani paremmin kuin olin matalapalkka-alan hommissa, nyt saan takuuna jopa enemmän käteen mitä töistä jäi. Käytän vapaa-aikaani vapaaehtoistyöhön, kirppisloosin pyörittämiseen jne eli kyllä tässä ihan joka päivä tulee käytyä jossain ja tehtyä jotain etten jää kotiin höperöitymään. Autoa en tarvitse, sisustamiseen riittää hyvin rahaa, rempat on maksanut vuokranantaja.

[/quote]

[/quote]Mä olen vapaa lähtemään minne nenä näyttää, ota huomioon se. Ennemmin vapaus kuin velkavankeus!

[/quote]

En mä ole velkavankeudessa. On rahaa matkusteluun ja kaikkeen muuhun ja sijoituksiakin löytyy. Tuskin olisi tällainen elämänlaatu tukien varassa

Vierailija
28/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en enää tunne yhtään syyllisyyttä saati huonommuutta siitä, että olen työtön. Olen hakenut vuosikausia työpaikkaa ja tehnyt pätkiä ja yrittänyt saada vakituista kokoaikaista työpaikkaa mutta turhaan. Kun en kerran kelpaa, niin ei sitten. Nyt teen oloni mukavaksi ja elän tuilla kaikessa rauhassa. En haikaile enää omaisuutta ja asun tyytyväisenä asossa. Pystyn kustantamaan lapsilleni kaiken tarvittavan ja mitä en pysty, sitä ei tarvitsekaan, sillä ei se onni materiasta kuitenkaan tule.

Vierailija
29/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi kun on nyt niin monella luetun ymmärtämisessä vaikeuksia...muistin virkistykseksi: en elä työttömänä siksi että olen huvikseen työtön lusmu, vaan KOSKA KUKAAN EI PALKKAA MINUA TÖIHIN. :D Mitenköhän esim. 26 erottaa toisistaan "lusmun" ja sitten sellaisen, joka hakee töitä muttei niitä saa..? Ja mitä siitä seuraisi, jos töitä hakematon "laitettaisiin elämään omillaan"? Nälkäkuolema, varmaankin- sekö olisi hyvä ja sopiva kohtalo sellaiselle, joka ei ole kanssasi samaa mieltä? Aika rankkaa! Oletko sukua Hitlerille, muuten?

Nää on tosi söpöjä jotka haluaa minut ja kaltaiseni suunnilleen kadulle pistää. Ei teillä ole sellaiseen valtaan, joten kannattaa lakata ajattelemasta asiaa. :) Jos teillä kerran on asiat hyvin, työpaikkakin (toistaiseksi..) löytyy ja omaisuutta vaikka muille jakaa...niin miksi ette ole onnellisia? Miksi jaksatte provosoitua täällä jonkun työttömän "lusmun" kirjoitteluista? Eikö teillä olekaan se oma elämä käsissänne, teette mitä haluatte jne.?

Vierailija
30/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En mä ole velkavankeudessa. On rahaa matkusteluun ja kaikkeen muuhun ja sijoituksiakin löytyy. Tuskin olisi tällainen elämänlaatu tukien varassa

[/quote]No, jokainen tekee omat elämänvalintansa. Mulla se on tällä hetkellä se etten tee työtä ja saan enemmän rahaa käteen kuin aikaisemmin työstäni sain. Joskus toisena hetkenä voi tilanne muuttua mutta olen sopeutuvainen tähänkin.

Vierailija
31/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa että töissä olevat ovat orjia ja kotona makaajat jotenkin parempaa väkeä? Milläs rahalla ne teidän tuet maksetaankaan?

Vierailija
32/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]No, jokainen tekee omat elämänvalintansa. Mulla se on tällä hetkellä se etten tee työtä ja saan enemmän rahaa käteen kuin aikaisemmin työstäni sain. Joskus toisena hetkenä voi tilanne muuttua mutta olen sopeutuvainen tähänkin.

[/quote]

Jep, sekin on valinta mitä lähtee opisekelemaan ja mille alalle aikoo. On se kumma että ei viitsitä kouluttautua/kouluttaudutaan lähihoitajaksi ja sitten sormi suussa ihmetellään kun liksa on huono. Ei tule missään vaiheessa aikaisemmin miettineeksi mitä siitä maksetaan.

Vierailija
33/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei keräämäni omaisuus ole itseisarvollisesti tärkeää paitsi kaunis koti itse valitsemallani sijainnilla ja hyvä auto ovat toki arvostamiani asioita. Sen sijaan omaisuus tuo minulle turvaa työttömyyden, työkyvyttömyyden, vakavan sairauden tai muun katastrofin kohdatessa. Säästöt tilillä takaavat sen, että voin hankkia uuden jääkaapin hajonneen tilanne, vaihtaa sohvan tai rakentaa terassin tai lähteä vaikka matkalle. 

On kiva tuntea saavansa jotain aikaan töissä ja myös nähdä sen vaikutukset omassa elämässä taloudellisena hyvinvointina, vaikka en koskaan olekaan tienannut mainitsemaasi kahdeksaa tuhatta euroa enkä mitään edes lähimain.

On kiva tietää, että on ollut mukana turvaamassa heikommille parempaa elämää verovarojen muodossa ja kiva tuntea voivansa itse tarpeen tullen hyvällä omalla tunnolla kääntyä yhteiskunnan puoleen elämän kolhiessa. 

Ihan vaan yksinkertaistettuna, omat jalat - parhaat jalat.

4

Vierailija
34/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:18"]

Niin. Sosiaaliturva on aivan liian hyvä, ei kannusta työntekoon. Tarvitsisi pian alentaa noita tukia, niin työnteko alkaisi taas kiinnostaa.

[/quote]

Mistähän niitä töitä ihmiset löytäisi, kun joka päivä sanotaan ihmisiä irti sadoittain. Lama on rysähtänyt niskaan ja täällä kotiäidit vinkuu, että menkää töihin.

'

'te ette edes taida tajuta, mihin tämä maa on menossa ja suurtyöttömyys odottaa

Vierailija
35/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:53"]

Voivoi kun on nyt niin monella luetun ymmärtämisessä vaikeuksia...muistin virkistykseksi: en elä työttömänä siksi että olen huvikseen työtön lusmu, vaan KOSKA KUKAAN EI PALKKAA MINUA TÖIHIN. :D Mitenköhän esim. 26 erottaa toisistaan "lusmun" ja sitten sellaisen, joka hakee töitä muttei niitä saa..? Ja mitä siitä seuraisi, jos töitä hakematon "laitettaisiin elämään omillaan"? Nälkäkuolema, varmaankin- sekö olisi hyvä ja sopiva kohtalo sellaiselle, joka ei ole kanssasi samaa mieltä? Aika rankkaa! Oletko sukua Hitlerille, muuten?

Nää on tosi söpöjä jotka haluaa minut ja kaltaiseni suunnilleen kadulle pistää. Ei teillä ole sellaiseen valtaan, joten kannattaa lakata ajattelemasta asiaa. :) Jos teillä kerran on asiat hyvin, työpaikkakin (toistaiseksi..) löytyy ja omaisuutta vaikka muille jakaa...niin miksi ette ole onnellisia? Miksi jaksatte provosoitua täällä jonkun työttömän "lusmun" kirjoitteluista? Eikö teillä olekaan se oma elämä käsissänne, teette mitä haluatte jne.?

[/quote]

Ne ei vielä tajua sitä, että saattaa penkki heilua omankin perseen alla. Olen elänyt 90-luvun laman ja en todellakaan uskaltaisi mennä kehumaan, että minä saan olla töissä eläkkeeseen asti.

Monelta tutulta meni työpaikka ja asunto alta silloin, vaikka piti olla satavarma työpaikka. Ja töitä eivät ole sen jälkeen saaneet, vaikka ovat kouluttautuneet ja tekivät vaikka mitä.

Vierailija
36/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen asuinalueen voi valita köyhänäkin, tiedoksi vaan. :) Omalla asuinalueellani asuu useampi kunnan ns. silmäätekevistä ja työttömyysprosentti alueella on melko pieni. Täällä onkin ihanan siistiä ja mukavaa asua.

Tänään useampi yritys on kertonut vähentävänsä työntekijöitä, olikohan yhteismäärä jossain 2000 paikkeilla. Osa tietysti työllistyy uudestaan, mutta osa jää kortistoon, jopa loppuelämäkseen.

Vierailija
37/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi et ole lähtenyt ulkomaille töihin kun Suomessa ei kannata tehdä työtä? Jos työhaluja olisi, luulisi mielen halajavan rajojen ulkopuolelle. Vai onko sittenkin niin, että sen sijaan että työnteko Suomessa ei kannata, onkin Suomessa liian houkuttelevaa jättäytyä työttömäksi.

Vierailija
38/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:53"]

Mitenköhän esim. 26 erottaa toisistaan "lusmun" ja sitten sellaisen, joka hakee töitä muttei niitä saa..?

[/quote]

Helposti. Mieti, onko yhteiskunnan tuilla eläminen välttämätön paha, mieluiten mahdollisiman lyhytaikainen vaihe jonka soisit päättyvän mahdollisimman nopeasti työpaikan saamiseen, vai mukava ja rento elämäntapa jonka toivot jatkuvan mahdollisimman pitkään.

No, se siitä. On aika lähteä tienaamaan leipää ap:n pöytään.

Vierailija
39/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 15:02"]

Kyllä sen asuinalueen voi valita köyhänäkin, tiedoksi vaan. :) Omalla asuinalueellani asuu useampi kunnan ns. silmäätekevistä ja työttömyysprosentti alueella on melko pieni. Täällä onkin ihanan siistiä ja mukavaa asua.

Tänään useampi yritys on kertonut vähentävänsä työntekijöitä, olikohan yhteismäärä jossain 2000 paikkeilla. Osa tietysti työllistyy uudestaan, mutta osa jää kortistoon, jopa loppuelämäkseen.

[/quote]

Juuri näin. Saattaa tipahtaa sellaisetkin, jotka tässä ketjussa halveksivat lähihoitajaa ja ovat varmoja omasta paikastaan.

Se lähihoitaja saattaa pysyä töissä koko ikänsä, mutta esim. 90-luvulla irtisanottiin paljon tuttujani, jotka olivat esim. pankissa ja postissa töissä. Niin joutui moni hieno pankkineiti nöyrtymään ja lukemaan hoitajaksi, vaikka olivat halvesineet hoitajia sitä ennen. Mutta vaihtoehtona olisi ollut loppuelämän työttömyys.

Vierailija
40/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 15:03"]

Ap, miksi et ole lähtenyt ulkomaille töihin kun Suomessa ei kannata tehdä työtä? Jos työhaluja olisi, luulisi mielen halajavan rajojen ulkopuolelle. Vai onko sittenkin niin, että sen sijaan että työnteko Suomessa ei kannata, onkin Suomessa liian houkuttelevaa jättäytyä työttömäksi.

[/quote]

Tänäänkin on palstamamman mielestä moni vain jättäytynyt vapaaehtoisesti työttömäksi.....

ihan silla ihan huvin vuoksi ovat vain halunneet jäädä työttömiksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme