Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä maassa ei kannata työskennellä

Vierailija
18.09.2013 |

Jossei työpaikka/ala ole just sitä, mitä haluaakin tehdä ja palkka vähintään 8000€/kk, kannattavampaa on maata kotona työttömänä! Keskiluokka maksaa kaiken ja köyhien tulonsiirrot ovat jo matalapalkka-alojen palkkojen tasolla. Esim. itse asumme mukavasti uudessa kolmiossa kivalla alueella emmekä maksa tästä euroakaan itse. Saamme kuukaudessa työttömänä perheenä saman, mitä ennen saimme kun mieheni kävi töissä ja minä olin työharjoittelussa! Ihan turhaa touhua, siis...nyt on päivät aikaa tehdä mitä huvittaa, ei tarvitse stressata juuri mistään. Eikä hävetä, ei tätä uppoavaa laivaa nimeltä Suomi sillä pelasteta että jokainen amiksen käynyt työllistyy! Työpaikkoja ei juuri ole eikä opiskelemaan pääse, joten mitä pitäisi tehdä? Emme voi ottaa vastaan esim. vuokrafirmojen töitä, koska tulot eivät olisi säännölliset ja menettäisimme yhdestäkin tienatusta eurosta kaikki tukemme = taloudellinen katastrofi.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä opettaa, mutta moni taitaa olla unohtanut sen, mitä se on opettanut. Suomen hyvinvointi on rakennettu lähes sata vuotta sitten epäitsekkäällä uurastamisella yhteisen hyvän vuoksi. Silloin sosiaaliturva oli tosiaan vain ja ainoastaan tarvitseville, ei haluaville. Tällä ihan kovalla työllä ja talkoohengellä saatiin luotua maailman paras sosiaaliturva. Turva, joka loi lopulta itsestään itseään rapauttavan hirviön. Ihan turha kuvitella, että tämä nykyinen systeemi on joku automaatio, me nauramme kreikkalaisille, vaikka olemme itse jo lähestymässä samaa systeemiä.

Vierailija
62/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 16:26"]

Elämä opettaa, mutta moni taitaa olla unohtanut sen, mitä se on opettanut. Suomen hyvinvointi on rakennettu lähes sata vuotta sitten epäitsekkäällä uurastamisella yhteisen hyvän vuoksi. Silloin sosiaaliturva oli tosiaan vain ja ainoastaan tarvitseville, ei haluaville. Tällä ihan kovalla työllä ja talkoohengellä saatiin luotua maailman paras sosiaaliturva. Turva, joka loi lopulta itsestään itseään rapauttavan hirviön. Ihan turha kuvitella, että tämä nykyinen systeemi on joku automaatio, me nauramme kreikkalaisille, vaikka olemme itse jo lähestymässä samaa systeemiä.

[/quote]Kukas tämän maan asiat on sössinyt? En minä ainakaan. Kantakoon vastuunsa se tai ne, jotka ovat syyllisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa olla tyytyväinen ja elämässä saa olla sisältöä työttömänäkin, hyvänen aika! On kumminkin ihan eri juttu pitää työttömyyttä ja tuilla elämistä mukavana ja toivottavana olotilana, ja työntekoa orjuutena.

Vierailija
64/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut työelämässä 28 vuotta ja jo teininä tienasin omat rahani. Joten en todellakaan ala tekemään mitään talkootyötä ja epäitsekästä uhrautumista, vaikka minut potkittiin ulos tuotannollisista syistä.

Minä olen osuuteni tehnyt ja jos ei työpanokseni kelpaa kenellekään, koska olen nähtävästi liian vanha, niin kantakoot tosiaan vastuun se, joka nämä asiat on sössinyt.

Vierailija
65/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 16:26"]

[/quote]Kukas tämän maan asiat on sössinyt? En minä ainakaan. Kantakoon vastuunsa se tai ne, jotka ovat syyllisiä.

[/quote]

Jokainen, joka voisi ansaita oman elantonsa, mutta nostaa sen sijaan tukia, on sössinyt tätä systeemiä.

Vierailija
66/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdin Suomesta veropakolaiseksi jo vuosia sitten ja voin lampimasti suositella samaa muillekin tyohon kykeneville. Jatetaan Suomeen pelkka julkinen sektori ja tukien varassa elavat, niin eikohan pikkuhiljaa asetu tuet oikealle tasolle.

Vierailija
67/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 16:20"]

Näin minäkin ajattelen. Olen se, joka on nähnyt 90-luvun laman ja sen, että ihmiset jopa tappoivat itsensä sen takia. Lapset kärsivät vanhempien masennuksesta.

Joten parempi se kai on, että on tyytyväinen elämäänsä, jos ei saa töitä. Vai olisko mammat onnellisia, jos kaikki työttömät masentuneita tappaisivat itsensä ja lapset jäisivät orvoiksi.

Taitaa vielä Suomella mennä liian hyvin. Onneksi irtisanomisia tulee koko ajan lisää ja monella lähtee se omin käsin rakennettu talokin alta.

Elämä opettaa

[/quote]

Millä tavalla sinä olet parempi kun toivot meille edes yrittäville tuollaista verrattuna meihin, jotka toivomme tukien laskua?

Vierailija
68/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 16:20"]

Näin minäkin ajattelen. Olen se, joka on nähnyt 90-luvun laman ja sen, että ihmiset jopa tappoivat itsensä sen takia. Lapset kärsivät vanhempien masennuksesta.

Joten parempi se kai on, että on tyytyväinen elämäänsä, jos ei saa töitä. Vai olisko mammat onnellisia, jos kaikki työttömät masentuneita tappaisivat itsensä ja lapset jäisivät orvoiksi.

Taitaa vielä Suomella mennä liian hyvin. Onneksi irtisanomisia tulee koko ajan lisää ja monella lähtee se omin käsin rakennettu talokin alta.

Elämä opettaa

[/quote]

Millä tavalla sinä olet parempi kun toivot meille edes yrittäville tuollaista verrattuna meihin, jotka toivomme tukien laskua?

[/quote]

Siten hän on parempi, että hän tietää mistä puhuu. On ihan hyvä, että elämä opettaa kaikkia kermapersekakaroita, etteivät hypi toisten silmille väärien luulojensa kanssa.

Vierailija
69/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 18:05"]

Siten hän on parempi, että hän tietää mistä puhuu. On ihan hyvä, että elämä opettaa kaikkia kermapersekakaroita, etteivät hypi toisten silmille väärien luulojensa kanssa.

[/quote]

Eli sun logiikalla mulla on edelleen täysi oikeus arvostella näitä työttömiä loisia jotka eivät edes yritä työllistyä :) 

Nimimerkillä miehen vanhemmille tuli velkavankeus laman aikaan, oma vanhempi menetti työnsä ja tappoi myöhemmin itsensä ja minä menetin työni vuosi sitten, mutta olen tietenkin keikkaillut siitä lähtien, vaikkei se kannatakaan. Ai että mä olen sitten hyvä :)

Vierailija
70/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muukin sitten tekeytyi aloittajaksi, lapsellista...minä en ole tälle sivulle tainnut kirjoittaa vielä yhtään kommenttia, en varsinkaan sitä outoa "rilluttelu"kommenttia.

Edelleen kysyn teiltä, että mitä se tukien lasku hyödyttäisi? Jos ette tienneet, niin nykytukien ehtona on mm. työnhaku, ei niitä etuuksia syliin tipu kellekään. Lisäksi tuet ovat melko pienet, ostovoima työttömällä on suorastaan naurettava jos asuu pk-seudulla. Mekin asumme todella hyvätasoisessa asunnossa, koska emme saaneet halvempaa (vaikka sellaista ensisijaisesti toki haimme). Jossain on kuitenkin asuttava, joten otimme tämän nykyisen asuntomme vastaan ja nyt yhteiskunta maksaa sen vuokran. :)

Vierailija
71/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 18:05"]

[/quote]

Eli sun logiikalla mulla on edelleen täysi oikeus arvostella näitä työttömiä loisia jotka eivät edes yritä työllistyä :) 

Nimimerkillä miehen vanhemmille tuli velkavankeus laman aikaan, oma vanhempi menetti työnsä ja tappoi myöhemmin itsensä ja minä menetin työni vuosi sitten, mutta olen tietenkin keikkaillut siitä lähtien, vaikkei se kannatakaan. Ai että mä olen sitten hyvä :)

[/quote]

Onpa Suomessa sitten paljon noita sössijöitä tällä hetkellä ja tänäänkin tuli toista tuhatta lisää.

Pitäiskö heidät viedä saunan taakse ja ampua, kun ovat ihan itse hommaanneet itsensä tänään työttömiksi.

Nooo, kyllä nää kermapersekakaratkin vielä elämässään tulevat kokemaan monenlaista ja oppivat nöyryyttä

Vierailija
72/72 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 18:34"]

Onpa Suomessa sitten paljon noita sössijöitä tällä hetkellä ja tänäänkin tuli toista tuhatta lisää.

Pitäiskö heidät viedä saunan taakse ja ampua, kun ovat ihan itse hommaanneet itsensä tänään työttömiksi.

Nooo, kyllä nää kermapersekakaratkin vielä elämässään tulevat kokemaan monenlaista ja oppivat nöyryyttä

[/quote]

Viekö työttömyys viimeisetkin järjen hivenet vai kuinka monta kertaa sinulle pitää suomentaa? Minä en ole lahtaamassa ketään. Minä olen puhunut vain ja ainoastaan asennevammaisista työttömistä, joita todellakin riittää. Työtön tahtomattaan on ihan eri juttu, jos itse tekee kaikkensa työllisyyden eteen. Kerrotko mulle, että mitä kaikkea haluaisit mun vielä kokevan, kun negatiivisten kokemusten lista on jo melko pitkä. Pikkasen avasinkin jo, mutta kun kerran edelleen olen kermapersekakara :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi